Millä olette saaneet vatsanne toimimaan leikkauksen jälkeen?
Laxoberonia kokeilin, mutta kivut niin kovat, etten uskalla enää ottaa.
Luumujen ja kuitupitoisen ruuan voima ei nyt tunnu riittävän.Vettä tulee juotua paljon.
Hyvät vinkit tervetulleita!
Ummetus
7
8257
Vastaukset
- suolinkainen
riippuu vähän siitä mitä aluetta on leikattu. Vi-Siblin tai pellavarakeet on hyviä ja Laxoberonia sen verran vähän ettei kovia kramppeja tule. Jos suoli ei ole tottunut esim Laxoberoniin niin kannattaa ottaa ensin 1-2 tabl. mielestäni tabletit paremmat kuin tipat. Laxoberon kuitenkin kaikista paras jos kuituvalmisteet ei riitä. Metalax, Toilax ym saa aikaan vielä kovemmat kivut ja krampit.
- on siis
vatsan alueen leikkaus.
t. Alkup.
- osaa kärsimykseesi
Tiedän enemmän kuin hyvin miten tuskallinen tilanne voi olla.
Minulle määrättiin lannerangan luudutusleikkauksen jälkeen sairaalassa Levolacia, mutta se ei pitkään aikaan yksinään riittänyt.
Oikein hankalassa tilanteessa otin Microlax nopeavaikutteisen pienoisperäruiskeen.
Jossain vaiheessa Metalax 10 mg:n peräpuikon.
Yritin myös luumuja ja Visibliniä huonolla menestyksellä.
Näillä eväillä taistelin monta kuukautta, toisinaan lähes hermoni menettäneenä.
Pikkuhiljaa tilanne alkoi helpottua ja rupesin käyttämään lääkkeenä ainoastaan Levolacia ohjeen mukaan.
Sitten vähensin sitä ja muutaman kuukauden olen ottanut sitä aikaisin aamulla, n. viiden tai puoli kuuden maissa ainoastaan ylläpitoannoksen.
Joskus myöhemminkin, riippuen siitä milloin pitää lähteä johonkin.
Levolacia voi käyttää jatkuvasti, jos on tarpeen.
Otan myös iltaisin ruokalusikallisen vuorokauden vesilasillisessa liottamiani pellavansiemeniä. Olen välillä jättänyt ne pois, mutta jotenkin vaan tuntuu, että ne hiukan auttavat.
Tuskin sinulle kuitenkaan pitkäaikaista ummetusta tulee.
Oman leikkaukseni jälkeen minulle on jäänyt sellainen tunne, ettei vyötäröstä alaspäin mikään kohta ole oikealla paikallaan ja puristus ja paine on jatkuvaa. Sillä on varmasti vaikutusta tähän ummetukseen.
Särkylääkkeistä ainakin Panacod on monelle tuttavalleni aiheuttanut ummetusta. Itse käytän Panadolia, jolla ei tietääkseni ole sellaista vaikutusta. - toimii¨¨
lakritsi ..oikeesti, jos joutuisin samaan tilanteeseen kuin sinä niin minulla auttaisi eritäin hyvin lakritsi. :)pussillinen lakritsia niin maha toimii oikein hyvin .
ehkä tää kuulostaa vähän tyhmältä ..mut aattelin nyt antaa vinkin . kannattaa kokeilla jos tämä toimisi sinullakin ;) - täälläkin.
minä olin n.kuukaus sitten peräsuoli leikkauksessa,vaikeeta on saada mahaa toimimaan kunnolla,käytän luumuja,ja movicolia,just tossa ajattelin ,että pitäiskö hakee laxoperonia,sillä ainakin tyhjentyy kunnolla,sais edes kerran kunnolla tyhjennyttyä,kun tulee ulostetta vähän kerrassaan ulos.
- äitikkä
yllättävästi magnesium...tytöllä 6v on diagnisoitu vaikea asteinen ummetus ja hän syö reseptilääkkeitä huonoin tuloksin ja kaikki levolacit ja vastaavat eivät auta,pegorion parhaiten kuitenkin.Mutta tuo magnesium,ollaan nyt käytetty kaksi viikkoa ja vatsa on toiminut melkein joka päivä kun se tähän asti toimi n. kerran kahdessa viikossa.....ja teho alkoi miltei eka tabletista.....
- alkup.
äitikkä kirjoitti:
yllättävästi magnesium...tytöllä 6v on diagnisoitu vaikea asteinen ummetus ja hän syö reseptilääkkeitä huonoin tuloksin ja kaikki levolacit ja vastaavat eivät auta,pegorion parhaiten kuitenkin.Mutta tuo magnesium,ollaan nyt käytetty kaksi viikkoa ja vatsa on toiminut melkein joka päivä kun se tähän asti toimi n. kerran kahdessa viikossa.....ja teho alkoi miltei eka tabletista.....
Kiitos kaikille vastaajille vinkeistä.
Eiköhän näillä eväillä ala toimimaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214