Miten opitte, kuka opetti

ThiiliaThaalia

Silloin kun olimme nuoria ja tanssit alkoivat kiinnostaa, opitteko, opettelitteko tanssitaidon hissun kissun vai opettiko joku?

Silloin ei ollut tanssikurreja, oli 'oikeaa' työtä aamusta iltaan.

Minulla oli sisareni ja veli jotka olivat halukkaita opettamaan ja siinä mentiin sukkasillaan tuvan lattialla, matot vaan kasaan.

Sitten talkoo tansseissa sain oikein tanssiakin, siitä se pikkuhiljaa.

19

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten*

tanssiin hakijat tietenkin!
      Voi kuinka hauskaa se olikaan kun noin kolmen kuukauden ajan joka lauantai sai lähteä siskonsa kanssa tanssimaan.

Kyllä siellä eroittui hyvät tanssijat nopeasti!

Muistan vielä tumman "unkarilaiseksi" kutsumaamme
      tanssikavaljeerin. Katse vain yli tanssilattian ja tiesin hänen hakevan minua.
      Siinä tango oli upeimillaan. Tulihan silloin
      nuo rumbat ja sambat,
      jotka harjoiteltiin kotona osittain,mutta hyvä viejä on se joka saa partnerinsä mukaan!

Tietenkin on ollut tilaisuuksia joissa on tanssittu,senkin jälkeen,mutta ei samalla lailla.

Aihe olisi ollut niin mieluisa,mutta nyt en ehdi kun on vieraita tulossa:D

• *kukkahame*

Vitsi tuli kivat ajat mieleen, kylällä kulki joki ja sen joen sillalla kokoonnuttiin lauantai-iltaisin, metsästä taiteltiin luudat ja silta puhtaaksi.

Meillä oli naapuri hyvä haitarin soittaja ja siinä oli kiva tanssia, opittiin vähän kerrallaan.

Alkoi olemaan loppuviikosta jo niin ajatuksissa se silta, ettei monesti edes ruoka maistunut.

Vanhemmat oli tyytyväisiä kun se haitaristi oli aikuinen ja *katsoi* meidän perään.

Monet ihanat hetket siellä tuli vietettyä.

• soittamassa levyjä tanssipaikassa. Siinä sitä vain tarkkaan katsottiin, ja sitten sekaan vaan. Tulihan niitä töksöhdyksiä alkuun,mutta pian sitä oppii, jos on hyvä rytmitaju.

• ThiiliaThaalia
        marja-liisa41 kirjoitti:

soittamassa levyjä tanssipaikassa. Siinä sitä vain tarkkaan katsottiin, ja sitten sekaan vaan. Tulihan niitä töksöhdyksiä alkuun,mutta pian sitä oppii, jos on hyvä rytmitaju.

Maalla oli kesäisin paljon talkoo tapahtumia, ja illalla talkoo tanssit, siellä sitä sai harjoitella tanssia, äitini oli minun vakio pari niissä.

Tyttöjen kesken meillä oli salanimet mukaville pojille, ei haluttu että meitä kiusataan siitä ketä ihaillaan.

Kesällä oli tanssilavakin aika lähellä, mutta sinne ei ollut lupaa, karatakaan ei voinut kun vanhemmat sisarukset olivat kannelleet vanhemmille ;-(

• Nuoruusmuisto
        ThiiliaThaalia kirjoitti:

Maalla oli kesäisin paljon talkoo tapahtumia, ja illalla talkoo tanssit, siellä sitä sai harjoitella tanssia, äitini oli minun vakio pari niissä.

Tyttöjen kesken meillä oli salanimet mukaville pojille, ei haluttu että meitä kiusataan siitä ketä ihaillaan.

Kesällä oli tanssilavakin aika lähellä, mutta sinne ei ollut lupaa, karatakaan ei voinut kun vanhemmat sisarukset olivat kannelleet vanhemmille ;-(

Pääsin ensikertaa tansseihin luvalla, sisarusteni kanssa, olinkohan 16-17 vanha, silloin mentiin polkupyörällä.

Sain istua tavaratelineellä, no hiekkatie ja irtokiviä, olin monta kertaa pudota ja se oli kamalaa pompottamista, perille päästiin.

Luokkakaveri tuli pokkaamaan, olin ihan varma ettei jalat kanna, olin kauan ihaillut häntä salaa.

Hän olikin mestari tanssimaan ja meillähän oli urakka jaksaa 12 saakka.

Hän lähti saattamaan ja siinä me pihakeinussa istuimme pussailemassa aamuun saakka.

Koko kesä meni mukavasti, sitten syksyllä lukioon, ja jos rahat riitti niin tanssimaan mentiin.

• Nuoruustango**
        Nuoruusmuisto kirjoitti:

Pääsin ensikertaa tansseihin luvalla, sisarusteni kanssa, olinkohan 16-17 vanha, silloin mentiin polkupyörällä.

Sain istua tavaratelineellä, no hiekkatie ja irtokiviä, olin monta kertaa pudota ja se oli kamalaa pompottamista, perille päästiin.

Luokkakaveri tuli pokkaamaan, olin ihan varma ettei jalat kanna, olin kauan ihaillut häntä salaa.

Hän olikin mestari tanssimaan ja meillähän oli urakka jaksaa 12 saakka.

Hän lähti saattamaan ja siinä me pihakeinussa istuimme pussailemassa aamuun saakka.

Koko kesä meni mukavasti, sitten syksyllä lukioon, ja jos rahat riitti niin tanssimaan mentiin.

Opeteltiin koulussa voikkatunnilla tanssimaan, se oli vähän hassua tyttöparilla, mutta vuoroa vaihdettiin, 15min välin.

Radiosta tuli jotain musiikkia ja liikunnan ohjaaja paukutteli tamburiinia, ja vuoroin sitä jossa niitä metallilevyjä.

Tahti saatiin ja askeleet näytti opettaja.

Oltiin sitten valmiita lähtemään tanssilavalle, ja sehän olikin yllätys, eiväthän ne miehet tanssineetkaan niin kuin meitä opetettiin.

Oli pakko tunnustaa ettei oikein taitu...no opetusta tuli lisää ja siitä se vaan lähti, mielenkiinto on säilynyt.

Tanssi on minusta aivan uskomaton seurustelumuoto, eikä kielivaikeuksia ole tullut.

• Tähdykkä
        Nuoruustango** kirjoitti:

Opeteltiin koulussa voikkatunnilla tanssimaan, se oli vähän hassua tyttöparilla, mutta vuoroa vaihdettiin, 15min välin.

Radiosta tuli jotain musiikkia ja liikunnan ohjaaja paukutteli tamburiinia, ja vuoroin sitä jossa niitä metallilevyjä.

Tahti saatiin ja askeleet näytti opettaja.

Oltiin sitten valmiita lähtemään tanssilavalle, ja sehän olikin yllätys, eiväthän ne miehet tanssineetkaan niin kuin meitä opetettiin.

Oli pakko tunnustaa ettei oikein taitu...no opetusta tuli lisää ja siitä se vaan lähti, mielenkiinto on säilynyt.

Tanssi on minusta aivan uskomaton seurustelumuoto, eikä kielivaikeuksia ole tullut.

Minun isäni oli hyvä soittaja ,ei se hänen ammattinsa ollut mutta vapaa-aikana soitteli ja taisi käydä tanssejakin soittamassa kun olin pieni
        no jokatapauksessa kun tulimme siskoni kanssa siihen ikään isä soitti ja äiti opetti tanssimaan
        isä oli tarkka siitä että hänen tyttönsä osaavat tanssia kun tanssipaikalle menevät, ja kyllä se hauskaa olikin kun aina haettiin ettei jäänyt seinän vierelle, nuoruus oli kivaa aikaa, hohhoihaa.

• Ulla-Sofia
        Tähdykkä kirjoitti:

Minun isäni oli hyvä soittaja ,ei se hänen ammattinsa ollut mutta vapaa-aikana soitteli ja taisi käydä tanssejakin soittamassa kun olin pieni
        no jokatapauksessa kun tulimme siskoni kanssa siihen ikään isä soitti ja äiti opetti tanssimaan
        isä oli tarkka siitä että hänen tyttönsä osaavat tanssia kun tanssipaikalle menevät, ja kyllä se hauskaa olikin kun aina haettiin ettei jäänyt seinän vierelle, nuoruus oli kivaa aikaa, hohhoihaa.

Veljeni tilasi tanssioppaan ja niitä askelia harjoiteltiin, mutta lattiaann piti perunalla liimata sanomalehdestä kuvat ;-D.
        Monet hauskat hetket vietettiin *oppitunneilla*, naapuristakin saatiin nuoret ikäisemme mukaan.
        En kyllä ole varma opittiinko siinä mitään, mutta opeteltava se oli ihan tanssilattialla kun sinne saakka päästiin

• Ulla-Sofia kirjoitti:

Veljeni tilasi tanssioppaan ja niitä askelia harjoiteltiin, mutta lattiaann piti perunalla liimata sanomalehdestä kuvat ;-D.
        Monet hauskat hetket vietettiin *oppitunneilla*, naapuristakin saatiin nuoret ikäisemme mukaan.
        En kyllä ole varma opittiinko siinä mitään, mutta opeteltava se oli ihan tanssilattialla kun sinne saakka päästiin

kotona minutkin on opetettu tanssimaan.
        Olin nuorin viidestä sisaresta jotka kaikki olimme tyttöjä ,se oli varmaankin äiti joka opetti sodanjälkeen tanssimaan vanhempia siskojani. Silloin kun sai ruveta yleisesti tanssimaan ,sehän olikin kielletty sotaaikana ,eikä ollut tanssittajiakaan.
        Isotsiskot sitten tanssi aina Lauantaina kotona, taisi tulla radiosta ne Lauantaintoivotut,
        ennenkun menivät lähistölle tanssipaikkaan.
        Minäkin sitten kävin sielä kun tulin siihenikään ,taisi olla 17v kun ensikerran menin . Ja pakoilin poikia ,kun muutenkin olivat jotenkin niin, kun eri "rotua",minulla kun ei ollut kotona miesväkeä.
        Naapurin poika sitten puoliväkisin vei lattialle ,ja siitä se alkoi --ei sentään henki menny:=)

Saman kanssa sitten vihittiin,kun täytin 20v.

• ThiiliaThaalia
        ullamirjami kirjoitti:

kotona minutkin on opetettu tanssimaan.
        Olin nuorin viidestä sisaresta jotka kaikki olimme tyttöjä ,se oli varmaankin äiti joka opetti sodanjälkeen tanssimaan vanhempia siskojani. Silloin kun sai ruveta yleisesti tanssimaan ,sehän olikin kielletty sotaaikana ,eikä ollut tanssittajiakaan.
        Isotsiskot sitten tanssi aina Lauantaina kotona, taisi tulla radiosta ne Lauantaintoivotut,
        ennenkun menivät lähistölle tanssipaikkaan.
        Minäkin sitten kävin sielä kun tulin siihenikään ,taisi olla 17v kun ensikerran menin . Ja pakoilin poikia ,kun muutenkin olivat jotenkin niin, kun eri "rotua",minulla kun ei ollut kotona miesväkeä.
        Naapurin poika sitten puoliväkisin vei lattialle ,ja siitä se alkoi --ei sentään henki menny:=)

Saman kanssa sitten vihittiin,kun täytin 20v.

Tansseista löytyi se oikea ja ainoa rakas, kyllä muistan kuinka sisarenikin meni kauas polkupyörällä naapurikylän tanssipaikoille , siellähän samanikäisiä parhaiten tapasi.
        Talvet oli eri juttu kun autoja ei silloin monenkaan talon pihalla ollut.
        Kyllä silloin kun olin tanssi-ikäinen oli tansseja ei ne ollut kiellettyjä.

• park.partav.

Naisilta on tullut kehuja. Mie kun olen "suustani hyvä" niin ei tarvii osata tanssia niin hyvin.

• tämän ennenkin.
        Mieheni kuoleman jälkeen rupesin taasen käymään tanssimassa. Ja vientiä riitti ,silloin oli päivätanssia monessa paikassa ,itse kävin Konsussa
        se on Tampereen työväentalolla sellainen suuri sali ,ei ollut alkoholitarjoilua,mikä teki paikasta aika suositun ,sellaisille jotka todella kävivät siellä vakituiseen,oli vakipariskuntia ,mutta äkkiä sain hyviä tanssittajia . Ikävä tulee kun muistelen.
        Täällä Tukholmassa olen harrastanut Kansantanssia. Ruotsin- suomalaisessa tanssi kerhossa.
        Ei ole kivoja paikkojakaan ,Suomalaiset ovat humalassa kun tulevat tanssimaan

• sinisirkku<
        ullamirjami kirjoitti:

tämän ennenkin.
        Mieheni kuoleman jälkeen rupesin taasen käymään tanssimassa. Ja vientiä riitti ,silloin oli päivätanssia monessa paikassa ,itse kävin Konsussa
        se on Tampereen työväentalolla sellainen suuri sali ,ei ollut alkoholitarjoilua,mikä teki paikasta aika suositun ,sellaisille jotka todella kävivät siellä vakituiseen,oli vakipariskuntia ,mutta äkkiä sain hyviä tanssittajia . Ikävä tulee kun muistelen.
        Täällä Tukholmassa olen harrastanut Kansantanssia. Ruotsin- suomalaisessa tanssi kerhossa.
        Ei ole kivoja paikkojakaan ,Suomalaiset ovat humalassa kun tulevat tanssimaan

tanssittajasta ollessani Finn Jetillä
        matkalla Travemundeen ja edelleen Hampuriin nuoremman tyttäreni ja pojanpoikani kanssa.
        Tytär ei olisi millään halunut lukea saksaa ja oli jo aikeissa jättää koulun viittä vaille ylioppilastutkintoa!
        Sain kuiten hänet jatkamaan kun lupasin Saksa matkan ylioppilaskirjoituksen jälkeen.

No,siellä istuimme päiväsalongissa,kun nuorempi mies haki minut tanssiin,ja kappale Mä vielä
        muistan rantakoivun, mikä valssi! Hän oli ollut työasioissa Saksassa puoli vuotta ,ja inhosi heidän posetiivi valssejaan.Täysillä tanssi mies ja päätteeksi sanoi Ihanaa!

• Muumi-iso-Äiti
        sinisirkku< kirjoitti:

tanssittajasta ollessani Finn Jetillä
        matkalla Travemundeen ja edelleen Hampuriin nuoremman tyttäreni ja pojanpoikani kanssa.
        Tytär ei olisi millään halunut lukea saksaa ja oli jo aikeissa jättää koulun viittä vaille ylioppilastutkintoa!
        Sain kuiten hänet jatkamaan kun lupasin Saksa matkan ylioppilaskirjoituksen jälkeen.

No,siellä istuimme päiväsalongissa,kun nuorempi mies haki minut tanssiin,ja kappale Mä vielä
        muistan rantakoivun, mikä valssi! Hän oli ollut työasioissa Saksassa puoli vuotta ,ja inhosi heidän posetiivi valssejaan.Täysillä tanssi mies ja päätteeksi sanoi Ihanaa!

Piti laittaa Reetta5n aloittamaan, vaan oli poissa!

Ei Pirkolla ole mitään hätää, on koko ikänsä hoitanut kuntoaan ja kroppaansa, ei sitä kylmiltään spagaattia tehdä, eikä taas kovin usein esiintyessä.

Itsekukin on arkena ja normaaleissa työtilanteissä aivan ehostamaton ja luonnon tilassa, kovassa rääkissä ja harjoituksissa yleensä ei make uppeja korjailla.

Tuo ohjelma vaatii nimenomaan eri ikäisiä ja kansan tuntemia *tähtiä*, siinä ei pääse vähällä kukaan, muutama ei ole ikinä harrastanut tanssia ja koville siinä partneri joutuu opettaessaan viikossa tähtensä tanssimaan, ja vielä kovaan kilpaan.

Kyllä ensimmäinen ohjelma oli kaikilla hiukan erilainen kun nämä 2 viimeistä, peruskuviot ja askeleet alkaa jo olla toistoja, eri järjestystä ja tahtia vaan.

Maisterin pudotessa olin ihmeissäni, koska Rolf olisi ollut jo silloin se oikea putoaja. Rolf kai ei ole koskaan tanssinut, ainakaan askelkuviot ja rytmitys ei taida olla hallinnassa.

Matokaan ei ole tanssi-ihmisiä tunnusti sen heti alussa, mutta hyvää on liikunta tehnyt hänen kropalleen ja tunnusti sen kansan kuullen kansan kielellä.

Oli miten oli, huumori pienenä lisänä saa kilpailijatkin pysymään mukavasti kuosissa, kuten viime vuonna Kaikkonen, sanavalmiina ja huumoria omaavana äänestäjät halusivat Kaikkosta tv;hen.

Kyllä tuomarit yritti masentaa häntäkin , mutta koulutettu esiintyjä ja kaiken vastaan ottava poliitikko piti kasvonsa ja löysi vastaukset, hyvä niin, oli minun suosikki, koska huumorilla tuo ohjelma tehdään.

Kilpailun edetessä voidaan nähdä vielä vaikka kuinka suuria edistymisiä, niin kuin viimeisen voittajaparin yllätys Meriläinen onkin tosi mielenkiintoinen tässä ryhmässä. Nuori ja virkeä kansanedustaja, ja ihan vihreä!

• ole enää
        Muumi-iso-Äiti kirjoitti:

Piti laittaa Reetta5n aloittamaan, vaan oli poissa!

Ei Pirkolla ole mitään hätää, on koko ikänsä hoitanut kuntoaan ja kroppaansa, ei sitä kylmiltään spagaattia tehdä, eikä taas kovin usein esiintyessä.

Itsekukin on arkena ja normaaleissa työtilanteissä aivan ehostamaton ja luonnon tilassa, kovassa rääkissä ja harjoituksissa yleensä ei make uppeja korjailla.

Tuo ohjelma vaatii nimenomaan eri ikäisiä ja kansan tuntemia *tähtiä*, siinä ei pääse vähällä kukaan, muutama ei ole ikinä harrastanut tanssia ja koville siinä partneri joutuu opettaessaan viikossa tähtensä tanssimaan, ja vielä kovaan kilpaan.

Kyllä ensimmäinen ohjelma oli kaikilla hiukan erilainen kun nämä 2 viimeistä, peruskuviot ja askeleet alkaa jo olla toistoja, eri järjestystä ja tahtia vaan.

Maisterin pudotessa olin ihmeissäni, koska Rolf olisi ollut jo silloin se oikea putoaja. Rolf kai ei ole koskaan tanssinut, ainakaan askelkuviot ja rytmitys ei taida olla hallinnassa.

Matokaan ei ole tanssi-ihmisiä tunnusti sen heti alussa, mutta hyvää on liikunta tehnyt hänen kropalleen ja tunnusti sen kansan kuullen kansan kielellä.

Oli miten oli, huumori pienenä lisänä saa kilpailijatkin pysymään mukavasti kuosissa, kuten viime vuonna Kaikkonen, sanavalmiina ja huumoria omaavana äänestäjät halusivat Kaikkosta tv;hen.

Kyllä tuomarit yritti masentaa häntäkin , mutta koulutettu esiintyjä ja kaiken vastaan ottava poliitikko piti kasvonsa ja löysi vastaukset, hyvä niin, oli minun suosikki, koska huumorilla tuo ohjelma tehdään.

Kilpailun edetessä voidaan nähdä vielä vaikka kuinka suuria edistymisiä, niin kuin viimeisen voittajaparin yllätys Meriläinen onkin tosi mielenkiintoinen tässä ryhmässä. Nuori ja virkeä kansanedustaja, ja ihan vihreä!

kansanedustajana, viime kauden oli!

• vikaosastolle
        ole enää kirjoitti:

kansanedustajana, viime kauden oli!

sotkemaan.Katsokaas vähän.

• ThiiliaThaalia
        vikaosastolle kirjoitti:

sotkemaan.Katsokaas vähän.

Eihän jokaista juttua tarvitse aina aloittaa uuteen ketjuun, kyllä tässä mahtuu juttelemaan ihan hienoistakin tanssijoista.

Harjoitellaan ensin ja sitten tanssitaan kunnolla, kyllä mekin osataan!

Tulis vaan tilaisuus ;-)

• ullapulla*
        ThiiliaThaalia kirjoitti:

Eihän jokaista juttua tarvitse aina aloittaa uuteen ketjuun, kyllä tässä mahtuu juttelemaan ihan hienoistakin tanssijoista.

Harjoitellaan ensin ja sitten tanssitaan kunnolla, kyllä mekin osataan!

Tulis vaan tilaisuus ;-)

kultaa elämämme--eikö vaan . Ainakin ne nuoruusmuistot.
        Minä itse olin tanssimatta ainakin 22v ,ja se ekakerta kun menin oli kun olisin alusta alkanut.

Sitten kun oli jo tutui tanssittajia, olikin tanssista jo iloa ja nautintoakin ja mikä kuntoilu ,varsinkin kun sai tanssia joka kipaleen.
        Muistan erään kerran ennen joulua ,se täytyi olla
        jokuvuosi ennen 80 -lukua . Yksi hyvä tanssittaja haki taasen ja puhui korvaani ,melkein koko tanssin ajan . Hän kyseli minulta kuinka teen imelletettyä perunalaatikkoa ja siinä jutellessa se tanssi menikin sutjakaasti.
        Itse hän oli tehnyt koko hänen porukoilleen perunalaatikkoo,---aikuisia lapsiahan meillä jo oli ja heillä perheet,niin että, asia linjoilla pysyttiin.
        Mutta kappas vaan ,minun "likkakaveri" jonka kanssa "pruukasin käydä tansseissa ,ei millään uskonut että me puhuttiin "vaan" perunaloorasta.

• Ulla-Sofia
        ullapulla* kirjoitti:

kultaa elämämme--eikö vaan . Ainakin ne nuoruusmuistot.
        Minä itse olin tanssimatta ainakin 22v ,ja se ekakerta kun menin oli kun olisin alusta alkanut.

Sitten kun oli jo tutui tanssittajia, olikin tanssista jo iloa ja nautintoakin ja mikä kuntoilu ,varsinkin kun sai tanssia joka kipaleen.
        Muistan erään kerran ennen joulua ,se täytyi olla
        jokuvuosi ennen 80 -lukua . Yksi hyvä tanssittaja haki taasen ja puhui korvaani ,melkein koko tanssin ajan . Hän kyseli minulta kuinka teen imelletettyä perunalaatikkoa ja siinä jutellessa se tanssi menikin sutjakaasti.
        Itse hän oli tehnyt koko hänen porukoilleen perunalaatikkoo,---aikuisia lapsiahan meillä jo oli ja heillä perheet,niin että, asia linjoilla pysyttiin.
        Mutta kappas vaan ,minun "likkakaveri" jonka kanssa "pruukasin käydä tansseissa ,ei millään uskonut että me puhuttiin "vaan" perunaloorasta.

Laivalla tämä sattui...

Ruotsin risteily joskus kauan sitten, laiva lähti ja olimme ystävättäreni kanssa reissussa.

Päivällispöydässä sattui jonkinlainen sekaannus ja eräs herra sanoi että hän kuittaa asian tanssimisella, sopiiko näin, enpä kieltäytynyt.

Hän oli tosiaankin hyvä tanssija ja herrasmies päästä varpaisiin, kumarrukset, kiitokset, näin jälkeen päin ajatellen.

Sama jatkui paluu matkalla, mitään hankaluuksia, eikä taukoja ei ilmentynyt missään, kaikki sujui hienosti, eikä ystävättäreni jäänyt lainkaan varjoon.

Syödessä tulomatkalla paljastui, että olivat emännän hakumatkalla, mutta se unohtui kun sai tanssia, sormuksista päätteli että olen varattu, pidimme kyllä puhelin yhteyksiä aivan mielen virkistykseksi.

Mistähän hänet vielä löytäisin??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5876
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe