Passat 1.8TSI

scandibar

Onko tästä jo käyttökokemuksia, siis moottorin ominaisuuksista? Onko ripeä kiihtymään ja riittääkö vääntö myös kuormattuna? Pitäisi tehokas&kookas perhefarmari saada mutta diesel ei vähäisten kilometrien takia ole nyt järkevä..

22

9002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä...

      moottori. Itselläni on tuo 1.8 TSI Passat CC:ssä ja hyvin pelittää. Kiihtyvyys on sen verran ripeää että luulisi että siinä on enemmän heppoja kuin 160. Hyvin on jaksanut kulkea vaikka on ollut neljä ihmistä tavaratila täynnä tavaraa mukana. Eikä kulutustaan mikään kovin paha ole. Itselläni keskikulutus on ollut 7,5l/100km.

      • vaan...

        Se Passat CC on sulla pelkästään päiväunissa.


      • vai niin.
        vaan... kirjoitti:

        Se Passat CC on sulla pelkästään päiväunissa.

        Ei minua kiinnosta sinun uskomuksesi. Luule mitä luulet.


    • käyttöpeli

      mutta ei ole ripeä kiihtymään. yllättävän tunteeton kuormalle, sekä kulkemiseltaan että kulutukseltaan. ts. kulkee sen mitä kulkee ja tekee tehtävänsä nöyrästi, muttei mikään urheiluauto tai edes urheilufarkku. kulutus ollut siinä kasin kieppeillä, kokemusta aiheesta nyt 30tkm.

      • suomeen..

        aika ripeä peli. 1.8 TSI:lle on mitattu 0-100 km/h 7,8s. Itselläni on kulutus ollut alle 8 litraa sadalla, yleensä välillä 7,5-7,8.


      • vääntää

        Enpä ihan heti perheauto luokasta näin tiukasti kiihtyvää ja vääntävää 1.8 kokoluokan moottoria ole tavannut, 1.4 tsi:kin vetää 0-100 km:h vähän päälle 10 sek ja Passat ei ole ihan pieni auto. Joten taidat nyt sotkea moottorin johonkin vanhaan passatin vapaasti hengittävään, tai kokonaan toiseen merkkiin.


      • käyttäjä
        vääntää kirjoitti:

        Enpä ihan heti perheauto luokasta näin tiukasti kiihtyvää ja vääntävää 1.8 kokoluokan moottoria ole tavannut, 1.4 tsi:kin vetää 0-100 km:h vähän päälle 10 sek ja Passat ei ole ihan pieni auto. Joten taidat nyt sotkea moottorin johonkin vanhaan passatin vapaasti hengittävään, tai kokonaan toiseen merkkiin.

        kokoisekseen erinomainen moottori ja kokoluokassaan oiva paketti. ja täysin riittävä suomen oloihin järkevästi ajatellen, olemme samaa mieltä. mutta ei silti mikään urheiluauto, eikä toki sellaiseksi ole tehtykään. makuasioitahan nämä ovat ja jokaisella oma mielipiteensä, joka on ihan yhtä oikea kuin naapurinkin. minun mielestäni siis ei tarjoa "ripeää" kiihtyvyyttä = ei saa hymyä huulille kun rekan perästä lähtee ohittamaan. silti olen ihan tyytyväinen autoon ja kilometrejä tulee lisää koko ajan, muita passatteja minulla ei ole ollut joten en osaa verrata.


      • vääntää
        käyttäjä kirjoitti:

        kokoisekseen erinomainen moottori ja kokoluokassaan oiva paketti. ja täysin riittävä suomen oloihin järkevästi ajatellen, olemme samaa mieltä. mutta ei silti mikään urheiluauto, eikä toki sellaiseksi ole tehtykään. makuasioitahan nämä ovat ja jokaisella oma mielipiteensä, joka on ihan yhtä oikea kuin naapurinkin. minun mielestäni siis ei tarjoa "ripeää" kiihtyvyyttä = ei saa hymyä huulille kun rekan perästä lähtee ohittamaan. silti olen ihan tyytyväinen autoon ja kilometrejä tulee lisää koko ajan, muita passatteja minulla ei ole ollut joten en osaa verrata.

        Ilmeisesti sulla on 1.4 tsi, ei 1.8. Löytyyhän mallistosta 2 litrainen tsi:kin.


      • pidät
        vääntää kirjoitti:

        Ilmeisesti sulla on 1.4 tsi, ei 1.8. Löytyyhän mallistosta 2 litrainen tsi:kin.

        minua lukutaidottomana joka ei tajunnut että viestiketju käsittelee nimenomaan 1.8TSI -versiota ;)


      • Välttämättä
        pidät kirjoitti:

        minua lukutaidottomana joka ei tajunnut että viestiketju käsittelee nimenomaan 1.8TSI -versiota ;)

        Lukutaidottomana, mutta taidottamana kyllä. Jos joku ei saa 118 kw:n ja 250 nm tehoista autoa kiihtymään "ripeästi" niin ei todellakaan ole autosta vaan itsestä kiinni. Paina poljin pohjaan, älä puoleen väliin, tää neuvo ihan noin aluksi.


    • teeäsii

      Koeajokokemuksen perusteella on vääntävä ja hiljainen moottori. Koeajoautona oli Passat Variant. Tuo on moderni moottori, missä yhdistyy pieni kulutus ja hyvä käytännön suorituskyky.
      Kilpailijoiden 2-litraiset vaparit tuntuvat sen rinnalla aika heikoilta. Plussana on vielä jakopään käyttö ketjulla.

    • Rittää kaikkeen

      tm lehdessäkin koeajettiin pikisesti 1.4tsi koneinen passat ja riitti heillekin miksei sinullekin.
      Ajattele 200nm vääntöä. Se määrä oli joitain vuosia sitten märkä uni vaan.Se on korvien välistä kiinni millä pärjää. Jos tuo teho ei riitä on ajotottumuksissa vaan vikaa.

    • HäTsii

      5tkm takana 1.8 Tsillä, täytyy myöntää et olen ollu enempi ku tyytyväinen. Moottorin ominaisuudet ovat aivan uskomattomat, voimaa riittää jo heti 1500rpm alkaen. Kulutus on vaihdellut 6,6-7,2 välillä, alle tämänkin on varmasti mahdollista päästä! Melutasokin on siedettävä. Kaiken kaikkiaan suosittelen lämpimästi. Täytyy kertoa yksi huonokin ominaisuus, keskikonsooli painaa pitemmillä matkoilla kaasujalkaa. Tähänkin on lääke, kytkemällä cruise päälle.

      • oiuy

        tässä toisenlainen mielipide. Takana 6kk ja 9 tkm

        - koneen ääni on todella ruma ja rohiseva
        - ei mikään erityisen nopea tykki, vaan ihan peruskulkine, jolla voi jäädä nopeissa kiihdytystarpeissa jopa jalkoihin
        - korin äänieristys on huono, rengasäänet ja moottorin rohina kuuluu sisään häiritsevästi. Normaali puhe ei onnistu
        - sähköinen ohjaustehostin on keskeltä tunnoton ja ohjaus vaeltaa/jää kaartamaan mutkaisella maantiellä. Rasittavaa kun joutuu koko ajan korjaamaan
        - vakiosoitin on surkea, laadukkaampi on kohtuuttoman kallis
        - kulutus ei ole mikään erityisen pieni automaatilla, lähes saman vie käytännössä kaupungissa mitä Volvon 2.4 automaatti v50 korissa (samanpainoisia Passatin kanssa)
        - Comforlinen penkit ovat todella surkeat, ei mitään tukea sivuille tai reisiin, Sportline penkit ei juuri sen paremmat, 12- suuntaan sähkösäätökään ei auta
        - VW/VAG:n tuulilasit ohutta tavaraa, hajoavat heti kun ensimmäinen nasta/kivi iskee lasiin talvella
        - vakiona ei saa aluvanteita, vaan niistä joutuu maksamaan lisähintaa
        - Comfortlinen alusta koliseva ja pintakova, mutta liian löysä isoissa joustoissa. Maantiellä keula pohjaa ajoittain ja kuraläpät raapii maata
        - kallis kilpailijoihin verrattuna
        - myyntipalvelu surkea, huolto ehkä vähän parempi

        Itse palailen takaisin BMW, Mersu tai Volvo linjalle ja 5-6 sylinterisen bensakoneen pariin seuraavan autonvaihdon myötä. Vähäisellä 15-18tkm/v ajollani maksan mielummin sylinterimäärän tuomasta hienosta käyntiäänestä ja vain hieman suuremmasta kulutuksesta/kustannuksesta.


      • tsägää
        oiuy kirjoitti:

        tässä toisenlainen mielipide. Takana 6kk ja 9 tkm

        - koneen ääni on todella ruma ja rohiseva
        - ei mikään erityisen nopea tykki, vaan ihan peruskulkine, jolla voi jäädä nopeissa kiihdytystarpeissa jopa jalkoihin
        - korin äänieristys on huono, rengasäänet ja moottorin rohina kuuluu sisään häiritsevästi. Normaali puhe ei onnistu
        - sähköinen ohjaustehostin on keskeltä tunnoton ja ohjaus vaeltaa/jää kaartamaan mutkaisella maantiellä. Rasittavaa kun joutuu koko ajan korjaamaan
        - vakiosoitin on surkea, laadukkaampi on kohtuuttoman kallis
        - kulutus ei ole mikään erityisen pieni automaatilla, lähes saman vie käytännössä kaupungissa mitä Volvon 2.4 automaatti v50 korissa (samanpainoisia Passatin kanssa)
        - Comforlinen penkit ovat todella surkeat, ei mitään tukea sivuille tai reisiin, Sportline penkit ei juuri sen paremmat, 12- suuntaan sähkösäätökään ei auta
        - VW/VAG:n tuulilasit ohutta tavaraa, hajoavat heti kun ensimmäinen nasta/kivi iskee lasiin talvella
        - vakiona ei saa aluvanteita, vaan niistä joutuu maksamaan lisähintaa
        - Comfortlinen alusta koliseva ja pintakova, mutta liian löysä isoissa joustoissa. Maantiellä keula pohjaa ajoittain ja kuraläpät raapii maata
        - kallis kilpailijoihin verrattuna
        - myyntipalvelu surkea, huolto ehkä vähän parempi

        Itse palailen takaisin BMW, Mersu tai Volvo linjalle ja 5-6 sylinterisen bensakoneen pariin seuraavan autonvaihdon myötä. Vähäisellä 15-18tkm/v ajollani maksan mielummin sylinterimäärän tuomasta hienosta käyntiäänestä ja vain hieman suuremmasta kulutuksesta/kustannuksesta.

        No jo on osunut maanantai kappale kohdalle. Itsellä sama malli ja mikään noista ei päde omalla kohdalla, ajettu 88 tuh.


      • oiuy
        tsägää kirjoitti:

        No jo on osunut maanantai kappale kohdalle. Itsellä sama malli ja mikään noista ei päde omalla kohdalla, ajettu 88 tuh.

        ei kyseessä ole huono tuuri tai yksilössä olevat puutteet, kyllä nämä ovat kaikki Passatin vakio-ominaisuuksia. Niitä ei vain tiedosta, jos on ajanut aikaisemmin Passatiakin huonommalla autolla. Jos taas on ajanut paremmalla, niin siirtyminen Passatin rattiin esimerkiksi BMW-, Mersu- ja Volvo-linjalta voi tuntua karulta.


      • Testit
        oiuy kirjoitti:

        ei kyseessä ole huono tuuri tai yksilössä olevat puutteet, kyllä nämä ovat kaikki Passatin vakio-ominaisuuksia. Niitä ei vain tiedosta, jos on ajanut aikaisemmin Passatiakin huonommalla autolla. Jos taas on ajanut paremmalla, niin siirtyminen Passatin rattiin esimerkiksi BMW-, Mersu- ja Volvo-linjalta voi tuntua karulta.

        Jotka Tekniikan maailma, Tuulilasi, autobild ja muut alansa tuntevat asiantuntijat tekevät, junttaavat vaan väkisin Passat Tsi ja Tdi vehkeet melko ylivoimaisesti aina testien voittajiksi, vaikka kilpailijoina on uudemmat mallit kuin Passat, ovat väärässä? On se kumma jos noi on kaikki Passatin vakio-ominaisuuksia ja oikeat ammattilaiset eivät niitä havainnoi. Voin sanoa, että noissa testeissä käsitellään testattavia autoja "rääkäten", eli äärirajoilla, joten eiköhän jätetä noi sun "vakio-ominaisuutes"
        johonkin vitsikirjoihin.


      • ostit
        oiuy kirjoitti:

        ei kyseessä ole huono tuuri tai yksilössä olevat puutteet, kyllä nämä ovat kaikki Passatin vakio-ominaisuuksia. Niitä ei vain tiedosta, jos on ajanut aikaisemmin Passatiakin huonommalla autolla. Jos taas on ajanut paremmalla, niin siirtyminen Passatin rattiin esimerkiksi BMW-, Mersu- ja Volvo-linjalta voi tuntua karulta.

        Passattisi koeajamatta ja automyyjän pakottamana...


      • Passat...
        oiuy kirjoitti:

        ei kyseessä ole huono tuuri tai yksilössä olevat puutteet, kyllä nämä ovat kaikki Passatin vakio-ominaisuuksia. Niitä ei vain tiedosta, jos on ajanut aikaisemmin Passatiakin huonommalla autolla. Jos taas on ajanut paremmalla, niin siirtyminen Passatin rattiin esimerkiksi BMW-, Mersu- ja Volvo-linjalta voi tuntua karulta.

        Juuri tuo 1.8TSI, ikioma, nyt jo myyty 2006 S40 2.4 oli kyllä pikkuauto tuon Passatin rinnalla. Volvo kulutti lähes kaksi litraa satasella enemmän( sinänsä kulutus on nyt minulle merkityksetöntä) ja ainakin manuaalivaihteisena 1.8TSI:n kohdalla voi puhua SUORITUSKYVYSTÄ aneemisen 2.4 Volvon rinnalla, vaikka tehoeroa ei ole kuin 20hv.

        Olen ollut erittäin tyytyväinen työnantajan valintaan autoasiassa.


      • itselläni
        Passat... kirjoitti:

        Juuri tuo 1.8TSI, ikioma, nyt jo myyty 2006 S40 2.4 oli kyllä pikkuauto tuon Passatin rinnalla. Volvo kulutti lähes kaksi litraa satasella enemmän( sinänsä kulutus on nyt minulle merkityksetöntä) ja ainakin manuaalivaihteisena 1.8TSI:n kohdalla voi puhua SUORITUSKYVYSTÄ aneemisen 2.4 Volvon rinnalla, vaikka tehoeroa ei ole kuin 20hv.

        Olen ollut erittäin tyytyväinen työnantajan valintaan autoasiassa.

        Tosin mallina 2.0 TDI. TSI:n rahinoista tiedä, mutta tämä TDI ainakin menee, eikä meinaa ja vääntöä enemmän kuin riittävästi. Sitten noihin kaikkiin muihin yhden pettyneen ilmoittamiin vikoihin. Jos todella noin pienellä kilometrimäärällä ajetulla autolla on vikalista tuollainen ja korjaamo tullut tutuksi, on todella "viallinen" yksilö. 6 kk ja 9 tkm. Onko ihan järkevää tämän hintaista autoa ostaa noilla kilometreillä. Itse olen ajanut 140 tuh. 30 tuh välein "taulu" huutaa huoltoon ja siinä kaikki, ei mitään ylimääräisiä vikoja.


      • ex-Mosse
        oiuy kirjoitti:

        tässä toisenlainen mielipide. Takana 6kk ja 9 tkm

        - koneen ääni on todella ruma ja rohiseva
        - ei mikään erityisen nopea tykki, vaan ihan peruskulkine, jolla voi jäädä nopeissa kiihdytystarpeissa jopa jalkoihin
        - korin äänieristys on huono, rengasäänet ja moottorin rohina kuuluu sisään häiritsevästi. Normaali puhe ei onnistu
        - sähköinen ohjaustehostin on keskeltä tunnoton ja ohjaus vaeltaa/jää kaartamaan mutkaisella maantiellä. Rasittavaa kun joutuu koko ajan korjaamaan
        - vakiosoitin on surkea, laadukkaampi on kohtuuttoman kallis
        - kulutus ei ole mikään erityisen pieni automaatilla, lähes saman vie käytännössä kaupungissa mitä Volvon 2.4 automaatti v50 korissa (samanpainoisia Passatin kanssa)
        - Comforlinen penkit ovat todella surkeat, ei mitään tukea sivuille tai reisiin, Sportline penkit ei juuri sen paremmat, 12- suuntaan sähkösäätökään ei auta
        - VW/VAG:n tuulilasit ohutta tavaraa, hajoavat heti kun ensimmäinen nasta/kivi iskee lasiin talvella
        - vakiona ei saa aluvanteita, vaan niistä joutuu maksamaan lisähintaa
        - Comfortlinen alusta koliseva ja pintakova, mutta liian löysä isoissa joustoissa. Maantiellä keula pohjaa ajoittain ja kuraläpät raapii maata
        - kallis kilpailijoihin verrattuna
        - myyntipalvelu surkea, huolto ehkä vähän parempi

        Itse palailen takaisin BMW, Mersu tai Volvo linjalle ja 5-6 sylinterisen bensakoneen pariin seuraavan autonvaihdon myötä. Vähäisellä 15-18tkm/v ajollani maksan mielummin sylinterimäärän tuomasta hienosta käyntiäänestä ja vain hieman suuremmasta kulutuksesta/kustannuksesta.

        Itse olen nyt ajellut 10tkm Passatilla ja en löydä omastani noita ongelmia joista mainitset.
        Ensimmäinen auto pitkästä aikaa jonka sisustaa en ole purkanut äänieristämiseksi eli vakioilla pärjää. Äänieristys on ihan hyvä siinäkin mielessä, että auton alla on 17" vanteet leveillä nastarenkailla (Hkpl5) - silti melua ei juuri sisään renkaista kuulu. Ison koneen 'mörinä' toki kuuluu jos tallaan pohjaan iskee, mutta tuo on yleensä haluttu ominaisuus :)
        Toki tämä yksilöni on highline varusteltu ja siinä on vakioradion rinnalla soundsystem eli vakiosoitinkin kuulostaa ihan hyvältä.
        Penkit ovat hyvän sporttiset ja tukevat kuten haluan, comfortline penkkejä toki en itsekään katselisi persauksien alla.
        Niin hinta - 15tkm ajettuna ja 2v ikäisenä auton hinta oli pudonnut puoleen, joten pidin hintaa ihan kohtuullisena. Toki nykyisin niin epämuodikas iso bensa kone teki osansa tuohon hinnan laskuun.


    • Silv

      Onko tästä jo käyttökokemuksia vw passatCC 2009-2010? onko motori vikka?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe