loistava loma

paikaton

kiitos finnairille kun jättivät minut charter lennolla thaimaaseen.mielenkiintoista kuinka lentoyhtiö onnistui myymään paluu lentoni pois?oli tosi raskasta palata takaisin hotelliin miettimään mitä tapahtui?finnairin mukaan en ollut edes phuketissa?tosin matkatoimiston mukaan olin matkalla.kotimaista ainutkertaista laatua?

22

2272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menepä takas

koloosi trolli. Ja kannattaa peikonkin kirjoittaa edes hiukan oikein perusasiat.

• Hetivalmis

Taas joku nahkatakkirepuusi herännyt Tallinkin sohvalta eikä tiedä mitä missä ja milloin.

• jakeluun

alkolla ei ollut mitään tekemistä että jos et ymmärtänyt asiaa.toivottavasti vastaavaa sattuu sinullekin niin tiedät miltä tuntuu seikkailla lentokenttä-hotelli lentokenttä matkalla

• tapahtunut?

"finnairin mukaan en ollut edes phuketissa?"

Mahdoitkohan itsekään tietää, missä olit ja mihin aikaan? Ja jos vika oli vain lentoyhtiössä eikä lentokentältä myöhästymisessä, niin niiden laskuun vietät sovinnolla ylimääräisen lomapäivän, kyllä sinut sieltä pois kuskataan! Ei ylibuukkaus ole ennnenkuulumatonta ja nykyäänhän saa vielä rahallisen korvauksenkin moisesta, ainakin reittilennoilla.

• oliskin,,

Lomalentoja ei ylibuukkailla!

• kerro lisää
        oliskin,, kirjoitti:

Lomalentoja ei ylibuukkailla!

Kyllä minua ainakin tämä niin paljon kiinnostaisi, että lukisin mielelläni lisätietoja siitä, mitä oikein mielestäsi tapahtui? Kuulostaa kummalta, mutta en tuomitse trolliksi ennenkuin kuulen lisätietoja.

• tottako
        kerro lisää kirjoitti:

Kyllä minua ainakin tämä niin paljon kiinnostaisi, että lukisin mielelläni lisätietoja siitä, mitä oikein mielestäsi tapahtui? Kuulostaa kummalta, mutta en tuomitse trolliksi ennenkuin kuulen lisätietoja.

tapaus on tuore normaali pakettimatka matkatoimiston kautta jostain kumman syystä finnair oli myynyt paluumatkani pois?ylibuukkauksia sattuu mutta ei yleensä tälläisiä,ainutlaatuista finnairilta,ei siis enään voi luottaa siihen että paluumatka on turvattu vaikka olrt matkatoimiston matkalla.

• Thaimaase?

Kerropa meille.

• valistakoon

Vallan mukava paikka, kannattaa joskus käydä!

"Thaimaan kuningaskunta (thaiksi ราชอาณาจักรไทย, raatša aanaatsak thai) eli Thaimaa (thaiksi ประเทศไทย, pratheet thai) on valtio Kaakkois-Aasiassa. Maan rajanaapureita ovat Laos ja Kambodža idässä, Siaminlahti ja Malesia etelässä, sekä Andamaanienmeri ja Myanmar lännessä"

• Hapulu
        valistakoon kirjoitti:

Vallan mukava paikka, kannattaa joskus käydä!

"Thaimaan kuningaskunta (thaiksi ราชอาณาจักรไทย, raatša aanaatsak thai) eli Thaimaa (thaiksi ประเทศไทย, pratheet thai) on valtio Kaakkois-Aasiassa. Maan rajanaapureita ovat Laos ja Kambodža idässä, Siaminlahti ja Malesia etelässä, sekä Andamaanienmeri ja Myanmar lännessä"

No mutta luetaanhan nyt tarkasti, kysehän ei ollut Thaimaasta, vaan alkuperäinen kirjoittaa Thaimaasesta. Ero ei ole iso, mutta ihan selvä kuitenkin. Yritin etsiä wikistä tietoa Thaimaasesta, mutta kovin on vähäisiä tietoja. Thaimaase mainitaan mm. Xaignaboulista ja B-52 Stratofortressista kertovissa artikkeleissa, mutta itse maasta ei kummassakaan kyllä kerrota oikeastaan mitään.

Thaimaanhan nyt tietävät varmaan kaikki, mutta olisi kiva kuulla myös tästä Thaimaasesta, millainen paikka se on? Missä se sijaitsee? Onkohan se jossain Thaimaan lähellä?

Olisi kyllä ihan kiva tietää mihin maaseen, eikun anteeksi siis maahan alkuperäinen nyt loppujen lopuksi onkaan matkustanut...

• Lentäjän Serkku

"kiitos finnairille kun jättivät minut charter lennolla thaimaaseen"

Ole hyvä. Sieltä Thaimaasesta käsin voitkin aloittaa maailmankiertueesi: ensin Ambomaase, sitten Naapurimaase, jonka jälkeen Pohjanmaase, jota seuraa kiertueen loppuhuipennus Puuhamaasessa.

• sulla pitäisi

olla mitään hätää. Lentoyhtiöt ovat velvollisia korvaamaan ylibuukkauksesta johtuvat lentojen siirtämiset.

Mulle tarjottiin aikanaan jotain 200 euroa siitä, että muuttaisin muutaman tunnin Hki-Oulu lentoa pululla myöhemmälle lennolle.

Provohan toki olet, mutta tällainen ohje löytyy Finskin sivuilta. Olisin hyvinkin tyytyväinen, jos kohdalleni sattuisi ylibuukkaustilanne. Saisin hotelliyön, ateriat/juomat ja hotellikuljetukset plus kipurahaa 600e siitä, että palaisin kotia esim. vuorokautta myöhemmin.

Todennäköisesti olet myöhästynyt lennolta tai olet ollut niin huonossa kunnossa, että turvallisuussyihin vedoten matkustamisesi on evätty eikä näistä syistä mitään korvauksia maksella?

Mitä jos en pääse ylivarauksen vuoksi lennolle?

Finnair etsii ylivaraustilanteessa vapaaehtoisia, jotka ovat halukkaita luopumaan paikoistaan sovittuja etuisuuksia vastaan.
      Jos eduista kiinnostuneita vapaaehtoisia matkustajia ei löydetä tarpeeksi, Finnair sitoutuu maksamaan koneesta ylivarauksen vuoksi vastoin tahtoaan jääneelle matkustajalle kertakorvauksen : • 250 €, kun lennon pituus on alle 1 500 km
      • 400 €, kun lennon pituus on 1 500 – 3 500 km
      • 600 €, kun lennon pituus on yli 3 500 km.
      Yllä olevan kertakorvauksen määrä puolittuu, jos korvaava lentomatka ei aikataulun mukaan myöhästytä matkustajan määränpäähän saapumista yli 2 tuntia (ensimmäisessä tapauksessa), 3 tuntia (toisessa tapauksessa) tai 4 tuntia (kolmannessa tapauksessa).
      Finnair tarjoaa matkustajalle lisäksi:
      • virvokkeita ja aterian sekä mahdollisuuden käyttää viestintävälineitä (kaksi puhelua) ja tarvittaessa hotellimajoituksen kuljetuksineen, sekä
      • mahdollisuuden valita joko vaihtoehtoisen kuljetuksen lopulliseen määränpäähän, tai
      • lentolipun hinnan takaisinmaksun, johon sisältyy tarvittaessa kuljetus takaisin lentolipun osoittamaan alkuperäiseen lähtöpaikkaan,
      mikäli matkasta ei ole enää hyötyä alkuperäisen matkasuunnitelman kannalta, ja matkustaja päättää peruuttaa matkansa.

• olet ,se on provo

näinhän se ihan oikeassa maailmassa menee mutta toki simulaattorilentäjien maailma on jo lääkityksenkin puolesta jo erilainen...

• ei välttämättä...
        olet ,se on provo kirjoitti:

näinhän se ihan oikeassa maailmassa menee mutta toki simulaattorilentäjien maailma on jo lääkityksenkin puolesta jo erilainen...

ole provo. Olen aika monenlaista tilannetta nähnyt. Oikeinkírjoituksella ei itse asiaan pitäisi olla merkitystä.

• "kohtaloita"
        ei välttämättä... kirjoitti:

ole provo. Olen aika monenlaista tilannetta nähnyt. Oikeinkírjoituksella ei itse asiaan pitäisi olla merkitystä.

Ihan sama onko tämä kyseinen "tarina" provo tai ei mutta kyydistä jäämiset on lomakohteissa arkipäivää ja ehkä näistä aina joku jotain oppii. Useimmiten rannalle jäävä ei muista tai kykene tulla kentälle tai on ryöstetty ja passit ja rahat viety, itse ne hävittänyt tms. tms.

• tyyliin_

"Oikeinkírjoituksella ei itse asiaan pitäisi olla merkitystä."

Mutta jollain pitää päästä näpäyttämään jos ei muuta keksi.

• juopott
        "kohtaloita" kirjoitti:

Ihan sama onko tämä kyseinen "tarina" provo tai ei mutta kyydistä jäämiset on lomakohteissa arkipäivää ja ehkä näistä aina joku jotain oppii. Useimmiten rannalle jäävä ei muista tai kykene tulla kentälle tai on ryöstetty ja passit ja rahat viety, itse ne hävittänyt tms. tms.

Alkoholilla mitään osuutta asiaan? ;-))

• JannaS

Kyllä sillä oikeinkirjoituksella on merkitystä. Ainakin minun silmissäni kirjoittajan uskottavuus ja luotettavuus kärsii joskus jopa huomattavasti, jos kirjoituksessa on (paljon) virheitä.

Typot ovat minulle pienempi paha kuin selvät kielioppivirheet ja kirjoittajan selvä tietämättömyys oikeinkirjoituksesta - ellei niitä typoja sitten aivan vilise tekstissä...

Jos ei edes äidinkieltään osaa ja tiedä edes sen perussääntöjä, niin mitä kyseisen henkilön voi oikeasti olettaa osaavan ja tietävän? Miettikäähän hieman kuinka keskeisessä osassa kieli on ihmisen kehityksessä ja elämässä.

• aseena
        JannaS kirjoitti:

Kyllä sillä oikeinkirjoituksella on merkitystä. Ainakin minun silmissäni kirjoittajan uskottavuus ja luotettavuus kärsii joskus jopa huomattavasti, jos kirjoituksessa on (paljon) virheitä.

Typot ovat minulle pienempi paha kuin selvät kielioppivirheet ja kirjoittajan selvä tietämättömyys oikeinkirjoituksesta - ellei niitä typoja sitten aivan vilise tekstissä...

Jos ei edes äidinkieltään osaa ja tiedä edes sen perussääntöjä, niin mitä kyseisen henkilön voi oikeasti olettaa osaavan ja tietävän? Miettikäähän hieman kuinka keskeisessä osassa kieli on ihmisen kehityksessä ja elämässä.

Onhan oikeinkirjoituksella tietenkin väliä, mutta jos sitä käytetään ainoana argumenttina alkuperäistä viestiä vastaan, ei sillä ole paljoakaan painoarvoa.

• sdfhsfh

Yleensä chartereille liput myy matkatoimisto, ei lentoyhtiö.

• liittyi

Niin...?

• tähän ensimmäiseen
        liittyi kirjoitti:

Niin...?

Liittyi varmasti alkuperäisen kirjoittajan kirjoitukseen, että Finnair jätti rannalle charterlennolta. En ole aiemmin kuullut, että lomalentoja ylibookattaisiin ja matkat myy joka tapauksessa matkanjärjestäjä, ei lentoyhtiö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe