Kuinka usein mäntä taikka männänrenkaat olisi hyvä vaihtaa?
Mäntä vaihtoon?
12
5870
Vastaukset
- on alkuperänen
vielä kiinni,niin kannattas vissiin kohtapuoliin harkita vaihtoa ;)
- en tiedä onko alkuperäinen
Pointtini onkin se että kuinka usein noissa (vanhoissa) kisavehkeissä se mäntä tai sen renkaat pitäisi vaihtaa?
- motoristi 40v
2t koneissa mäntää ei tarvitse vaihtaa lainkaan. Ellei sitten leivo kiinni. Se on 4t jossa mäntää pitää vaihdella koska siinä se kuluu ihan älyttömästi verrattuna 2t vehkeisiin.
- asiasta
kyllä se 2t:n mäntä kuluu siinä missä 4t:n mäntä ja enemmänkin. ei se metalli ole sen kummempaa tai kestävämpää.
- Håkan H.Moilanen
Emännän vaihto ainakin itsellä on ajankohtainen aina näin keväisin.Siihen ei niinkään vaikuta ajetut määrät tai käyttötunnit,se on vaan niin ,että vaihtelu virkistää...voihan se kiinnikin leikata jos kuivana ajaa,voitelu on tärkeää,varsinkin jos poistopuolella ajellaan.
- .......
Se ois hyvä se mäntä vaihtaa siin 10 ajotunnin jälkee....kun noi kotaritkin on herkkiä leipoo kiinni..........hommaaa fude....
- et_nyt
tiedä ajettuja tunteja ja meinaat sillä koneella vielä ajaa, niin vaihda. Ilamanputsarin kun pitää puhtaana ja öljyttynä, niin ajosta riippuen 100-150h voisi olla kohdallaan.
- kamphan
Itse hommasin -87 vuoden kaks puolikkaan Kotarin kovaan harraste ajoon. En juuri uskaltanut ajella, koska en tiedä kuinka vanha mäntä on, vaan pistin mopon lähes samantien osiksi ja kunnostukseen. Mäntä kun väljistyy ja metalli väsyy, voi männästä lohjeta helma ja sen jälkeen tulee tuhoa. Pytystä lähtee kovakromaus ja laakerit vaihtoon eli kallis paukku. Suosittelen männän vaihtoa vaikka siittä joutuukin pulittamaan melkoisen summan noin vanhaan rassiin.
- ktktn4
kamphan kirjoitti:
Itse hommasin -87 vuoden kaks puolikkaan Kotarin kovaan harraste ajoon. En juuri uskaltanut ajella, koska en tiedä kuinka vanha mäntä on, vaan pistin mopon lähes samantien osiksi ja kunnostukseen. Mäntä kun väljistyy ja metalli väsyy, voi männästä lohjeta helma ja sen jälkeen tulee tuhoa. Pytystä lähtee kovakromaus ja laakerit vaihtoon eli kallis paukku. Suosittelen männän vaihtoa vaikka siittä joutuukin pulittamaan melkoisen summan noin vanhaan rassiin.
Itte vaihan melkeenpä joka ajokerran jälkeen. Samalla putsaan kaasarin ja ilmansuodattimen vaihan jokatoinen kerta. Varmuuden vuoks...
- rsg
ktktn4 kirjoitti:
Itte vaihan melkeenpä joka ajokerran jälkeen. Samalla putsaan kaasarin ja ilmansuodattimen vaihan jokatoinen kerta. Varmuuden vuoks...
No piikkisessä vaihtoväli kadul 80-100h (myös pitempään jos on hyvis säädöis), ja crossissa/enskassa n.60h. luulis että aika samoissa lukemissa mennään sunkin pärräs. PS: ei sitä sillon kannata vaihtaa vasta ku leipoo, loppuu pytystä pian poraus/hoonausvara ja putkitus on suunnilleen semmonen 400€ keikka että mielummin vaihtaa aikaisin ku liian myöhään.
- castrollia tankissa
rsg kirjoitti:
No piikkisessä vaihtoväli kadul 80-100h (myös pitempään jos on hyvis säädöis), ja crossissa/enskassa n.60h. luulis että aika samoissa lukemissa mennään sunkin pärräs. PS: ei sitä sillon kannata vaihtaa vasta ku leipoo, loppuu pytystä pian poraus/hoonausvara ja putkitus on suunnilleen semmonen 400€ keikka että mielummin vaihtaa aikaisin ku liian myöhään.
itellä pyörä säädöissä niinku pitää, ja kadulla ei aja 125 ex:llä sataa tuntia. Paskapuhetta. Taikka ainakin hullujen hommaa yrittää. Mä vaihan 50-60 h kadulla, stunttailen ja muutenkaan en säästele. En tiiä miten mummoilet et saat sata tuntia ajettua.
- egasegf
castrollia tankissa kirjoitti:
itellä pyörä säädöissä niinku pitää, ja kadulla ei aja 125 ex:llä sataa tuntia. Paskapuhetta. Taikka ainakin hullujen hommaa yrittää. Mä vaihan 50-60 h kadulla, stunttailen ja muutenkaan en säästele. En tiiä miten mummoilet et saat sata tuntia ajettua.
lukiko viestissäni että oma vaihtoväli on tuo 80-100h?ei, mutta jos on pyörä säädöissä noitakin lukemia saavuttaa helposti. Kyllä mäkin harrastan tota stunttaamista ja emmä millää tyhjäkänti kierroksilla ajele :D, löytyy muutenkin kotarista yläkierros putki että aika lailla tehopiikin lähellä pyöritään norm. ajos. 50-60h ei tarvii vaihtaa, itel n.70-80h. tietenkin jos harrastaa moottorijarruilua ja kaasupohjaan käynnistytksen jälkeen niin totta kai sen saa leikkaamaan alle tunnissa! tietysti parempi liian aikasin kun liian myöhään! jos asut kaupungissa,stunttailet ja pärrä on vielä suht kovassa monttukäytössä niin sitte alkaa ton männänvaihon 50tunnin välein ymmärtämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36864Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29839Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36759Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663