Milloin olet viimeksi laskenut pulkalla, kelkalla tai liukurilla mäestä?
Laskin eilen lapsenlasteni kanssa, ja oli tosi hauskaa. Tuli tunne, kuin ois vielä pikkutypy :=)))
Rinne josta laskimme mäkeä oli täynnä nuoria lapsiperheitä, täällä tundralla kun oli eilen kaunis päivä.
Eräs asia, jonka huomioin oli se, että äidit seisoivat kylmissään rinteen alapuolella katselemassa (miksikähän näin), kun isät laskivat lastensa kanssa.
Olikin kiva seurata sitä nuorten isien intoa. Olivat melkein innokkaampia kuin lapset :=)))
Pulkkamäki
26
1014
Vastaukset
- bhill*
Niinpä, miksi me emme saisi tälläkin iällä nauttia talven riemuista? Juttelin töissä että menen pulkkamäkeen, työkaverit kyselivät heti että olenko unohtanut aamulla lääkityksen. Emmekö saa ja voi tosiaan tehdä kaikkea mitä haluamme, onko ikä joku este? Mukavaa kevättä typylle ja kaikille lapsenmielisille.
- Yxitypy
Kylläpäs ovat ankean luontoisia työkavereita :=((
Eipä kyllä minunkaan tarvinnut kaukaa hakea moitetta. Mies oli mukana, ja sanoi, kun liukurin laiton peffani alle, että ethän sä nyt kehtaa enää tuon ikäisenä.
Mä sanoin, että minähän kehtaan, ja laskin mäen alas ainakin 20 kertaa :=)))
Hyvää kevättä myös sinulle, ja käyhän laskemassa mäkeä. Vielä ehdit tälle keväälle :=))
- Heikunkeikku
...laskettelin niin, että viuhhh...viuh...vaan suhisi korvissa.
Laitoin semmoseen isoon, mustaan roskasäkkiin puolikkaan patjasta (pojan koiran alustan) ja voi että..että oli pehmoinen peti ja liukas :)
Lapsenlapset lasketteli pulkilla, mutta kun huomasivat, kuinka Lujjjaaaaaaaaaa mummu menee, niin johan sitä "laskuria" alettiin multa kinumaan.
Minä sanoin, että tää on MUN ikioma ja mummu nyt laskettelee ja sillä sipuli. Ja viuuuuhhhh.... niin sitä taas mentiin.
Siinä ne lapset seistä töröttivät kateellisina, kuin suolapatsaat. Samalla kun kapusin mäkeä ylös, patistelin lapsia olla toljottamatta ja käskin, että itsekin laskettelisivat.
Juuri kun olin saanut mäen päälle patjan laskuvalmiiseen tilaan, niin eikö nää riiviöt ryntää samalle patjalle. Yritin niitä putsata pois mun patjalta, mutta ne vaan nauroivat ja olivat, kuin liimattuna patjaan.
Siinä sitten kolmistaan viuhahdeltiin. Kyllä oli tosi mukavaa.- Yxitypy
hyvän systeemin keksit. Oikeen pehmustetun liukurin :=))
Mä en ole koskaan laskenut roskasäkillä. Sekö luistaa hyvin?
Kyllä minäkin sain liukuriin hyvät vauhdit. Paremmat kuin lapset, mutta onhan mulla painoakin hiukan enemmän :=))
- helisevä
ihana pulkkamäki Saariselällä, joskin luulin sen hurjempikin olevan ja useamman kerran piti laskea ja myöhempinä vuosina aina pitänyt testata.
Pituutta en muista, mutta parhaat muistot silti pienemmistä pulkkailuista, lasteni kaa ilo jaettuna.
Mielestäni pulkkailu kuuluu kaikille ei ainakaan yläikärajaa.- Yxitypy
kanssa sitä käytiinkin keväisin monet kerrat pulkkamäessä. Heille piti vielä kasata pieniä hyppyrimäkiä rinteeseen. Ne keväiset pulkkailureissut ovat kyllä jääneet hyvin mieleen :=))
Ja vieläkin.. vaikka ikää jo vähän enemmän nautin täysillä, kun lumi pöllyää kasvoille ja saa kunnon vauhdit :=))
- innoissani laskisin
lastenlasten kanssa, jos olisi lastenlapsia, ja saisivat omat tyttäret tai miniät hytistä siellä kylmissään ja turhaan odottaa vuoroaan. Joskus on tehnyt mieli kokeilla rattikelkkaa, kun olen sellaisen portaan pielessä nähnyt, siis oikein olen suunnitellut, että illan hämärryttyä otan kelkan ja kuljen se kainalossani kilometrin päässä olevaan mäkeen ja laskettelen siellä tovin, niin kauan kun jaksan raahata kelkan ylös ja vielä uskon jaksavani palauttaa sen takaisin paikoilleen. Lapsena kun en koskaan ole saanut rattikelkkaa kokeilla, en edes mahakelkkaa.
- Yxitypy
sulla ketään sisaren, naapurin tai tuttavan lasta tiedossa, jonka kans voisit käydä mäessä? :=))
Eräs vaihtoehto olis sekin, jos saisit naapurin rouvan tai herran kaveriksi.
Ei sitä ehkä ihan yksin viittis 50 ikäinen vetää pulkkaa perässään ja mennä mäkeä laskeen.
Vaikka toisaalta... miksi ei? :=))) - naapurin lapsia samassa
Yxitypy kirjoitti:
sulla ketään sisaren, naapurin tai tuttavan lasta tiedossa, jonka kans voisit käydä mäessä? :=))
Eräs vaihtoehto olis sekin, jos saisit naapurin rouvan tai herran kaveriksi.
Ei sitä ehkä ihan yksin viittis 50 ikäinen vetää pulkkaa perässään ja mennä mäkeä laskeen.
Vaikka toisaalta... miksi ei? :=)))taloyhtiössä asuvia, vaan kukaan ei päästä omaa lastaan vieraan miehen kanssa pulkkamäkeen, ei ainakaan silloin, kun matkaa on taitettava pedofiilikatua pitkin, siis kevyen liikenteen väylää, jonka toisen puoliskon asfalttiin on maalattu lasta taluttava mies!
Kyllä pidän parempana ajatusta lainata kelkkaa öiseen aikaan ja hipsiä itsekseni laskemaan pulkkamäkeä. Pyörävarastossa on punainen liukurilavy myöskin, sitäkin haluaisin kokeilla, lienee liukkaampi kuin pahvi. - Heikunkeikku
naapurin lapsia samassa kirjoitti:
taloyhtiössä asuvia, vaan kukaan ei päästä omaa lastaan vieraan miehen kanssa pulkkamäkeen, ei ainakaan silloin, kun matkaa on taitettava pedofiilikatua pitkin, siis kevyen liikenteen väylää, jonka toisen puoliskon asfalttiin on maalattu lasta taluttava mies!
Kyllä pidän parempana ajatusta lainata kelkkaa öiseen aikaan ja hipsiä itsekseni laskemaan pulkkamäkeä. Pyörävarastossa on punainen liukurilavy myöskin, sitäkin haluaisin kokeilla, lienee liukkaampi kuin pahvi....kommentoida, niin kyllä mä oon sitä mieltä, että aivan hyvin voit lainata pyörävarastosta liukuria ja mennä yksinäs laskettelemaan.
Sitäpaitsi jos lapset ovat hyvnkin pieniä, niin niitä joutuu silleen auttelemaan ja se taas vie omasta lasketteluajasta aikaa. Ilman lapsia, voit käyttää koko ajan vain ja ainoastaan itsellesi.
Liukuri on huomattavasti liukkaampi, kuin pahvi. Muovipussi on myös hyvä, soffatyyny pussin sisään ja pläts peppu tyynyn päälle, hyvä ote rivoista ja eiku menoks. - Yxitypy
naapurin lapsia samassa kirjoitti:
taloyhtiössä asuvia, vaan kukaan ei päästä omaa lastaan vieraan miehen kanssa pulkkamäkeen, ei ainakaan silloin, kun matkaa on taitettava pedofiilikatua pitkin, siis kevyen liikenteen väylää, jonka toisen puoliskon asfalttiin on maalattu lasta taluttava mies!
Kyllä pidän parempana ajatusta lainata kelkkaa öiseen aikaan ja hipsiä itsekseni laskemaan pulkkamäkeä. Pyörävarastossa on punainen liukurilavy myöskin, sitäkin haluaisin kokeilla, lienee liukkaampi kuin pahvi.on aika riskaapelia lähteä öiseen aikaan mäkeen.
Siinä voi tulla vahinko :=((
Voi kun asuisit naapurissa, mentäis yhdessä ihan päiväsaikaan. Mulla on pulkkakin kotona. Jos et kovin iso köriläs oo, mahduttais samaan pulkkaan :=)) - tapaturmavakuutus
Yxitypy kirjoitti:
on aika riskaapelia lähteä öiseen aikaan mäkeen.
Siinä voi tulla vahinko :=((
Voi kun asuisit naapurissa, mentäis yhdessä ihan päiväsaikaan. Mulla on pulkkakin kotona. Jos et kovin iso köriläs oo, mahduttais samaan pulkkaan :=))turvana, jos vahinko sattuisi, ja sisua riittää, raajarikkonakin pystyn hinautumaan tien varteen ja matkapuhelin säilyy metallikotelossaan kyllä toimintakelpoisena, niin että voin hälyttää apua jos huonosti käy.
Olen melkein 70-kiloinen köriläs, joten tuskin samaan pulkkaan mahtuisimme, vaikka asuisimme lähekkäin. Sopu sijaa antaa vain kohtuullisesti, ei rajattomasti!
- ent.tehtaantyttö
sitä viimeksi..aikaa on..mutta, tuli tästä pulkkamäestä mieleen mieheni kosinta...oltiin vesipuistossa...no, mies siihen sanoi; että, jos uskallan hänen kanssaan käsikädessä tuolta vesiliukumäestä tulla alas, niin heti kyllä naimisiin mennään! Tiedä sitten kumpaakin juttu nauratti, ja niin kyllä sitten tuo vesiliukumäki yhdessä vieritysten alas tultiin...kundi kyllä vähän ihmeissään siinä vieressä katseli...ei siis voi totta..! Mutsi tulee peffamäkeä alas..
t.friidu- Yxitypy
ootko katunut, kun tuli laskettua se vesiliukumäki? :=)))
- ent.tehtaantyttö
Yxitypy kirjoitti:
ootko katunut, kun tuli laskettua se vesiliukumäki? :=)))
tähän asti;) kuitenkin...mitä, nyt välillä vähän pyrkii mököttämään..ja ehkä liikaa friidunki menoja valvomaan; mutta miehet nyt on vain sellaisia..välillä.
t.friidu - Yxitypy
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
tähän asti;) kuitenkin...mitä, nyt välillä vähän pyrkii mököttämään..ja ehkä liikaa friidunki menoja valvomaan; mutta miehet nyt on vain sellaisia..välillä.
t.friidusama ollut jo 35 vuotta. Hyvyydestä ei tietoa, kun vaan yks kokemus.
Kait se aika hyvä, kun oon viihtynyt sen kans näinkin kauan, mutta koskaan ei tiedä :=))
Väliinhän se tuppaa aika hankalaksi, ja yrittää estellä myös menojani, mutta oppinut on jo, että turhaa sananhelinää, eikä tehoa minuun :=)) - ent.tehtaantyttö
Yxitypy kirjoitti:
sama ollut jo 35 vuotta. Hyvyydestä ei tietoa, kun vaan yks kokemus.
Kait se aika hyvä, kun oon viihtynyt sen kans näinkin kauan, mutta koskaan ei tiedä :=))
Väliinhän se tuppaa aika hankalaksi, ja yrittää estellä myös menojani, mutta oppinut on jo, että turhaa sananhelinää, eikä tehoa minuun :=))jos, kerran jo 35 vuotta. Kimpassa. Mitä sitä enää vaihtamaan!)) Joskus, muistan yhden kateellisen naapurin (nainen) sanoneen,joka ei uskaltanut itse elää..vaikka ihan hyvännäköinen nainen oli ja täysin vapaa että, susi tulee vastaan tai oliko se karhu..jos, uuden ottaa...no, ei se nyt ihan niinkään ONNEKSI aina mene.
Pidetään me Typy tuosta "vapaudestamme" myös kiinni...höppänäksi sitä tulisi jos, ei välillä saisi ihan omiakin polkuja mennä..viattomia vielä kun nämä minunkin polkuni...mitä nyt ihmisten kanssa puhua pälätän...ja sitten tyytyväisenä ja hyvillä mielin aina kuitenkin himaan palaan;) En minäkään kovin kauaksi himanurkiltani kuitenkaan koskaan eksy..
t.friidu - Yxitypy
jos, kerran jo 35 vuotta. Kimpassa. Mitä sitä enää vaihtamaan!)) Joskus, muistan yhden kateellisen naapurin (nainen) sanoneen,joka ei uskaltanut itse elää..vaikka ihan hyvännäköinen nainen oli ja täysin vapaa että, susi tulee vastaan tai oliko se karhu..jos, uuden ottaa...no, ei se nyt ihan niinkään ONNEKSI aina mene.
Pidetään me Typy tuosta "vapaudestamme" myös kiinni...höppänäksi sitä tulisi jos, ei välillä saisi ihan omiakin polkuja mennä..viattomia vielä kun nämä minunkin polkuni...mitä nyt ihmisten kanssa puhua pälätän...ja sitten tyytyväisenä ja hyvillä mielin aina kuitenkin himaan palaan;) En minäkään kovin kauaksi himanurkiltani kuitenkaan koskaan eksy..
t.friiduse kamalaa, jos pitäis vielä joku ukko tavoille opettaa, vaikka olen sitä mieltä, ettei koskaan sais sanoa ei :=))
Vapaudesta pidetään kiinni. Eihän sitä muuta kaipaa, kun joskus saunailtoja tyttöjen kanssa. Siellä parannetaan maailmaa. Väliin pitää päästä karaokea laulamaan ja noin pari kertaa vuodessa tyttöjen kans joku viikonloppureissu. Eihän me edes paljon vaadita omaa aikaa :=)) - ent.tehtaantyttö
Yxitypy kirjoitti:
se kamalaa, jos pitäis vielä joku ukko tavoille opettaa, vaikka olen sitä mieltä, ettei koskaan sais sanoa ei :=))
Vapaudesta pidetään kiinni. Eihän sitä muuta kaipaa, kun joskus saunailtoja tyttöjen kanssa. Siellä parannetaan maailmaa. Väliin pitää päästä karaokea laulamaan ja noin pari kertaa vuodessa tyttöjen kans joku viikonloppureissu. Eihän me edes paljon vaadita omaa aikaa :=))ja silti ei saatais mennä...En kyllä minäkään ymmärrä että, miksi?;)
t.friidu - Yxitypy
ja silti ei saatais mennä...En kyllä minäkään ymmärrä että, miksi?;)
t.friidume ollaan heidän mielestä niin ihania, että haluavat pitää meidät aina vierellään :=)))
- Meriläinen
En ole laskenut mäkeä vuosiin, mutta huutaen nauttisin siitä!
Minusta tässä iässä juuri saa olla hupsu ja hauskuuttaa ihmisiä.
Se aika on ohi kun piti miettiä mitä muut sanoo ja itse ainakin huomaan paljon hymyä ympärilläni kun hassuks heittäännyn. Ja se hymy menee silmiin ei ole ivallista.
Sitten on niitäkin jotka katsovat nenänvartta pitkin ja sanovat "on sulla huvit" ivallisesti.
Ne on yleensä ihmisiä jotka valittaa koko ajan mikään ei ole hyvin katkeria ja varmaan niitä menneiden vika ratkaisuja miettivät.
Nauti lastenlastesi kanssa ja anna muillekin iloa.- Yxitypy
kokeilemasta. Ei muuta kun liukurin ostoon. Saa parilla eurolla :=))
Ei sitä tosiaankaan enää tässä iässä paljon välitä mitä muut sanovat tai ajattelevat.
Aika hulluhan sitä väliin on, mutta onneks sitä ei itse huomaa :=))
- O - Orvokki
mielessä herää kysymys, että ottavatko naiset ihan vapaaehtoisesti vakavamman ja enemmän velvollisuuksia sisältävän roolin perheessä. Itse en olisi voinut kuvitellakaan tyytyväni sellaiseen. Onneksi kukaan ei ole pakottanut vieläkään.
Miksi naisten pitäisi kasvaa aikuisiksi ja jättää leikkiminen perheenisän ja lasten tehtäväksi? Levähtäminen mäenlaskun aikaan on mielestäni huono selitys. (Vaikka jokainen saa puolestani toimia ihan niin kuin parhaaksi näkee.) Leikkiminen lataa positiivista energiaa ja tuo iloa elämään. Joskus olen huomannut muittenkin aikuisten innostuvan, kun näkevät miten hauskaa voi olla, eikä siinä menetä kasvojaan vanhempikaan aikuinen. Ilo kasvaa jakamalla.;))
Kiva huomata, että palstalla on muitakin hupsuja aikuisia. Toivotan lisää liukkaita liukuja Yxktypylle ja Friidulle.;))- Yxitypy
että ainakin kaikissa ulkoiluleikeissä naiset ovat vähän kuin sivustakatsojia.
Miehet osaavat olla leikillisempiä aikuisenakin. Sanotaankin että miehessä on aina se pikkupoika... miks ei naisessa sais olla pikkutyttö :=))
Kiva se on hupsutella väliin. Sehän piristää kummasti. Ja olen huomannut, ettei se piristä pelkästään itseä, vaan muitakin :=)) - ent.tehtaantyttö
paremmin kyllä ne arjen tuomat isotkin ja joskus täysin yllättävätkin murheet sitten jaksaa kantaa...jos, vakavasti asiasta puhutaan...tuon huumorin ja leikkimielisen asenteen kun elämään pitää..että, eikun peffamäkeen vaan...aina välillä..kun tilaisuus siihen tulee..
t.friidu
- sitten
kävin pulkkamäessä ja kyllä se pomppuutti, tuntui kuin sisuskalut olis tullut suun kautta ulos. Sen perään en ole käynyt, ainoastaan tehnyt enkelinkuvia.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939