Osaisiko joku kertoa tiskaajan työstä. Palkkaus, työn raskaus, onko omat vaatteet, yms.
työ olisi vuokrafirman kautta, henkilöstöravintola, en tiedä monta tuntia päivässä??
onko ravintoloissa aina tiskari vai hoitaako kaikki tiskejä?
tiskaajan
9
6411
Vastaukset
- drsdhs
Oisko siinä 8.5e/h.
Yleensä vaaditaan omat vaatteet. Tosin tiskarilla voi riittää puhdas paita ja housut joku lakki.
Työ ei ole fyysisesti kovin raskasta, koska kone hoitaa tiskauksen. Usein silti kiireistä, koska kone pitää usein pitää pyörimässä lähes jatkuvasti, ja tiskiä saa lapata sisään/tyhjentää edellisiä koko ajan.
Riippuu ihan ravintolasta onko tiskari vai ei. Isommissa usein on, pienemmissä harvemmin.- vastauksesta
kiva jos muutkin kertois kokemuksia ja mielipiteitä..
- jeba,.,.
vastauksesta kirjoitti:
kiva jos muutkin kertois kokemuksia ja mielipiteitä..
Tiskaus hommista.
Työ vaatteet pitää olla..itsellä tummansininen t-paita,housut ja essu tietenkin myssy. Keittiöltä saa sit suoja essun että ei ihan kastu märäksi.. jos vaikka vettä roiskuu.
Itse olen ollut tiski hommissa koulun ja tarhan keittiöllä. Ainakin isoissa kouluissa on tiskin kanssa kova kiirre kun tiskiä tulee ja tulee..
Ja jos olet puhtaassa päässä tiskiä niin silloin on tavaroiden vientiä paikoille.
Yleensä kouluissa työ on 4h-5h /pvä.
Kun tiskit on tiskattu niin sitten on koneen purkaminen ja peseminen.
Ihan kivaa hommaa vaikka on kiirre ainakin kouluissa. Se on täysin seisoma työtä. - kokki
jeba,.,. kirjoitti:
Tiskaus hommista.
Työ vaatteet pitää olla..itsellä tummansininen t-paita,housut ja essu tietenkin myssy. Keittiöltä saa sit suoja essun että ei ihan kastu märäksi.. jos vaikka vettä roiskuu.
Itse olen ollut tiski hommissa koulun ja tarhan keittiöllä. Ainakin isoissa kouluissa on tiskin kanssa kova kiirre kun tiskiä tulee ja tulee..
Ja jos olet puhtaassa päässä tiskiä niin silloin on tavaroiden vientiä paikoille.
Yleensä kouluissa työ on 4h-5h /pvä.
Kun tiskit on tiskattu niin sitten on koneen purkaminen ja peseminen.
Ihan kivaa hommaa vaikka on kiirre ainakin kouluissa. Se on täysin seisoma työtä.en tiedä onko sulla muuta alan koulutusta vai teetkö sitä tiskausta opintojen/toisen työn lisäksi.
Vinkkinä vaan näin alalla jo jonkun aikaa olleena,että älä jää tiskariksi vaan pyri kehittämään itseäsi ylöspäin mikäli kiinnostusta riittää. Tietenkin jos rahantarve on suuri kannattaa keikat ottaa vastaan,mutta esim.ravitsemustyöntekijänä saat työkokemusta enemmän ja palkka on parempi.Jos siis olet kys.alalle käynyt.
niin ja työpäivät on tiskareille 4-6tuntiin riippuen paikasta. Työvaatteena kokin vaatteet tai mustat/tummat housut ja t-paita.Palkka taitaa olla tuon 8,5e niinkuin joku jo mainitsikin.Tämäkin varmaan paikkakohtainen. - kokemusta,
kokki kirjoitti:
en tiedä onko sulla muuta alan koulutusta vai teetkö sitä tiskausta opintojen/toisen työn lisäksi.
Vinkkinä vaan näin alalla jo jonkun aikaa olleena,että älä jää tiskariksi vaan pyri kehittämään itseäsi ylöspäin mikäli kiinnostusta riittää. Tietenkin jos rahantarve on suuri kannattaa keikat ottaa vastaan,mutta esim.ravitsemustyöntekijänä saat työkokemusta enemmän ja palkka on parempi.Jos siis olet kys.alalle käynyt.
niin ja työpäivät on tiskareille 4-6tuntiin riippuen paikasta. Työvaatteena kokin vaatteet tai mustat/tummat housut ja t-paita.Palkka taitaa olla tuon 8,5e niinkuin joku jo mainitsikin.Tämäkin varmaan paikkakohtainen.mutta jotain työtä pitäis tehdä. en ajatellut tosiaan jäädä tiskariksi vaan kokeilla hommaa kunhan/jos löytyy muuta.
- Anonyymi
Heti vapaa Minulla on ravintola-alasta 20 vuotta kokemusta. Olen ollut hyllyttää,baarissa töissä,tehnyt tiska töitä, keittiöapulainen, saliapulainen myös ollut apulais tarjoilija sekä minulla on alko ja hygieniapassi. Olen valmis tekemään töitä ihan milloin vain ja olen valmis tarttumaan iltavuoroihin jopa viikonloppuisin. Olen ollut myös koulun keittiö apulainen siellä olen ollut myös. Minulla on myös todistus olen myös kiireisessä paikassa työskennellyt ja siitä on tullut positiivista palautetta.v
- Anonyymi
Todella kiireistä vasta-alkajalle, eikä se kiire hellitä koskaan riippuen paikasta.
Ravintolat, niin et koskaan ehdi pitämään taukoa, jos asiakkaita käy kokoajan. Suurimassa osassa paikoista teet yksin, esihuuhtelun, koneeseen laiton, ja viet vielä siihen ne takaisin keittiönpuolelle oikeille paikoilleen.
Ei riitä, että tulee salin puolelta astiota, myös keittiön astiat tulee.
Istumaan ei pääse. Olet siis koko työvuoron jalkojesi päällä. Siihen vielä se kuumuus pesukoneesta, olet läpimärkä hiestä.
Palkka on aivan alimittaista siihen urakkaan nähden ja kaikenlisäksi sinulle kuuluu biojätteen ja jätteen vienti katokseen (tiskinurkasta).
Jos vihaat kiirettä ja tauottomuutta, tuollainen ravintola-puolen työ on painajainen ja kidutusta.
Onneksi joissain tiskaajan paikoissa et ole ihan yksin, olet joko "likaisella" puolella latomassa astioita koneeseen esipesten niitä tarvittaessa tai "puhtaalla" ottamassa vastaan ja viemällä niitä (joissakin keittiöissä kokit ja salipuoli hakee ne).- Anonyymi
Täysin painajaista ainakin koulun keittiössä ja sitten se painavan biojätteen vienti että henki meinaa mennä nostaessa sitä kauheaa jätemäärää.Ihmetyttää se biojätteen määrä jonka koulun keittiön kokki saa aikaiseksi vaikka kaikessa pitää säästää On kyse Palmian paikasta Järvenpäässä.
- Anonyymi
Olin tiskarina ravintolassa alkukesästä ja oli mulle aika rankkaa.
Kaikkea pestävää kertyy tiskipöydälle kokoajan salin ja keittiön puolelta. Pahimpia ovat pinttyneet astiat joita saa sitten hinkata ihan kunnolla kunnes ne saa puhtaiksi. Kun likaiset astiat saa koneeseen laitettua eikun viemään juuri koneesta tulleita aivan älyttömän kuumia astioita ja muita takaisin omille paikoilleen, sillä välin kun tiskikone pauhaa. Pitäisi myös uudet tiskit saada laitettua jo valmiiksi menemään tiskikoneeseen ja sama homma tunteja päivässä.
Olin itse aina tiskaamassa ainoa, eikä olisi muitakaan tiskaamaan mahtunut. Keittiö nimittäin oli yllättävän pieni eikä sinne kauheasti "ylimääräisiä" mahtunut.
Ei siinä oikeastaan taukoja kerkeä pitämään. Jos vessassa haluaa käydä pitää sinun olla valmis vessasta pois tullessasi vastaanottamaan tiskivuori joka on kerennyt kertyä tiskipöydälle sillä välin kun vessassa olit.
Nämä aatteet voivat olla vain omia harhaluulojani, mutta tiskatessani tuntuu myös aivan siltä niinkuin muut pitävät minua aivan alaluokan sakkina tiskatessani. Koin muiden aliarvostavan työtäni
Työ on myös aika sotkuista. Esipesussa lentää ruoantähteitä, likaista vettä ja muuta möhnää naamalle ja vaatteille. Voin sanoa että työvuoron jälkeen ensimmäinen asia mitä haluan on mennä suihkuun ja saada vaihtaa puhtaat vaatteet.
Kuitenkin jostainhan on työt aloitettava, vaikka ei olisi ihan mieluista. Työni varmasti opetti minulle monia uusia juttuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828