Olisi projektina laittaa vanhaan kaivinkoneeseen (vm.87 komatsu 120) tiukemmat holkit kaivupuomin päähän. Vanhat teräsholkit näkyy olevan hitsattu kiinni, vissiin ovat aikanaan kuluneet väljiksi reikiinsä. Miten tuosta saisi helpoimmalla hyvän? Saisiko mistään karkaistua ainesputkea 60mm sisämitalla 25cm pätkän? Saattaisi poltella koko holkkihässäkän pois ja hitsata tuon tilalle.
Puomin holkitus
8
5517
Vastaukset
- mies laita
puslia siihen putkeen.
ei sen putken tarvi olla karkaistu,jos siinä on pronssipuslat,jotka vaihdetaan tarvittaessa.
lisäksi tuon karkaistun holkin hitsaus puomin päähän ei välttämättä ole läpihuutojuttu.
lisäksi et saa sen hitsauksen jälkeen menemään siitä reiästä kuuskymppistä tappia.- Joo joo
Pronssipuslat ei kestä vaan pitää olla karkaistut tapit. Prossisiset pullahtaa ulos.
- jhytj
http://www.olofsfors.se/Shared/Files/Metsatyö PDF/Expande-pultin asennus.pdf
- Kari W.
Ketään ja mitään mainostamatta, mutta www.auraosa.fi Sieltä saa karkaistua tappivärkkiä "metritavarana" ja lähes kaiken kokoisia teräsholkkeja. Kannattaa kysyä!
Jos nyt yhtään ymmärsin tilannetta niin puomissa on paksuseinämäinen putki läpi puomin. Siihen 50mm sisä/60mm ulko holkki josta tappi läpi? Jos taas tappi on jo 60mm niin luulisi siinä "putkessa" olevan sen verran seinämä vahvuutta että saisi kalvettua aarporalla tilaa holkille...- Kari W.
Jos kylältä tai lähimaastosta löytyy koneistamo jolla on käytössä siirrettävä avarrus- ja hitsausyksikkö niin sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettiä.
http://www.vossi.fi/uutiset/uutiset/050325.htm
- Koskaan
Rasvaprässistä.
- olen
saat yhden ikiomaksi kun tulet hakemaan ja käyttöopastus kaupanpäälle.
- ajattelit tehdä
niin paras kun otat sen tikun irti ja viet koneistamolle, älä laita pronssi holkkeja vaan tilaa esim. aura-osalta 2 kpl karkaistuja teräspuslia ja pätkä karkaistua akselia. polta ne vanhat risat pois ja täyttöhitsaa se reikä että siihen voi koneistaa tilan sille holkille, koneistaessa pitää huomioida että reikä tulee samaan linjaan sen välivarsi akselin kanssa. jos tosi hyvän haluat niin tilaa myös rasvatiivisteet sieltä aura-osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491