...tarvitseeko lukita??? Vai riittääkö esim. laukun ympäri vedettävä laukkuremmi? Itselläni on vetoketjulla suljettava laukku.
Lukitsetteko ruumaan menevän laukun?
10
2349
Vastaukset
- Muuten voi käydä niin..
että kamat pöllitään.
- aina, mutta
Laitan ne lukkoon aina, mutta ymmärtääkseni USA:han mennessä ei onnistu, kaikki laukut avataan, eivät luota läpivalaisuun.
- tarkennusta
Ei niitä USAan meneviä tai sieltä pois tulevia laukkuja tarkasteta käsin rutiinisti. Ainoastaan jos jotain epäilyttävää näkyy läpivalaisussa, toki voivat TSA:n toimesta kuulemma tarkistaa käsin milloin vaan pistokokeenomaisesti.
Itse olen viimeksi jättänyt numerolukon auki, mutta vaijerilukon lukitsin, joka on TSA hyväksytty, kun lensin Yhdysvaltoihin ja sieltä pois. Kerran ovat New Yorkissa rikkoneet numerolukon vanhasta matkalaukusta, huomasin sen vasta kotona. Muualle matkatessani lukitsen matkalaukun aina varkauksien välttämiseksi, johan matkavakuutustenkin suojaamissäännöt tätä periaatteessa edellyttävät. Eikä Suomessa ole voimassa mitään kieltoa eikä suositusta matkalaukun lukitsematta jättämisestä, se oli joskus vuonna 2001 lyhyen aikaa suosituksena, mutta se purettiin sittemin.
Jännä juttu, että Finavia on tiedottanut, että jos matkatavara pitää tarkistaa käsin, kutsutaan matkustaja avaamaan laukku kuulutuksella, jos aikaa on. Mutta itselläni on maakuntakentällä kertaalleen käyty ruumaan jätetyssä repussa niin, että oli jätetty ilmoitus ja kertaalleen ei mitään lappua. Eikä mitään kuulutusta tehty.
- LaukkuVain
En lukitse. Minulla nimittäin matkalaukkuna vain vaatimaton putkilaukku, joka vetoketjulla suljetaan. Ainakin tähän asti laukku sisältöineen on seurannut minua (kylläkin vähäisillä) Euroopan matkoillani. Enpä ole muuten edes ymmärtänyt ajatella että pitäisikö se vielä köyttää jotenkin....??
- useimmiten en,
koska niiden pitäisi olla "avattavissa" tarkistusta varten.
Kerran matkustin laukku täynnä joululahjoja, laitoin tavaroiden päälle tarkan listan laukun sisällöstä. Se voi pistää ne kenttävirkailijat miettimään, jos ovat varkausmielessä.- avattiin
Suositushan on, ettei laukkuja lukittaisi. Minulle kävi vuosi sitten näin: olin lukinnut ruumaan menevän laukkuni avaimella, ei numerolukolla. Perillä avasin laukkuni ja siellä oli hgissä laukkuun laitettu A4 kokoinen viesti "laukkunne on avattu ja sieltä poistettu tupakansytytin". Oma moka, vahingossa oli maskilaukkuun jäänyt joku vanha sytkäri, jonka olivat sitten poistaneet. Eli lentokentällä näköjään löytyy keinoja avata lukitutkit laukut.
- näin on
sillä kyllä ne aukaisee laukun jos tulee tarvista.
- aina,
ja kysyessäni asiaa matkailualan ammattilaiselta hän totesi että lukitsee aina vaikka suositus on toisin.
- Tupajumi
En ole koskaan lukinnut. Olen laittanut vyön ympärille kun näyttää siltä, että laukun vetoketju laukee. Ei ole mitään hävinnyt ja kaiketi johtuu siitä, ettei ole mitään vietävää- Ostan vaatteet ulkomailta kun halvempaa ja en laita laukkuun mitään ihmeellistä ainakaan menomatkalla. Oikeastaan vaan sellaiset vaatteet, jotka voi heittää veks. Ja yksi pari kenkiä, jotka uusin kohteessa...minimalistista matkustamista?
- Säilyy laukku ehjänä
On laukkuja jossa on numerolukitus, ja sellaisia jossa vain tavallinen vetoketuju. En ole koskaan lukinnut, ja syynä tähän on se, että jos joku haluaa penkoa puhtaita, tai paskaisia vaatteitani, niin tekevät sen jokatapauksessa -lukossa tai ei. Laukkuni ei mene rikki, ja voin käyttää sitä seuraavallakin reissulla. Kerran kävi hauska asia. Tulimme Afrikasta Amsterdamin kautta Helsinkiin, mutta laukkumme reissasivat Lontoon kautta. Kyselivät, että minkä merkkinen laukku yms. Tietysti en osannut vastata muutakuin että 'musta'. Laukun sisällön perusteella, 'African Art', saimme kadonneen laukun takaisin. Ja ehjänä, eikä mitään oltu viety.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862