Olisin uteliaisuudestani tiedustellut.
Onko kenellekkään tehty kotietsintää?
Mitä siinä oikeasti käytännössä tapahtuu?
Revitaanko patjat auki?
Kaapit alas seiniltä?
Kuinka tarkaan paikat pengotaan? vai katsotaanko vain päällisin puolin?
Kotietsintä
10
750
Vastaukset
- hasansasas
Riippuu siitä mistä poliisi sinua epäilee, esim. waretuksesta he vievät vain sinun koneesi asemalle. Jos sinua epäillään laittomien aseiden tai huumeiden ym. hallussapidosta niin luultavasti poliisit ja poliisikoirat penkovat koko asunnon pesukoneesta pesupulveriin. Ja mikäli poliisin kotietsintä on aiheellinen ja jotain löytyy, niin poliisi eikä kukaan muukaan korvaa sinulle kotietsinnässä aiheutuvia vahinkoja.
- käyttäytyä
mielivaltaisesti ja tehdä mitä haluavat. yLEMPI TAHO SIUNAA jällikäteen muotoseikkavirheet ja jopa suoranaiset rikokset mitä tuossa etsinnässä on voinut tapahtua. Että sinulla ei aina ole edes näennäistä oikeusturvaa
- .....
No, alahan luettelemaan mitä rikoksia siinä kotietsinnässä oikein tapahtuu?
Totuus taitaa olla se, että Suomesta ei sellaista ihmistä löydy, jonka suorittama kotietsintä olisi rosvon mieleen. - mieleen, koska
..... kirjoitti:
No, alahan luettelemaan mitä rikoksia siinä kotietsinnässä oikein tapahtuu?
Totuus taitaa olla se, että Suomesta ei sellaista ihmistä löydy, jonka suorittama kotietsintä olisi rosvon mieleen.myöhemmin todettiin etsijätahonkin toimesta, että olivat erehdyksessä penkoneet väärän kodin, eli olin täysin ulkopuolinen siihen mitä poliisi kodissani teki. Että ei pidä olla asiaa tietämättä aina niin varma että poliisi tekisi aina oikein, kyllä ne voi erehtyä ja raskaasti. Saivat lopulta huomautuksen jossa todettiin poliisin menetelleen väärin.
- selitys
mieleen, koska kirjoitti:
myöhemmin todettiin etsijätahonkin toimesta, että olivat erehdyksessä penkoneet väärän kodin, eli olin täysin ulkopuolinen siihen mitä poliisi kodissani teki. Että ei pidä olla asiaa tietämättä aina niin varma että poliisi tekisi aina oikein, kyllä ne voi erehtyä ja raskaasti. Saivat lopulta huomautuksen jossa todettiin poliisin menetelleen väärin.
Niinpä niin. kaikilla on aina sama selitys, ainakin jos tuttavat kyselevät, että miksi!?
Vangeistakin 90 % on syyttömiä, ainakin omasta mielestään. - mut aina voi kai yrittää
Toi ei ollu erikoisen vitsikästä.
Siis eihän poliisilla Suomessa oo mitään "mielivaltasia" oikeuksia, sellaset kuuluu ns. poliisivaltioon jossa poliisit toimii valtiovallan säädöksistä pitkälti erillisinä yksiköinä ja on etupäässä korruptoituneita etc.
Ei Suomessa poliisi ala repimään mitään patjoja tai seiniä auki tai penkomaan kaikkia paikkoja jos etsitään henkilöä, isokokosia varastettuja tavaroita yms.
Myöskään jonku kannabisviljelmän luonteen takia tollanen aukirepiminen ja kaikkien paikkojen penkominen ei oo mielekästä, eihän ne viljelmät missään patjassa tai piirongin laatikossa ole.
Jos taas on syytä epäillä et asuntoon on kätketty riittävän suuri määrä riittävän vaarallista huumetta, niin sillon kyllä pengotaan varmaan niin paljon ku tarve vaatii, mut siis siinä tapauksessakaan toiminta ei oo "mielivaltaista". - vahingot korvattava
mut aina voi kai yrittää kirjoitti:
Toi ei ollu erikoisen vitsikästä.
Siis eihän poliisilla Suomessa oo mitään "mielivaltasia" oikeuksia, sellaset kuuluu ns. poliisivaltioon jossa poliisit toimii valtiovallan säädöksistä pitkälti erillisinä yksiköinä ja on etupäässä korruptoituneita etc.
Ei Suomessa poliisi ala repimään mitään patjoja tai seiniä auki tai penkomaan kaikkia paikkoja jos etsitään henkilöä, isokokosia varastettuja tavaroita yms.
Myöskään jonku kannabisviljelmän luonteen takia tollanen aukirepiminen ja kaikkien paikkojen penkominen ei oo mielekästä, eihän ne viljelmät missään patjassa tai piirongin laatikossa ole.
Jos taas on syytä epäillä et asuntoon on kätketty riittävän suuri määrä riittävän vaarallista huumetta, niin sillon kyllä pengotaan varmaan niin paljon ku tarve vaatii, mut siis siinä tapauksessakaan toiminta ei oo "mielivaltaista".Minusta olisi kohtuullista odottaa että koti jää kotietsinnän jälkeen samaan kuntoon missä se oli ennen kotietsintää. Jos esim. patjoja tai seiniä rikotaan kotietsinnän aikana niin kotietsinnän jälkeen patjojen ja seinien on oltava ehjiä ja siistejä. Oikeus tehdä kotietsintä ei voi tarkoittaa oikeuttaa rikkoa koti.
- huume piilotettu
vahingot korvattava kirjoitti:
Minusta olisi kohtuullista odottaa että koti jää kotietsinnän jälkeen samaan kuntoon missä se oli ennen kotietsintää. Jos esim. patjoja tai seiniä rikotaan kotietsinnän aikana niin kotietsinnän jälkeen patjojen ja seinien on oltava ehjiä ja siistejä. Oikeus tehdä kotietsintä ei voi tarkoittaa oikeuttaa rikkoa koti.
Pitääkö siloinkin kun esim. huume on piilotettu seinän sisään ja huumekoira merkkaa sen kohdan, korjata seinä kun on huumeet sieltä löydetty?
Teillä on taas näköjään vain pelkkiä oikeuksia. Itse poljetaan toisten perusoikeuksia tekemällä tuhmuuksia, mutta sitten kun jäädään kiinni ja yhteiskunta näyttää rajat ja voimansa niin kitistään. - riippumatta mistä tahansa
huume piilotettu kirjoitti:
Pitääkö siloinkin kun esim. huume on piilotettu seinän sisään ja huumekoira merkkaa sen kohdan, korjata seinä kun on huumeet sieltä löydetty?
Teillä on taas näköjään vain pelkkiä oikeuksia. Itse poljetaan toisten perusoikeuksia tekemällä tuhmuuksia, mutta sitten kun jäädään kiinni ja yhteiskunta näyttää rajat ja voimansa niin kitistään.Tottakai kodille aiheutettu vahinko täytyy korvata. Näin minun oikeustajuni mukaan.
- oikeustajuni
riippumatta mistä tahansa kirjoitti:
Tottakai kodille aiheutettu vahinko täytyy korvata. Näin minun oikeustajuni mukaan.
Minun oikeustajuni taas sanoo, että jos itse syyllistyn rikokseen ja sen tutkinnan yhteydessä jotain särkyy niin minulle ei vahinkoja korvata. Tarkoitan tässä siis laillista ja kaikkien sääntöjen mukaan tehtyä esitutkintaa.
Eihän minulle korvata edes menetettyä vapautta, jos osoitautuu että minähän sen tein! Tai itse asiassa korvataanpas, koska esim. tutkintavankeusaika otetaan huomioon siinä vaiheessa kun menen istumaan varsinaista rangaistusta...
Jos minä piilotan kotini seinään huumeita ja poliisi ne sieltä koiran varman merkkauksen jälkeen kaivaa esille rikkomalla seinän, en todellakaan odota että poliisi korvaisi minulle reiän seinässä. En myöskään vaadi uutta sohvaa, jos olen piilottanut huumeet sohvatyynyjen sisälle ja ne sieltä otetaan rikkomalla verhoilu!
Edes siinä tapauksessa en odota korvauksia poliisilta, jos elämänkumppanini on minun tietämättäni piilottanut huumeet sohvaan tai kokonaan omistamani asunnon seinään ja poliisi ne sieltä paikat rikkomalla kaivaa. Korvausvastuu on silloin rikoksen tekijällä tietenkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h72763Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986