vanheneeko velka

ulosotossa 18v

1991 takasin tyhmyyttäni lainan ja silloisten korkojen takia en sit pystynyt maksamaan lainaa
ja se kävi käräjäoikeudessa heinäkuussa 1994,
joten vanheneeko velka siis 2009 heinäkuussa,jos
toi 15v pitää paikkansa ainakin tos voutin lapussa lukee käräjäoikeus v 1994....

14

1872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhenee

vanhenee

• kuitenkin?

Eikö se kuitenkin mene niin, että velka ei vanhene, jos siitä osaa muistuttaa laissa säädetyllä tavalla. Ulosotto vanhenee.

• vanhenee
        kuitenkin? kirjoitti:

Eikö se kuitenkin mene niin, että velka ei vanhene, jos siitä osaa muistuttaa laissa säädetyllä tavalla. Ulosotto vanhenee.

Nussitko pilkkua vai mitä? Käytännössä tuo on aivan sama kuin että velka vanhenisi kokonaan!

• ........
        vanhenee kirjoitti:

Nussitko pilkkua vai mitä? Käytännössä tuo on aivan sama kuin että velka vanhenisi kokonaan!

Ei kait jokainen velka nyt ole ulosotossa? Saattaahan Suomesta löytyä joku rehellinenkin, joka maksaa vanhat velkansa vuosienkin jälkeen. Tai vaikka perilliset perittävän vanhatkin velat.

• vanhenee
        ........ kirjoitti:

Ei kait jokainen velka nyt ole ulosotossa? Saattaahan Suomesta löytyä joku rehellinenkin, joka maksaa vanhat velkansa vuosienkin jälkeen. Tai vaikka perilliset perittävän vanhatkin velat.

Tässä onkin kyse aloittajan velasta joka siis ON ulosotossa!!

Ihmettelen suuresti jos jostain löytyy ihminen joka maksaa velan sen jälkeen kun se on mennyt "vanhaksi".. eihän se sitä ei ole maksanut menneenä 15 vuoden aikanakaan =D

Ja velka ei periydy..

• ........
        vanhenee kirjoitti:

Tässä onkin kyse aloittajan velasta joka siis ON ulosotossa!!

Ihmettelen suuresti jos jostain löytyy ihminen joka maksaa velan sen jälkeen kun se on mennyt "vanhaksi".. eihän se sitä ei ole maksanut menneenä 15 vuoden aikanakaan =D

Ja velka ei periydy..

Tiedetään, ettei velka periydy. Onhan niitä tapauksia, että kuolinpesä haluaa maksaa vainajan vanhat velat vainajan jättämästä omaisuudesta. Velkahan saattaa olla vaikka sukulaiselta.
        Ja, vaikka velka olisi ollutkin ulosotossa, niin ulosotto vanhenee, ei sinäänsä se velka.

• C.E.
        ........ kirjoitti:

Tiedetään, ettei velka periydy. Onhan niitä tapauksia, että kuolinpesä haluaa maksaa vainajan vanhat velat vainajan jättämästä omaisuudesta. Velkahan saattaa olla vaikka sukulaiselta.
        Ja, vaikka velka olisi ollutkin ulosotossa, niin ulosotto vanhenee, ei sinäänsä se velka.

"Ja, vaikka velka olisi ollutkin ulosotossa, niin ulosotto vanhenee, ei sinäänsä se velka. "
        ..ylittymiseen liittyy nykyisin yhtenä osana myös velan vanhentuminen. Eli jos ulosoton enimmäiskesto täyttyy ja saatava muuttuu ulosottokelvottomaksi, velka muuttuu samalla vanhentuneeksi velaksi, samalla tavalla kuin velka, jonka vanhentumista ei ole muistettu tehdä määräajoin.

• minulla sitten
        C.E. kirjoitti:

"Ja, vaikka velka olisi ollutkin ulosotossa, niin ulosotto vanhenee, ei sinäänsä se velka. "
        ..ylittymiseen liittyy nykyisin yhtenä osana myös velan vanhentuminen. Eli jos ulosoton enimmäiskesto täyttyy ja saatava muuttuu ulosottokelvottomaksi, velka muuttuu samalla vanhentuneeksi velaksi, samalla tavalla kuin velka, jonka vanhentumista ei ole muistettu tehdä määräajoin.

Vouti ottaa osuutensa, lyhentää sellaista velkaa myös, joka vanhenisi muutaman kuukauden päästä. Olen antanut itseni ymmärtää ettei se vanhenekaan, kun sitä lyhentää ? Olenko käsittänyt väärin, vai onko voutini yksinkertaisesti tyhmä ja vit**mainen ihminen ?

• C.E.
        minulla sitten kirjoitti:

Vouti ottaa osuutensa, lyhentää sellaista velkaa myös, joka vanhenisi muutaman kuukauden päästä. Olen antanut itseni ymmärtää ettei se vanhenekaan, kun sitä lyhentää ? Olenko käsittänyt väärin, vai onko voutini yksinkertaisesti tyhmä ja vit**mainen ihminen ?

"Vouti ottaa osuutensa, lyhentää sellaista velkaa myös, joka vanhenisi muutaman kuukauden päästä. Olen antanut itseni ymmärtää ettei se vanhenekaan, kun sitä lyhentää ?"
        ..ulosoton enimmäiskeston täyttymisen vuoksi vanhentuva velka niin lyhennykset eivät vaikuta vanhentumiseen mitenkään.

Ja tietenkin vouti yrittää tehdä työnsä, eli saada velkojalle mahdollisimman paljon tuomittua velkaa perittyä ennen vanhentumista.

• minä sen ymmärrän
        C.E. kirjoitti:

"Vouti ottaa osuutensa, lyhentää sellaista velkaa myös, joka vanhenisi muutaman kuukauden päästä. Olen antanut itseni ymmärtää ettei se vanhenekaan, kun sitä lyhentää ?"
        ..ulosoton enimmäiskeston täyttymisen vuoksi vanhentuva velka niin lyhennykset eivät vaikuta vanhentumiseen mitenkään.

Ja tietenkin vouti yrittää tehdä työnsä, eli saada velkojalle mahdollisimman paljon tuomittua velkaa perittyä ennen vanhentumista.

Mutta tuota velkaa ei ollut edes merkitty, kun tuli joku tilannekatsaus. Eikä ole aiemmin sitä lyhentänyt, kuitenkin on jo useamman vuoden tililläni käynyt.

Ja vielä, lähetti laskun (veromätkyt), eli jos sen nyt maksaisin, niin eikö sitä vuotia alkaisi kiinnostamaan, että milläs minä sen maksan, eli mistä olen saanut ylimääräistä rahaa ?

• 18v vouti kimpussa
        minä sen ymmärrän kirjoitti:

Mutta tuota velkaa ei ollut edes merkitty, kun tuli joku tilannekatsaus. Eikä ole aiemmin sitä lyhentänyt, kuitenkin on jo useamman vuoden tililläni käynyt.

Ja vielä, lähetti laskun (veromätkyt), eli jos sen nyt maksaisin, niin eikö sitä vuotia alkaisi kiinnostamaan, että milläs minä sen maksan, eli mistä olen saanut ylimääräistä rahaa ?

aikoinaan kun minä takasin sen velan ja yhtäkkiä
        tuli voutikimppuun ja olin just armeijassa ja vakituinen työpaikkani mennyt konkkaan, niin tää
        asia tässä on vituttanut se että vaikka summan ois pystynyt maksamaan kokonaisuudessaan mutta
        periaatteessa kun velkaa lyhensi se vaan kasvoi kasvamistaan koska ei edes korkoja pystynyt maksamaan,ja sitä siihen aikaan ei ollut vakituisesta työstä enää tietoakaan niin korot vaan kasvattivat velkaa,minust kohtuutonta touhua.
        sit puhutaan että siat eivät maksa velkojaan.....
        tekopyhää lässytystä.

• ulosotossa 18v

kuinka äkkiä ne sit palautuu viimeksi tuli tosta
      velasta merkintä 2008v alussa....jospa sitä vielä vois haaveilla omasta asunnosta ..vai näkyyköhän ne jollain mustalla listalla ettei sit oo enää oikeutta saada asuntolainaa..

• fdhdfhdfh

2011 alussa pitäisi olla nimi puhdas.

Itsellä viimeinen merkintä 15.11.2007, poistuu 15.11.2010.

• voutikimpussa 18v
        fdhdfhdfh kirjoitti:

2011 alussa pitäisi olla nimi puhdas.

Itsellä viimeinen merkintä 15.11.2007, poistuu 15.11.2010.

kiitoksia oikein paljon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe