Sampopankki ja linux

auttakaa jos tiedätte

Millä selaimella ja millä asetuksilla olette saaneet Ubuntun toimimaan Sampopankin verkkopankissa?

12

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selainvaihtoehto

Sampo-pankin ongelmat ovat tiedossa. Tarvitaan tuorein Sun:in java käyttöön (vaihtoehtona kuulemma vanha versio 1.5 kelpaisi). Selaimella ei liene merkitystä.
      Nopea ja käytettävä on Sampon mobiilipankki.

• ####¤¤¤¤

Mulla ubuntu 8.10
        nyt ekan kerran toimii suoraan ilman räpellyksiä.

• Esimerkiksi Firefoxilla, selaimella tuskin on väliä kunhan on se Sun Microsystemsin Java käytössä. Löytyy Synapticista niinkuin kaikki muukin. sun-java6-plugin kohdalle ruksi ja selaimen uudelleen käynnistys niin pitäis toimii.

• grrrrr

Firefox ei toimi vaikka on uusin java Sunilta. Ilmoittaa vaan käynnistävänsä javaa.Opera toimii jotenkin, mutta hyytyy välillä Sampopankin sivuilla. On se piru hankalaa tämä. Uusin Ubuntu versio siis käytössä.

• yksvaankaks
        grrrrr kirjoitti:

Firefox ei toimi vaikka on uusin java Sunilta. Ilmoittaa vaan käynnistävänsä javaa.Opera toimii jotenkin, mutta hyytyy välillä Sampopankin sivuilla. On se piru hankalaa tämä. Uusin Ubuntu versio siis käytössä.

Suosittelen pankin vaihtoa.Muilla pankeilla sivut pelittää.

• Valitettavasti annat toisenlaista tietoa kuin itse SampoPankki.

>>sun-java6-plugin kohdalle ruksi

Kun SampoPankin kanssa alkoivat vaikeudet, lähetin heille palautetta. Sain vastauksen, jolla sain toimimaan SampoPankin Ubuntu Linuxissa.

SampoPankista kerrottiin, että uusin java (6-versio) ei toimi, mutta kun poistaa sen ja asentaa tilalle 5-version sunin javasta, kaikki toimii. Kokeilin sitä, ja siitä asti on Ubuntu ja SampoPankki olleet kavereita.

Itselläni oli se ongelma, että laskut kyllä pääsi maksamaan muuten, mutta vahvistaminen ei onnistunut. Javaversion muuttaminen vanhemmaksi auttoi juuri tuohon ongelmaan.

Olen raportoinut tämän SampoPankin ohjeen noin n 1 kertaa netissä, ja monet ovat saaneet sen avulla asiat rullaamaan.

Eihän SampoPankissa muuta vikaa ole, valitettavasti Danske Bankilla ei ole oikein tuota tietotekniikkaosaamista, ja se leimaa nyt sitten myös koko tätä SampoPankin julkisuuskuvaa.

• jaripepe kirjoitti:

Valitettavasti annat toisenlaista tietoa kuin itse SampoPankki.

>>sun-java6-plugin kohdalle ruksi

Kun SampoPankin kanssa alkoivat vaikeudet, lähetin heille palautetta. Sain vastauksen, jolla sain toimimaan SampoPankin Ubuntu Linuxissa.

SampoPankista kerrottiin, että uusin java (6-versio) ei toimi, mutta kun poistaa sen ja asentaa tilalle 5-version sunin javasta, kaikki toimii. Kokeilin sitä, ja siitä asti on Ubuntu ja SampoPankki olleet kavereita.

Itselläni oli se ongelma, että laskut kyllä pääsi maksamaan muuten, mutta vahvistaminen ei onnistunut. Javaversion muuttaminen vanhemmaksi auttoi juuri tuohon ongelmaan.

Olen raportoinut tämän SampoPankin ohjeen noin n 1 kertaa netissä, ja monet ovat saaneet sen avulla asiat rullaamaan.

Eihän SampoPankissa muuta vikaa ole, valitettavasti Danske Bankilla ei ole oikein tuota tietotekniikkaosaamista, ja se leimaa nyt sitten myös koko tätä SampoPankin julkisuuskuvaa.

SampoPankin ohjeesta, jonka löysin vihdoin:

>>On myös havaittu, että Linux käyttöjärjestelmillä on ollut vaikeuksia verkkopankin kanssa, jos käytössä on ollut Javan 1.6.x versio.

>>Suosittelen, että poistatte ensiksi asentamanne Javan ja asennatte sen tilalle Sun Microsystemsin Javasta 1.5(.14) version.

• ja toimii ainakin minulla
        jaripepe kirjoitti:

SampoPankin ohjeesta, jonka löysin vihdoin:

>>On myös havaittu, että Linux käyttöjärjestelmillä on ollut vaikeuksia verkkopankin kanssa, jos käytössä on ollut Javan 1.6.x versio.

>>Suosittelen, että poistatte ensiksi asentamanne Javan ja asennatte sen tilalle Sun Microsystemsin Javasta 1.5(.14) version.

eilen kokeilin javan 1.6 versiolla ja toimii ainakin minulla

• ja toimii ainakin minulla kirjoitti:

eilen kokeilin javan 1.6 versiolla ja toimii ainakin minulla

Ehkä Danske Bankin "nerot" ovat viimein sitten saaneet sen kutosversionkin toimimaan pankin järjestelmässä. Silloin, kun minä kamppailin tuon ongelman kanssa, se ei toiminut.

Ehkä tuo lainaamani SampoPankin oma ohje on sitten jo vanha. Pitäisiköhän jonkun kysyä sieltä SampoPankista. Kokemukseni mukaan sieltä vastataan sekä sähköpostilla että puhelimitse kohtuullisen ajan kuluttua, taisi mennä pari päivää, kun vastauksen sain.

Kiitos tiedosta, ehkä täytyy joskus kokeilla tuota.

• vielä Suomessa

Minkä ihmeen takia joku käyttää vielä näitä deekupankkeja, joiden palvelut ovat jatkuvasti nurin, ja tilejä tyhjennetään koko ajan, kuten myös niiden asiakkaiden tunnukset ovat jatkuvasti koko maapallon käytössä.

vaihdoin jo vuosia sitten Suomalaiseen pankkiin (OP) ei ole ollut pienintäkään ongelmaa koskaan, lukuunottamatta sitä että palvelumaksut pienenivät noin 50 % . Jos haluaa maksella ylihintoja olemattomista palveluista käyttäkää ihmeessä noita ulkomaalaisia tietoturvavuotopankkeja (Nordea, Sampo jne.).

• tuxtuxi

mulla 1.6 java tökkää ensin mutta aloitat alusta toimii toisella kerralla.ensin prossu huutaa hoosiannaa ja menee jumiin.kun poistaa välit ja kuukiet sama alusta.

• vallan mainiosti

Sampopankki toimii ainakin ubuntu 8.10 ja firefox kombinaatiolla sekä SUNin jre/jdk 6:lla. Ohjeet löytyy Sampopankin sivuilta. Lataus, linkin teko ja liitännäisen asennus selaimeen, siinä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe