tiskaajan

työstä

Osaisiko joku kertoa tiskaajan työstä. Palkkaus, työn raskaus, onko omat vaatteet, yms.
työ olisi vuokrafirman kautta, henkilöstöravintola, en tiedä monta tuntia päivässä??

onko ravintoloissa aina tiskari vai hoitaako kaikki tiskejä?

9

5971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drsdhs

      Oisko siinä 8.5e/h.

      Yleensä vaaditaan omat vaatteet. Tosin tiskarilla voi riittää puhdas paita ja housut joku lakki.

      Työ ei ole fyysisesti kovin raskasta, koska kone hoitaa tiskauksen. Usein silti kiireistä, koska kone pitää usein pitää pyörimässä lähes jatkuvasti, ja tiskiä saa lapata sisään/tyhjentää edellisiä koko ajan.

      Riippuu ihan ravintolasta onko tiskari vai ei. Isommissa usein on, pienemmissä harvemmin.

      • vastauksesta

        kiva jos muutkin kertois kokemuksia ja mielipiteitä..


      • jeba,.,.
        vastauksesta kirjoitti:

        kiva jos muutkin kertois kokemuksia ja mielipiteitä..

        Tiskaus hommista.
        Työ vaatteet pitää olla..itsellä tummansininen t-paita,housut ja essu tietenkin myssy. Keittiöltä saa sit suoja essun että ei ihan kastu märäksi.. jos vaikka vettä roiskuu.

        Itse olen ollut tiski hommissa koulun ja tarhan keittiöllä. Ainakin isoissa kouluissa on tiskin kanssa kova kiirre kun tiskiä tulee ja tulee..
        Ja jos olet puhtaassa päässä tiskiä niin silloin on tavaroiden vientiä paikoille.

        Yleensä kouluissa työ on 4h-5h /pvä.
        Kun tiskit on tiskattu niin sitten on koneen purkaminen ja peseminen.

        Ihan kivaa hommaa vaikka on kiirre ainakin kouluissa. Se on täysin seisoma työtä.


      • kokki
        jeba,.,. kirjoitti:

        Tiskaus hommista.
        Työ vaatteet pitää olla..itsellä tummansininen t-paita,housut ja essu tietenkin myssy. Keittiöltä saa sit suoja essun että ei ihan kastu märäksi.. jos vaikka vettä roiskuu.

        Itse olen ollut tiski hommissa koulun ja tarhan keittiöllä. Ainakin isoissa kouluissa on tiskin kanssa kova kiirre kun tiskiä tulee ja tulee..
        Ja jos olet puhtaassa päässä tiskiä niin silloin on tavaroiden vientiä paikoille.

        Yleensä kouluissa työ on 4h-5h /pvä.
        Kun tiskit on tiskattu niin sitten on koneen purkaminen ja peseminen.

        Ihan kivaa hommaa vaikka on kiirre ainakin kouluissa. Se on täysin seisoma työtä.

        en tiedä onko sulla muuta alan koulutusta vai teetkö sitä tiskausta opintojen/toisen työn lisäksi.
        Vinkkinä vaan näin alalla jo jonkun aikaa olleena,että älä jää tiskariksi vaan pyri kehittämään itseäsi ylöspäin mikäli kiinnostusta riittää. Tietenkin jos rahantarve on suuri kannattaa keikat ottaa vastaan,mutta esim.ravitsemustyöntekijänä saat työkokemusta enemmän ja palkka on parempi.Jos siis olet kys.alalle käynyt.

        niin ja työpäivät on tiskareille 4-6tuntiin riippuen paikasta. Työvaatteena kokin vaatteet tai mustat/tummat housut ja t-paita.Palkka taitaa olla tuon 8,5e niinkuin joku jo mainitsikin.Tämäkin varmaan paikkakohtainen.


      • kokemusta,
        kokki kirjoitti:

        en tiedä onko sulla muuta alan koulutusta vai teetkö sitä tiskausta opintojen/toisen työn lisäksi.
        Vinkkinä vaan näin alalla jo jonkun aikaa olleena,että älä jää tiskariksi vaan pyri kehittämään itseäsi ylöspäin mikäli kiinnostusta riittää. Tietenkin jos rahantarve on suuri kannattaa keikat ottaa vastaan,mutta esim.ravitsemustyöntekijänä saat työkokemusta enemmän ja palkka on parempi.Jos siis olet kys.alalle käynyt.

        niin ja työpäivät on tiskareille 4-6tuntiin riippuen paikasta. Työvaatteena kokin vaatteet tai mustat/tummat housut ja t-paita.Palkka taitaa olla tuon 8,5e niinkuin joku jo mainitsikin.Tämäkin varmaan paikkakohtainen.

        mutta jotain työtä pitäis tehdä. en ajatellut tosiaan jäädä tiskariksi vaan kokeilla hommaa kunhan/jos löytyy muuta.


    • Anonyymi

      Heti vapaa Minulla on ravintola-alasta 20 vuotta kokemusta. Olen ollut hyllyttää,baarissa töissä,tehnyt tiska töitä, keittiöapulainen, saliapulainen myös ollut apulais tarjoilija sekä minulla on alko ja hygieniapassi. Olen valmis tekemään töitä ihan milloin vain ja olen valmis tarttumaan iltavuoroihin jopa viikonloppuisin. Olen ollut myös koulun keittiö apulainen siellä olen ollut myös. Minulla on myös todistus olen myös kiireisessä paikassa työskennellyt ja siitä on tullut positiivista palautetta.v

    • Anonyymi

      Todella kiireistä vasta-alkajalle, eikä se kiire hellitä koskaan riippuen paikasta.
      Ravintolat, niin et koskaan ehdi pitämään taukoa, jos asiakkaita käy kokoajan. Suurimassa osassa paikoista teet yksin, esihuuhtelun, koneeseen laiton, ja viet vielä siihen ne takaisin keittiönpuolelle oikeille paikoilleen.
      Ei riitä, että tulee salin puolelta astiota, myös keittiön astiat tulee.
      Istumaan ei pääse. Olet siis koko työvuoron jalkojesi päällä. Siihen vielä se kuumuus pesukoneesta, olet läpimärkä hiestä.
      Palkka on aivan alimittaista siihen urakkaan nähden ja kaikenlisäksi sinulle kuuluu biojätteen ja jätteen vienti katokseen (tiskinurkasta).
      Jos vihaat kiirettä ja tauottomuutta, tuollainen ravintola-puolen työ on painajainen ja kidutusta.
      Onneksi joissain tiskaajan paikoissa et ole ihan yksin, olet joko "likaisella" puolella latomassa astioita koneeseen esipesten niitä tarvittaessa tai "puhtaalla" ottamassa vastaan ja viemällä niitä (joissakin keittiöissä kokit ja salipuoli hakee ne).

      • Anonyymi

        Täysin painajaista ainakin koulun keittiössä ja sitten se painavan biojätteen vienti että henki meinaa mennä nostaessa sitä kauheaa jätemäärää.Ihmetyttää se biojätteen määrä jonka koulun keittiön kokki saa aikaiseksi vaikka kaikessa pitää säästää On kyse Palmian paikasta Järvenpäässä.


    • Anonyymi

      Olin tiskarina ravintolassa alkukesästä ja oli mulle aika rankkaa.

      Kaikkea pestävää kertyy tiskipöydälle kokoajan salin ja keittiön puolelta. Pahimpia ovat pinttyneet astiat joita saa sitten hinkata ihan kunnolla kunnes ne saa puhtaiksi. Kun likaiset astiat saa koneeseen laitettua eikun viemään juuri koneesta tulleita aivan älyttömän kuumia astioita ja muita takaisin omille paikoilleen, sillä välin kun tiskikone pauhaa. Pitäisi myös uudet tiskit saada laitettua jo valmiiksi menemään tiskikoneeseen ja sama homma tunteja päivässä.

      Olin itse aina tiskaamassa ainoa, eikä olisi muitakaan tiskaamaan mahtunut. Keittiö nimittäin oli yllättävän pieni eikä sinne kauheasti "ylimääräisiä" mahtunut.

      Ei siinä oikeastaan taukoja kerkeä pitämään. Jos vessassa haluaa käydä pitää sinun olla valmis vessasta pois tullessasi vastaanottamaan tiskivuori joka on kerennyt kertyä tiskipöydälle sillä välin kun vessassa olit.

      Nämä aatteet voivat olla vain omia harhaluulojani, mutta tiskatessani tuntuu myös aivan siltä niinkuin muut pitävät minua aivan alaluokan sakkina tiskatessani. Koin muiden aliarvostavan työtäni

      Työ on myös aika sotkuista. Esipesussa lentää ruoantähteitä, likaista vettä ja muuta möhnää naamalle ja vaatteille. Voin sanoa että työvuoron jälkeen ensimmäinen asia mitä haluan on mennä suihkuun ja saada vaihtaa puhtaat vaatteet.

      Kuitenkin jostainhan on työt aloitettava, vaikka ei olisi ihan mieluista. Työni varmasti opetti minulle monia uusia juttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe