Omassa kymcossa tein öljyn vaihdon ja nyt kun konetta on käyttänyt vähän aikaan ja avaan sen mitta tikun niin öljy tahtoo kovalla paineella pois ja on vaahtomaista ja on samean väristä. Mikä ois vialla??
Vaahtoava öljy
29
2405
Vastaukset
- MopoVeijari
onko siinä pieniä ilmakuplia vai onko se harmaata. Epäilen että öljyä vaihdettaessa sitä on laitettu hieman liikaa. Tamän takia kampiakseli vaahdottaisi öljyn.
- ...
Voi olla hyvin mahdollista että on liikaa öljyä koska kun avasin propun sieltä ei paljoa tullut n. 0,5 l korkeintaan ja laitoin lähes litran sinne. Mutta nyt olen avannut propun jälleen eikä taaskaan tullut paljoa. mihin öljy jää ja miten saan loputkin pois? kun olen kallistellut mopoa ja muuta. Ja öljyssä oli mielestäni ilmakuplia.
- MopoVeijari
... kirjoitti:
Voi olla hyvin mahdollista että on liikaa öljyä koska kun avasin propun sieltä ei paljoa tullut n. 0,5 l korkeintaan ja laitoin lähes litran sinne. Mutta nyt olen avannut propun jälleen eikä taaskaan tullut paljoa. mihin öljy jää ja miten saan loputkin pois? kun olen kallistellut mopoa ja muuta. Ja öljyssä oli mielestäni ilmakuplia.
kyllä valuu poistotulpasta ulos. Laita mopo vaakatasoon, tulppa auki ja anna lampimässä muutamatunti valua. Sitten kun moottorista ei näy öljytippoja on se tyhjä. Moottoriöljyä pitäisi muuten olla melko tarkka määrä - se valmistajan suositus.
- k-v
Tietty öljytikku pois paikaltaan kun pohjaproppu on auki- myös öljyn viskositeetti ratkaisee jotakin.
- MopoVeijari
Talvella pitää käyttää sae 80W-90 öljyä. Se ei välttämättä kuumanakaan valu koneesta kovin äkkiä ulos. Muutama tunti siinä menee, kuten jo mainitsinkin.
- MopoVeijari
MopoVeijari kirjoitti:
Talvella pitää käyttää sae 80W-90 öljyä. Se ei välttämättä kuumanakaan valu koneesta kovin äkkiä ulos. Muutama tunti siinä menee, kuten jo mainitsinkin.
tuo 'nokkela teini'. Sanaakaan oikealta MopoVeijarilta äskeisessä viestissä ei ollut. Tosi nokkelaa lainata muita kun ei itse tiedä!
- ...
MopoVeijari kirjoitti:
tuo 'nokkela teini'. Sanaakaan oikealta MopoVeijarilta äskeisessä viestissä ei ollut. Tosi nokkelaa lainata muita kun ei itse tiedä!
koska ei tuu mitään ja sieltä tulee n. 0,2-0,5 l kun valutan eli loppu öljy jää/menee jonnekkin.
- erdtgyhj
... kirjoitti:
koska ei tuu mitään ja sieltä tulee n. 0,2-0,5 l kun valutan eli loppu öljy jää/menee jonnekkin.
ei varmasti hammasrataspeikko juo. Sitä ei yksinkertaisesti ole enempää. Öljy lämmetessään kasvattaa tilavuutta ja jos se vielä vaahtoaa saattaa se nopeastikkin 'karata' kun täyttötulppa avataan.
- ...
erdtgyhj kirjoitti:
ei varmasti hammasrataspeikko juo. Sitä ei yksinkertaisesti ole enempää. Öljy lämmetessään kasvattaa tilavuutta ja jos se vielä vaahtoaa saattaa se nopeastikkin 'karata' kun täyttötulppa avataan.
sitten jos öljyt on otettu pois ja laitetaan oikea määrä öljyä niin mikä sitä vaahdottaisi? ja kun se haluaa koneen sammutuksen jälkeen kovalla paineella pois!
- MopoVeijari
erdtgyhj kirjoitti:
Viittaa vahvasti siihen että huohotin on tukossa jos pukkaa paineella öljyt ulos täyttöaukosta. Painetta ei pitäisi tulla lainkaan täyttöaukossta silloin kun huohotus on kunnossa.
Tarkista venttiilikopan kannesta lähtevä huohotinletku ettei ole taittunut mutkalle missään vaiheessa. - ...
MopoVeijari kirjoitti:
Viittaa vahvasti siihen että huohotin on tukossa jos pukkaa paineella öljyt ulos täyttöaukosta. Painetta ei pitäisi tulla lainkaan täyttöaukossta silloin kun huohotus on kunnossa.
Tarkista venttiilikopan kannesta lähtevä huohotinletku ettei ole taittunut mutkalle missään vaiheessa.letkusta kiinni että työntää öljyä pois paineella niin mikä saa öljyn vaahtoamaan?
- MopoVeijari
... kirjoitti:
letkusta kiinni että työntää öljyä pois paineella niin mikä saa öljyn vaahtoamaan?
Juuri se ettei kone pääse pukkaamaan bensahöyryjä ulos saa öljyn vaahtoamaan. Tämä on ihan peruskauraa autonasentajille (kuten allekirjoittaneelle).
- ...
MopoVeijari kirjoitti:
Juuri se ettei kone pääse pukkaamaan bensahöyryjä ulos saa öljyn vaahtoamaan. Tämä on ihan peruskauraa autonasentajille (kuten allekirjoittaneelle).
Pitäisi vaan tarkistaa huohotin letku ettei oo mutkalla tai tukossa? jossei vika ole letkussa olisko sitten huohottimessa?
- MopoVeijari
... kirjoitti:
Pitäisi vaan tarkistaa huohotin letku ettei oo mutkalla tai tukossa? jossei vika ole letkussa olisko sitten huohottimessa?
Käy läpi koko matka venttiilikopasta ilmanpuhdistimeen. Siinä välissä on jossain itse huohotinkin. Se musta muovinen pötikkä. Tsekkaa sekin ettei ole tukossa.
Nyt saa kiittää MopoVeijaria pulman ratkaisemisesta. Olkaapa hyvät ;) - MopoVeijari
MopoVeijari kirjoitti:
Käy läpi koko matka venttiilikopasta ilmanpuhdistimeen. Siinä välissä on jossain itse huohotinkin. Se musta muovinen pötikkä. Tsekkaa sekin ettei ole tukossa.
Nyt saa kiittää MopoVeijaria pulman ratkaisemisesta. Olkaapa hyvät ;)ton kaiken olisin sanonut. Kun ensikerran lainaat ajatuksia ja tekstejä kiinnitä huomiota pilkutukseen ja sanamuotoihin. 'Muovinen pötikkä'... kuulostaa multa.
- k-v
MopoVeijari kirjoitti:
ton kaiken olisin sanonut. Kun ensikerran lainaat ajatuksia ja tekstejä kiinnitä huomiota pilkutukseen ja sanamuotoihin. 'Muovinen pötikkä'... kuulostaa multa.
MopoVeijari taas vauhdissa, näemmä.. Mahdatko edes tietää miten nelari kiinalainen sytyttää? Jokaisella kammenakselin kierroksella? Vai?
- k-v
k-v kirjoitti:
MopoVeijari taas vauhdissa, näemmä.. Mahdatko edes tietää miten nelari kiinalainen sytyttää? Jokaisella kammenakselin kierroksella? Vai?
kertokaa joku mulle mikä on kammenakseli...
- MopoVeijari
k-v kirjoitti:
kertokaa joku mulle mikä on kammenakseli...
Kysyjä tarkoittaa varmaankin kampiakselia.. Minä kyllä tiedän vastauksen mutta mahtaako kysyjä itse tietää..
- MopoVeijari
MopoVeijari kirjoitti:
Kysyjä tarkoittaa varmaankin kampiakselia.. Minä kyllä tiedän vastauksen mutta mahtaako kysyjä itse tietää..
kampikammiossa pyörivä kiertokankeen laakeroitu ratasakseli?
- k-v
MopoVeijari kirjoitti:
kampikammiossa pyörivä kiertokankeen laakeroitu ratasakseli?
Ei sitten kukaan tiedä vastausta? Se että MopoVeijari ei tiedä ei yllätä ketään mutta eikö kukaan muukaan???
- k-v
k-v kirjoitti:
Ei sitten kukaan tiedä vastausta? Se että MopoVeijari ei tiedä ei yllätä ketään mutta eikö kukaan muukaan???
kuka on kuka ja tietää mitä?..
- kappas-vaan
k-v kirjoitti:
kuka on kuka ja tietää mitä?..
että tuo k-v joka on kirjoittanut viskositteettiviestin jälkeen on se wannabe k-v , ei aito eli meikäläinen.
- 35 skopailija
MopoVeijari kirjoitti:
ei kait sinne moottoriin mitään sae 80w-90 voimansiirto öljyä laiteta? takana oleva voimansiirto on sitten asia erikseen
- Mopo_Veijari
35 skopailija kirjoitti:
ei kait sinne moottoriin mitään sae 80w-90 voimansiirto öljyä laiteta? takana oleva voimansiirto on sitten asia erikseen
mutta kaveri joka muita lainaa laittaisi sitä varmaan aamupuuroonsakin...
- Remppa mies
Keroppa mitä öljyä laitoit koneeseen, eli mitä purkissa lukee
- Karvanokka
Aivan sama mitä öljyä. Jos on liikaa ,että kampura on öljypinnan alapuoleella. Voin taata että vaahtoaa. Toi vähän ihmetyttää miksi ei kaikki vanhat öljyt ole tullut ulos.
- kokokokki
Purkissa luki "ruokaöljyä" ,siitäköhän se johtuu kun kone sitä öljyä syö.
- ...
kokokokki kirjoitti:
Purkissa luki "ruokaöljyä" ,siitäköhän se johtuu kun kone sitä öljyä syö.
tuskinpa oli liikaa öljyä koska kaikki reijät oli auki ja kallistelin mopoa että kaikki varmasti tuli ulos. Kuten mopoveijari sanoi että huohotin letkussa olisi jotain mutta ei ollut tukossa eikä mutkalla mutta mietin että mihin se tulee kiinni vai tuleeko mihinkään? ainakaan jossain mopoissa se ei tule kiinni mihinkään. onko venttiili kopassa jotakin?
- kzxhfi
... kirjoitti:
tuskinpa oli liikaa öljyä koska kaikki reijät oli auki ja kallistelin mopoa että kaikki varmasti tuli ulos. Kuten mopoveijari sanoi että huohotin letkussa olisi jotain mutta ei ollut tukossa eikä mutkalla mutta mietin että mihin se tulee kiinni vai tuleeko mihinkään? ainakaan jossain mopoissa se ei tule kiinni mihinkään. onko venttiili kopassa jotakin?
käytä mopoos 10min silleen et se vähän lämpee ja sammuta, sit avaat öljypropun (se mistä öljyt otetaan pois) ja sit viel täyttö aukon, sit pistät sen öljypropun kiinni ja laitat 10w 30 tai 40 moottoriöljyä koneeseen 0.55l - 0.60l. annat laskee sen öljyn ja tarkistat öljyn pinnan tikusta. sit vaan ajelet eikä se öljy tuu paineel pois koneest kun et avaa sitä vitun korkkii!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455090Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella121264- 131153
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4960Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27773