Onko kellään kokemusta siitä,että kissan ikenessä ammottava märkivä aukko ja tulehduksen seurauksena jouduttu poistamaan heiluva alakulmahammas,sekä kolme pientä hammasta.Muut hampaat suussa. Kissa sai viime keskiviikkona pitkävaikutteisen antibioottipiikin,aukkoa huuhdeltiin ym. Tänään lääkärissä käydessä märkiminen oli loppunut,mutta aukko suussa verestävä ja iso. Kissa ei ole suostunut syömään reiluun viikkoon! Olen pakkoruokkinut ruiskulla,mutta se ei ole mieleistä.
Mietin kuumeisesti,että rupeaako kissa syömään koskaan suussa olevan reiän vuoksi??? Kyseessä sellainen kissa,joka on tykännyt syödä pääasiassa kuivaruokaa. Haittaako poistettu alakulmahammas syömistä??
Märkivä reikä tuli ilmeisesti hammaskiven poiston seurauksena...,ilmeisesti kunnon tunarit pieneläinklinikalla,missä aiemmin käytin kissaani.. Onkohan toivoa????????
Kipeä suu ongelma
9
2247
Vastaukset
- ne hampaiden
huonosta kunnosta johdu nuo kaikki oireet, ei niitä nimittäin turhaan noita kissan hampaita poisteta jos ei ole ihan mätiä. Kyllä se kissa toipuu kun aikaa vaan kuluu, annappa kissallesi vaikka jauhelihaa tai kissan tonnikalaa syötäväksi, mahdollisemman pehmeää jotta saa hyvin syötyä. Kissa sopeutuu kyllä syömään niillä vähäisillä hampailla kunhan suu ensin paranee.
- Sohvi-kissa
Kissan hampaat olivat aivan ok ennen hammaskiven poistoa..Pian sen jälkeen kissan suu kipeytyi ja vein sinne lääkäriin,missä hammaskivi oli poistettu.Eläinlääkäri vilkaisi suuhun nopeasti sanoen,että alkaa olla vanhuuden vaivoja..Tilanne paheni ja vein kissani toiselle eläinlääkärille,joka löysi suusta märkivän aukon ja nimenomaan märkä ja tulehdus aiheuttivat sen,että hampaat heiluivat ja siksi ne piti poistaa!! Todella paha mieli siitä,että ensimmäinen eläinlääkäri ei tutkinut kissani suuta kunnolla....
- jamminen
Sohvi-kissa kirjoitti:
Kissan hampaat olivat aivan ok ennen hammaskiven poistoa..Pian sen jälkeen kissan suu kipeytyi ja vein sinne lääkäriin,missä hammaskivi oli poistettu.Eläinlääkäri vilkaisi suuhun nopeasti sanoen,että alkaa olla vanhuuden vaivoja..Tilanne paheni ja vein kissani toiselle eläinlääkärille,joka löysi suusta märkivän aukon ja nimenomaan märkä ja tulehdus aiheuttivat sen,että hampaat heiluivat ja siksi ne piti poistaa!! Todella paha mieli siitä,että ensimmäinen eläinlääkäri ei tutkinut kissani suuta kunnolla....
Minulla ei ole kokemusta ongelmastasi, mutta teepä ensimmäisestä eläinlääkäristä valitus! Ihan käsittämätöntä toimintaa, jos tosiaan noin on käynyt!
- Sohvi-kissa
jamminen kirjoitti:
Minulla ei ole kokemusta ongelmastasi, mutta teepä ensimmäisestä eläinlääkäristä valitus! Ihan käsittämätöntä toimintaa, jos tosiaan noin on käynyt!
Soitin tänään palautetta ensiksi tutkineelle ja hoitaneelle eläinlääkärille tai oikeastaan hänen avustajalle,joka oli puhelimessa.Lyhytsanainen oli! Kyllä ei kissalleni maistu mikään ja nyt on munuaisarvotkin aikahuikeat!
- jamminen
Sohvi-kissa kirjoitti:
Soitin tänään palautetta ensiksi tutkineelle ja hoitaneelle eläinlääkärille tai oikeastaan hänen avustajalle,joka oli puhelimessa.Lyhytsanainen oli! Kyllä ei kissalleni maistu mikään ja nyt on munuaisarvotkin aikahuikeat!
Koittakaa pärjäillä! Oletko saanut eläinlääkäriltä ohjeita kissanhoitoon tai ennusteen paranemiselle? Onko kissa ollut nyt nesteytyksessä tai muutoin eläinlääkärihoidossa vaivojensa kanssa? Toivottavasti kaikki nyt kääntyy parhain päin. Me pidämme täällä peukkuja!
- Sohvi-kissa
jamminen kirjoitti:
Koittakaa pärjäillä! Oletko saanut eläinlääkäriltä ohjeita kissanhoitoon tai ennusteen paranemiselle? Onko kissa ollut nyt nesteytyksessä tai muutoin eläinlääkärihoidossa vaivojensa kanssa? Toivottavasti kaikki nyt kääntyy parhain päin. Me pidämme täällä peukkuja!
Olen käyttänyt kissaa kahden viikon aikana kolme kertaa eläinlääkärissä ja välillä on oltu puhelinyhteydessä.Jos ei toivoa olisi ollut,niin eläinlääkäri ei olisi ryhtynyt hoitotoimenpiteisiin! Kissaa on nesteytetty eläinlääkärissä ja olen ruokkinut ruiskulla suuhun kissaa kotona.Pari päivää sitten toivoni oli jo aika korkealla kissani suhteen,kun itse söi joitakin paloja ruokaa vadilta...,mutta siihen se jäi!! Tänään suusta on valunut jälleen verensekaista nestettä,joka ei näytä hyvälle... Huomenna olen yhteydessä jälleen lääkäriin.Oli puhetta,että alkuviikosta rauhoitus ja leuan tarkistaminen...Pelottaa!
- ---
Sohvi-kissa kirjoitti:
Olen käyttänyt kissaa kahden viikon aikana kolme kertaa eläinlääkärissä ja välillä on oltu puhelinyhteydessä.Jos ei toivoa olisi ollut,niin eläinlääkäri ei olisi ryhtynyt hoitotoimenpiteisiin! Kissaa on nesteytetty eläinlääkärissä ja olen ruokkinut ruiskulla suuhun kissaa kotona.Pari päivää sitten toivoni oli jo aika korkealla kissani suhteen,kun itse söi joitakin paloja ruokaa vadilta...,mutta siihen se jäi!! Tänään suusta on valunut jälleen verensekaista nestettä,joka ei näytä hyvälle... Huomenna olen yhteydessä jälleen lääkäriin.Oli puhetta,että alkuviikosta rauhoitus ja leuan tarkistaminen...Pelottaa!
eläinhomeopaattiin, saatte tukihoitoa. Ei ainakaan haittaa ole.
- ongelmia
Sohvi-kissa kirjoitti:
Omalla kissallani tuli silmätulehdus hammaskiven poistossa, joten kyllä siihen toimenpiteeseen liittyy paljon riskejä. Nukuttaminen on myös riski erityisesti vanhalle kissalle. Itse ainakin huomasin, että hammaskiven poiston teki pieneläinhoitaja, eikä eläinlääkäri.
- ...
ongelmia kirjoitti:
Omalla kissallani tuli silmätulehdus hammaskiven poistossa, joten kyllä siihen toimenpiteeseen liittyy paljon riskejä. Nukuttaminen on myös riski erityisesti vanhalle kissalle. Itse ainakin huomasin, että hammaskiven poiston teki pieneläinhoitaja, eikä eläinlääkäri.
Perus hammaskiven poiston tekee aina hoitaja.
rauhoitukseen liittyy aina riski, mutta hoitamattomat hampaat on aina paljon suurempi riski, ihan niin kuin ihmisilläkin.
Kannattaa siis panostaa hammashoitoonkin ennaltaehkäisyn merkeissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454970Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481069- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17977Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8867Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2822Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27703