kirjoituskilpailut

minä vaan

... eli mistäs näistä kirjoituskilpailuista voisi saada lisää tietoa?

Koitin guuglettaa, mutta eipä löytynyt mitään kovin lupaavaa.

Onkohan niitä kootusti jollakin saitilla?

11

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemuli1979
    • scarabaeus

      Näitä runokilpailuja on nyt.
      Olen joskus osallistunut, mutta ei ole tullut mitään mainintaa edes,
      siis kunniamainintaa.
      Pöh. En osallistu enää.

      Tai siis,
      minkälaisia runoja esim. tuohon Kaarina runokilpailuun laittaisitte, että
      voittaa.
      Siis runokirjaa pukkaisi sitten.

      ?

      • minä vaan

        Olipa kerran Kaarina, joka esiintyi koulussa vaarina.

        Kaverit sille nauroivat, ihan julkisestikin pilkkasivat

        Kaarina siitä suuttui ja ihan kauttaaltaan punaiseksi muuttui.

        Teki ilmoituksen poliisille, he veivät kiusaajat vankileirille

        Nyt Kaarina saa olla rauhassa vaarina.


      • scarabaeus
        minä vaan kirjoitti:

        Olipa kerran Kaarina, joka esiintyi koulussa vaarina.

        Kaverit sille nauroivat, ihan julkisestikin pilkkasivat

        Kaarina siitä suuttui ja ihan kauttaaltaan punaiseksi muuttui.

        Teki ilmoituksen poliisille, he veivät kiusaajat vankileirille

        Nyt Kaarina saa olla rauhassa vaarina.

        ...ai sä laitoit tähän jo alkua.

        No, mä laitan jonkun oman,
        tässä:

        ¤

        vastarinta


        kaikki hullukuriset asiat
        rehvastelut
        älylliset miekkailut

        niin kärsimätön kärsimätön

        kadotin hänen jälkensä tyystin
        pöyhkeänä pönöttävä
        röyhkeänä juonitteleva
        irvokas rumilus

        siekailematon temppuilija
        silmät kuin musta yö

        turha huolestua
        sehän oli vain sumua
        epäselvää ääriviivaa

        näppärää unta

        ¤

        Ajatteles, jos tuonne Runot sivulle laittaisi sellaisen Runo-Kaarina varjokisan.
        Siihen on kyllä vielä niin paljon aikaa,
        että jos nyt aloittaisi niin saisi varmasti
        sitten karsittunakin
        sellaisen 1000-sivuisen runokirjan.

        Olisko se hyvä?

        -

        ... eiku ihan aikuisenoikeesti tarkoitin alkuperin,
        että mistä voisi lukea niitä aikaisempia
        Runo-Kaarinan voittorunokirjoja,
        onko niitä kirjastossa millä nimellä ?


      • Susienne-munmo
        scarabaeus kirjoitti:

        ...ai sä laitoit tähän jo alkua.

        No, mä laitan jonkun oman,
        tässä:

        ¤

        vastarinta


        kaikki hullukuriset asiat
        rehvastelut
        älylliset miekkailut

        niin kärsimätön kärsimätön

        kadotin hänen jälkensä tyystin
        pöyhkeänä pönöttävä
        röyhkeänä juonitteleva
        irvokas rumilus

        siekailematon temppuilija
        silmät kuin musta yö

        turha huolestua
        sehän oli vain sumua
        epäselvää ääriviivaa

        näppärää unta

        ¤

        Ajatteles, jos tuonne Runot sivulle laittaisi sellaisen Runo-Kaarina varjokisan.
        Siihen on kyllä vielä niin paljon aikaa,
        että jos nyt aloittaisi niin saisi varmasti
        sitten karsittunakin
        sellaisen 1000-sivuisen runokirjan.

        Olisko se hyvä?

        -

        ... eiku ihan aikuisenoikeesti tarkoitin alkuperin,
        että mistä voisi lukea niitä aikaisempia
        Runo-Kaarinan voittorunokirjoja,
        onko niitä kirjastossa millä nimellä ?

        http://www.kaarina.fi/kulttuuri/runo_kaarina/fi_FI/runo_kaarina/

        Tuolta löytyy osallistumisohjeiden lisäksi myös edellisvuosien voittajat ja tän vuoden tuomaristo. Kirjastoista löytyy jonkin verran voittajateoksia pitkin maata, mutta tietysti helpoimmalla pääsee googlettamalla voittajat yksi kerrallaan, tutkimalla kirjojen katkelmat ja ostamalla kirjat suoraan Kaarinasta. Ja toki aina voi toivoa kotikirjastoonsa runoteoksia jos niitä ei satu vielä valikoimasta löytymään.

        50-100 runoa, kannattaa tehdä eheä kokonaisuus eikä vain niputtaa mielestään 50 parasta tekstiä. :) Tuon kilpailun voitto antaa lyhyessä ajassa mukavasti julkisuutta, uusia ihmiskontakteja ja neuvoja jatkoa varten. Eikä tekijänpalkkiokaan tuosta ole hullumpi. Kannenkin saa itse valita monen kansion kuvista.

        Kannattaa osallistua, ihan siitäkin syystä jo, että saa valmiiksi kokonaisen käsikirjoituksen. Ellei kisassa tärppää, käsistä on helpompi tyrkyttää muualle. Ja liekö tuosta niin haittaa kenellekään vaikka se tuuri kävisi ja voittaisikin. :)


      • scarabaeus
        Susienne-munmo kirjoitti:

        http://www.kaarina.fi/kulttuuri/runo_kaarina/fi_FI/runo_kaarina/

        Tuolta löytyy osallistumisohjeiden lisäksi myös edellisvuosien voittajat ja tän vuoden tuomaristo. Kirjastoista löytyy jonkin verran voittajateoksia pitkin maata, mutta tietysti helpoimmalla pääsee googlettamalla voittajat yksi kerrallaan, tutkimalla kirjojen katkelmat ja ostamalla kirjat suoraan Kaarinasta. Ja toki aina voi toivoa kotikirjastoonsa runoteoksia jos niitä ei satu vielä valikoimasta löytymään.

        50-100 runoa, kannattaa tehdä eheä kokonaisuus eikä vain niputtaa mielestään 50 parasta tekstiä. :) Tuon kilpailun voitto antaa lyhyessä ajassa mukavasti julkisuutta, uusia ihmiskontakteja ja neuvoja jatkoa varten. Eikä tekijänpalkkiokaan tuosta ole hullumpi. Kannenkin saa itse valita monen kansion kuvista.

        Kannattaa osallistua, ihan siitäkin syystä jo, että saa valmiiksi kokonaisen käsikirjoituksen. Ellei kisassa tärppää, käsistä on helpompi tyrkyttää muualle. Ja liekö tuosta niin haittaa kenellekään vaikka se tuuri kävisi ja voittaisikin. :)

        Kiitos aivan mielettömän upeasta vastauksesta! Varmasti iloa muillekin kirjoittajille.
        Nyt ei auta minunkaan muu kuin tutustua julkaistuihin runokirjoihin. Kovasti kiinnostaisi kasata 50 runoa, vaikka tiedänkin, että se ei mitenkään helppoa ole.
        Kun omia runojaan alkaa kriittisesti tarkastelemaan, niin huomaa äkkiä mitä höttöä.

        Kiitos todellakin upeasta vastauksesta!

        Nyt kyllä S24 Runopalsta kalpeni, sillä tämä Kirjailijanalut palsta on ollut ainakin minulle kysymisissäni aivan upea. Täältä olen useammin kuin kerran saanut päivän aikana juuri oikean vastauksen kysymyksiini.
        Niinpäniin.
        Sillä arvatkaapa vaan miten kävi kun kyselin 13.3.2009
        Runot palstalla - runokilpailuista kysyisin................

        No käykää vaikka huviksenne katsomassa!

        ¤

        Kirjoittamisiin!


      • Malacas
        Susienne-munmo kirjoitti:

        http://www.kaarina.fi/kulttuuri/runo_kaarina/fi_FI/runo_kaarina/

        Tuolta löytyy osallistumisohjeiden lisäksi myös edellisvuosien voittajat ja tän vuoden tuomaristo. Kirjastoista löytyy jonkin verran voittajateoksia pitkin maata, mutta tietysti helpoimmalla pääsee googlettamalla voittajat yksi kerrallaan, tutkimalla kirjojen katkelmat ja ostamalla kirjat suoraan Kaarinasta. Ja toki aina voi toivoa kotikirjastoonsa runoteoksia jos niitä ei satu vielä valikoimasta löytymään.

        50-100 runoa, kannattaa tehdä eheä kokonaisuus eikä vain niputtaa mielestään 50 parasta tekstiä. :) Tuon kilpailun voitto antaa lyhyessä ajassa mukavasti julkisuutta, uusia ihmiskontakteja ja neuvoja jatkoa varten. Eikä tekijänpalkkiokaan tuosta ole hullumpi. Kannenkin saa itse valita monen kansion kuvista.

        Kannattaa osallistua, ihan siitäkin syystä jo, että saa valmiiksi kokonaisen käsikirjoituksen. Ellei kisassa tärppää, käsistä on helpompi tyrkyttää muualle. Ja liekö tuosta niin haittaa kenellekään vaikka se tuuri kävisi ja voittaisikin. :)

        Entä onko teillä vinkkejä, että millaista EI kannata lähettää. Mikä on ällöttävintä? Mun runot on vapamaittaisia ja varmaan aika tavanomaista perusrunoutta. Ei varmaan huonompaa kuin joku Jyrki Kiiskinen :)) omasta mielestäni (heh), joten voitonhan pitäisi siis olla ihan taattu, mutta...


      • Susienne-munmo
        Malacas kirjoitti:

        Entä onko teillä vinkkejä, että millaista EI kannata lähettää. Mikä on ällöttävintä? Mun runot on vapamaittaisia ja varmaan aika tavanomaista perusrunoutta. Ei varmaan huonompaa kuin joku Jyrki Kiiskinen :)) omasta mielestäni (heh), joten voitonhan pitäisi siis olla ihan taattu, mutta...

        Se 50 riittää jos siitä näkee, että teksti on samalla tavalla persoonallinen ja aito kuin tekijänsä. Tekstistä pitää voida lukea rehellisyys ja rohkeus, mutta tekstin ei tarvitse lyödä ylitse tullakseen huomatuksi. Monesti arkiset huomiotkin ovat arvokkaita huomioita. :)

        Tietysti olisi hyvä teoksen kuin teoksen kohdalla rajata aihe yhteen tai kahteen pääteemaan niin välttyy sekavan nipun pirstaleisuudelta. Aiheethan noissa on vapaat, joten siitä vaan luomaan. Ei kannata pelätä oman elämän tuomista runoihin, se ja sen eri sävyt vain syventävät runon ymmärrettävyyttä. Onnea matkaan!


      • limeriikki
        minä vaan kirjoitti:

        Olipa kerran Kaarina, joka esiintyi koulussa vaarina.

        Kaverit sille nauroivat, ihan julkisestikin pilkkasivat

        Kaarina siitä suuttui ja ihan kauttaaltaan punaiseksi muuttui.

        Teki ilmoituksen poliisille, he veivät kiusaajat vankileirille

        Nyt Kaarina saa olla rauhassa vaarina.

        Filmitähti tuli Kaarinasta
        sai se kuitenkin viisi lasta
        siihen päättyi fimiura
        eikä kiukkuaan muihin pura
        on Turun vieressä niin railakasta.


      • minä vaan
        limeriikki kirjoitti:

        Filmitähti tuli Kaarinasta
        sai se kuitenkin viisi lasta
        siihen päättyi fimiura
        eikä kiukkuaan muihin pura
        on Turun vieressä niin railakasta.

        Kaarina kerran koulusta valmistui, silloin elämä vasta hyvältä maistui.

        Päätti pyrkiä kouluun poliisien, vaan ei kuunnellut varoitustua vanhojen isien.

        "Tyttö kulta, liian pieni sinne lienet, senhän kyllä itsekin tienet"

        Ei tullut Kaarinasta poliisia, eikä edes lappuliisiä.

        Nyt kuoppia toiselle kaivaa ja sunnuntaisin osa-aikaisena metsiä raivaa.


      • Anonyymi
        minä vaan kirjoitti:

        Kaarina kerran koulusta valmistui, silloin elämä vasta hyvältä maistui.

        Päätti pyrkiä kouluun poliisien, vaan ei kuunnellut varoitustua vanhojen isien.

        "Tyttö kulta, liian pieni sinne lienet, senhän kyllä itsekin tienet"

        Ei tullut Kaarinasta poliisia, eikä edes lappuliisiä.

        Nyt kuoppia toiselle kaivaa ja sunnuntaisin osa-aikaisena metsiä raivaa.

        eivätkö ymmärtömättömät kirjoituskilpailujen järjestäjät käsitä? ei sähköpostia ole kaikilla miksi paperiversio ei kelpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4474
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2469
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      191
      1191
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1084
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      58
      1021
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1021
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe