Kuinka usein mäntä taikka männänrenkaat olisi hyvä vaihtaa?
Mäntä vaihtoon?
12
5770
Vastaukset
- on alkuperänen
vielä kiinni,niin kannattas vissiin kohtapuoliin harkita vaihtoa ;)
- en tiedä onko alkuperäinen
Pointtini onkin se että kuinka usein noissa (vanhoissa) kisavehkeissä se mäntä tai sen renkaat pitäisi vaihtaa?
- motoristi 40v
2t koneissa mäntää ei tarvitse vaihtaa lainkaan. Ellei sitten leivo kiinni. Se on 4t jossa mäntää pitää vaihdella koska siinä se kuluu ihan älyttömästi verrattuna 2t vehkeisiin.
- asiasta
kyllä se 2t:n mäntä kuluu siinä missä 4t:n mäntä ja enemmänkin. ei se metalli ole sen kummempaa tai kestävämpää.
- Håkan H.Moilanen
Emännän vaihto ainakin itsellä on ajankohtainen aina näin keväisin.Siihen ei niinkään vaikuta ajetut määrät tai käyttötunnit,se on vaan niin ,että vaihtelu virkistää...voihan se kiinnikin leikata jos kuivana ajaa,voitelu on tärkeää,varsinkin jos poistopuolella ajellaan.
- .......
Se ois hyvä se mäntä vaihtaa siin 10 ajotunnin jälkee....kun noi kotaritkin on herkkiä leipoo kiinni..........hommaaa fude....
- et_nyt
tiedä ajettuja tunteja ja meinaat sillä koneella vielä ajaa, niin vaihda. Ilamanputsarin kun pitää puhtaana ja öljyttynä, niin ajosta riippuen 100-150h voisi olla kohdallaan.
- kamphan
Itse hommasin -87 vuoden kaks puolikkaan Kotarin kovaan harraste ajoon. En juuri uskaltanut ajella, koska en tiedä kuinka vanha mäntä on, vaan pistin mopon lähes samantien osiksi ja kunnostukseen. Mäntä kun väljistyy ja metalli väsyy, voi männästä lohjeta helma ja sen jälkeen tulee tuhoa. Pytystä lähtee kovakromaus ja laakerit vaihtoon eli kallis paukku. Suosittelen männän vaihtoa vaikka siittä joutuukin pulittamaan melkoisen summan noin vanhaan rassiin.
- ktktn4
kamphan kirjoitti:
Itse hommasin -87 vuoden kaks puolikkaan Kotarin kovaan harraste ajoon. En juuri uskaltanut ajella, koska en tiedä kuinka vanha mäntä on, vaan pistin mopon lähes samantien osiksi ja kunnostukseen. Mäntä kun väljistyy ja metalli väsyy, voi männästä lohjeta helma ja sen jälkeen tulee tuhoa. Pytystä lähtee kovakromaus ja laakerit vaihtoon eli kallis paukku. Suosittelen männän vaihtoa vaikka siittä joutuukin pulittamaan melkoisen summan noin vanhaan rassiin.
Itte vaihan melkeenpä joka ajokerran jälkeen. Samalla putsaan kaasarin ja ilmansuodattimen vaihan jokatoinen kerta. Varmuuden vuoks...
- rsg
ktktn4 kirjoitti:
Itte vaihan melkeenpä joka ajokerran jälkeen. Samalla putsaan kaasarin ja ilmansuodattimen vaihan jokatoinen kerta. Varmuuden vuoks...
No piikkisessä vaihtoväli kadul 80-100h (myös pitempään jos on hyvis säädöis), ja crossissa/enskassa n.60h. luulis että aika samoissa lukemissa mennään sunkin pärräs. PS: ei sitä sillon kannata vaihtaa vasta ku leipoo, loppuu pytystä pian poraus/hoonausvara ja putkitus on suunnilleen semmonen 400€ keikka että mielummin vaihtaa aikaisin ku liian myöhään.
- castrollia tankissa
rsg kirjoitti:
No piikkisessä vaihtoväli kadul 80-100h (myös pitempään jos on hyvis säädöis), ja crossissa/enskassa n.60h. luulis että aika samoissa lukemissa mennään sunkin pärräs. PS: ei sitä sillon kannata vaihtaa vasta ku leipoo, loppuu pytystä pian poraus/hoonausvara ja putkitus on suunnilleen semmonen 400€ keikka että mielummin vaihtaa aikaisin ku liian myöhään.
itellä pyörä säädöissä niinku pitää, ja kadulla ei aja 125 ex:llä sataa tuntia. Paskapuhetta. Taikka ainakin hullujen hommaa yrittää. Mä vaihan 50-60 h kadulla, stunttailen ja muutenkaan en säästele. En tiiä miten mummoilet et saat sata tuntia ajettua.
- egasegf
castrollia tankissa kirjoitti:
itellä pyörä säädöissä niinku pitää, ja kadulla ei aja 125 ex:llä sataa tuntia. Paskapuhetta. Taikka ainakin hullujen hommaa yrittää. Mä vaihan 50-60 h kadulla, stunttailen ja muutenkaan en säästele. En tiiä miten mummoilet et saat sata tuntia ajettua.
lukiko viestissäni että oma vaihtoväli on tuo 80-100h?ei, mutta jos on pyörä säädöissä noitakin lukemia saavuttaa helposti. Kyllä mäkin harrastan tota stunttaamista ja emmä millää tyhjäkänti kierroksilla ajele :D, löytyy muutenkin kotarista yläkierros putki että aika lailla tehopiikin lähellä pyöritään norm. ajos. 50-60h ei tarvii vaihtaa, itel n.70-80h. tietenkin jos harrastaa moottorijarruilua ja kaasupohjaan käynnistytksen jälkeen niin totta kai sen saa leikkaamaan alle tunnissa! tietysti parempi liian aikasin kun liian myöhään! jos asut kaupungissa,stunttailet ja pärrä on vielä suht kovassa monttukäytössä niin sitte alkaa ton männänvaihon 50tunnin välein ymmärtämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152111Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi832046- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1411161Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101146Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791112Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 61818
- 59751
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249726