Mistä liikkestä halvimmalla kihlat?

nala-nala

Otsikossahan se kysymys onkin.

Kattelin netistä jo Kultajousen ja Timanttisten uusimmat kuvastot mutta siä ei ollu kun jotain hyperkalliita timanttisormuksia. Ihan perus "koruttomat" sormukset on hakusessa.

Asutaan Tampereen lähistöllä joten kyllähän tuolla noita kauppoja...

13

3473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohesta

      kultaisen sormuksen tein...

    • *.*

      Luultavasti noistakin liikkeistä löytyy ihan perus kultasormuksia, joilla ei välttämättä ole hirveästi hintaakaan. Niitä vaan harvemmin mainostetaan missään kuvastoissa. Eli kannattaa melkein kävellä liikkeeseen sisälle niin silleen löytyy helpommin. Voihan sitä hintavertailua tehdä sitten kauppoja kierrellen mutta tosiaan jos ihan tavalliset kultarinkulat ostatte niin ei niissä varmaan kovinkaan suuria hintaeroja ole ainakaan noiden liikkeiden välillä.

    • nala-nala

      eikös ne hinnat kahdella sormuksella yleensä pyöri siinä satasen molemmin puolin? vai??

      Ja joo, ihan tavallisia kultarinkuloita hankkimassa ollaan..

      • Arlene---

        Joo, kahdelle sormukselle tulee hintaa n. 100e, kun halvimmasta päästä lähdetään liikkeelle.

        Täälläkin ollaan katseltu edullisia kultaisia taantumakihlasormuksia, melkein jokaisesta liikkeestä löytyy halvimmillaan n. 45e per kpl.

        Joissain liikkeissä "isompi"eli miehen sormus on ollut hinnakkaampi. Koska miehellä on paksummat sormet tai jotain.


      • selmu
        Arlene--- kirjoitti:

        Joo, kahdelle sormukselle tulee hintaa n. 100e, kun halvimmasta päästä lähdetään liikkeelle.

        Täälläkin ollaan katseltu edullisia kultaisia taantumakihlasormuksia, melkein jokaisesta liikkeestä löytyy halvimmillaan n. 45e per kpl.

        Joissain liikkeissä "isompi"eli miehen sormus on ollut hinnakkaampi. Koska miehellä on paksummat sormet tai jotain.

        Kyllä sen ajan saatossa laadussakin huomaa, jos halvimmat ostaa. Varmaan jossain saa 8 karaatin kullalla, jossa suurin osa on jotain aivan muuta kuin kultaa. Se näkyykin sitten naarmuina ja muina kulumina ja tummumisena.

        Kantsii panostaa siihen, se kuitenkin saattaa olla loppuelämän sormessa :)


      • teiks

        Meillä on ihan hopeiset puolipyöreät suht kapeat, maksoi kaiverruksineen 11e/kpl. Että siittä sitten vaan! :D

        Opiskelijana ei kalliimmat olleet mielessäkään, kultaisia ei edes mietitty (en itse esim. koskaan käytä kultaisia koruja). Tyylistähän tuo aina on kiinni, mutta itse halusin aivan täysin koristeettoman ja yksinkertaisen rinkulan. Jossain vaiheessa saatetaan vaihtaa kihlat valkokultaisiin vastaaviin (hopea kyllä naarmuuntuu, mutta minua sekään ei kyllä haittaa, onpahan pidetyn näköinen sormus!). Vihkisormukset varmaan ostetaan valkokultaa, jos on siinä vaiheessa oikein rikas fiilis. :D Onnea vaan, ei ole sormuksen hankinta aina satasista kiinni! :D


      • täälläkin
        teiks kirjoitti:

        Meillä on ihan hopeiset puolipyöreät suht kapeat, maksoi kaiverruksineen 11e/kpl. Että siittä sitten vaan! :D

        Opiskelijana ei kalliimmat olleet mielessäkään, kultaisia ei edes mietitty (en itse esim. koskaan käytä kultaisia koruja). Tyylistähän tuo aina on kiinni, mutta itse halusin aivan täysin koristeettoman ja yksinkertaisen rinkulan. Jossain vaiheessa saatetaan vaihtaa kihlat valkokultaisiin vastaaviin (hopea kyllä naarmuuntuu, mutta minua sekään ei kyllä haittaa, onpahan pidetyn näköinen sormus!). Vihkisormukset varmaan ostetaan valkokultaa, jos on siinä vaiheessa oikein rikas fiilis. :D Onnea vaan, ei ole sormuksen hankinta aina satasista kiinni! :D

        meillä kans on halvat sormukset. Samahan se kun merkkaa enemmän se tunteellinen puoli ja sormuksen sanoma. Halpa sormus on kantajastaan ihan yhtä arvokas kuin kalliskin. Itse ostimme parilla eurolla kapeat ja sileät hematiittisormukset, mutta minulle sormuksen arvo on paljon enemmän kuin se rahalla mitattavat 3 euroa. :)sitä paitsi on meidän näköset sormukset ja sopii kumppanilleki paremmin kun hän on hevari, eikä muutenkaan käytä kultaisia koruja niin metallinhohtoinen väri sopii ja itse käytän paljon metallin ja hopean värisiä.. et näin meillä


      • PikkuMyy-
        täälläkin kirjoitti:

        meillä kans on halvat sormukset. Samahan se kun merkkaa enemmän se tunteellinen puoli ja sormuksen sanoma. Halpa sormus on kantajastaan ihan yhtä arvokas kuin kalliskin. Itse ostimme parilla eurolla kapeat ja sileät hematiittisormukset, mutta minulle sormuksen arvo on paljon enemmän kuin se rahalla mitattavat 3 euroa. :)sitä paitsi on meidän näköset sormukset ja sopii kumppanilleki paremmin kun hän on hevari, eikä muutenkaan käytä kultaisia koruja niin metallinhohtoinen väri sopii ja itse käytän paljon metallin ja hopean värisiä.. et näin meillä

        Me vietettiin päivä ihan kahdestaan ja käytiin tallinnasta hakemassa ja sanoisin että kannatti, Tietenki vähän eriasia lähteä tampereelta, mutta näin meillä.


      • elämää on kehä III ulkopuol...
        PikkuMyy- kirjoitti:

        Me vietettiin päivä ihan kahdestaan ja käytiin tallinnasta hakemassa ja sanoisin että kannatti, Tietenki vähän eriasia lähteä tampereelta, mutta näin meillä.

        ...ei tämä Tampere nyt niin kaukana Helsingistä ole etteikö täältä voisi Tallinnassa lähteä käymään...


    • ..............................

      Me ainakin hommattiin Tampereen Kultajousesta. Kannattaa kysellä mielummin liikkeestä kuin kattella netistä, ei sitä ole pakko ostaa. Mekin kierrettiin monta liikettä kun kyseltiin sormuksia. Meijän kihlat maksoi joku ehkä 130e/2kpl.. (en nyt muista täysin..), mut ois siellä paljon halvempiakin ollut (tyyliin 30-40e/sormus), mutta se vaikuttaa jo paksuuteen. Kannattaa kysellä opiskelija-alennusta tai liittyä esim. vakioasiakkaaksi, niin saa alennusta. Lisäksi muistaakseni juhannuksen ja joulun alla on usein tarjouksia. Mut jos menee kihloihin, niin eikö ois syytä panostaa sormukseen edes hieman?

      • oma mielipide

        kannattaa aloittaa halvalla sormuksella. vuosien saatossa vaihdella merkkipäivinä. Itse ajattelin näin tehdä. Esim. 5-10 vuoden välein tuplasti kalliimpi sormus. On kuitenkin pitkäaikainen sijoitus. :)


    • Ihmettelevä!

      Kuka kihlautumis vaiheessa haluaa etsiä halvinta kihlasormusta?! :OOOOO

    • Rahaton aina

      Helppohan se on sanoa, jos on rahaa. Kyllä köyhilläkin on oikeus kihlautua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1375
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      81
      931
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      827
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      74
      773
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    8. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      704
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe