Hei. Siis kaipailisin neuvoja ja kokemuksia että mihin olette ottaneet yhteyttä heti ensimmäisenä kun ei ole lasta kuulunut. Ja miten on siitä eteenpäin lähtenyt asiat menemään? Kiitos jo kaikille asiallisille vastaajille.
Terveisin 3 vuotta yrittänyt
mitä tehdä
3
345
Vastaukset
- santturallaa
Ensin gynen kautta laparoskopiaan, sitten siitä puolen vuoden kuluttua IVF-hoidot pitkällä kaavalla.
Mulla löytyi paha endo, joten ei voitu viivytellä enää.- hoidoissa
Varattiin aika Väestöliittoon, saatiin tutkimuskaavakkeet täytettäväksi ennen ensimmäistä käyntiä. Niissä kyseltiin kuukautisten alkamisajasta, terveystietoja, alkoholin/tupakan käytöstä, seksielämän säännöllisyydestä yms.
Molemmat vastaanotolle, keskustelua kaavakkeiden vastauksista ja eri vaihtoehdoista, minulle sisätutkimus, miehelle kivestutkimus, molemmat sukupuolitautitesteihin, mies spermatesteihin, minä pariin verikokeeseen ja yhteen ultraan kierron eri vaiheissa ovulaation toteamiseksi munajohtimien aukiolotutkimus.
Kokeiden perusteella ei mitään selittävää syytä paitsi ikäni, päädyttiin ensin pariin inseminaatioon, ei tulosta. Seuraavaksi IVF tuoresiirto pakastealkionsiirto takana, molemmista alkionsiirroista alkanut raskaus, mutta mennyt kesken.
- sieltä lapsettomuuspolille
Minä soitin ensin paikkakuntamme perhesuunnitteluneuvolaan ja kyselin sieltä, miten kunnassamme toimitaan näissä asioissa. Sieltä minut neuvottiin varaamaan aika omalääkärilleni terveyskeskukseen. Omalääkäri antoi lähetteen labra- ja ultratutkimuksiin ja kun näitten perusteella minusta ei löytynyt mitään selvää vikaa, hän antoi lähetteen keskussairaalan lapsettomuuspoliklinikalle.
Tuolla lapsettomuuspolilla homma aloitettiin tekemällä uudestaan samat tutkimukset eli otettiin labroja ja ultrattiin, miehen kivekset tunnusteltiin ja tehtiin spermatutkimus. Lääkäri myös haastatteli molempia kysellen mm. sairastetuista sukupuolitaudeista, aikaisemmista raskauksista, míehen mahdollisesta sikotaudista lapsuudessa jne.
Kun edelleenkään mitään varsinaista syytä ei löytynyt, alettiin hoitoja tehdä ihan hyvällä tahdilla aloittaen 3 inseminaatiolla ja IVF-hoidoilla heti perään. Näin siis julkisella puolella keski-suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h72763Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986