Hei! Osaisiko joku neuvoa, mikä pesukonettani vaivaa, kun pyykkiin jää pesun jälkeen kuin mustaa likaa, aivan kuin pienenpieninä, ohuina laattoina. Isompi likalaatta on löytynyt myös nukkasihdistä.
Käytän nestemäistä pyykinpesuainetta ja pesupalloa ja välillä pesen koneen tyhjänä maksimilämpötilassa.
Onko vika pesukoneessa vai pesuainessa?!
Kiitos!
musta mönjä pyykissä?
4
3538
Vastaukset
- Jaska12
Yleensä musta mönjä on rasvaa ja likaa, joka ei ole liuennut pesuaineeseen. Joko liian vähän pesuainetta tai pesuaine on fosfaatitonta luontoystävällistä? Välillä pitäisi pestä ihan Omolla tai vastaavalla. Samoin kone tyhjänä niin kuumalla ohjelmalla kuin siitä löytyy ja sekaan desi pesuainetta.
- siisteliäs
Pesuaine on jotakin Omoa eli siis ihan tavallista. Konetta olenkin kyllä kuumalla pessyt aina välillä. Täytyy varmaan kokeilla seuraavaksi jotakin sitruunahappoa, jos mustaa vielä näkyy pyykeissä.
- pesuainelokeron..ja
siisteliäs kirjoitti:
Pesuaine on jotakin Omoa eli siis ihan tavallista. Konetta olenkin kyllä kuumalla pessyt aina välillä. Täytyy varmaan kokeilla seuraavaksi jotakin sitruunahappoa, jos mustaa vielä näkyy pyykeissä.
nukkasihdin.
siis kone sen kuuman ohjelman lisäksi, pesuainelokero jos vaan sat irti niin ota jakuuraa joillain ´vaikka tiskiharjalla.
käytä kuumaa vettä.samoin se kolo jossa pesuainelokero oli putsaa sekin.
nukkasihti pitää tyhjätä/putsata säännöllisesti..minä olen nukkasihdin avauksen yhteydessä putsannut sen aina ja hiukan kallistanut konetta jotta sieltä valuu pois likainen vesi pois nukkasihdin kautta.(koneen pohjalle, ei pyykkirumpuun, jää aina hiukan vettä )
en usko että vika pesuaineessa.
luulen että joissain kohtaa koneessa on likaa jota et ole huomannut ja se irtoaa pesussa.
- sigtuna
Mene ihan tavalliseen valintamyymälään ja osta sieltä, pyykkikoneenpuhdistaja. Pullon kyljessä on kyllä selvä ohje, kuinka tuleekäyttää sitä ainetta pyykkikoneen pesuun.Se mönjä voi olla pesuaine jäänteitä jotka vuosien mittaan vain pahenee.Koska pyykki kone on myös pestävä säännöllisesti.Kuulostaa aika hölmöltä, mutta näin se vain on.Jotkut pesuaineet sisältävät enemmän Fosvaattia, joka myös jää pesukoneen esm,tiivisteisiin ja ynm. siksi on hyvä pestä myös kone. Tämän merkkisen pyykinkoneenpuhdistajan ostin itse, Dr.Backmann ja olen tyytyväinen tulokseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349