petosasiassa jos vastaajan ei tarvitse olla paikalla pääkäsittelyssä? ja vastaavasti, mikä on se raja, että vastaajan tulee olla paikalla istunnossa jotta voidaan moinen rangaistus tuomita?
millainen tuomio
7
558
Vastaukset
- Helmunt Schwein
Jos kyseessä on kirjallinen menettely, niin tästä.
http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/36D402F9B50C824AC22571DB0042C918?opendocument- ei kirjallinen
vaan ihan istunto olis tulossa, ainaki syyttäjä meinas niin kun tänään soitin ja kyselin asiasta. ei vielä osannut sanoa täytyykö mun olla henk.koht istunnossa paikalla vai ei, se riippuu siitä mitä hän aikoo mulle vaatia rangaistukseksi eikä syyttäjä sitten sitäkään vielä osannut sanoa kun syyteharkinta ei ihan vielä valmis...
- Rikkomus
ei kirjallinen kirjoitti:
vaan ihan istunto olis tulossa, ainaki syyttäjä meinas niin kun tänään soitin ja kyselin asiasta. ei vielä osannut sanoa täytyykö mun olla henk.koht istunnossa paikalla vai ei, se riippuu siitä mitä hän aikoo mulle vaatia rangaistukseksi eikä syyttäjä sitten sitäkään vielä osannut sanoa kun syyteharkinta ei ihan vielä valmis...
Voiko syytetty keskustella syyttäjän kanssa tapahtuneesta rikoksesta ? Mulla kun oli tässä taannoin juttu, joka oli menossa kirjalliseen käsittelyyn, niin oikeusavustaja sanoi, että vain hän voi sitten keskustella syyttäjän kanssa ko jutusta ???
- woot woot
Rikkomus kirjoitti:
Voiko syytetty keskustella syyttäjän kanssa tapahtuneesta rikoksesta ? Mulla kun oli tässä taannoin juttu, joka oli menossa kirjalliseen käsittelyyn, niin oikeusavustaja sanoi, että vain hän voi sitten keskustella syyttäjän kanssa ko jutusta ???
No voi toki, mutta mitäs hyötyä sitten advokaatista on? Avustajan tehtävähän on avustaa.
Eikä syyttäjälle soittaminen auta yhtään, mitä luulet saavuttavasi sjän kanssa keskustelemalla? Luuletko voivasi ylipuhua hänet jättämään sinut syyttämättä? Olet kertonut tarinasi esitutkinnassa, ja syyttäjä tekee ratkaisunsa esitutkinnan perusteella. Lisäksi Suomessa ei ole plea bargain-järjestelmää.
- Chumbawamba
Jos pidetään pääkäsittely, johon vastaajan ei ole pakko tulla paikalle, niin vastaaja täytyy kutsua nimenomaisesti sillä uhalla, että asia voidaan ratkaista hänen poissaolostaan huolimatta ja että rangaistukseksi voidaan tuomita korkeintaan 3 kk vankeutta. Laki antaa mahdollisuuden, että voidaan tuomita korkeintaan 6 kk, mutta siihen täytyy saada erikseen vastaajan suostumus (eli siis poissaolokäsittelyyn), joten sitä käytetään äärimmäisen harvoin, tuskin koskaan.
Eli poissaolokäsittelyn raja on tuo 3 kk vankeutta.- edellinen
eli viimeinen viesti!
ELi siihen ei vaikuta kukaan teistä, vain se viimeinen viesti tulee meille itsekullekkin aikanaan...
ei ole aikarajoja kellään, vai mitä???
Päivä ja hetki kerrallaan eletään eteenpäin....
- enintään 3 kuukautta
Näin se yleensä menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328