Voisiko joku ystävällisesti selvittää minulle ( siis vääntää ihan rautalangasta ) miksi siinä matkatavarahihnalla pitää koko perheen voimalla seistä millin päässä hihnasta odottamassa niitä laukkuja? Kunnon muuri, jonka takaa kukaan ei 1. näe mitään, jos vaikka oma laukku sattusi tulemaan 2. Jos se oma laukku tuleekin, niin muurin läpi ei todellakaan pääse sitä hakemaan.En kertakaikkiaan pysy käsittämään miksi laukkuja ei voi odottaa muutaman metrin päässä hihnasta, jolloin hihnan viereen jäisi vapaa alue ja kun sen rakkaan laukkunsa näkee tulevan ( en edes aloita aiheesta:lastenvaunut hihnalta ja sitten jäädään kokoamaan niitä siihen hihnan viereen...ARGH!) niin voisi ne muutamat askeleet ottaa ja hakea laukkunsa.Mikä tässä on vaikeaa vai enkö vain käsitä jotain oleellista?
Rautalankaa
10
396
Vastaukset
- transatlantic
Kuinkahan monta kertaa olen miettinyt samaa, kun olen odotellut tavaroitani liukuhihnalta!
Lisäisin vielä 3. pointin: kun vihdoinkin pääsee tämän perhemuurin läpi murtautumaan ja nostamaan omaa matkalaukkua, joka on iso ja painaa helposti 30kg, niin nämä tiiviisti paikallaan seisovat pienokaiset ovat vaarassa tulla vahingossa kolhituiksi. Jo lastensa turvallisuuden takia perheiden pitäisi tajuta pitää lapset pois tungoksesta, eikä heistä ole edes mitään apua laukkujen noudossa. - Kissus
Jos jokaisen perheen/ryhmän yksi henkilö hakisi laukut ja muut venttaisi taaempana, homma pelittäisi. Vieläpä niin, että laukkujen odottajat ei tungeksi ihan varpaat kiinni hihnarungossa vaan n. metrin päässä hihnalta. Tuolloin laukkuaan hakevalla on tilaa nostaa laukku pois hihnalta ilman tönimisiä ja jokainen näkisi paremmin milloinka se oma kapsäkki tulla-raahustaa hihnaa pitkin.
- HihnanNuolija
Tuntuu, että kukaan ei käsitä siis tuota "hihnannuolemista", olisipa mielenkiintoista kuulla jonkun mielipide, joka pönöttää siinä hihnan vieressä tukkeena, että miksi toimii näin.Vilpittömästi olisi halua ymmärtää tätä järjettömyyttä.
- kyseinen
asia sa minut raivoihini nykyään. Sen vuoksi, vaikka suht pieni kokoinen olen itsekin, olen nykyään ottanut kyynärpäätekniikan, eli jos olen onnistunut huomaamaan että laukkuni on tulossa, en välitä kuka edessäni seisoo tai hyppivätkö lapset siinä, painan päälle ja ilman minkäänlaista varovaisuutta heilautan laukkuni pois hihnalta. Ne jotka ovat tiellä ja jos sattuu, ei ole minun vikani. Pari kertaa olen saanut vihaisia katseita vanhemmilta kun oman mussukan polveen on laukku tömähtänyt. Silloin näytän lattiaan maalattua/teipattua viivaa jonka takana jokaisen pitäisi seistä.
- törmäilen.
"Silloin näytän lattiaan maalattua/teipattua viivaa jonka takana jokaisen pitäisi seistä. "
Vau! Tuo on hyvin älytty. Minäkin olen totaalisen kyr***tynyt siihen koko suvun majoittumiseen hihnan ympärille ikään kuin laukut katoaisivat ellei kymmenen ihmistä niitä kyttää.
Olen kuusikymppinen yksin matkusteleva mummo ja ryhdyn tästä lähtien kylmästi törmäilemään tavarakärryni kanssa jokaiseen, joka seisoo viivan väärällä puolella. Enää ei mua sorreta! - on kuitenkin...
törmäilen. kirjoitti:
"Silloin näytän lattiaan maalattua/teipattua viivaa jonka takana jokaisen pitäisi seistä. "
Vau! Tuo on hyvin älytty. Minäkin olen totaalisen kyr***tynyt siihen koko suvun majoittumiseen hihnan ympärille ikään kuin laukut katoaisivat ellei kymmenen ihmistä niitä kyttää.
Olen kuusikymppinen yksin matkusteleva mummo ja ryhdyn tästä lähtien kylmästi törmäilemään tavarakärryni kanssa jokaiseen, joka seisoo viivan väärällä puolella. Enää ei mua sorreta!...se, että läheskään kaikilla lentokentillä ei ole moista viivaa. Jos kyseinen viiva ei ole oikeuttamassa kanssaihmisten telomista laukulla, niin heidän tyhmyytensä tai ajattelemattomuutensa ei ole siihen kovin hyvin perusteltu syy.
Ja tavarakärryä ei muuten ole mitään syytä viedä lähellekään matkatavarahihnaa. Ne vasta sitä hihnanvierustaa tukkivatkin! Kyllä aina pari-kolme metriä jaksaa laukkua raahata perässään sen kärrynsä luokse.
Lentokenttätyöntekijöiden pitäisi kyllä puuttua useammin asiaan. Kaikki muut asiat ovat kyllä lentokentillä niin kovin organisoituja, mutta näin yksinkertaista asiaa ei saada hoitumaan tyylikkäästi... Myös ihan simppleillä kuulutuksilla voitaisiin varmasti saada ihmiset huomaamaan, että tungeksiminen ei palvele kenenkään etua. - pidä varaansa
on kuitenkin... kirjoitti:
...se, että läheskään kaikilla lentokentillä ei ole moista viivaa. Jos kyseinen viiva ei ole oikeuttamassa kanssaihmisten telomista laukulla, niin heidän tyhmyytensä tai ajattelemattomuutensa ei ole siihen kovin hyvin perusteltu syy.
Ja tavarakärryä ei muuten ole mitään syytä viedä lähellekään matkatavarahihnaa. Ne vasta sitä hihnanvierustaa tukkivatkin! Kyllä aina pari-kolme metriä jaksaa laukkua raahata perässään sen kärrynsä luokse.
Lentokenttätyöntekijöiden pitäisi kyllä puuttua useammin asiaan. Kaikki muut asiat ovat kyllä lentokentillä niin kovin organisoituja, mutta näin yksinkertaista asiaa ei saada hoitumaan tyylikkäästi... Myös ihan simppleillä kuulutuksilla voitaisiin varmasti saada ihmiset huomaamaan, että tungeksiminen ei palvele kenenkään etua."Kyllä aina pari-kolme metriä jaksaa laukkua raahata perässään sen kärrynsä luokse. "
Joo, mutta kun yksin matkustaa, niin on turhaa jättää ne kärryt jonnekin kauas, sillä alta aikayksikön joku on ne takuulla napannut. - edellinen
pidä varaansa kirjoitti:
"Kyllä aina pari-kolme metriä jaksaa laukkua raahata perässään sen kärrynsä luokse. "
Joo, mutta kun yksin matkustaa, niin on turhaa jättää ne kärryt jonnekin kauas, sillä alta aikayksikön joku on ne takuulla napannut....ei yleensä ole lentokentällä saatavilla...?
Kannattaa pakata, jos suinkin mahdollista, mukaan vain sen verran tavaraa, että sitä laukkuaan jaksaa tarvittaessa kantaa/vetää perässään vaikka useammankin metrin, jopa sinne seuraavalle kärrypisteelle asti. - sattuu samaan
edellinen kirjoitti:
...ei yleensä ole lentokentällä saatavilla...?
Kannattaa pakata, jos suinkin mahdollista, mukaan vain sen verran tavaraa, että sitä laukkuaan jaksaa tarvittaessa kantaa/vetää perässään vaikka useammankin metrin, jopa sinne seuraavalle kärrypisteelle asti."Ja lisää kärryjä ei yleensä ole lentokentällä saatavilla...?"
aikaan useampi kone tulemaan, loppu kärryt alta aikayksikön ja uusia saakin sitten pitkään odottaa. Jos on kiire jatkoyhteydelle bussilla tai junalla, on pakko otta se kärry hollille heti matkatavaroiden vastaanottoalueelle päästyään. - edellinen
sattuu samaan kirjoitti:
"Ja lisää kärryjä ei yleensä ole lentokentällä saatavilla...?"
aikaan useampi kone tulemaan, loppu kärryt alta aikayksikön ja uusia saakin sitten pitkään odottaa. Jos on kiire jatkoyhteydelle bussilla tai junalla, on pakko otta se kärry hollille heti matkatavaroiden vastaanottoalueelle päästyään.Ole siis hyvä, ja koe tulevaisuudessakin oikeudeksesi tukkia matkatavarahihnan vierusta sillä kallisarvoisella kärrylläsi.
ps. Tietääkseni Euroopan lennoilla matkatavaroiden painorajoitus on 20kg 5-8kg käsimatkatavarat. Tavallisessa pyörällisessä "perästävedettävässä" matkalaukussa tällaisen tavaramäärän kuljettaminen jopa kokonaan ilman kärryä sinne bussille/junalle asti ei pitäisi aikuiselle ihmiselle olle ylivoimainen tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938