Miten uskoontulo

on vaikuttanut

Teidän homouteenne/lesbouteenne?
Minulla ainakin, niin, etten enää pitänyt lesboutta vaihtoehtona..
T.Uskovainen nainen

8

973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä

tulin uskoon kuuden vanhana, jolloin en vielä tiedostanut olevani lesbo. Toiseen uskoon, fundamentalistiseen, tulin myöhäisessä teini-iässä, jolloin kuvittelin, että voin toivomalla muuttua heteroksi ja uskomalla tuettyihin sääntöihin tulla ajan myötä autuaammaksi. Kumpaakaan en käynyt. Tulin uudelleen lapsuuteni uskoon ja takaisin rakastavan Jumalan tykö muutaman vuoden päästä ja avautuminen Jumalalle auttoi minua myös hyväksymään itseni ja seksuaalisuuteni.

• minullekin.

Jumala on rakastava Jumala. Olen nainen.

• Laumasielu

En ole tullut sellaiseen uskoon kuin yleensä tuon sanan merkitys ymmärretään. Mutta, vuosia sitten kuulin lesboparista, jotka asuivat yhdessä ja tulivat sitten kumpikin uskoon. Jatkoivat yhteiseloaan ja ilmeisesti lopettivat seksuaalisen kanssakäymisen. Mielenkiintoinen pointti on se, mitä en tiedä, miten he pystyivät sitten enää halaamaan toisiaan ettei siihen tullut romanttinen vivahde, koska heillä oli kuitenkin aiemmin seksuaalista kanssakäymistä. Loppuiko heidän rakastuneisuutensa toisiinsa vai eivätkö he enää hipaisseetkaan toisiaan? Sitä en saanut koskaan tietää, mutta mielenkiintoinen kysymys vai mitä.

• on päässyt valloilleen

uskoon tulon seurauksena.

Ja muutenkin olen kaikkitietävä ja ärsyttävä ihminen.

• Vaikutus

Hyvä kysymys! Olen "tullut uskoon" useita kertoja, vaikka se ei oikein kuulu kristilliseen taustaani. Ensimmäisen kerran riparilla, jolloin ei vielä ollut selkeätä kuvaa seksuaalisuudestani. Sitten alkoi usko jäädä, kun homoidentiteetti vahvistui. Opiskeluaikana jälleen Jumala veti puoleensa enkä koko opiskeluaikana osallistunut gay-toimintaan. Sitten omaksuin homoliikkeen käsityksen kristinuskosta ja elin pitkään sitä vaihetta ehkä viime vuoteen asti. Yhteys kristilliseen homoliikkeeseen oli minulle hyvin merkityksellistä. Viime kesänä kerran päädyin TV7 kanavalle katsomaan GodTVn lähetystä, joita aina tuli keskiyön jälkeen. Sen jälkeen olen katsellut kanavaa tosi paljon, voisi sanoa jäänyt koukkuun. Kristillinen vakaumukseni ja identiteettinen ovat vahvistuneet. En ole "eheytynyt heteroksi", mutta minussa on voimistunut halu toteuttaa Jumalan tahtoa elämässäni. Minusta tuntuu, että Jumala voi olla johdattamassa minua elämään, johon kuuluu jotain niin uutta, että homoidentiteetti on jäämässä taka-alalle. En halua olla jotenkin säikähtyneenä kaapissa. Olen keski-ikäinen mies ja mielelläni kaverustuisin, aika myöten jopa ystävystyisin toisen miehen kanssa. Hyvännäköisessä, itsestään huolehtivassa, fikussa maskuliinissa katsekin lepää, enkä tätä ollenkaan häpeä, saati sitten kiellä. Vielä tärkeämpänä pidän kristillistä uskoa,vilpittömyyttä ja halua Jumalan tahdon seuraamiseen. Mihin suuntaan usko Jumalaan ja Jeesukseen tulee loppuelämääni vaikuttamaan en tietenkään tiedä. Olen varma, etten koskaan tule olemaan parisuhteessa naisen kanssa, koska siihen minulla ei ole edellytyksiä. Miehen kanssa seurusteluun edellytyksiä kyllä voisi olla:-). En halua ketään tuomita, mutta tuntuu, että sekään ei tule olemaan tieni. Toivon, että usko vaikuttaa elämääni siten, että tulen elämään jollain tavalla hyvän elämän ja sen päättyessä kiittämään Herraa, että Hän on ollut kärsivällinen ja antanut minulle siihen voiman. Ihan karsee saarna, saa nähdä kehtaanko luettuani sen läpi painaa Lähetä viesti -painiketta. Toivottavasti sinä annat Jumalan vaikuttaa elämääsi! Saa myös rukoilla mun puolesta!!

• jeremia82

Kiitos "Vaikutus". Kaltaistesi todistukset käytännön elämästä ovat arvokkaita. Niistä parhaiten näkee miten Jumala toimii ja Hän saa kunnian.

• samanlainen kokemus

Olen nuori aikuinen vielä. Voin kuitenkin sanoa, että minun kokemukseni on hyvin samanlainen. Koen Jumalan jotenkin vetäneen minua niin lähelle ja Hänen olevan niin konkreettinen, että se jotenkin vetää pois kaikesta siitä muusta tekemisestä, mitä kristillisissä piireissä ei mahdollisesti hyväksyttäisi.

Toisaalta kyse on hieman taistelusta. Toisaalta kyse on siitä, että Jeesuksen seuraaminen on niin todellista ja tapahtuu niin hienoja asioita ja olen vapaa tekemään valintoja elämässäni ja toimissani. Jotenkin siinä sitten se homouden vaikutus on heikompaa, vaikka se onkin tietyllä tapaa todellinen asia minulle.

• Vaikutus#2
        samanlainen kokemus kirjoitti:

Olen nuori aikuinen vielä. Voin kuitenkin sanoa, että minun kokemukseni on hyvin samanlainen. Koen Jumalan jotenkin vetäneen minua niin lähelle ja Hänen olevan niin konkreettinen, että se jotenkin vetää pois kaikesta siitä muusta tekemisestä, mitä kristillisissä piireissä ei mahdollisesti hyväksyttäisi.

Toisaalta kyse on hieman taistelusta. Toisaalta kyse on siitä, että Jeesuksen seuraaminen on niin todellista ja tapahtuu niin hienoja asioita ja olen vapaa tekemään valintoja elämässäni ja toimissani. Jotenkin siinä sitten se homouden vaikutus on heikompaa, vaikka se onkin tietyllä tapaa todellinen asia minulle.

Kiitos Jeremialle ja nimimerkille ”samanlainen kokemus”! Luin viestinne vasta nyt elokuussa, muutaman kerran katsoin palstalle toukokuussa ja vielä kesäkuussa nähdäkseni, onko jotain reaktioita tullut viestiini. Kun ei mitään näkynyt, ajattelin, että keskustelu aiheesta on päättynyt ja unohdin koko asian. Kun lomien jälkeen kävin yhtä toista uskot ja uskomukset –palstaa tsekkaamassa, huomasin, että oli tullut kaksi kommenttia viestiini. Eikä mitä tahansa vastausta, vaan kaikesta päätellen kavereita, joiden kanssa ollaan hyvin samalla aaltopituudella. Eli kipuillaan oman identiteetin ongelmien kanssa erilaisten raamatuntulkintojen, uskonkäsitysten, ympäristön tuomioiden ja hyväksynnän välimaastossa. Halutaan toteuttaa Jumalan tahtoa, mutta samaan aikaan tunnetaan omissa nahoissa, että ihmisen ei myöskään ole hyvä olla yksin ja elää elämäänsä sukupuolisuuttaan toteuttamatta. Mahdollisesti jopa etsitään tapaa, jolla kaksi homo miestä voi kokea läheisyyttä tavalla, joka on sopusoinnussa oman kristillisyyden kanssa.

Toivon, että kristillisyys tulee aina pysymään elämässäni etusijalla, ja on hienoa kohdata edes netissä täysin samoin ajattelevia ja tuntevia kavereita. Kukaan, joka ei ole tuntenut omissa nahoissaan sekä kristinuskoa että homoseksuaalisuutta, ei voi täysin ymmärtää, miltä se tuntuu. Ei todellakaan ole sama, jos näistä asioista voi joskus jutella kristityn ystävän ja joskus toiste homokaverin kanssa, ja sitten yksikseen tehdä jotain synteesiä. Jos tämä keskustelu on jatkuakseen tavalla tai toisella, olen mielelläni siinä mukana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1423
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1114
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      908
    Aihe