millainen tuomio

voidaan tuomita

petosasiassa jos vastaajan ei tarvitse olla paikalla pääkäsittelyssä? ja vastaavasti, mikä on se raja, että vastaajan tulee olla paikalla istunnossa jotta voidaan moinen rangaistus tuomita?

7

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmunt Schwein
      • ei kirjallinen

vaan ihan istunto olis tulossa, ainaki syyttäjä meinas niin kun tänään soitin ja kyselin asiasta. ei vielä osannut sanoa täytyykö mun olla henk.koht istunnossa paikalla vai ei, se riippuu siitä mitä hän aikoo mulle vaatia rangaistukseksi eikä syyttäjä sitten sitäkään vielä osannut sanoa kun syyteharkinta ei ihan vielä valmis...

• Rikkomus
        ei kirjallinen kirjoitti:

vaan ihan istunto olis tulossa, ainaki syyttäjä meinas niin kun tänään soitin ja kyselin asiasta. ei vielä osannut sanoa täytyykö mun olla henk.koht istunnossa paikalla vai ei, se riippuu siitä mitä hän aikoo mulle vaatia rangaistukseksi eikä syyttäjä sitten sitäkään vielä osannut sanoa kun syyteharkinta ei ihan vielä valmis...

Voiko syytetty keskustella syyttäjän kanssa tapahtuneesta rikoksesta ? Mulla kun oli tässä taannoin juttu, joka oli menossa kirjalliseen käsittelyyn, niin oikeusavustaja sanoi, että vain hän voi sitten keskustella syyttäjän kanssa ko jutusta ???

• woot woot
        Rikkomus kirjoitti:

Voiko syytetty keskustella syyttäjän kanssa tapahtuneesta rikoksesta ? Mulla kun oli tässä taannoin juttu, joka oli menossa kirjalliseen käsittelyyn, niin oikeusavustaja sanoi, että vain hän voi sitten keskustella syyttäjän kanssa ko jutusta ???

No voi toki, mutta mitäs hyötyä sitten advokaatista on? Avustajan tehtävähän on avustaa.

Eikä syyttäjälle soittaminen auta yhtään, mitä luulet saavuttavasi sjän kanssa keskustelemalla? Luuletko voivasi ylipuhua hänet jättämään sinut syyttämättä? Olet kertonut tarinasi esitutkinnassa, ja syyttäjä tekee ratkaisunsa esitutkinnan perusteella. Lisäksi Suomessa ei ole plea bargain-järjestelmää.

• Chumbawamba

Jos pidetään pääkäsittely, johon vastaajan ei ole pakko tulla paikalle, niin vastaaja täytyy kutsua nimenomaisesti sillä uhalla, että asia voidaan ratkaista hänen poissaolostaan huolimatta ja että rangaistukseksi voidaan tuomita korkeintaan 3 kk vankeutta. Laki antaa mahdollisuuden, että voidaan tuomita korkeintaan 6 kk, mutta siihen täytyy saada erikseen vastaajan suostumus (eli siis poissaolokäsittelyyn), joten sitä käytetään äärimmäisen harvoin, tuskin koskaan.

Eli poissaolokäsittelyn raja on tuo 3 kk vankeutta.

• edellinen

eli viimeinen viesti!

ELi siihen ei vaikuta kukaan teistä, vain se viimeinen viesti tulee meille itsekullekkin aikanaan...

ei ole aikarajoja kellään, vai mitä???

Päivä ja hetki kerrallaan eletään eteenpäin....

• enintään 3 kuukautta

Näin se yleensä menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe