Asiallisia mielipiteitä ja lähinnä apua kaipailisin.
Eli Hämeenlinnaan muutto edessä kesänaikana, opiskelija-asuntoon. Jaakonkadulle menen kouluun, eli tärkeimmät kriteerit olisi, että bussilla pääsisi. Tärkein kuitenkin on se, että koiran kanssa pääsee helposti ulkoilemaan ja liikkumaan. Visäkylään haen ensisijaisesti, ongelmana onkin että kumman pistän kakkosvaihtoehdoksi asuntoa hakiessa, Mäyränkylän vai Matintalot (täällä http://www.hops.fi/kartta.htm siis noista enemmän..) Ikinä en ole Hämeenlinnassa käynyt, eli on todella vaikea lähteä arvioimaan pelkkien karttojen mukaan missä voisi olla mukavia lenkkipolkuja ja muutenkin.
Eli hyviä ja huonoja puolia, nuo taitaa olla osoitteessa Mäyräntie 4 ja kaivohaka 3-5. Kummassa lähempänä kauppa, onko hyvät bussiyhteydet, lenkkipolut..? Kiitos kovasti jos ummikkoa autatte :)
Koirallinen muuttaa Hämeenlinnaan
18
3186
Vastaukset
- kiertänyt
Mäyränkylä on jees. Asuin itse siellä kolmisen vuotta sitten. Hätilän suunta, missä matintalot sijaitsee on aivan häirikköaluetta, enkä itse muuttaisi sille puolelle kaupunkia vaikka maksettaisiin.
Mäyriksen lähellä menee hyvää lenkkimaastoa koiran kanssa käytäväksi ja Hämeen linnan (Mäyriksen ja keskustan välissä)toisella puolen tietä on koirapuisto, jos niitä harrastaa. Mäyriksestä on myös kivenheitto kaupunginpuistoon (linnan takana) fiilisteleen ja aina vaikka Aulangon vihreille asti käveleen.
Itse pistäisin kyllä Mäyriksen ykkösvaihtoehdoksi. Lähin Siwakin noin 5 min kävelymatkan päässä ja kävellen hilppasee Tiiriön hehtomarketteihin reilu vartissa. Bussitkin liikkuu kohtuu hyvin, tai ainakin paremmin kuin Visamäkeen.
Visamäki ei mielestäni ole mitenkään mukavaa aluetta. Motarin kupeessa, eikä kunnon maastoja käydä koiran kanssa. Kaiken lisäksi Visamäen rivareissa on kuulemani mukaan homeongelmia.- allottaja
Kiitos kovasti mielipiteestä, sai kyllä ajattelemaan valintaa uudemmankerran: Visakylä vai Mäyränkylä. Eikö Visakylän lähettyvillä sitten ole minkäännäkösiä lenkkipolkuja? Onko bussiliikenne tosiaan niin huono? Harmi, itselle tuntuu jotenkin että rivitalo olisi paljon mukavampi - onhan oma piha aina oma piha, vaikka pieni olisikin. Tuleva toinenkoirakin olisi aluksi helppo opettaa siistiksi oman pihan kanssa.
Mutta toisaalta Mäyränkylän hyvät lenkkimaastot ja bussiyteydet kyllä houkuttelee! :) - Opiskelija..
allottaja kirjoitti:
Kiitos kovasti mielipiteestä, sai kyllä ajattelemaan valintaa uudemmankerran: Visakylä vai Mäyränkylä. Eikö Visakylän lähettyvillä sitten ole minkäännäkösiä lenkkipolkuja? Onko bussiliikenne tosiaan niin huono? Harmi, itselle tuntuu jotenkin että rivitalo olisi paljon mukavampi - onhan oma piha aina oma piha, vaikka pieni olisikin. Tuleva toinenkoirakin olisi aluksi helppo opettaa siistiksi oman pihan kanssa.
Mutta toisaalta Mäyränkylän hyvät lenkkimaastot ja bussiyteydet kyllä houkuttelee! :)Nummella on loistavat ulkoilumaastot varsinkin pimeän aikaan. Lisäkisi Sahratien alue on hyvin rauhallista viihtyisää! Myös bussiyhteydet on loistavat. Erityisesti naapurit ovat mukavia. Suosittelen lämpimästi!
- ei kannata
Opiskelija.. kirjoitti:
Nummella on loistavat ulkoilumaastot varsinkin pimeän aikaan. Lisäkisi Sahratien alue on hyvin rauhallista viihtyisää! Myös bussiyhteydet on loistavat. Erityisesti naapurit ovat mukavia. Suosittelen lämpimästi!
noteerata!
- kiertänyt
allottaja kirjoitti:
Mutta toisaalta Mäyränkylän hyvät lenkkimaastot ja bussiyteydet kyllä houkuttelee! :)Itse tykkään oman haukun kanssa kiertää metsässä mielummin kuin laakeella peltokaistaleella teiden kupeessa, siksi Mäyris parempi kuin Visamäki.
Visamäki on muutenkin kuin irrallaan kaupungista, vaikkakin lähellä sitä. Matka Mäyrikseen taittuu keskustasta vaan mukavammin. Mäyriksen suunnassa on paljon asutusalueita ja huikean ihana historiallinen Linna puistoineen, kun taas Visämäki on kuin asuntolakylä keskellä erämaata. Niinpä myös bussiliikenne toimii paremmin Mäyrikseen.
Mäyriksessä on metsä heti talojen takana, joten pääset koiran kanssa kyllä ulos samantien.
Toivottavasti nyt kuitenkin muutkin vastaavat, että en ole höpötykseni kanssa yksin. - rawlil
Visamäki on kyllä ehkä vähän lähempänä Jaakonkatua kuin Mäyränkylä, jos koulumatkan pituudella nyt on merkitystä (tosin se Jaakonkadun mäki Visiksestä päin tultaessa on aika väsyttävä! :D).
http://www.hops.fi/kartta.htm tuon sivun kartalla Jaakonkatu sijoittuu about punaisten numeroiden 5 ja 1 välimaastoon, Visamäki on kohdissa C & F ja Mäyränkylä sitten vastakkaisella puolella, Matintalot taas ihan eri puolella kaupunkia, eli matkaa kertyy jo reippaammin.
Mun kavereista jokunen asustelee Visamäessä, ja yhtenä huonona puolena kaikki mainitsevat sen, että lähimpään kauppaan on parisen kilometriä matkaa. Lähinhän taitaa olla se Kankaantaan Siwa, pieni kuin mikä, ja siitä seuraava sitten jo Anttila / K-Market, kun taas Ojoisten puolella (Mäyränkylän tapaus siis) taitaa olla ihan kohtuullisen kokoinen Siwa suht lähelläkin, ja Tiiriön isoihin kauppoihinkin pyörällä ihan yksi hujaus.
Koiran kanssa molemmissa on puolensa. Visamäessä itsessään ulkoilumahdollisuudet tuntuu aika rajatuilta, mutta sieltä on vastaavasti kyllä lyhyt matka vaikka harjulle, jossa sitä lääniä sitten riittää. Mäyriksen lähellä taas on koirapuisto ja muutenkin ehkä kivampia ulkoilumaastoja, ja sieltä pääsee suht nopeasti sinne Mäkelän ja Parolan suuntaan, jossa taas alkaa olla enemmänkin metsää ja muuta.
Matintalot hylkäisin vaihtoehtona ihan täysin, se on niiiiiin eri puolella kaupunkia että sieltä kulkemiseen ärsyyntyy nopeasti, etenkin, kun sieltäkin nyt lakkautetaan se yksi bussivuoro. Kauppa (ja Alko :P) siellä kyllä on ihan kivan matkan päässä, ja lisääkin löytyy heti Hätilästä, mutta mä en itse paikkakuntalaisena suostuisi juuri siihen osaan kaupunkia muuttamaan.
- Kettumäki rules!!
Moi! Ilman muuta Mäyris parempi:joukkoliikenne toimii - eihän toi keskusta kaukana ole kummastakaan. Mäyriksen lähellä Siwa ja Tiiriön isot liikkeet lähellä. ja onhan siellä pari pubiakin ja R-kioski lähellä. Välimatkat eivät varmaan tunnu missään koiranomistajan kunnolle. Kaivohaka eiks se ole jossain Harakkamäen lähellä? Yäk!!
- koirasta
Jos se on iso ja aggressiivinen, saatat pärjätä Mäyriksessä. Jos taas kultainen noutaja-osastoa, sitten Visikseen.
- kiertänyt
koirasta kirjoitti:
Jos se on iso ja aggressiivinen, saatat pärjätä Mäyriksessä. Jos taas kultainen noutaja-osastoa, sitten Visikseen.
Hah-aah, olipa nasevaa..
Ojoinen (Mäyränkylä) on ihan rauhallista seutua. Toki sielläkin on kaupungin vuokrataloja, mutta ihan normi lähiö on.
Visamäkeen ei kannata lähteä minkään koiran kanssa, mikä tarvitsee monipuolista liikuntaa. Eli pölykoira on ainut mitä sinne ottaisin. Vaikka varmasti löytyy ihan paikan päältäkin....
- Altaalle
muutta lähelle Ahvenistoa.Siellä on hyvä koiraasi paskattaa,vaikka altaan reunamilla.Eihän sillä altaalla muutakaan käyttöä ole.
- Ojoinen
on ehkä rauhallisinta seutua Hämeenlinnassa.
Ei.
Siwassa käynti on muuten kuin Pelkokerroin, mutta kukaan ei ole kuvaamassa. En puhu nyt pelkästään myyjistä.
Vietä siihen päälle "pari" iltaa Pikku-Eerossa niin alat ymmärtää elämän kulöörin, kontrastin ja diversiteetin, hienohelma. - kiertänyt
Ojoinen kirjoitti:
Ei.
Siwassa käynti on muuten kuin Pelkokerroin, mutta kukaan ei ole kuvaamassa. En puhu nyt pelkästään myyjistä.
Vietä siihen päälle "pari" iltaa Pikku-Eerossa niin alat ymmärtää elämän kulöörin, kontrastin ja diversiteetin, hienohelma.Todella alhainen kommentti muuttavalle. Kuinka paha olo tätyy olla että tuollaista suoltaa. Voithan itsekin aina muuttaa...;)
Pikku-Eerossa kukkii suomalainen sydän ja parit harmittomat deekut. Siwassa samat kaverit hakee kaljaa. Mutta joukkoon mahtuu myös perheenäitejä ja ihan normaaleja työssäkäyviä ja rahakkaita hienohelmojakin. Joten ihan normaali lähiö. Itsekin hienohelmana sopeuduin, kiitos oikein hyvin. - Ei saa olla tyhmä
Ojoinen kirjoitti:
Ei.
Vietä siihen päälle "pari" iltaa Pikku-Eerossa niin alat ymmärtää elämän kulöörin, kontrastin ja diversiteetin, hienohelma.tervejärkinen muuttaa Ojoisille.Että Ojoisille ,anna mun kaikki kestää.
- Kaksi koiraa ja tyttö
Itse asun mäyriksen lähellä rivitalossa koiran kanssa jo kolmatta vuotta. Täällä suunnalla on hyvät lenkkeilymaastot, Katumajärvi vieressä ja Aulankokin lenkkipolkuineen ihan lähellä (15 min kävellen) ja metsääkin riittää.
Itse en ole asunut opiskelija-asunnoissa, mutta muuten tämä seutu on mielestäni rauhallinen ja hyvä koirienkin kannalta. Julkisen liikenneyhteyksistä en tiedä, kun omalla autolla liikun.
Visamäestä sen verran, että asuin siellä vuoden koiranpennun kanssa ja sieltä saa kyllä lähteä vähän kauemmas lenkkipolkuja hakemaan, jollei samaa järvenrantalenkkiä viitsi joka päivä tallata.- kaksi koiraa ja tyttö
Siis matintalojen lähellä Papinniityssä asun. Tuli painovirhepaholainen edelliseen viestiin!
- Ympäriinsä asunut
Näin syntyperäisenä ja koko ikänsä hämeenlinnassa asuneena, koiran omistajana sekä Jaakonkadulla opiskelleena annan myös mielipiteeni tähän asiaan. Vaikka varmasti keskustelun aloittaja onkin jo päätöksensä tehnyt.
Idänpää/Matin talot: On tosiaan kauimpana Jaakonkadusta, joten jos ei omaa autoa ole, niin bussilla kulkeminen tässä kaupungissa voi käydä hermoille. Muuten se on ihan ok aluettaa nykyään. Joskus 90-luvulla siellä oli aika villiä menoa. Kauppa (suht iso market) tuolla on muutaman sadan metrin päässä, ja ksekustaan on n. 5 km. Lenkkipolut vieressä.
Ojoinen/ Mäyränkylä: Hyvin samanlainen alueena kuin Matintalot, hieman lähempänä Jaakonkatua. Pikkuinen Siwa muutaman sadan metrin päässä. Lenkkimaastoa löytyy läheltä.
Visakylä: Kaikkein paras sijainniltaan, jos ajattelee koulun sijainnin suhteen. Lenkkimaatstoja löytyy, mutta ei ihan nurkan takaa. Joutuu hieman menemään sivummalle. Lähin kauppa taitaa olla keskustassa Anttilassa, johon kyllä ihan kävelymatka. Muuten se on alueena aika perus opiskelija aluetta. Siellä on myös perheasuntoja.
Ja ihan noin yleisesti, niin kyllä Hämeenlinnassa itäpuoli kaupungista on rauhallisempi kuin länsipuoli. Molemmissa olen itsekin asunut pidemmän aikaa.- Here i come HML
Ite olen juuri heinäkuussa toivottavasti muuttamassa hämeenlinnaan, jos nyt asunnon saan. Mietin myös kovasti mäyränkylän ja visakylän välillä, mutta lopulta laitoin Visakylän 1. vaihtoehdoksi, vain sen takia että ajattelin siellä olevan enemmän menoa (bileitä). Nyt kyllä vähän harmittaa tuo monen esiin tuoma matka lähinpään kauppaan. Joku taisi myös puhua homeesta, mutta toivottavasti ei satu omalle kohdalle tälläistä tapausta.
En siis ole ihan keltanokka hämenelinnan suhteen, koska jo 2 vuotta junalla kulkenut kouluun toiselta paikkakunnalta ja sen takia stereotypiat kuten "ojoinen" (jossa on enemmän väkivaltaa..Näin aina kerrotaan) on aika tuttu.
Ja bussiliikenne on oikeasti todella surkeasti suunniteltu ja hinnatkin jossain aivan omissa sfääreissään.
Toivon että ihmiset laittaisivat tänne lisää mielipiteitään asuinalueista, sillä minä löysin tämä googlettamalla ja mielenkiinnolla luin kaiken. Lisää mielipiteitä ja näkökantoja :) - Milla---
Here i come HML kirjoitti:
Ite olen juuri heinäkuussa toivottavasti muuttamassa hämeenlinnaan, jos nyt asunnon saan. Mietin myös kovasti mäyränkylän ja visakylän välillä, mutta lopulta laitoin Visakylän 1. vaihtoehdoksi, vain sen takia että ajattelin siellä olevan enemmän menoa (bileitä). Nyt kyllä vähän harmittaa tuo monen esiin tuoma matka lähinpään kauppaan. Joku taisi myös puhua homeesta, mutta toivottavasti ei satu omalle kohdalle tälläistä tapausta.
En siis ole ihan keltanokka hämenelinnan suhteen, koska jo 2 vuotta junalla kulkenut kouluun toiselta paikkakunnalta ja sen takia stereotypiat kuten "ojoinen" (jossa on enemmän väkivaltaa..Näin aina kerrotaan) on aika tuttu.
Ja bussiliikenne on oikeasti todella surkeasti suunniteltu ja hinnatkin jossain aivan omissa sfääreissään.
Toivon että ihmiset laittaisivat tänne lisää mielipiteitään asuinalueista, sillä minä löysin tämä googlettamalla ja mielenkiinnolla luin kaiken. Lisää mielipiteitä ja näkökantoja :)Itse asun Visakylässä ja voin sanoa, että eipä täällä nyt hirmuisia bileitä ole kolmen vuoden aikana näkynyt. Yleensä on yhtä hiljaista kuin haudassa. =) Aika paljon ns. yhden naapurin kämppiä. Eli toisella puolella ei ole ketään (varasto, päätyasunto, tms) ja toisella naapuri.
Hometta ei ole meidän kämpässä ainakaan ollut. Itse sen verran herkkä, että oireita olisi, jos horsmat kasvaisi. Koulun takia jopa tehtiin sisäilmamittaukset homeen yms. osalta ja mitään ei löytynyt. =) Joissakin kämpissä on kuulemma ollut hiiriä ja ainakin viime talvena ei joissakin kämpissä lämmitys pelannut.
Vaikka matkaa kauppaan tuo 2 km onkin, niin pyörällä pääsee mukavasti. Kimppakyytejäkin ollaan naapureitten kanssa sovittu.
Monipuoliseksi ei voi lenkkeilymahdollisuuksia kutsua, mutta kyllä täälläkin saa kunnon lenkit koiran kanssa tehtyä. Järven rannassa menee kiva kävelyreitti.
Ainut miinus täällä on oma piha, sellaista kun näissä kämpissä ei pahemmin ole. Toisaalta eipä tarvitse luoda talvisin lunta tms.
Itse olen todella hyvin Visakylässä viihtynyt, koulukin kun on 500 metrin päässä. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1856533Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto955437Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233417Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2423290Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat862398Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32125Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191766Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val481721Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi471583- 981376