Tästä koirasta vuosikymmenten takaa?
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=SF20146Q/78&R=166
Olisin kiinnostunut,mikäli jollain on jotain tietoa,kiitos.
Onko kenelläkään
27
1965
Vastaukset
- Kaukkari ihminen
Terve =) hei en itse tiedä tästä koirasta mutta tiedän/ tunnen erään kasvattajan jolla oli maailman huiput saksanpaimenkoirat(nykyään kaukkareita kasvattelee) löytyy googlesta nimellä jopan kennel ja sieltä sitten nimi ja numero..hän saataisi tunnnistaa tämän koska katsoin suku taulua ja siellä näytti olevan näitä vom nimikkeellä olevia koiria ja muistaakseni hänellä oli aikoinaan joku niistä.
- Patu´s ex
Kiitos sinulle kovasti tiedosta!Ko.koira oli (mahdollisesti)minulla n.20 v.sitten ja upeampiluontoista koiraa saa hakea!Jos tämä natsaa,niin kiitän ja kumarran syvään=)
- Kaukkari ihminen
Patu´s ex kirjoitti:
Kiitos sinulle kovasti tiedosta!Ko.koira oli (mahdollisesti)minulla n.20 v.sitten ja upeampiluontoista koiraa saa hakea!Jos tämä natsaa,niin kiitän ja kumarran syvään=)
Toivotaan parasta että löydät sitä kautta lisää tietoa hänestä =) onnea etsintoihin.
Kaukkari ihminen kirjoitti:
Toivotaan parasta että löydät sitä kautta lisää tietoa hänestä =) onnea etsintoihin.
näkyi suvussa olevan ensimmäisen sakemannini isä ja emon veli. Orkan ja Velho, hienoja koiria, jos oli ensimmäisenikin. Kerrohan palstalla enemmän jos saat tietää koirasta lisää..
- pikkasen
liiottele noista maailman huipuista. Ihan tavallisia näyttelylinjaisia kasvatti. Itsellänikin ollut hänen uroksensa jälkeläinen. Ihan nätti, mutt ei mikään huippu.
- Kaukkari ihminen
pikkasen kirjoitti:
liiottele noista maailman huipuista. Ihan tavallisia näyttelylinjaisia kasvatti. Itsellänikin ollut hänen uroksensa jälkeläinen. Ihan nätti, mutt ei mikään huippu.
Eikös hänellä ollut huippu luokan koiria seeffereissä?muistelen ainakin että euroopan parhaimpia näyttely linjaisia(ei toki kaikki).Voi toki olla että esitin asian liian pistävästi mutta huippuja kuitenkin siihen aikaan ajatellen.Ja nytten taas vastaavasti hänellä on ainakin suomen ja oisikohan muuten euroopan parhaimmat kaukkarit/kaukkari ??kuitenkin hyvälinjaisia ja toimivia terveitä koiria=)
- ainakaan
Eikös hänellä ollut huippu luokan koiria seeffereissä?muistelen ainakin että euroopan parhaimpia näyttely linjaisia(ei toki kaikki).Voi toki olla että esitin asian liian pistävästi mutta huippuja kuitenkin siihen aikaan ajatellen.Ja nytten taas vastaavasti hänellä on ainakin suomen ja oisikohan muuten euroopan parhaimmat kaukkarit/kaukkari ??kuitenkin hyvälinjaisia ja toimivia terveitä koiria=)
Koiranetin mukaan mitään ihmeellistä ole tuottanut. Vaan niin se aika kultaa muistot... Onhan tuo vielä viimevuosinakin pennuttanut, eikä noissakaan näytä mitään ideaa olevan.
- Ei minustakaan
kovin kummosta jälkeä,joitakin yksilöitä menestyny,muttei todellakaan mitään euroopan parhaimpia näyttelylinjaisia.On ollut hyvät myynti puheet;)!Tulos vaan ei ole edes kotimaan tasolla kovin ihmeeellistä,edes näyttely tulokset!
- Kaukkari ihminen
Ei minustakaan kirjoitti:
kovin kummosta jälkeä,joitakin yksilöitä menestyny,muttei todellakaan mitään euroopan parhaimpia näyttelylinjaisia.On ollut hyvät myynti puheet;)!Tulos vaan ei ole edes kotimaan tasolla kovin ihmeeellistä,edes näyttely tulokset!
No pahoittelen sitten väärästä tiedosta..
- jopan kanssa
No pahoittelen sitten väärästä tiedosta..
Tolla koiralla ei yhteyksii jopan kenneliin.
- mummeli vaan
Muistan uroksen Bernd zum Rauen Stein, oli valtavan hyvä koira, asusteli Nokialla. Itselläni ollut myös Svarte-Bagges Esson jälkeläinen ekana koirana, tosi kookas, vahva uros. Tosi terve, eli melkein 13-vuotiaaksi. Narttulinjasta minulla ei ole tietoa, valitettavasti.
- lindis 1
Mulla on ollut tuuria kun olen saanut tutustua Esson poikaan 70-80 luvun vaihteessa,
se oli Alenas kennelistä enkä sen koomin ole muita rotuja huolinut. Vaan en sen veroista vielä ole löytänyt. Ihania kuitenkin. - JepJep
Esso oli komea koira, harmi etten aikoinaan saanut sen pentua. Esson olen tavannut messukeskuksen näyttelyssä. Oi niitä aikoja.
- kisojenylämummo
Esso oli Ruotsin tuonti, hyvä, vahva viettinen iso uros.Mutta melko pliisun värinen.Minulla oli Esson poika, sekä tyttären tytär, erittäin hyviä kisa ja jalostuskoiria terveydeltään.
Mutz vom Peltzierfarm oli yksi sen aikaisista päälinjoista, jonka jälkeläisissä oli lonkissa ongelmia, mutta luonteet ok.Aika kovia koiria.Kennel Alenasista noista enemmän tietoa, kun toi esson Suomeen.Toi Jopan kennel nyt ei mikään "huippu" ollut, eikä ole. - JepJep
Esso oli jännän ruskea, sellainen ruosteen ruskea. Olin aika nuori silloin kun Esson tapasin, se oli tervepäinen uros. Muistan kuinka menin näyttelykoppiin silittämään sitä, vaikka omistaja oli jättänyt kasseja sen eteen, että se saisi olla omassa rauhassaan. Mutta esso ei muutakuin silmänsä aukaisi......
Miten mahtaisi nyky viettipommien kanssa käydä ?? - Vai viettipommit?
Tarkoitatko viettipommilla käyttölinjaista koiraa, joka kykenee jopa rodunomaiseen koetulokseen? Ja kuka urpo tunkee silittelemään vieraita koiria ilman et omistaja paikalla?
- näinsehommatoimii
Ei todellakaan ole koskemista näihin tämänpäivän sakuihin,sen verran "pommeja" ovat,vaikka ois omistaja paikallakin,en menis koskemaan..
Nehän koulutetaan rodunomaisesti suojeluun ja käymään ihmiseen kiinni. - JepJep
Nimenomaan on kyse käyttiksistä. Ja vaikka ei olisi koulutettukaan, uskon että rähinä tulisi. Pointtini oli siinä että nykykoira on niin lyhytpinnainen ettei sillä ole kykyä odottaa ja katsoa, saati harkita onko tilanne sellainen että puolustusta tarvitaan. ( ja nyt ei sitten kannata selittää ettei koira tuolla tavoin kykene ajattelemaan, ei kykene, se tiedetään, selvennys on tarkoitettu ihmisille. )
Minä olin sellainen urpo. Jos vain viettipommi olisi edes syntynyt silloin kun Esso eli, ymmärtäisi että se silitys oli kovin yleistä siihen aikaan kun näyttelyissä yleensä koppeja enää oli. - kaukana alkuperästä
Saksanpaimenkoirahan on kuitenkin työ-/käyttökoira, eikä mikään sohvaperuna. Ei sakemannista tarvitse jalostaa vietitöntä ja työhön kykenemätöntä sohvaperunaa. Siihen käyttöön voi hankkia jonkun ihan muun rodun. Ja ne jotka väittää, et suojelua harrastavat koirat vain räyhää ja puree ihmisiä, niin olisiko aika ottaa asiasta selvää. Ei taida teillä juurikaan olla kokemusta käyttölinjaisista koirista/suojeluharrastuksesta. Pelkkiä suurenneltuja tornihuhuja huudellaan faktoina. Täytyy sanoa, et sääliks käy. Tälläsiäkö ne ominaisuuksiltaan oikeat sakemannit on? http://www.youtube.com/watch?v=VyPhCRlbTjE&list=PL320E677678744862
- Kiinnostaanähdä
Voitko laittaa omasta purijasta rohkeuskoevideon ,niin näemme miten puree??
- mailallahutkitaan
Ei tarvi olla sohvaperuna,mutta ei tarvi olla purukoirakaan.
Niin paljon olen näitä rodunomaisia käyttökoiria nähnyt reeneissä ja autoissa riehumassa että todella myös....Sääliksi käy!
Ja niitä koulutus keinoja voi mennä kuunteleen ja katsomaan, kun alan huiput antaa ohjeita... sääliksi käy todellla myös koiria.....Järkyttävää! - jotain rajaa...
Tuntuu teillä olevan tietämys kohdallaan. Ilmeisestikin näyttelysammakoiden omistajat täällä huutelee kuulopuheiden perusteella. Käyttölinjaiset koirat ei automaattisesti ole purukoiria (mitä sitten ikinä tarkoittaakin, ei ainakaan suojeluharrastusta) tai muuten vaan viettipommi räyhääjiä. Ihan yhtälailla asuvat lapsiperheissä kuin muutkin. Harrastaa niillä voi kaikkia pk-lajeja ongelmitta, myös tokoa ja aksaa. Myös suojelukokeissa, kuin muissakin PK kokeissa on luoksepäästävyys osio jonka koira joutuu läpäisemään. En mä ole ainakaan nähnyt käyttissakuja reeneissä riehumassa, missäs sellaisia on? Esimerkkejä kiitos, eikä mitään serkun kaimalta kuultua. Kuulostaa vähän siltä, et pidetään vaan suurta meteliä asioista joista ei tiedetä ja halutaan vaan pilata toisten mainetta.
- monttukamaa
Ei, ne on montussa jotka siitä ei selviä.
- painetaanvillasella
Ei ole kuultu serkun kaimalta :) on omin silmin nähty..
Eihän sitä tarvitse uskoa, jos kuulostaa utopialta. - ...
painetaanvillasella kirjoitti:
Ei ole kuultu serkun kaimalta :) on omin silmin nähty..
Eihän sitä tarvitse uskoa, jos kuulostaa utopialta.Olet varmaan nähnyt koiran joka ei ole ohjaajallaan hanskassa, mut tekeekö se käyttiksistä paskoja? Vai kys. ohjaajasta?
- ja piste!
... kirjoitti:
Olet varmaan nähnyt koiran joka ei ole ohjaajallaan hanskassa, mut tekeekö se käyttiksistä paskoja? Vai kys. ohjaajasta?
Ei tee,kuten ei kaikki näyttiksetkään ole niitä "sammakoita".
Mutta anetaanpa asian olla,tämä alkaa mennä pahasti metsään aloittajan aiheesta.
- nähtyon
Jokainen linja pilaa itse oman maineensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396