Kuinka usein mäntä taikka männänrenkaat olisi hyvä vaihtaa?
Mäntä vaihtoon?
12
5562
Vastaukset
- on alkuperänen
vielä kiinni,niin kannattas vissiin kohtapuoliin harkita vaihtoa ;)
- en tiedä onko alkuperäinen
Pointtini onkin se että kuinka usein noissa (vanhoissa) kisavehkeissä se mäntä tai sen renkaat pitäisi vaihtaa?
- motoristi 40v
2t koneissa mäntää ei tarvitse vaihtaa lainkaan. Ellei sitten leivo kiinni. Se on 4t jossa mäntää pitää vaihdella koska siinä se kuluu ihan älyttömästi verrattuna 2t vehkeisiin.
- asiasta
kyllä se 2t:n mäntä kuluu siinä missä 4t:n mäntä ja enemmänkin. ei se metalli ole sen kummempaa tai kestävämpää.
- Håkan H.Moilanen
Emännän vaihto ainakin itsellä on ajankohtainen aina näin keväisin.Siihen ei niinkään vaikuta ajetut määrät tai käyttötunnit,se on vaan niin ,että vaihtelu virkistää...voihan se kiinnikin leikata jos kuivana ajaa,voitelu on tärkeää,varsinkin jos poistopuolella ajellaan.
- .......
Se ois hyvä se mäntä vaihtaa siin 10 ajotunnin jälkee....kun noi kotaritkin on herkkiä leipoo kiinni..........hommaaa fude....
- et_nyt
tiedä ajettuja tunteja ja meinaat sillä koneella vielä ajaa, niin vaihda. Ilamanputsarin kun pitää puhtaana ja öljyttynä, niin ajosta riippuen 100-150h voisi olla kohdallaan.
- kamphan
Itse hommasin -87 vuoden kaks puolikkaan Kotarin kovaan harraste ajoon. En juuri uskaltanut ajella, koska en tiedä kuinka vanha mäntä on, vaan pistin mopon lähes samantien osiksi ja kunnostukseen. Mäntä kun väljistyy ja metalli väsyy, voi männästä lohjeta helma ja sen jälkeen tulee tuhoa. Pytystä lähtee kovakromaus ja laakerit vaihtoon eli kallis paukku. Suosittelen männän vaihtoa vaikka siittä joutuukin pulittamaan melkoisen summan noin vanhaan rassiin.
- ktktn4
kamphan kirjoitti:
Itse hommasin -87 vuoden kaks puolikkaan Kotarin kovaan harraste ajoon. En juuri uskaltanut ajella, koska en tiedä kuinka vanha mäntä on, vaan pistin mopon lähes samantien osiksi ja kunnostukseen. Mäntä kun väljistyy ja metalli väsyy, voi männästä lohjeta helma ja sen jälkeen tulee tuhoa. Pytystä lähtee kovakromaus ja laakerit vaihtoon eli kallis paukku. Suosittelen männän vaihtoa vaikka siittä joutuukin pulittamaan melkoisen summan noin vanhaan rassiin.
Itte vaihan melkeenpä joka ajokerran jälkeen. Samalla putsaan kaasarin ja ilmansuodattimen vaihan jokatoinen kerta. Varmuuden vuoks...
- rsg
ktktn4 kirjoitti:
Itte vaihan melkeenpä joka ajokerran jälkeen. Samalla putsaan kaasarin ja ilmansuodattimen vaihan jokatoinen kerta. Varmuuden vuoks...
No piikkisessä vaihtoväli kadul 80-100h (myös pitempään jos on hyvis säädöis), ja crossissa/enskassa n.60h. luulis että aika samoissa lukemissa mennään sunkin pärräs. PS: ei sitä sillon kannata vaihtaa vasta ku leipoo, loppuu pytystä pian poraus/hoonausvara ja putkitus on suunnilleen semmonen 400€ keikka että mielummin vaihtaa aikaisin ku liian myöhään.
- castrollia tankissa
rsg kirjoitti:
No piikkisessä vaihtoväli kadul 80-100h (myös pitempään jos on hyvis säädöis), ja crossissa/enskassa n.60h. luulis että aika samoissa lukemissa mennään sunkin pärräs. PS: ei sitä sillon kannata vaihtaa vasta ku leipoo, loppuu pytystä pian poraus/hoonausvara ja putkitus on suunnilleen semmonen 400€ keikka että mielummin vaihtaa aikaisin ku liian myöhään.
itellä pyörä säädöissä niinku pitää, ja kadulla ei aja 125 ex:llä sataa tuntia. Paskapuhetta. Taikka ainakin hullujen hommaa yrittää. Mä vaihan 50-60 h kadulla, stunttailen ja muutenkaan en säästele. En tiiä miten mummoilet et saat sata tuntia ajettua.
- egasegf
castrollia tankissa kirjoitti:
itellä pyörä säädöissä niinku pitää, ja kadulla ei aja 125 ex:llä sataa tuntia. Paskapuhetta. Taikka ainakin hullujen hommaa yrittää. Mä vaihan 50-60 h kadulla, stunttailen ja muutenkaan en säästele. En tiiä miten mummoilet et saat sata tuntia ajettua.
lukiko viestissäni että oma vaihtoväli on tuo 80-100h?ei, mutta jos on pyörä säädöissä noitakin lukemia saavuttaa helposti. Kyllä mäkin harrastan tota stunttaamista ja emmä millää tyhjäkänti kierroksilla ajele :D, löytyy muutenkin kotarista yläkierros putki että aika lailla tehopiikin lähellä pyöritään norm. ajos. 50-60h ei tarvii vaihtaa, itel n.70-80h. tietenkin jos harrastaa moottorijarruilua ja kaasupohjaan käynnistytksen jälkeen niin totta kai sen saa leikkaamaan alle tunnissa! tietysti parempi liian aikasin kun liian myöhään! jos asut kaupungissa,stunttailet ja pärrä on vielä suht kovassa monttukäytössä niin sitte alkaa ton männänvaihon 50tunnin välein ymmärtämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271898
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1331888Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231838Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851630Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621448Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201256Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371153Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381150- 111148
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101127