Nykyään kun on niin paljon puhetta siitä, että kannattaako töissä käydä vai ei niin miten itse ajattelette ?
Jos tavan tallaaja saa saman summan rahaa sosiaaliturvasta kuin töistä niin taloudellisesti ehkä jopa on kannattavampaa olla kotona.
On niin hauskaa kun ihmiset vielä odottavat että josko sieltä joku tulisi ja tarjoisi ihanteellisen työpaikan läheltä, hyvällä palkalla kaikkinen etuineen vaikkei itse tee asian eteen mitään eikä koulutustakaan ole.
Luulisi että työ, se p*skempikin jotain sisältöä toisi elämään, vai tuoko?
Kannattaako töissä käynti?
9
781
Vastaukset
- simss
Miten niin kannattaako? Luuletko, että työtön valitsee itse?
Työkkäriin on pakko ilmoittautua, jos haluaa sossusta jotain saada. Työttömyysturva on niin alhainen, että loput pitää anoa sossusta jotta tulisi edes jotenkin toimeen.
Näin on varmistettu, että olet kahden viraston jatkuvan kontrollin alaisena.
On se niin hauskaa, että sulla on hauskaa.
Miksi jokin paskaduuni, josta ei saa palkkaa toisi sisältöä elämään?
Miksi ylipäänsä työn pitäisi olla elämän tarkoitus?
Taidat olla itse sellainen loispummiyrittäjä.- 67890
>Miksi ylipäänsä työn pitäisi olla elämän tarkoitus?
Eihän se olekaan elämän tarkoitus, mutta elämän ylläpidon kannalta yleensä olennainen osa. - Näitä on monia !!
Kuule, en sano että kaikki työttömät valitsevat itse mutta kyllä niitäkin on ketkä valitsevat itse. Ja kyllä minä tiedän, että työttömyysturva ei kaikilla ole edes niin alhainen ettei sillä pärjäisi kun kerran on varaa sanoa ei työpaikalle.
Ei työn pidäkän olla elämän tarkoitus mutta kun se yleensä suurelti osin on sitä sun elämääs niin....
- n-88--
Paiskin oman alani töitä tammi-helmikuun lähestulkoon 6tuntia joka arkipäivä. palkkaa sain sitten sellaisen 700 risat bruttona.. Ja raja tuen palkan määrään on 1100e/kk.. no meni 13 euroa yli, enkä saanut ollenkaan tukea tammikuulta. Sain siis 630e palkkaa/kk (700-verot), kun lähes koko kuukauden työskentelin. Ilman työpaikka olisin saanut 400€ KÄTEEN työmarkkinatukea. Siis sain 230 € siitä, että tein kuukauden töitä..
Ai kannattaako tehdä töitä??
ei todellakaan kannata, mutta pakko silti.- #"#"#
ei oo pakko
- n-88-
#"#"# kirjoitti:
ei oo pakko
eikös näissä tuissa ole joku raja? eihän niitä ikuisesti saa.
Ja mite elää 400e kuussa, kun ei nytkään riitä. aina täytyy lainata muilta.
onneksi kesällä takaisin kotiin asumaan toitaiseksi ja ehkä syksyllä opiskelemaan. - n-88-
n-88- kirjoitti:
eikös näissä tuissa ole joku raja? eihän niitä ikuisesti saa.
Ja mite elää 400e kuussa, kun ei nytkään riitä. aina täytyy lainata muilta.
onneksi kesällä takaisin kotiin asumaan toitaiseksi ja ehkä syksyllä opiskelemaan.t. media-assitentti ja ylioppilas ja lukihäiriö:D
- käynyt, enkä taida
käydäkään. En kaipaa sen sortin nöyryytystä.
Työtä haluaisin tehdä ja mielekästä, mutta kun jouduin tämmöiseen kahden byrokraatin loukkuun, napsahti työssäoloehtokarenssi äkisti ja sitä on kestänyt kohta vuoden.
Eli sain palvelua moniammatillisena yhteistyönä - ja samassa toimipisteessä, johon olivat vetäytyneet sekä valtion että kunnan byrokraatti.
Monella muulla on asiat kuitenkin paljon huonommin, kun eläkeikä on paljon kauempana kuin itselläni. - ............
Siksi minä ainakin olen iloinen siitä, että saan tehdä töitä. Ansiosidonnaiset ovat hyvä turva takana, jos niitä pätkiä ei sitten tulisikaan tarpeeksi joku kuukausi. Teen takuula pidempää päivää kuin moni, koska työvoimakoulutus vaatii arjet (ammattiin johtava), ja illat ja viikonloput saan olla töissä. Ja kyllä vaan niitä töitä olisi enemmän kuin jaksaa tehdä yleensä, ja ihan kotoakin soitellaan. Paha vaan, että tällä hetkellä tahtovat kasautua, kun kansa sairastelee. Kesällä sitten ehkä on toinen kiire kausi kun on lomituksia. Sen parempaan en pysty, ennenkuin minulla on se virallinen pätevyys. En pelkää hetkeäkään, jotta valmistumisen jälkeen ei töitä löytyisi. Tällä hetkellä kyllä pystyn valitsemaan sen mitä otan vastaan (ei olisi pakko, pelkkä työvoimakoulutus riittäisi hyvin), mutta silloin kun on vähemmän tarjolla, on otettava sitä mitä saa, luulisin. Sellaista hetkeä ei vaan ole vielä oikeastaan tullut, jolloin ei tarpeeksi olisi töitä ollut.
Sosiaaliturvasta siis saan sovitellun koulutustuen, ja sen sovittelu on hyvin ankara. Muuta ei tipu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2895445- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484136- 513830
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873107Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 382130
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272068