tarvitsenko viisumn ukrainaan, jos....?

Minni**

Tarvitsenko ukrainaan viisumin, jos menen venäjän kautta siis sinne ja minulla on vuoden viisumi venäjälle(monikerta)? Kiitos, jos joku osaa auttaa;)

14

1293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reppumatkaaja

      Et tarvitse. EU-kansalaiset eivät (ainakaan toistaiseksi) tarvitse viisumia Ukrainaan. Maahantulolapun joudut täyttämään kahtena kappaleena, kuten Venäjälläkin.

      • Minni**

        Osaatko antaa sinne suuntaan reissuuun lähtevälle mitään vinkkejä näin ensikertalaiselle;) ja suurkiitos;)


      • Reppumatkaaja
        Minni** kirjoitti:

        Osaatko antaa sinne suuntaan reissuuun lähtevälle mitään vinkkejä näin ensikertalaiselle;) ja suurkiitos;)

        Oma kokomukseni rajoittuu parin päivän matkaan Krakovasta Länsi-Ukrainan Lvoviin, mutta se oli mitä upein kokemus, ja päätin heti, että ajan kanssa uudestaan. Hesarissa matkasivuilla oli joskus juttu Lvovista, ja siitä sain idean. Vanha kaupunki henkii historiaa ja eri aikakausia eikä ole syyttä Unescon maailmanperintökohde. Yleisvaikutelma on melko läntinen, Venäjään verrattuna.

        Pitkä kiertoajelu irtoaa muutamalla kymmenellä sentillä, kun hyppää raitiovaunuun, esimerkiksi rautatiesemalta. Asema itsessään on hienoimpia, mitä olen nähnyt, ja sisältä sekä ulkoa löytyy monenlaisia palveluja. Asuin Hostel Kosmonautissa, joka on siisti, edullinen ja huumorintajuisesti sisustettu. Henkilökunta on tosi ystävällistä, kielitaitoista ja avuliasta. Sijainti on loistava, aivan keskustassa vanhan kaupungin tuntumassa.

        Hintataso on suomalaiselle hyvin alhainen, mutta ravintoloiden ja kahviloiden taso hyvä. Kunniamaininnan ansaitsee loistava, lähes ilmainen olut (terasseilta voi löytyä 50 snt/0,5 l). Rahan (grivna) arvo laskee silmissä, joten ei kannata vaihtaa varastoon, koska ostokurssi huono.

        Vielä pieni varoituksen sana. Tarkista, ettei junasi kulje Valko-Venäjän läpi. Lennät tiukkojen kuulustelujen saattamana takaisin Venäjälle, jos sinulla ei ole Valko-Venäjän viisumia (kallis ja vaivalloinen hankkia, mutta siihenkin minulla on vinkit, jos on tarvis ;-) ). Ei muuta kuin antoisaa matkaa. Pidä silmät ja korvat auki, niin tuskin petyt.


      • Reppumatkaaja
        Reppumatkaaja kirjoitti:

        Oma kokomukseni rajoittuu parin päivän matkaan Krakovasta Länsi-Ukrainan Lvoviin, mutta se oli mitä upein kokemus, ja päätin heti, että ajan kanssa uudestaan. Hesarissa matkasivuilla oli joskus juttu Lvovista, ja siitä sain idean. Vanha kaupunki henkii historiaa ja eri aikakausia eikä ole syyttä Unescon maailmanperintökohde. Yleisvaikutelma on melko läntinen, Venäjään verrattuna.

        Pitkä kiertoajelu irtoaa muutamalla kymmenellä sentillä, kun hyppää raitiovaunuun, esimerkiksi rautatiesemalta. Asema itsessään on hienoimpia, mitä olen nähnyt, ja sisältä sekä ulkoa löytyy monenlaisia palveluja. Asuin Hostel Kosmonautissa, joka on siisti, edullinen ja huumorintajuisesti sisustettu. Henkilökunta on tosi ystävällistä, kielitaitoista ja avuliasta. Sijainti on loistava, aivan keskustassa vanhan kaupungin tuntumassa.

        Hintataso on suomalaiselle hyvin alhainen, mutta ravintoloiden ja kahviloiden taso hyvä. Kunniamaininnan ansaitsee loistava, lähes ilmainen olut (terasseilta voi löytyä 50 snt/0,5 l). Rahan (grivna) arvo laskee silmissä, joten ei kannata vaihtaa varastoon, koska ostokurssi huono.

        Vielä pieni varoituksen sana. Tarkista, ettei junasi kulje Valko-Venäjän läpi. Lennät tiukkojen kuulustelujen saattamana takaisin Venäjälle, jos sinulla ei ole Valko-Venäjän viisumia (kallis ja vaivalloinen hankkia, mutta siihenkin minulla on vinkit, jos on tarvis ;-) ). Ei muuta kuin antoisaa matkaa. Pidä silmät ja korvat auki, niin tuskin petyt.

        Jotenkin aavistan, että olet menossa junalla, vaikka et kertonutkaan. Olen kuullut, että tuon suunnan yöjunissa on usein varkaita, eli tarkkana omaisuudesta! Yleisesti pitkän matkan junat ovat kuitenkin siistejä ja mukavia matkustaa. Yhteydet ovat joka suuntaan hyvät ja hinnat alhaiset.


      • Nimetön
        Reppumatkaaja kirjoitti:

        Jotenkin aavistan, että olet menossa junalla, vaikka et kertonutkaan. Olen kuullut, että tuon suunnan yöjunissa on usein varkaita, eli tarkkana omaisuudesta! Yleisesti pitkän matkan junat ovat kuitenkin siistejä ja mukavia matkustaa. Yhteydet ovat joka suuntaan hyvät ja hinnat alhaiset.

        Junalla olisi tarkoitus mennä, mieheni on venäläinen ja meitä olisi lähdössä n. 10 venäläistä suomen passilla minä ja 9- ja 10v. lapseni, makuuvaunu paikat oli tarkoitus tietysti ottaa, jo lastenkin takia, itse puhun hyvää venäjää ja olen asunut 3v. joskus vajaa 10v. sitten venäjällä;) tarkoituksenamme olisi lähteä elokuun alussa ja kaupungista en ole varma(unohdin nimen) mutta kysyn sen, minne olemme menossa ja pitää muistaa kysyä meneekö juna valko-venäjän kautta, minulla on jotenkin sellainen "kutina", että menisi. Ihan "rantaloma" oli tarkoitus lähteä viettämään ja pietarista siis lähdettäisiin;)
        Joten jos sinulla on antaa vinkkejä viisumia varten niin kaikki kelpaavat;)
        Onko siellä siis "parempi" maksaa ruplilla vai paikallisella rahalla? ja onko han elokuussa millaiset ilmat? Ja suurkiitos jo vastauksistasi;D


      • Reppumatkaaaja
        Nimetön kirjoitti:

        Junalla olisi tarkoitus mennä, mieheni on venäläinen ja meitä olisi lähdössä n. 10 venäläistä suomen passilla minä ja 9- ja 10v. lapseni, makuuvaunu paikat oli tarkoitus tietysti ottaa, jo lastenkin takia, itse puhun hyvää venäjää ja olen asunut 3v. joskus vajaa 10v. sitten venäjällä;) tarkoituksenamme olisi lähteä elokuun alussa ja kaupungista en ole varma(unohdin nimen) mutta kysyn sen, minne olemme menossa ja pitää muistaa kysyä meneekö juna valko-venäjän kautta, minulla on jotenkin sellainen "kutina", että menisi. Ihan "rantaloma" oli tarkoitus lähteä viettämään ja pietarista siis lähdettäisiin;)
        Joten jos sinulla on antaa vinkkejä viisumia varten niin kaikki kelpaavat;)
        Onko siellä siis "parempi" maksaa ruplilla vai paikallisella rahalla? ja onko han elokuussa millaiset ilmat? Ja suurkiitos jo vastauksistasi;D

        Nyt tulee jo pahoja kysymyksiä, mutta aivan ekaksi suosittelen junaa suoraan Venäjältä Ukrainaan (niitäkin löytyy), jos ette muuten erityisesti halua tutustua Valko-Venäjään. Pelkkä transitviisumikin on vaivalloinen hankkia, ja tekee melko loven matkabudjettiin. Jos aivan välttämättä haluatte Valko-Venäjän kautta, edullisin tapa viisumin hankkimiseen on Tukholman tai Tallinan konsulaatin kautta. Paperihärdelli on silti hirvittävä (passissani on viisumi toukokuun matkaa varten, siis kokemusta on). Tässä ohjeet Tukholmaan:

        http://www.sweden.belembassy.org/eng/legislation/

        Tietysti, koska sinulla on kielitaitoa ja suhteita Venäjälle, voisi viisumi irrota Pietarista tai Moskovasta halvemmalla ja helpommalla. Kalliimmaksi tulee silti kuin pidempi, suora junamatka.

        Maksoin itse Ukrainassa kaiken grivnoilla ja euroilla (otetaan himoiten vastaan kuten dollaritkin). Ruplia tuskin huolivat, ehkä toreilla korkeintaan. Visa ja muut kortit ovat tietty hyvä vaihtoehto siellä missä käyvät. Elokuussa on usein kuumaa, mutta kuuleman mukaan yöt ovat miellyttävän lämpimiä.


      • Nimetön
        Reppumatkaaaja kirjoitti:

        Nyt tulee jo pahoja kysymyksiä, mutta aivan ekaksi suosittelen junaa suoraan Venäjältä Ukrainaan (niitäkin löytyy), jos ette muuten erityisesti halua tutustua Valko-Venäjään. Pelkkä transitviisumikin on vaivalloinen hankkia, ja tekee melko loven matkabudjettiin. Jos aivan välttämättä haluatte Valko-Venäjän kautta, edullisin tapa viisumin hankkimiseen on Tukholman tai Tallinan konsulaatin kautta. Paperihärdelli on silti hirvittävä (passissani on viisumi toukokuun matkaa varten, siis kokemusta on). Tässä ohjeet Tukholmaan:

        http://www.sweden.belembassy.org/eng/legislation/

        Tietysti, koska sinulla on kielitaitoa ja suhteita Venäjälle, voisi viisumi irrota Pietarista tai Moskovasta halvemmalla ja helpommalla. Kalliimmaksi tulee silti kuin pidempi, suora junamatka.

        Maksoin itse Ukrainassa kaiken grivnoilla ja euroilla (otetaan himoiten vastaan kuten dollaritkin). Ruplia tuskin huolivat, ehkä toreilla korkeintaan. Visa ja muut kortit ovat tietty hyvä vaihtoehto siellä missä käyvät. Elokuussa on usein kuumaa, mutta kuuleman mukaan yöt ovat miellyttävän lämpimiä.

        Jonne ollaan menossa on H'ersonin alue (Херсонська область)
        H'erson (Херсон)
        ja kysyin heiltä menevätkö he valko-venäjän kautta vai suoraan venäjän puolella? sanoivat että suoraan venäjän puolella, eli taidan sittenkin säästyä viisumin teolta, pitää vielä kysyä rautatieasemalta varmuuden vuoksi, kun seur. kerran menen venäjälle.;)


      • justers
        Minni** kirjoitti:

        Osaatko antaa sinne suuntaan reissuuun lähtevälle mitään vinkkejä näin ensikertalaiselle;) ja suurkiitos;)

        et tarvitse viisumia jos lennät suoraan helsingistä

        mutta venäjälle ja belarussiaan tarvitset viisumin


        kannattaa lenttä joko suoraan tai air balticilla riikan kautta


      • justersi
        justers kirjoitti:

        et tarvitse viisumia jos lennät suoraan helsingistä

        mutta venäjälle ja belarussiaan tarvitset viisumin


        kannattaa lenttä joko suoraan tai air balticilla riikan kautta

        majoituspaikka kannattaa selvittää etukäteen koska hotellit kalliita


        venäjän taitokaan ei ole pahitteeksi


      • justers
        justersi kirjoitti:

        majoituspaikka kannattaa selvittää etukäteen koska hotellit kalliita


        venäjän taitokaan ei ole pahitteeksi

        http://www.venfintour.fi/


      • Grf
        Reppumatkaaja kirjoitti:

        Jotenkin aavistan, että olet menossa junalla, vaikka et kertonutkaan. Olen kuullut, että tuon suunnan yöjunissa on usein varkaita, eli tarkkana omaisuudesta! Yleisesti pitkän matkan junat ovat kuitenkin siistejä ja mukavia matkustaa. Yhteydet ovat joka suuntaan hyvät ja hinnat alhaiset.

        Ei noita varkaita ainakaan mun kohdalle ole koskaan junissa osunut vaikka asuin Ukrainassa vuoden ja matkustelin junilla ristiin rastiin. Toki normaalia varovaisuutta kannattaa noudattaa. Junissa tapaa mukavia ja mielenkiintoisia ihmisiä, vaikka ei yhteistä kieltä oliskaan. Niin, ja ota rohkeesti paikka platskart-osastosta niin säästät rahaa.


      • Grf
        justers kirjoitti:

        http://www.venfintour.fi/

        Majoitusvaihtoehtoja löytyy esim. hostelworldin sivuilta. Esim. Odessassa on hyvä/halpa hotel Zirka, Lvovissa hostel Shevtshenko, Donetskissa Liverpool jne..


      • harkita..
        Grf kirjoitti:

        Majoitusvaihtoehtoja löytyy esim. hostelworldin sivuilta. Esim. Odessassa on hyvä/halpa hotel Zirka, Lvovissa hostel Shevtshenko, Donetskissa Liverpool jne..

        missä asuu. Hotelli Zirkan mainoksia oli Odessassa jaossa pitkin kaupunkia kesällä 2008.

        Mainoksessa oli tuntihinnat..


      • Grf
        harkita.. kirjoitti:

        missä asuu. Hotelli Zirkan mainoksia oli Odessassa jaossa pitkin kaupunkia kesällä 2008.

        Mainoksessa oli tuntihinnat..

        Ihan siisti mesta se oli ja siellä asui aika paljon suomalaisia. Ei ole mistään bordellista siis kyse. Toki jos on varaa mennä hienostohotelliin niin siitä vaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe