en saa mopoo jos en mene riparille
kieroa
19
1376
Vastaukset
- .................
Tiedätkö mikä muu olis kieroa? Et sais autoa, jos et menis armeijaan, tiedätkö mikä muu? Et sais 200-euroa viikkorahaa, tiedätkö mikä muu? Äiti ei osta sulle uutta konetta, jos et käy koulussa, entä mikä muu? Iskäs ei osta sulle uutta TV:tä, jos et käy suihkuissa. Maailma on kieroa, joo.
- Eräs lukija
Koulussa ja suihkussa käynti on äärimmäisen perusteltua, armeijassakin on oma pointtinsa, eivätkä nuo ole verrattavissa tietyn uskonnon rituaaleihin osallistumiseen ja sen tunnustamiseen. Sinänsä aloittajan tilanne ei ole paha, sillä tuossa tarjotaan vain porkkanaa, ei keppiä, huomattavasti tuomittavampi tilanne olisi jos häntä kiristettäisiin jo saavutettujen oikeuksien/hyödykkeiden menetyksellä, mikäli ei mene riparille.
Toisaalta tuossa on kuitenkin se ongelma, että se potentiaalisesti asettaa lapset eriarvoiseen asemaan, mikäli nuoremmat/vanhemmat sisarukset saavat/ovat saaneet edellä mainitun palkinnon riparistaan, eikä aloittajalle tarjota mitään tapaa saada samaa ilman että toimii vakaumustansa vastaan (?). Kalliit hyödykkeet ovat kuitenkin yksi tapa ilmaista luottamusta ja arvostusta lastaan kohtaan, eikä noiden piirteiden tulisi olla kiinni lapsen vakaumuksesta tai siitä kuinka pitkälle hän on valmis menemään miellyttääkseen hänen vanhempiaan, vaan tämän persoonasta ja käytöksestä. Kristinuskon kannalta tuskin on järin ihailtavaa yrittää lahjoa joku konfirmoimaan uskonsa vaikka tietää että tämä ei todellisuudessa allekirjoita ko. uskonnollisen yhdyskunnan oppeja. - ks. otsikko
Eräs lukija kirjoitti:
Koulussa ja suihkussa käynti on äärimmäisen perusteltua, armeijassakin on oma pointtinsa, eivätkä nuo ole verrattavissa tietyn uskonnon rituaaleihin osallistumiseen ja sen tunnustamiseen. Sinänsä aloittajan tilanne ei ole paha, sillä tuossa tarjotaan vain porkkanaa, ei keppiä, huomattavasti tuomittavampi tilanne olisi jos häntä kiristettäisiin jo saavutettujen oikeuksien/hyödykkeiden menetyksellä, mikäli ei mene riparille.
Toisaalta tuossa on kuitenkin se ongelma, että se potentiaalisesti asettaa lapset eriarvoiseen asemaan, mikäli nuoremmat/vanhemmat sisarukset saavat/ovat saaneet edellä mainitun palkinnon riparistaan, eikä aloittajalle tarjota mitään tapaa saada samaa ilman että toimii vakaumustansa vastaan (?). Kalliit hyödykkeet ovat kuitenkin yksi tapa ilmaista luottamusta ja arvostusta lastaan kohtaan, eikä noiden piirteiden tulisi olla kiinni lapsen vakaumuksesta tai siitä kuinka pitkälle hän on valmis menemään miellyttääkseen hänen vanhempiaan, vaan tämän persoonasta ja käytöksestä. Kristinuskon kannalta tuskin on järin ihailtavaa yrittää lahjoa joku konfirmoimaan uskonsa vaikka tietää että tämä ei todellisuudessa allekirjoita ko. uskonnollisen yhdyskunnan oppeja.LAPSI on aina lapsi 18-vuotiaaksi asti!
Niin sanoo LAKI! Mun mielestä lapsella ei paskan vertaa sanottavaa omista asioista, niin kauan, kun asuu vanhempiensa luona tai heidän kustannuksellaan, oli sitten vaikka 40v luuseri.
Ja mikähän pakko sun vanhemmilla on sulle ostaa mopo? Ota tai JÄTÄ. Ei ne ole sua pakottamassa riparille, ne vaan antaa sulle vahtoehdot, jos sä et tee toitä, sä et tienaa, KOVAA ON ELÄMÄ, juu. - Eräs lukija
ks. otsikko kirjoitti:
LAPSI on aina lapsi 18-vuotiaaksi asti!
Niin sanoo LAKI! Mun mielestä lapsella ei paskan vertaa sanottavaa omista asioista, niin kauan, kun asuu vanhempiensa luona tai heidän kustannuksellaan, oli sitten vaikka 40v luuseri.
Ja mikähän pakko sun vanhemmilla on sulle ostaa mopo? Ota tai JÄTÄ. Ei ne ole sua pakottamassa riparille, ne vaan antaa sulle vahtoehdot, jos sä et tee toitä, sä et tienaa, KOVAA ON ELÄMÄ, juu.Jolla on lain mukaan ihan ihmisoikeudet. Valitettavasti niihin ei yhteiskunnassamme aina kiinnitetä riittävästi huomiota, mikä johtaa nuorten pahoinvointiin ja lieveilmiöihin (mm. jos aikuinen pahoinpidellään, on se kauhean traaginen rikos, jos nuori pahoinpidellään koulussa viikottain ketään ei kiinnosta). Vanhemmilla on myös velvollisuus elättää lapsensa täysikäisyyteen asti jos ovat tämän kerta menneet hommaamaan, se ei ole asia josta saa extrapisteitä tai oikeuttaisi kohtelemaan toista kaltoin tämän seurauksena.
Ihan nyt vain tuohon viestisi ensimmäiseen kappaleeseen puuttuen hieman off-topicina. - urbanus paganus
ks. otsikko kirjoitti:
LAPSI on aina lapsi 18-vuotiaaksi asti!
Ja mikähän pakko sun vanhemmilla on sulle ostaa mopo? Ota tai JÄTÄ. Ei ne ole sua pakottamassa riparille, ne vaan antaa sulle vahtoehdot, jos sä et tee toitä, sä et tienaa, KOVAA ON ELÄMÄ, juu.Ihminen tulee täysivaltaiseksi vaiheittain. 12-vuotiaalla on enemmän päätäntävaltaa kuin lapsella, 15-vuotiaalla enemmän kuin 12-v., 16-v. enemmän kuin 15-v.
Esim.15-v.ei saa liittää uskonnolliseen yhdyskuntaan ilmaa omaa suostumustaan. Ja tässä yhteydessä on mielenkiintoista että ripillepääsy (konfirmaatio) on lapsena saadun kasteen vapaaehtoinen vahvistaminen.heh heh. - on.......
urbanus paganus kirjoitti:
Ihminen tulee täysivaltaiseksi vaiheittain. 12-vuotiaalla on enemmän päätäntävaltaa kuin lapsella, 15-vuotiaalla enemmän kuin 12-v., 16-v. enemmän kuin 15-v.
Esim.15-v.ei saa liittää uskonnolliseen yhdyskuntaan ilmaa omaa suostumustaan. Ja tässä yhteydessä on mielenkiintoista että ripillepääsy (konfirmaatio) on lapsena saadun kasteen vapaaehtoinen vahvistaminen.heh heh.lapset ovat usein saatanallisuutteen laitomasti pakkokastettuja
----------
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
7 §
Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.
----
Jumalan Moosekselle antama Laki jonka Jeesus vahvisti:
Perisyntiseksi lapsia kastavat mielestäni rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia näissä kohdissa ja rikkomalla yhtäkään Lain kohtaa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkoja:
-3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
///perisynti ei ole Jumalan tai Jeesuksen oppi///
-4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
///perisynti opilla yritetään saada Jumalan valtakunta näyttämään syntiseltä. Jos lapsi on syntinen syntyissään niin sitten Jumalan valtakuntakin on syntinen, niin ei ole:
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." ///
-5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
///Jumalan ja Jeesuksen vihaamista on Heidän Lain rikkominen ja Heidän oppien muokkaaminen esim. käsitteillä: perisynti, kummi, lähetyskäsky, lapsikaste, hätälapsikaste, kolminaisuusoppi jne jne.
5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. ///
-6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
///käskyjä ei ole pitänyt sekään joka esim. omia kastettuja syyttömiä uskovaisia tappoi noitarovioilla, pieniä, Jumalan valtakunnan kaltaisia lapsiakin. ///
-7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta
sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
///Sitä herraa saa pilkata joka Jumalan ja Jeesuksen Lakia vastaan toimii, se on itse itsensä pilkkauksen kohteeksi asettanut pilkkaamalla Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkomalla sitä. ///
-8 Muista pyhittää lepopäivä.
///Noitarovioita polttettiin useimmiten sunnuntaisin. Lain vastainen rikos monessa eri mielessä. ///
-9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
///Mutta älä tee sitä työtä Jumalan ja Jeesuksen vastaisuudelle. Nuorten pakkokoulus uskoon joka rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia, usein koulutajana lainrikkoja tai sen edustaja. ///
-10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
///Silloin niitä laittomuuksia eri kristinuskonkin lahkoissa tehdään urakalla, pakkokastetaan antamalla väärää todistusta Jumalan valtakunnasta ja synnitömästä lapsesta, ehtoollinen joka on Jeesuksen opetuksien vastainen, jne jne.. Ja vaikka Jeesus on opettanut "Isä meidän..." kuinka meidän tulee rukoilla, niin monissa kirkoissa se edelleen tehdään Jeesuksen opetuksen vastaisesti. Tutki koko luku tarkoin: Matteus 6 ///
-11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
///Jumala sen pyhitti siihen tarkoitukseen että perheillä jne olis mahdollisuus kokoontua omien sielujen Jumalallisuuden valaisuun. ///
-12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
///Jumalan antamaan maan, jonka nimi on Suomi, sen maan kansalaiset ovat SUOMALAISIA. He eivät ole helluntalaisia, luterilaisia, jehovalaisia jne koska sellaisia maita ei ole. Isää ja Äitiä kunnioitaa olemalla suomalainen niinkuin hekin suomalaisia ovat. ///
-13 Älä tapa.
///Tuon käskyn rikkominen kristinuskon toimintana on satoja miljoonia tapettu, Jeesuksen seuraajista alkaen, Paavalin tuella. Huomattavaa on, että tappamista on ihmisen sielullisesti tappaminenkin, pakkokoulutukset jne. Ja kaikki kuollut merkitään ristillä, pakkolapsikasteessa se tapetun sielun merkiksi laitetaa risti lapsen otsaan merkiksi elävänä kuolleeksi. ///
-14 Älä tee huorin.
///Ymmärtääkseni, kun pappi pakkolapsikaste tilaisuudessa asettaa itsensä lapsen ja lapsevanhempien väliin, tekee huorin. Silloin lapsen ja lapsen vanhempien sielullinen yhteys rikotaan Jumalan valtakunnasta ja lapsesta väärää todistusta antamalla, Jumalan valtakuna; jonka kaltainen lapsi on; ja lapsia ovat synnittömiä ja perisynnitömiä. ///
-15 Älä varasta.
///Pakkolapikasteessa varastetaan kaikkien Jumalallisten Lakien vastaisesti lapsen omat oikeudet. Myllynkivi oppetus on tiedossa, Suomen perustuslaki uskonvapaudesta (joka kasteessa varastetaan lapselta), ihmisoikeuksista jne, Suomen allekirjoitamat YK:n sopimukset, ihmisokeuksista, lasten suojelusta. jne jne. ///
-16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
///Jokainen lapsi joka on syntiseksi tai perisyntiseksi todistettu uskon, papin, kristinuskon jne toimesta on oikeudettu vaatimaan oikeudellisesti asiaan oikaisua.
Yhdelläkään sylivauvalla ei ole rikosrekisterissä merkintää, ei maallisessa eikä Jumalan valtakunnan kaltaisena Jumalan vatakunnassakaan. Väärän todistuksen antaneena kristinusko, luterilaisuuskin joukossa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojaksi itsensä osoittanut ja sillä lainrikkojalla avustajieen on Jumalan valtakunnassa rikosrekisteri. ///
-17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
///Pakkolapsikasteissa himotaan lasta pois Luojan hänelle antamasta Jumalallisuudesta, Jumalan valtakunnan kataisuudesta saatanallisuuden ahdinkoon.
///
----- - wddwddwdw
on....... kirjoitti:
lapset ovat usein saatanallisuutteen laitomasti pakkokastettuja
----------
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
7 §
Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.
----
Jumalan Moosekselle antama Laki jonka Jeesus vahvisti:
Perisyntiseksi lapsia kastavat mielestäni rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia näissä kohdissa ja rikkomalla yhtäkään Lain kohtaa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkoja:
-3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
///perisynti ei ole Jumalan tai Jeesuksen oppi///
-4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
///perisynti opilla yritetään saada Jumalan valtakunta näyttämään syntiseltä. Jos lapsi on syntinen syntyissään niin sitten Jumalan valtakuntakin on syntinen, niin ei ole:
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." ///
-5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
///Jumalan ja Jeesuksen vihaamista on Heidän Lain rikkominen ja Heidän oppien muokkaaminen esim. käsitteillä: perisynti, kummi, lähetyskäsky, lapsikaste, hätälapsikaste, kolminaisuusoppi jne jne.
5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. ///
-6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
///käskyjä ei ole pitänyt sekään joka esim. omia kastettuja syyttömiä uskovaisia tappoi noitarovioilla, pieniä, Jumalan valtakunnan kaltaisia lapsiakin. ///
-7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta
sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
///Sitä herraa saa pilkata joka Jumalan ja Jeesuksen Lakia vastaan toimii, se on itse itsensä pilkkauksen kohteeksi asettanut pilkkaamalla Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkomalla sitä. ///
-8 Muista pyhittää lepopäivä.
///Noitarovioita polttettiin useimmiten sunnuntaisin. Lain vastainen rikos monessa eri mielessä. ///
-9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
///Mutta älä tee sitä työtä Jumalan ja Jeesuksen vastaisuudelle. Nuorten pakkokoulus uskoon joka rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia, usein koulutajana lainrikkoja tai sen edustaja. ///
-10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
///Silloin niitä laittomuuksia eri kristinuskonkin lahkoissa tehdään urakalla, pakkokastetaan antamalla väärää todistusta Jumalan valtakunnasta ja synnitömästä lapsesta, ehtoollinen joka on Jeesuksen opetuksien vastainen, jne jne.. Ja vaikka Jeesus on opettanut "Isä meidän..." kuinka meidän tulee rukoilla, niin monissa kirkoissa se edelleen tehdään Jeesuksen opetuksen vastaisesti. Tutki koko luku tarkoin: Matteus 6 ///
-11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
///Jumala sen pyhitti siihen tarkoitukseen että perheillä jne olis mahdollisuus kokoontua omien sielujen Jumalallisuuden valaisuun. ///
-12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
///Jumalan antamaan maan, jonka nimi on Suomi, sen maan kansalaiset ovat SUOMALAISIA. He eivät ole helluntalaisia, luterilaisia, jehovalaisia jne koska sellaisia maita ei ole. Isää ja Äitiä kunnioitaa olemalla suomalainen niinkuin hekin suomalaisia ovat. ///
-13 Älä tapa.
///Tuon käskyn rikkominen kristinuskon toimintana on satoja miljoonia tapettu, Jeesuksen seuraajista alkaen, Paavalin tuella. Huomattavaa on, että tappamista on ihmisen sielullisesti tappaminenkin, pakkokoulutukset jne. Ja kaikki kuollut merkitään ristillä, pakkolapsikasteessa se tapetun sielun merkiksi laitetaa risti lapsen otsaan merkiksi elävänä kuolleeksi. ///
-14 Älä tee huorin.
///Ymmärtääkseni, kun pappi pakkolapsikaste tilaisuudessa asettaa itsensä lapsen ja lapsevanhempien väliin, tekee huorin. Silloin lapsen ja lapsen vanhempien sielullinen yhteys rikotaan Jumalan valtakunnasta ja lapsesta väärää todistusta antamalla, Jumalan valtakuna; jonka kaltainen lapsi on; ja lapsia ovat synnittömiä ja perisynnitömiä. ///
-15 Älä varasta.
///Pakkolapikasteessa varastetaan kaikkien Jumalallisten Lakien vastaisesti lapsen omat oikeudet. Myllynkivi oppetus on tiedossa, Suomen perustuslaki uskonvapaudesta (joka kasteessa varastetaan lapselta), ihmisoikeuksista jne, Suomen allekirjoitamat YK:n sopimukset, ihmisokeuksista, lasten suojelusta. jne jne. ///
-16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
///Jokainen lapsi joka on syntiseksi tai perisyntiseksi todistettu uskon, papin, kristinuskon jne toimesta on oikeudettu vaatimaan oikeudellisesti asiaan oikaisua.
Yhdelläkään sylivauvalla ei ole rikosrekisterissä merkintää, ei maallisessa eikä Jumalan valtakunnan kaltaisena Jumalan vatakunnassakaan. Väärän todistuksen antaneena kristinusko, luterilaisuuskin joukossa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojaksi itsensä osoittanut ja sillä lainrikkojalla avustajieen on Jumalan valtakunnassa rikosrekisteri. ///
-17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
///Pakkolapsikasteissa himotaan lasta pois Luojan hänelle antamasta Jumalallisuudesta, Jumalan valtakunnan kataisuudesta saatanallisuuden ahdinkoon.
///
-----Mitä ihmeen paskaa sää copy pastetat jostain foorumilta? Mitä toi suomen laki liittyy mitenkään mihinkään?? Lisäksi nuo jutut noiden lainauksien alapuolella on ihme kommentteja joilla ei ole mitään tekemistä raamatusta lainatuilla asioilla.
- mättää...
Kyllä uskonto on kieroa, kun vanhemmat ei anna mopoa! Uskonnonopetuskin on p-aa ja naispapit erityisen inhottavia! Yhteisöverokin on ateisteja loukkaavaa! Pakko erota kirkosta tai ostaa itse mopo!
- .............
"Naispapit inhottavia" tuohan se on just sitä ateistien ihmisoikeuksien puolustamista.
Kysyn uudestaan, millä helvetin perusteella sun vanhempien pitäis edes hankkia sulle mopo?!? Mee kesätöihin, äläkä vikise! - Jonttu1991
Koulun uskonnon opetus ja uskonto as in Kristinusko eivät ole sama asia. Koulun uskonnon opetus keskittyy uskonnon historiaan, ei itse uskomiseen.
Suuri ero. - ins_verderben
Jonttu1991 kirjoitti:
Koulun uskonnon opetus ja uskonto as in Kristinusko eivät ole sama asia. Koulun uskonnon opetus keskittyy uskonnon historiaan, ei itse uskomiseen.
Suuri ero.Otsikko kertoo.
ins_verderben kirjoitti:
Otsikko kertoo.
käytiin läpi raamatun opettamia tapahtumia jeesuksen elämän vaiheista... Mites biologia? käydään läpi jonku Darwinin keksimiä juttuja, että hei mulla on kaks kättä mä oon varmaan apinasta. Mä oon hyvä meneen ohi aiheesta:D Kreationismiin eli luomis-oppiin ja evoluutio-teoriaan ei ole kumpaankaan todisteita. Molemmat ovat olettamuksia, kuinka on voinut käydä. Silti kouluissa opetetaan evoluutio-teoriaa faktana.
- yht.verotus
............. kirjoitti:
"Naispapit inhottavia" tuohan se on just sitä ateistien ihmisoikeuksien puolustamista.
Kysyn uudestaan, millä helvetin perusteella sun vanhempien pitäis edes hankkia sulle mopo?!? Mee kesätöihin, äläkä vikise!"millä helvetin perusteella sun vanhempien pitäis edes hankkia sulle mopo?!?"
miksi ateistien ateistikakaroiden pitää hankkia kesätyörahoistaan jollekin papin kersalle mopo? - ins_verderben
Hurriganes91 kirjoitti:
käytiin läpi raamatun opettamia tapahtumia jeesuksen elämän vaiheista... Mites biologia? käydään läpi jonku Darwinin keksimiä juttuja, että hei mulla on kaks kättä mä oon varmaan apinasta. Mä oon hyvä meneen ohi aiheesta:D Kreationismiin eli luomis-oppiin ja evoluutio-teoriaan ei ole kumpaankaan todisteita. Molemmat ovat olettamuksia, kuinka on voinut käydä. Silti kouluissa opetetaan evoluutio-teoriaa faktana.
Tässä oli puheena se toteamus, että uskonnon tunnilla käydään läpi jotain uskontojen historiaa yms. Paskat, ala-asteella ole mitään muuta kun jeesustelua. Joten se väite on nyt kumottu.
Mitä evoluutioon tulee, sillä on paljon vakuuttavampia todisteita ku yks vanha ihmisen kirjottama kirja. Esim. luut kertoo aika hyvin asoista, samoin se fakta, että nisäkkäiden sikiöt on todella toistensa näkösiä alkuun. Ehkä sä et osaa ottaa niitä faktana, vaan sun uskovaisen aivot keksii kaikenlaisia väitteitä kumoamaan ne, mutta kyllä nuo tollaset on aika varteenotettavia faktoja. Ota huomioon, että tieteenmaailmassa ei voida luoda "todellista" kertomusta pohjautuen vain yhteen kirjaan, vaan asioille pitää esittää todisteita, jotta kukaan tutkija ottaisi asian todesta. ;) Tieteentekijät tietävät ihan hyvin, että on monia kysymyksiä, joihin ei vielä ole vastausta, mutta niihin yritetään niitä saada. Kreationisteillahan tämä kertomus on jo nyt täydellinen, mikä kertoo myös siitä, kuinka luotettavaa se on. Kunnon tiede ja teoriat korjaavat itseään ajan saatossa. - lyhyesti
Jonttu1991 kirjoitti:
Suuri ero.Ero on mutta piilo saatanallisuudella on monet kasvot.
Jeesus ei olut uskossa. Hän pysyi Isälleen ja Hänen Laille uskollisena vaikka saatana kisasi Jeesus 40 vrk.
He, jotka uskovat, eivät tiedä.
He, jotka tietävät, eivät usko. ins_verderben kirjoitti:
Otsikko kertoo.
Ne eivät ole/olleet vakaumuksellisia. Ainakin yläasteen tunnit kannattaisi/ olisi kannattanyt käydä läpi. Mukavaa yleissivistystä.
- ins_verderben
wer-wet kirjoitti:
Ne eivät ole/olleet vakaumuksellisia. Ainakin yläasteen tunnit kannattaisi/ olisi kannattanyt käydä läpi. Mukavaa yleissivistystä.
ja kävin ne läpi, älä oo siitä huolissas. Nyt puhuttiin ala-asteen uskonnosta, joka ON vakaumuksellinen!
- oma mielipiteesi
Eihän tuo uutta ole, että uskonnolla saadaan paljon pahaa aikaan. Sen nimissä on kautta aikain alistettu, kiristetty, uhattu, manipuloitu ja tapettu.
Et ole vanhempiesi rahoista niin riippuvainen, että joutuisit tekemään jotain vasten tahtoasi. Nyt vaan rahoja tienaamaan vaikka lehdenjaolla, jos et muuta keksi rahojen tienaamiseksi. Aikaa voi mennä, mutta kärsivällisesti hyvä tulee. Sitä paitsi saat hyvää oppia elämääsi, että jonkin saamiseksi pitää tehdä hommia. Rippikoulu ei ole työtä, josta kuuluu ansaita rahaa. Se on yhden aatteen pakkosyöttötapahtuma, johon ei pitäisi kenenkään nuoren joutua.
Mielestäni jos joku haluaa aikuisena käydä rippikoulun vapaasta tahdosta niin menköön, mutta tuo riparille pakottaminen on todella alhaista lapsen alistamista, joka kuuluisi kriminalisoida.- tekstisi
Laki ja tämä tekstisi on kohdallaan, siis olet asian oikein ymmärtänyt:
"Mielestäni jos joku haluaa aikuisena käydä rippikoulun vapaasta tahdosta niin menköön, mutta tuo riparille pakottaminen on todella alhaista lapsen alistamista, joka kuuluisi kriminalisoida."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511903
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131826Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391674- 1061250
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228- 851208
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4121110- 62889
- 49841
- 50836