Ostimme minilppärin 26.02.09, eli vajaa kuukausi sitten. Acer Aspire one A150. Tässä akku hyytyy 1,40-1,50h , vaikka luvattu kapasiteetin kestoaika on noin 3h. Eli tämä akku jää reilusti tuon luvatun kestoajan alle. Otin yhteyttä Acerin tukeen. Akku otetaan kyllä teknikon syynättäväksi, ja sitä kautta saadaan uusi akku. Tietoa ei ole siitä, että kuinka kauan tuossa uuden akun saamisessa menee. Olen ilmoittanut, että tarvitsemme konetta päivittäin langattomasti joten tuo akku on aivan välttämätön joka päiväisessä käytössä. Olemme toisinsanoen pakotettu ostamaan tehoakun, ja vasta sen jälkeen voimme postittaa tämän risan akun Acerille.Acerin tuki on erinomaisen hyvä ja pätevä, mutta tämä akkukäytäntö on mielestäni huono, koska me todellakin tarvitsemme konetta jatkuvasti niin, että se on akun varassa. No se varmasti on hyvä, että takuu varmasti korvaa uuden. Nyt kysynkin teiltä arvon kansalaiset: Onko teillä jollakin kenties sama kone, ja onko akkuongelmia? Entä mitä mieltä olette tästä käytännöstä, että akku lähtee teknikon tutkittavaksi ja kone jää ilman akkua viikosta ehkä kahdesta viikostakin eteenpäin? Entä mitä mieltä olette siitä, että olen ilmoittanut Acerille, että tarvitsemme konetta joka päivä, ja kone kulkee mukana akun varassa mikä on mahdottomuus, jos emme osta tehoakkua ennen kuin lähetämme tämän risan? Kertokaa mielipiteitänne kiitos.
MINILÄPPÄRIN AKKU HUONO?
14
1408
Vastaukset
>Acerin tuki on erinomaisen hyvä ja pätevä
Saitko sieltä jonkun joka puhui ymmärrettävää suomea? Edistystä näköjään on sitten tapahtunut.
>Entä mitä mieltä olette siitä, että olen ilmoittanut Acerille, että tarvitsemme konetta joka päivä, ja kone kulkee mukana akun varassa mikä on mahdottomuus, jos emme osta tehoakkua ennen kuin lähetämme tämän risan?
Takuun kannalta ei ole mitään merkitystä sillä mikä on asiakkaan käyttö ja tarve. Jos olisi, silloinhan yhdet Aspire One A150:n ostajat saisivat parempaa palvelua kuin toiset, vaikka kaikki ovat maksaneet koneistaan suunnilleen saman hinnan.- harmittaa
Kyllä selvää Suomea puhui tuesta. Täsmennän hieman: Tarkoitin sitä, että takuun pitäisi olla akuissa niin, että saa heti tilalle uuden, ja asiakas lähettää viallisen sen jälkeen välittömästi Acerille. Säännöt olisivat kaikille tietysti tasapuoliset. Tässähän se ongelman ydin onkin, että tarvitsemme konetta liikuttaessa sitten missä päin tahansa kone mukana. Fujitsulla ainakin on niin, että he lähettävät välittömästi uuden akun. Muuten en kyllä välitä Fujitsun koneista tippaakaan. Tämä Acer on hyvä kone, mutta akku "kaput".
- jonkun
harmittaa kirjoitti:
Kyllä selvää Suomea puhui tuesta. Täsmennän hieman: Tarkoitin sitä, että takuun pitäisi olla akuissa niin, että saa heti tilalle uuden, ja asiakas lähettää viallisen sen jälkeen välittömästi Acerille. Säännöt olisivat kaikille tietysti tasapuoliset. Tässähän se ongelman ydin onkin, että tarvitsemme konetta liikuttaessa sitten missä päin tahansa kone mukana. Fujitsulla ainakin on niin, että he lähettävät välittömästi uuden akun. Muuten en kyllä välitä Fujitsun koneista tippaakaan. Tämä Acer on hyvä kone, mutta akku "kaput".
siellä huollossa todeta akun olevan kaputt. Muutenhan porukka saisi ilmaisia akkuja pilvin pimein eikä sitä kestäisi yhdenkään valmistajan budjetti.
- harmittaa
jonkun kirjoitti:
siellä huollossa todeta akun olevan kaputt. Muutenhan porukka saisi ilmaisia akkuja pilvin pimein eikä sitä kestäisi yhdenkään valmistajan budjetti.
Ei noin mitä yläpuolella lukee, vaan:
Mikäli viallinen osoittautuisi aivan ehjäksi, niin henkilö jotuisi maksuvelvolliseksi. harmittaa kirjoitti:
Ei noin mitä yläpuolella lukee, vaan:
Mikäli viallinen osoittautuisi aivan ehjäksi, niin henkilö jotuisi maksuvelvolliseksi.kun mulla kosahti MacBook Prosta akku pari vuotta sitten (turposi ja halkesi), uusi oli kotiovella alle 24 tunnin eikä vanhaa tarvinnut lähettää mihinkään. Onkohan Applen asiakkaat sitten rehellisempiä kuin muut? No tuskin merkittävästi.
- näin sitä pitää
RepeRuutikallo kirjoitti:
kun mulla kosahti MacBook Prosta akku pari vuotta sitten (turposi ja halkesi), uusi oli kotiovella alle 24 tunnin eikä vanhaa tarvinnut lähettää mihinkään. Onkohan Applen asiakkaat sitten rehellisempiä kuin muut? No tuskin merkittävästi.
mullakin oli akku viallinen niin uusi tuotiin seuraavana päivänä pikapostilla kotiin ja kone oli fujitsu siemens.kyllä ihmetellä täytyy jos acerit ei pysty siihen mihin muut pystyy.kyllä toi on meijän kuluttajien kannalta peestä jos ei akkua saa sovinnolla että pitää viikkotolkulla alkaa kenenkää oottamaan uutta.tää on ihan ajankohtainen ja hyvä aihe kun täällä kovasti näistä akuista puhutaan.tääki on hyvä sit tietää.
- 1stMacFinn
Verkkokauppa.comissa tuollainen maksaa noin kolmesataa. Jos konetta oikeasti tarvitaan joka päivä akun varassa, osta varakone. Siis jos oikeasti tarvitaan.
Tai osta kunnollinen kone.- akunhintoja
digishopista saa akun 45€ 2200mAh,65€ 4400mAh,89€ 6600mAh.Vertailu kannattaa aina.Ihmetyttää toi Askon(Acerin)toimina kun eivät luota ihmisiin tai käytännön järjestelmä on pahasti vialla kilpailijoihin verrattuna.Minä sain akun muitta mutkitta seuraavana päivänä kun olin ilmoittanut et akku on mäsä.Entstäkään ei tarttenu edes palauttaa.
- Harmittaa
En minä tätä konetta mihinkään ole vaihtamassa enkä edes harkitse uuden koneen ostoa. Nyt on kyse akusta ja sen kapasiteetin kestosta. Itse koneessa ei ole mitään valittamista. Haluan vain tänne teidän näkemyksiänne/mielipiteitänne. Lukekaa avaus huolellisesti kiitos. Olen itse toiminut tietokoneiden kanssa jo vuodesta 2004 saakka. Eihän täydellistä konetta ole olemassakaan joten turha minulle on edoittaa, että osta kunnon kone. Nyt tämän aiheen avauksen tarkoitus on keskustella akusta ja Acerin takuun toimintatavasta kansalaisia kohtaan. Olen kuullut sanonnan: Asiakas on aina oikeassa. Kirjoittakaa tännä mahdollisimman paljon kokemuksia, sekä mielipiteitänne. Pakko myöntää: Ihmettelen itsekkin sitä kuinka voi olla mahdollista, että Acer ei pysty tässä asiassa siihen mihin kilpailijat pystyvät. Jään mielenkiinnolla odottamaan näkemyksiänne. Kiitos.
- ...
Harmittaa kirjoitti:
En minä tätä konetta mihinkään ole vaihtamassa enkä edes harkitse uuden koneen ostoa. Nyt on kyse akusta ja sen kapasiteetin kestosta. Itse koneessa ei ole mitään valittamista. Haluan vain tänne teidän näkemyksiänne/mielipiteitänne. Lukekaa avaus huolellisesti kiitos. Olen itse toiminut tietokoneiden kanssa jo vuodesta 2004 saakka. Eihän täydellistä konetta ole olemassakaan joten turha minulle on edoittaa, että osta kunnon kone. Nyt tämän aiheen avauksen tarkoitus on keskustella akusta ja Acerin takuun toimintatavasta kansalaisia kohtaan. Olen kuullut sanonnan: Asiakas on aina oikeassa. Kirjoittakaa tännä mahdollisimman paljon kokemuksia, sekä mielipiteitänne. Pakko myöntää: Ihmettelen itsekkin sitä kuinka voi olla mahdollista, että Acer ei pysty tässä asiassa siihen mihin kilpailijat pystyvät. Jään mielenkiinnolla odottamaan näkemyksiänne. Kiitos.
Mun näkemys on (kuten ilmeisesti 1stMacFinninkin): Jos elämä (tai työ-) on tietokoneesta oikeasti kiinni, niin silloin niitä on syytä olla kaksi, toinen varalla, tarvittavat data molemmissa. Tietokoneet voi hajota, kuten tiedetään ja korjaukset voi venyä.
Eri valmistajilla on erilaisia käytäntöjä, kuinka osia vaidellaan. Jotkut vaativat risan takaisin valmistajalle, toiset eivät.
Yleensä hyvä tapa osien vaihdossa on, että ensin todetaan vika ja sitten vaihdetaan. - pimahti akku ...
... kirjoitti:
Mun näkemys on (kuten ilmeisesti 1stMacFinninkin): Jos elämä (tai työ-) on tietokoneesta oikeasti kiinni, niin silloin niitä on syytä olla kaksi, toinen varalla, tarvittavat data molemmissa. Tietokoneet voi hajota, kuten tiedetään ja korjaukset voi venyä.
Eri valmistajilla on erilaisia käytäntöjä, kuinka osia vaidellaan. Jotkut vaativat risan takaisin valmistajalle, toiset eivät.
Yleensä hyvä tapa osien vaihdossa on, että ensin todetaan vika ja sitten vaihdetaan.takuuaikana niin jouduin lähettämään koko koneen hollantiin,niiden vaatimus ja olin ilman konetta 3 viikkoo..
- on aivan
pimahti akku ... kirjoitti:
takuuaikana niin jouduin lähettämään koko koneen hollantiin,niiden vaatimus ja olin ilman konetta 3 viikkoo..
kohtuutonta sanoisin jopa törkeetä.Toi aika meni postikuljetuksissa suurimman osan.
- vie virtaa
Mahtaako oikeasti Acerin akun kesto enempää ollakaan? Testeissä on saatu keskimäärin jotain 2.5 tuntia, mutta esim. videoiden toisto lyhentää heti tuota aikaa. Se Acer ei ole kaikkein virtapiheimpiä laitteita, tämä jäi mieleen kun itse valitsin miniläppäriä. Päädyin silloin Asukseen luvatun 8h akkukeston takia ja noin 6...7 tuntia se kestääkin, WLAN aina päällä ja surffailuun sisältyy yleensä myös videoita ja muuta virrankulutusta lisäävää.
Lyhyt akun kesto tarkoittaa tiheää lataamista ja sitä kautta myös lyhyttä kokonaiskäyttöikää. Mulle oli tärkeää, että voin esim. Kreikan reissulla istahtaa tuntikausiksi WLAN-yhteyden tarjoavan kuppilan pöytään tai hotellin ulkoterassille ja olla huolehtimatta akun kestosta Skype-yhteydellä! Ja että läppäri kulkee pienessäkin repussa.
Kyllähän tuolla Acerilla lisää käyttöaikaa saadaan 6-kennoisella tehoakulla, mutta paino ja koko kasvaa. - tutkiskelija5
Eikö olisi kaikkien osapuolten ja kaikkien etujen mukaista että nämä tietokoneyritykset joustaisivat kaikkia meitä ostajia.Sanahan kirii kulovalkean tavoin kaikille.Tietenkii moni alkaisi suosia semmoista yritystä mikä tarjoaa joustavuutta ja hyvää palvelua.Ja kun nämä kriteerit olisivat kunnossa niin moni alkaisi ostaa tiettyä tietokonemerkkiä.Minä olin aikeissani ostaa aserin mutta nyt alkaa mieli muuttua.Ei tuo minusta ainakaan näytä mitenkään joustavalta palvelulta.Jos minä ostaisin acerin ja akku menisi rikki niin en varmasti alkaisi kolmeaviikkoa odottamaan uutta.Hyi hävetkää moista käytäntöä ja hitautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1076902
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h915125Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1123376Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333272Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska312419Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191766Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961411Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391362Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311266- 481034