Spring-house?

Kuka tietää???

Millainen firma tämä konsulttifirma on kouluttajan näkövinkkelistä katsottuna?

110

18934

    Vastaukset

    • mikään

      Eihän Spring House mikään konsulttifirma ole. Taitavat pääasiassa järjestää työvoimapoliittisia koulutuksia.

      • Kouluttajaksiko??

        sitten on? Eikös Arffmankin ole konsulttifirma, joka järjestää työvoimapoliittisia koulutuksia? Vai miksi näitä firmoja on tapana kutsua? En minä tiedä... Mutta millainen firma se on tehdä työtä? Millaista palkkaa maksetaan - onko palkkataulukot tes:n mukaiset vai ihanko vetäisevät omasta päästään palkat?


      • ...konsulttifirma.
        Kouluttajaksiko?? kirjoitti:

        sitten on? Eikös Arffmankin ole konsulttifirma, joka järjestää työvoimapoliittisia koulutuksia? Vai miksi näitä firmoja on tapana kutsua? En minä tiedä... Mutta millainen firma se on tehdä työtä? Millaista palkkaa maksetaan - onko palkkataulukot tes:n mukaiset vai ihanko vetäisevät omasta päästään palkat?

        Voi, voi. "Konsultti"-sana on kokenut inflaation nykypäivänä, kun yksi sun toinen firma mieluusti mainostaa olevansa konsulttifirma. Samaa ajatusmallia noudatellenhan pankkivirkailijat, vakuutusvirkailijat, yms. voisivat kaikki olla "konsultteja". Ei, ei, vikaan menee.

        SpringHouse on KOULUTUSfirma, ei konsulttifirma. Itse olen kuullut siellä työskennelleiltä, no, ei nyt niin kovin hyvää heistä. Palkoista en tiedä, mutta kritiikki koski itse työtä ja organisaatiota...


      • Konsultti kouluttaa?
        ...konsulttifirma. kirjoitti:

        Voi, voi. "Konsultti"-sana on kokenut inflaation nykypäivänä, kun yksi sun toinen firma mieluusti mainostaa olevansa konsulttifirma. Samaa ajatusmallia noudatellenhan pankkivirkailijat, vakuutusvirkailijat, yms. voisivat kaikki olla "konsultteja". Ei, ei, vikaan menee.

        SpringHouse on KOULUTUSfirma, ei konsulttifirma. Itse olen kuullut siellä työskennelleiltä, no, ei nyt niin kovin hyvää heistä. Palkoista en tiedä, mutta kritiikki koski itse työtä ja organisaatiota...

        Taitaa olla niin, että kaikissa koulutusfirmoissa on sama ongelma: kouluttajia ei arvosteta, mikä näkyy työoloissa ja etenkin palkassa. Onko kukaan ollut tuolla kouluttajana? Arffmanin palkat olivat kysyessäni 2000-2400 euroa/kk ja viikkotuntimäärä huikeat 35 ja suunnittelu vielä siihen päälle.


      • diibadaaba

        Itseasiassa kyse on siitä, että valtion työllisyysvarat siirretään kauniisti suuren holdingyhtiön tilille muka-muka-koulutuksen muodossa. Firma järjestää non-stoppina "kursseja", joissa 2 viikon diiba-daaba jutustelun jälkeen kurssilaiset siirtyvät ilmaistyöhön paikallisten firmojen palvelukseen 10 viikoksi. Siinäpä se koulutus, mutta työllisyysvarat ovat vissisti springhousen tilillä!


      • silirimpsis1
        diibadaaba kirjoitti:

        Itseasiassa kyse on siitä, että valtion työllisyysvarat siirretään kauniisti suuren holdingyhtiön tilille muka-muka-koulutuksen muodossa. Firma järjestää non-stoppina "kursseja", joissa 2 viikon diiba-daaba jutustelun jälkeen kurssilaiset siirtyvät ilmaistyöhön paikallisten firmojen palvelukseen 10 viikoksi. Siinäpä se koulutus, mutta työllisyysvarat ovat vissisti springhousen tilillä!

        Juuri näin! Olen ihmetellyt, että kuinka kauan tämä pelleily saa jatkua, mutta eipä sille ilmeisesti loppua näy. Valtio siirtää mahdottoman tehtävän "koulutusfirmalle" ja ostaa kalliilla hinnalla hyvän omantunnon siitä, että jotain on yritetty tehdä. Ainoat, jotka tästä yhtälöstä hyötyvät, ovat Spring Housen omistajat/osakkaat, jotka käärivät rahat liiviinsä ja maksimoivat voiton vielä sillä, että kouluttajille maksetaan työstä vain minimikorvaus. Lisäksi kouluttajien täytyy matkustaa halvimmilla kulkuvälineillä ja tinkiä hotellimajoituksen hintaa mahdollisimman alas, jottei firmalle vain tulisi liikaa kustannuksia. SItten on kuitenkin syydetään rahaa joihinkin älyttömyyksiin, jotta näytettäisiin ulospäin menestyvältä ja avokätiseltä yritykseltä.


    • o8993b346

      Ei löydy viime, eikä edellisvuoden tilinpäätöstietoja mistään. Vetäjillä on historiaa hokkuspokkustaloudesta.

      • gfbhdgjfdjnbfjnbfdbf

        no ketä kiinnostaa jonkun vuokralafka-pytingin tulot ja verot, ehkä jotain henkilöä joka tekee galluppia spring house lafka toiminnasta.


      • hkkk

        vetäjät ovat käsittääkseni aika lennokkaita myyntimiehiä mutta kyllä firmalla ihan tilintarkastetut rekisteröidyt tilinpäätökset näkyy olevan. eli ei tuo siinä mielessä mikään kerätään rahat ja kadotaan kusetus ole.


      • Jeejee1
        hkkk kirjoitti:

        vetäjät ovat käsittääkseni aika lennokkaita myyntimiehiä mutta kyllä firmalla ihan tilintarkastetut rekisteröidyt tilinpäätökset näkyy olevan. eli ei tuo siinä mielessä mikään kerätään rahat ja kadotaan kusetus ole.

        Mulla on siellä pari tuttua töissä ja ovat viihtyneet tosi hyvin. Firma tekee käsittääkseni sekä outpalcementtiä, työvoimakoulutusta, ammattitutkintoja ja yksityissektorin valmennuksia (myynti, esimies jne.).

        Tulokset ovat hyviä ja asiakkaat tykkäävät. Ainakin nämä mun tutut on olleet jo pitkään ja viihtyvät hyvin.


      • Sirppis-
        Jeejee1 kirjoitti:

        Mulla on siellä pari tuttua töissä ja ovat viihtyneet tosi hyvin. Firma tekee käsittääkseni sekä outpalcementtiä, työvoimakoulutusta, ammattitutkintoja ja yksityissektorin valmennuksia (myynti, esimies jne.).

        Tulokset ovat hyviä ja asiakkaat tykkäävät. Ainakin nämä mun tutut on olleet jo pitkään ja viihtyvät hyvin.

        Minulla on omaa kokemusta springhousesta vuoden takaa, työilmapiiri ei ollut tosiaankaan hyvä. Ystävä on töissä katjanoposella ja on viihtynyt tosi hyvin. Olen hakenut nyt myös heille kouluttajan töihin, mutta saa nähdä miten käy.


      • V!lhelm
        Sirppis- kirjoitti:

        Minulla on omaa kokemusta springhousesta vuoden takaa, työilmapiiri ei ollut tosiaankaan hyvä. Ystävä on töissä katjanoposella ja on viihtynyt tosi hyvin. Olen hakenut nyt myös heille kouluttajan töihin, mutta saa nähdä miten käy.

        Olen kuullut että Springhousella kouluttajat vaihtuu yhtenään, Noposella on ilmeisesti pitempiä työsuhteita, omaa kokemusta ei ole kummastakaan, mutta tämmöistä olen kuullut.


      • kertoo yleensä
        V!lhelm kirjoitti:

        Olen kuullut että Springhousella kouluttajat vaihtuu yhtenään, Noposella on ilmeisesti pitempiä työsuhteita, omaa kokemusta ei ole kummastakaan, mutta tämmöistä olen kuullut.

        Jos työpaikalla on runsas vaihtuvuus, se kielii yleensä työyhteisön ongelmista, vakavistakin.


      • Sirppis-
        kertoo yleensä kirjoitti:

        Jos työpaikalla on runsas vaihtuvuus, se kielii yleensä työyhteisön ongelmista, vakavistakin.

        Tosiaankin, Springhousella ovet käyvät tiuhaan tahtiin. En ota kantaa mistä kertoo, vaikka siellä itsekin vain hetken olin. Ystäväni on ollut monta vuotta töissä Noposella, joten siellä ilmeisesti porukka viihtyy paremmin.


      • --
        Sirppis- kirjoitti:

        Tosiaankin, Springhousella ovet käyvät tiuhaan tahtiin. En ota kantaa mistä kertoo, vaikka siellä itsekin vain hetken olin. Ystäväni on ollut monta vuotta töissä Noposella, joten siellä ilmeisesti porukka viihtyy paremmin.

        Noposella saa kuulemani mukaan nopeasti vakituisen tai pitkän työsopimuksen, kun Springhousella tehdään lähes aina vain tarjousten ja saatujen koulutusten pituisiksi. Se on yksi syy siihen, miksi Springhousella ei viihdytä, niihin muihin sieltä lähtijoiden syihin en ota kantaa, vaikka tiedän hyvin..


      • Puuhapete22
        -- kirjoitti:

        Noposella saa kuulemani mukaan nopeasti vakituisen tai pitkän työsopimuksen, kun Springhousella tehdään lähes aina vain tarjousten ja saatujen koulutusten pituisiksi. Se on yksi syy siihen, miksi Springhousella ei viihdytä, niihin muihin sieltä lähtijoiden syihin en ota kantaa, vaikka tiedän hyvin..

        En suosittele kyseistä lafkaa. Osallistuin kyseisen firman rekryhässäkkään ja ei voi muuta sanoa kuin, että varsinaisempaa sirkusta en ole nähnyt. Paljon puhetta, vähän sisältöä. Ammattitaito oli tuosta toihusta kaukana. Myyntimiehiksi he paremmin solveltuisivat. No en saanut kyseistä jobia, mutta kaverin kaveri on ollu kyseisessä firmassa töissä ja sanoi että samaa teatteri- ja myyntimeininkiä oli kaikki muukin kyseisessä putiikissa. Pitkät työpäivät ja pieni liksa. Eiks ton firman johdossakin ole jotain ihme puoskareita, nuoria hemppoja?


      • Ovat aikansa eläneitä samanlaisia juttuja pyöritetään
        Puuhapete22 kirjoitti:

        En suosittele kyseistä lafkaa. Osallistuin kyseisen firman rekryhässäkkään ja ei voi muuta sanoa kuin, että varsinaisempaa sirkusta en ole nähnyt. Paljon puhetta, vähän sisältöä. Ammattitaito oli tuosta toihusta kaukana. Myyntimiehiksi he paremmin solveltuisivat. No en saanut kyseistä jobia, mutta kaverin kaveri on ollu kyseisessä firmassa töissä ja sanoi että samaa teatteri- ja myyntimeininkiä oli kaikki muukin kyseisessä putiikissa. Pitkät työpäivät ja pieni liksa. Eiks ton firman johdossakin ole jotain ihme puoskareita, nuoria hemppoja?

        Päivästä, päivään kurssista toiseen

        -kiitos ja näkemiin-


      • Anna70
        Ovat aikansa eläneitä samanlaisia juttuja pyöritetään kirjoitti:

        Päivästä, päivään kurssista toiseen

        -kiitos ja näkemiin-

        En menisi itse enää tuonne springhouselle, pelkkiä turhia lupauksia koko juttu täynnä.


      • Huu ja haa
        Puuhapete22 kirjoitti:

        En suosittele kyseistä lafkaa. Osallistuin kyseisen firman rekryhässäkkään ja ei voi muuta sanoa kuin, että varsinaisempaa sirkusta en ole nähnyt. Paljon puhetta, vähän sisältöä. Ammattitaito oli tuosta toihusta kaukana. Myyntimiehiksi he paremmin solveltuisivat. No en saanut kyseistä jobia, mutta kaverin kaveri on ollu kyseisessä firmassa töissä ja sanoi että samaa teatteri- ja myyntimeininkiä oli kaikki muukin kyseisessä putiikissa. Pitkät työpäivät ja pieni liksa. Eiks ton firman johdossakin ole jotain ihme puoskareita, nuoria hemppoja?

        Sanoma liian positiivista ollakseen totta. Valtio maksaa kaikenlaisia työnhakukursseja pitäville, siitä tullut näköjään bussiness, vähintään puolet huuhaata. Tutkiikohan kukaan millaisia todellisia vaikutuksia tällaisilla kursseilla on työllistymiseen, siis onko tällaisesta hyöty muille kun yrityksen omistajan tilipussille? Tuskin edes kouluttajat saavat kunnon palkkaa näissä firmoissa verrattuna vakavammin otettaviin toimijoihin?


      • Viirupöllö1
        Huu ja haa kirjoitti:

        Sanoma liian positiivista ollakseen totta. Valtio maksaa kaikenlaisia työnhakukursseja pitäville, siitä tullut näköjään bussiness, vähintään puolet huuhaata. Tutkiikohan kukaan millaisia todellisia vaikutuksia tällaisilla kursseilla on työllistymiseen, siis onko tällaisesta hyöty muille kun yrityksen omistajan tilipussille? Tuskin edes kouluttajat saavat kunnon palkkaa näissä firmoissa verrattuna vakavammin otettaviin toimijoihin?

        No kattokeehan niiden nettisivustoille millaisilla koulutustaustoilla noita kouluttajia on. Löytyy laidasta laitaan; on restonomia ja kaikenlaista teatterikurssin käyneitä. Jos noilla koulutuksilla valmennetaan ja motivoidaan työttömiä, niin ei hyvää päivää. Kaikenlaiseen soopaan sitä rahoja tässä maassa laitetaan.


      • siellä ollut

        Kouluttajat eivät kestä kuin hetken, porukka vaihtuu koko ajan, ei ihme..


      • JO RIITTÄÄÄ TYPERYYS
        Puuhapete22 kirjoitti:

        En suosittele kyseistä lafkaa. Osallistuin kyseisen firman rekryhässäkkään ja ei voi muuta sanoa kuin, että varsinaisempaa sirkusta en ole nähnyt. Paljon puhetta, vähän sisältöä. Ammattitaito oli tuosta toihusta kaukana. Myyntimiehiksi he paremmin solveltuisivat. No en saanut kyseistä jobia, mutta kaverin kaveri on ollu kyseisessä firmassa töissä ja sanoi että samaa teatteri- ja myyntimeininkiä oli kaikki muukin kyseisessä putiikissa. Pitkät työpäivät ja pieni liksa. Eiks ton firman johdossakin ole jotain ihme puoskareita, nuoria hemppoja?

        Olen osallistunut ko. firman koulutuksiin ja aivan naurettavia kursseja. Esimerkkinä naurettavuudesta, puhutaan kaksi päivää mitä oireita on kun jännittää?? Kainalot hikoaa..hei haloo..ketä kiinnostaa kainaloiden hiki, ei ainakaan minua. Ehkä olisi verorahoille parempaakin käyttöä, RUOKAVERO PIENEMMÄKSI!!!


    • työttömänä

      Hei vain hei

      Itse olen osallistunut Spring Housen koulutukseen ja kokemus oli positiivinen.. Kouluttaja kuunteli ja osasi asiansa. minusta työelämään motivointiin ei tarvitse olla mitään koulutusta erikseen, kunhan osaa asiansa. Mikä koulutus tähän pitäisi olla? "Työttömän arki tutuksi??"

      Lisäksi tuttunu aloitti siellä viime syksynä, on pitänyt työstään, työpäivän pituus kuusi tuntia ei ole pitkä päivä, kuten joku kirjoitteli.. Mutta ehkä kaikista ei ole kouluttajan työhön, mikä vaatii käsittääkseni aika paljon matkustamista ja joustavuutta. Jos haluaa työpäivän 8-16 ja työpaikan läheltä kotona, niin ehkä ei ole työ sitten sinua varten.

      • edelleen kouluttaja

        Olin siellä töissä vajaa vuosi sitten puoli vuotta, enää pari samaa ihmistä talossa. Jossain on vikaa jos ihmiset eivät viihdy. Työskentelen edelleen samalla alalla ja tiedän mitä ala vaatii.


    • winterhouse

      Haastattelurumbassa olleena voin sanoa että aluksi ollaan hyvinkin hymyileviä ja lipeviä mutta sitten paljastuu jossakin vaiheessa kylmyys ja tuloshakuisuus. Hulluinta oli käydä susirajan takaa haastatteluissa pari kertaa Helsingissä. Aikaa itse istuntoihin meni vain tunti per kerta. Ajanhukkaa istua junassa. Kannattaisi firman rantautua maastoon ja tehdä rekrytointireissuja eikä vain ilmoitella esim. Aarresaaressa pari kertaa vuodessa.
      Palkkalupaus oli aluksi 20 euron pinnassa mutta rekrytoinnin edetessä se putosi 15 euroon! Tämäkin vei uskottavuutta firman toiminnasta.
      Toimin edelleen kouluttajana muualla missä kouluttajan taitoihin ja kykyihin uskotaan ilman opetusnäytteitä.

      • ergergergerergqe

        nyt näkyy netissä lv


    • ex-springiläinen

      Ei sinne kukaan itseään arvostava enää mene töihin. Springillä pahin vaihtuvuus alalla.

      • kokeiltu on

        jep, ei oo juurikaan samoja ihmisiä töissä mitä oli vain puoli vuotta sitten!!


    • Tietoa kaivataan!!

      Hjälp!

      Ihan todella siis niin kova vaihtuvuus jengissä Spring Housessa? Mikä siellä sitten mättää, huono johto, mahdottomat tavoitteet vai mikä?
      Itse olen parhaillaan kyseisen lafkan rekryrumbassa mukana!! Vielä en tiedä, tuleeko kutsua viimeiselle kierrokselle..Onko kukaan ollut Spring Housessa haastatteluissa viimeisellä kierroksella?! Tämä on siis kolmas kierros..

    • springggg

      Minä olen ollut Springhousella töissä nyt reilun vuoden verran. Matkatyöt ja niiden rasitteet tulee monelle yllätyksenä, vaikka niistä puhutaan ja kerrotaan haastatteluvaiheessa. Suurin syy vaihtuvuuteen on ne työnvarjopuolet, joita kaikki eivät kestä. Toinen juttu, kun tsemppaa ihmisiä kohti unelmiaan, niin kyllä ne omatkin unelmat ja haaveet sieltä nousee esille.. Jos ette oikeasti tiedä millaisia koulutukset ovat, tai miksi ihmiset talosta lähtevät, niin miksi spekuloida? Johdossa ei ole mitään vikaa, tavoitteet on korkeat, mutta eivät mahdottomat.

      • Kokenut juu

        En väittäisi johtoa viattomaksi, itsekin kokeneena. Olen ollut alalla pitkään, mutta missään en ole saanut yhtä alatasoista kohtelua kun ko. talossa.


    • Ent.

      Ite olin kans siellä duunissa mutta läksin kun palkka versus työmäärä ei oikein kohdannut. Sunnuntaisin pitää matkustaa eikä saa palkkaa siitä päivästä ja perjantai-iltana tuut myöhään kotiin, illat pitkät väännät raportteja jne.
      Läksin melkein heti ja melkein kaikki jotka aloitti samaan aikaan kun minä on lähtenyt. Yhteydenottoja enstisiltä kolleegoilta tuli paljon, siis että onniteltiin rohkeutta lähteä ja moni jälkeenpäin sanonut että oli tyhmää jäädä kattomaan kun ei siellä oikeesti välitetä kouluttajista. Kyllä sekertoo paljon jos henkilökunta vaihtuu näin tiuhaan tahtiin. Nykyisistä kouluttajista en tunne kun muutaman:(
      Yhtä hymyä aluksi ja arvasin että se on feikkiä. En suosittele.

      • ent. täälläkin

        Aivan kuin minun tarinani sieltä. En suosittele minäkään, parempiakin koulutusfirmoja on tarjolla.


    • ronja25

      Mutta pakko on sanoa että springin järjestämät työvoima/motivaatio kurssit on hyviä. Itse sellaisen käynyt ja saanut omista unelmista kiinni =) suurkiitokset kyseisen kurssin vetäjälle!

      • touhua katsellut

        Hyvä jos yksi löytyy, jos ei ole omistajan kirjoittama :)


      • Ei kiitos!

        Olisit kertonut mistä unelmista sait kiinni????? En oikein usko että tämän kurssin kautta unelmat aukeavat. Olen käynyt kurssilla ja työpaikkaa haettiin kun heitettiin puhelinluettelo pöydälle. Aivan täyttä kusetusta, rahat pois ja heippa.


      • roope.örthtreeni
        Ei kiitos! kirjoitti:

        Olisit kertonut mistä unelmista sait kiinni????? En oikein usko että tämän kurssin kautta unelmat aukeavat. Olen käynyt kurssilla ja työpaikkaa haettiin kun heitettiin puhelinluettelo pöydälle. Aivan täyttä kusetusta, rahat pois ja heippa.

        Tuollaiset ronjakaksvitoset ovat oikein tyypillisiä esimerkkejä nuorista ja tyhmistä kanoista jotka uskovat kaiken mitä muodikkaaseen kauluspaitaan pukeutunut kolmekymppinen kouluttaja aggressiivisesti tuputtaa.

        Kouluttajalle riittää vain että on itsevarma ja aggressiivinen, niin heti on ronjat pimppa märkänä uskomassa joka sanan ja nousemassa kohti unelmiaan.

        Sen takia helsingissä spring housen huuhaakursseille ei otetakaan yli 30 vuotiaita työttömiä koska niitä on jo vähän vaikeampi huijata pelkällä aggressiivisella sanakikkailulla.


    • Jan Nyquist

      Heips
      Tässä nyt kirjoitta se outo teatterikurssin käynnyt Ratikka Raimo Näyttelijä, no on minulla nimikin Jan Nyquist ja olen nyt ollut vuodesta 2005 Spring Housilla kouluttajana. Aluksi, teatteri"kurssin" kävin 5vuotisen näyttelijäntyön koulutuksen teatterikorkeakoulussa, lisäksi olen suorittanut sekä liikunnanohjaajan koulutuksen että nuorisosihteeri akatemian. Itse olen tyytyväinen Spring House yritykseen. Saan itse päättää milloin teen koulutuksia koska ensisijaisesti teen näyttelijän ja ohjaajan työtä. Työ ei sovi kaikille ja saattaa olla hyvinkin henkisesti raskasta. Jokainen kouluttaja yrittää tosissaan auttaa kouluttettavia eteenpäin elämässään ja joskus se ei ole helppoa. Vastapainoksi saa mielyttävän ja positiivisen työkaveri porukan ihan johtoa myöten.
      Voiko edetä uralla?
      Luulisin että voi koska monet minun jälkeen tulleet "mitä lie koulutuksia" käynneet, ovat nyt minun esimiehiäni. En kirjoita tätä "ruskea kieli" meiningillä vaan oman kokemukseni jakaakseni. Kannattaa tulla kokeilemaan ihmisläheistä työtä, hyviä ja empaattisia kouluttajia tarvitaan, olkoot ne sitten Spring Housilla tai jossain muussa yrityksessä.
      PS gsm numeroni löytyy Springin kotisivuilta jos haluat kysyä jotain, (kaikki asiathan ei mahdu Suomi24 palstalle.)

    • kysyn vaan.....

      Mitenkähän tuo kuuasia auttaa työllistymään???

      • Kuu tai muu

        Mitenkähän mikään auttaa tuollaisen asenteen omaavan ihmisen työllistymään? Turha toivo!


      • -Keinänen-
        Kuu tai muu kirjoitti:

        Mitenkähän mikään auttaa tuollaisen asenteen omaavan ihmisen työllistymään? Turha toivo!

        En vielä ole työllistynyt eli lomautettuna olen edelleen. Ihmeellisiä/erikoisia tehtäviä tosiaan Hetalla oli. Ainoa hyöty oli se, että sain päivitettyä ansioluettelon...


    • bilbao

      Olin aikoinaan koko päivän kestävässä rekrytointitilaisuudessa ko. firmassa. Vaikutti siltä, että töitä sai tehdä kellon ympäri ja ympäri suomea. Palkasta ei niinkään ollut puhetta. Hyvin myyntihekisiä ihmisiä haluavat riveihinsä.

    • ölköslkaöldkslkdweoi

      Kävin, hain töitä koeajan ja pääsin toiseen paljon parempaan. Se muutama viikko riitti näkemään että ei ollut minun paikkani.

    • --*--

      koeajalla minäkin lähdin

    • kouluttajana muualla

      Sama juttu täällä. Koeajastakin vain pienen osan olin.

    • oaudosudosudous

      En usko että tilanne on parantunut vieläkään, sillä vanhoja työkavereita ei ole ketään enää siellä töissä ja minäkin olin siellä hetken aika äskettäin.. siitä voi päätellä.

    • Paremman puutteessa

      Kouluttaja on ihan koiranvirka verrattuna opettajan työhön, mutta kannattaa silti olla kouluttaja mieluummin kuin työttömänä niin saa työkokomusta.

      Yksityisissä konsulttiformoissa joutuu tekemään töitä 35 tuntia/viikko ja samalla palkalla koulussa riittää 19-22 tuntia/viikko. Samoin lomissa on iso ero, yksityisellä saa 4-5 viikkoa vuosilomaa ja kuntayhtymän koulussa saa pitää reilun 2 kk lomaa.

      Julkisella puolella ollaan opettajasopimuksella ja konsulttifirmoissa kouluttajasopimuksella. Työ on samaa, mutta nimike ja työehdot erilaiset.

      • höpöhöpötys

        Ai työ on samaa?

        Eiköhän se kouluttaja "opeta" ihan aikuisia ja vähän eri tavalla kuin opettaja opettaa lapsia. Kouluttaja tuskin on myös vastuussa "luokastaan", kuten opettaja on. Kouluttajalla ei myöskään ole sen liiemmin vastuita, kun kurssi on vedetty se on siinä. Opettajan pitää opettaakin ja saada oppilaat oppimaan jotain, jota he voivat hyödyntää jatkossakin ja jonka päälle seuraavat kurssit rakennetaan...


    • huhhuh!!!

      Melkein erehdyin hakemaan tuonne, onneksi googletin..

    • Edelleen huonoa?

      Tietääkö kukaan onko tilanne muuttunut uuden omistusjärjestelyn vuoksi?

      • jack18

        En voi sanoa tietäväni, mutta omistusjärjestelyt, jos tarkoitat Spring Housen ja Staffpointin yhteenliittymistä, kuullostaa vähintäänkin arveluttavalta kombolta ainakin työttömien ja kilpailevien yritysten näkökulmasta. Käykö niin, että työttömät siirretään SH:n työllisyyskurssilta Sp:n listoille vuokrahommiin? Liekkö edes laillista?


      • happyone

        Ei tahti ole muuttunut, ainut asia mikä johtoa kiinnostaa on eurot, kouluttajista välittämättä. Olin työssä puolivuotta fuusion jälkeen ja näin mikä talo tämä kevättalvella on. Onneksi tajusin lähteä muualle, ainakin mitä vanhat kolleegat kertoilevat kun tavataan on talon touhu muuttunut vielä sekavaksi ja hurjemmaksi.


    • täpä

      Kuulin että tuonne, joutuu, kun on ollut yli 5 vuotta tai 5 vuotta työttömänä ja ikäkin, lähentelee eläkeikää.

      Harmin paikka, jos taas immeisiä ...........................................

    • Srimg-mouse

      Springhouse.... se varmaan myy jousia, siis opettajia, jotka toimivat joustavina jousina.

    • taitop1

      "Hyvinvoivat työntekijät ovat yrityksen tärkeä voimavara".....näin lukee Spring Housen lehdessä ja samaan aikaan he eivät huolehdi millään tavalla omista Taitoprofiileista tulleista kouluttajista. Todella epäilyttävää toimintaa!!1

    • olisi hauska tietää

      millaista on Spring Housen uusille kouluttajille antama sisäänajokoulutus; mappi, resu läppäri ja kävelemään vai mitä?

      • sddfasdasdfsdwe

        Kunhat osaa ajaa autolla omaan piikkiin pitkiä matkoja. Työpaikat voi olla missä vaan ja kuluja ei makseta. Tilanne huononi yrityskaupan jälkeen, kaikki aivan sekaisin.


    • Epärehellistä touhua

      Itse olen tähän asti ajatellut, että mikä tahansa työ on parempi kuin olla työttömänä, mutta onkohan näin. En voi parhaalla tahdollanikaan suositella kyseistä firmaa työpaikaksi kenellekään. Yritys ei kuulu työnantajaliittoon ja ajaa muutenkin ensisijaisesti omaa etuaan. Lisäksi koko yrityksen toimintakulttuuri ja suhtautuminen asiakkaisiin on vähintäänkin kyseenalaista. Ei kukaan itseään kunnoittava, järkevä ihminen voi työskennellä kyseisenlaisessa paikassa kovinkaan pitkään. Varsinkin, kun palkkakin on aivan naurettava.

      • Raha-ahneutta vaan!

        Se on juurikin edellä mainitulla tavalla. Työntekijät voivat todella
        huonosti! Hyvät persoonat ja ammattitaitoiset tekijät menevät noissa hommissa aivan hukkaan!!


    • Lisää kokemuksia???

      Nyt heillä on taas kouluttajan paikkoja auki. (olen pedagogi) Kiinnostuin, ja päätin googlata lisätietoa.

      Kokemuksia vuodelta 2013??

    • ihan ookoo

      Eihän missään koulutusfirmassa enää nykyaikana saa työmatkoista korvausta. Ne ajat on olleet. Nyt jokainen vähentää työmatkat verotuksessaan. Jos ei julkisilla pääse niin voi vähentää kilometrit oman auton mukaan. Spring House on siinä suhteesa ihan keskikastia, mutta yrityksen johtajista en tykkää. Töitä kuitenkin on, ja palkkaa tulee, se on tärkeintä.

      • Jonka leipää syöt...

        Ei muuten pidä paikkaansa, ettei koulutusfirmoissa makseta matkoja. Joku maksaa, joku ei. Ja joillekuille maksetaan, joillekuille ei... ao. firmassa. Kokemuksia tältä vuodelta? Kun noi pomot luuraa täällä...jätetään toiseen kertaan.


      • kouluttaja muualla
        Jonka leipää syöt... kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa, ettei koulutusfirmoissa makseta matkoja. Joku maksaa, joku ei. Ja joillekuille maksetaan, joillekuille ei... ao. firmassa. Kokemuksia tältä vuodelta? Kun noi pomot luuraa täällä...jätetään toiseen kertaan.

        Joo ei pidä paikkaansa, että "Eihän missään koulutusfirmassa enää nykyaikana saa työmatkoista korvausta. Ne ajat on olleet. Nyt jokainen vähentää työmatkat verotuksessaan."
        Aika rohkeaa puhetta kirjoittajalta, kun ei näytä tuntevan muiden koulutusyritysten toimintatapoja. Itse olen ammatiltani kouluttaja, enkä tiennytkään, että koulutusfirma voi noin jättää matkat kouluttajan omaksi huoleksi. Pitääkö SpringHousella julkisillakin kulku vähentää omassa verotuksessa???
        Entä miten kyseinen firma huolehtii opiskelijoiden kustannuksista, jos valmennuspäivän aikana käydään esimerkiksi vierailuilla omilla autoilla ja esim. ostetaan parkkilippuja. Joutuvatko myös opiskelijat itse maksamaan??


    • Selitys nimen takana

      A spring house, or springhouse, is a small building used for refrigeration once commonly found in rural areas before the advent of electric refrigeration. It is usually a one-room building constructed over the source of a spring. The water of the spring maintains a constant cool temperature inside the spring house throughout the year. In settings where no natural spring is available, another source of natural running water, such as a small creek or diverted portion of a larger creek, may be used. Some people put jars of milk in a bucket suspended by a rope in an "open-mouth" well during hot weather. The main use of a spring house is for the long-term storage of food that would otherwise spoil, such as meat, fruit or dairy products. In some cases, a spring was used for this purpose without a springhouse.

      Vissiin vähän kuin suomalainen maakellari. Tulkitkoon jokainen kuten parhaaksi katsoo, siis miten se liittyy kyseiseen firmaan. Minusta kyllä vähän oireellista...

    • OmistajatRikastuu

      http://yritys.taloussanomat.fi/y/spring-house-oy/helsinki/1786915-9/

      Työntekijät vähentyneet parissa vuodessa 60->45.

      Joka vuosi tehnyt melkein miljoonan voittoa. Liikevaihdosta n.20%

      Kyllä tienaa työttömien höpöhöpö kursseilla.

      Eikö näitä olemattomia kursseja voisi valtion virasto itse järjestää,palkkaamalla jonkun tradenomi pikkutytön TES-palkalla (siis melkein ilmaiseksi) vetämään kursseja joka työkkäriin? Saisi miljoonan säästön vuosittain.

    • sivusta läheltä seur

      Tuolta voi jokainen päätellä millaista on olla töissä, jos haluaa itse kustantaa työpaikkansa mm. autoilut, työ voi olla missä päin Suomea vain, niin mikäs siinä, jos samalla tosi pieni palkka on ok.

      • ei enää sinne koskaa

        Näin on edelleen. LÄhdin nopeasti.


    • laura3

      No ainakin rekrytointitilanteista olen huonoa kuullut, millaisia palautteita antavat yhden tapaamisen perusteella. Ainakin ystävieni kohdalla on mennyt arviot aika metsään. Esimerkiksi hymyile ei tarkoita epävarmuutta, vaikka Suomessa ollaankin :)

      • rekryissa myös ollut

        Puoskarointia ja sitten ollaan alan ammattilaisia, huhhuh


    • tale

      Kouluttajalla täytyy olla soveltuva koulutus ja pedagoginen pätevyys eli pikkuinen tradenomi-tyttö ei käy kouluttajaksi!! Raskas ala ja vaatii tekijältään paljon. Koulutusyritykset maksavat matkoista yleisesti mutta tämä Spring House ei maksa. Muutenkin huono työnantaja!!!

    • muuta en uskalla san

      Kaikki lähtee pois

    • fooddipfd9dfsdf

      Eikä hyviä sinne hae.

    • sepoks

      Firman porukka ja muut kouluttajat ovat kivoja, mutta nollasopparit käytännössä kaikilla kouluttajilla. Määräaikaisia on myös te-toimistoissa. Suosittelen, jos ei muita töitä löydy, uraa tuskin kannattaa lähteä tänne tekemään.

    • Seurannut

      On se kumma, että Staff Pointin alla oleva firma pitää tytäryhtiötä missä suurimmalla osalla nollasopparit ja ilman tessiä tekevät töitä. Aika outoa kun ajattelee, miten kunnia-asia henkilöstöpalveluyrityksillä on tessien noudattaminen. Yritys käärii rahat mikä tietysti ymmärrettävää, mutta minkä kustannuksella? Työntekijät vaihtuu tiuhaan, mikä sekin kertoo paljon yrityksestä...

    • Kokemustaonälämene

      Työsuhteet kaikilla todella lyhyitä ja vaihtuvuus ihan valtava. En voi valitettavasti suositella.

    • Autumhouse

      Kouluttajien vaihtuvuus suuri! Surkeat edut ja palkat Oman työn kehittäinen jopa mahdotonta. Henkilöstöpolitiikka 0! Työsopimukset 0 sopimuksia! EI KANNATA HAKEA.

    • Kartsupartsu

      Totta, palkatan nuoria nollasopparilla. Vaihtuu koko ajan porukka mikä kertoo karua kieltä siitä miten siellä viihdytään.

    • Citta

      Kuuluu samaan sarjaan Pro Managerin kanssa! 0-sopparit!

    • Ylinen77

      Nollasopparit, ei tessiä... hmmm :-P

    • Anneliiii

      Todella huono työpaikka. Työporukka kiva ja osaavaa väkeä, mutta firman tulosahneus pilaa tämänkin paikan. Työntekijät alipalkattuja, lomarahoja ei makseta jne. Kannattaa pysyä kaukana!

    • öfdyidSSF

      Mitään normaaleja sopimuksia ei noudateta, vaikea saada porukkaa töihin, kukaan ei viihdy pitkään jos jonkun saavat. Puoliso oli siellä hetken ja ei tykännyt.

    • notaloser

      Jos olet kokenut kouluttaja, mene muualle - varmasti löytyy paremmin maksava ja paremman sopimuksen tarjoava. Mutta jos olet kokematon ja tarvit kokemusta, hae tänne: luultavasti pääset töihin. Olet sen aikaa, että saat kokemusta cv:n täytteeksi ja sitten voitkin jatkaa matkaa muualle. Henkilöstöpolitiikka persauksesta, mutta kivaa jengiä ja rento meininki, saa tehdä vapaasti ja itsenäisesti.

    • Isaskari

      En suosittele kenellekkään. Nollasoppareilla teettävät töitä.

    • Miksunen76
      • AapeliAbsurdi

        "Totta joka sana" vai "jotain perää olisi"???? ... Ontuvaa argumentointia. Nähdäkseni se, että jossakin on [Jotakin (toden)peräistä] ja jossakin taas [on kaikki täyttä totta], se ei voi olla sama juttu. Joten se siitä.


      • Miksunen76
        AapeliAbsurdi kirjoitti:

        "Totta joka sana" vai "jotain perää olisi"???? ... Ontuvaa argumentointia. Nähdäkseni se, että jossakin on [Jotakin (toden)peräistä] ja jossakin taas [on kaikki täyttä totta], se ei voi olla sama juttu. Joten se siitä.

        Kirjoitin kiireessä joten siksi ontuva argumentointi. Artikkeli itsessään hyvä, kannattaa lukea.


      • huippujournalisti

        No Seura ei taida olla tutkivan journalismi huippulähde... Jos asiassa olisi ennemmän perää niin kaiketi paremmistakin medioista löytyisi tieto


      • HartsaP

        Hah.. itselläni kokemusta yhdestä näistä firmasta. Seura kirjoitti hyvin ja totuudenmukaisesti. Huippujournalisti voi käydä kokeilemassa itse, työnhakuvalmennuksia pääsee aika helposti vetämään. Koulutukseksi riittää yleensä mikä tahansa korkeakoulututkinto. Tule sitten kertomaan kokemuksistasi.


    • Yllättynyt

      Oho - onko tosiaan näin?

    • Utelias2

      Aika negatiivista kommenttia kyseisestä firmasta.. paljonkohan kouluttajan kuukausipalkka keskimäärin on? Nyt haettiin Ouluun kouluttajaa.. Kellään tuttuja Oulun päässä kouluttajana Springhousella?

      • Liinu81

        Riippuu taustasta ja osaamisesta... mutta 2000-2400 välillä. Bonareita saa hyvin menneistä koulutuksista, mutta niukasti. Päivärahoja ei makseta, km-korvauksissa nuivistellaan. Mitään lomaltapaluurahoja tms. ei makseta myöskään, koska ei mene minkään tes:in mukaan.


      • Anonyymi

        no, itse työskentelen tässä firmassa maan pohjoisosassa toista vuotta ja mun kuukausipalkka on noin 3100 e. (ylempi korkeakoulututkinto ja pedagoginen pätevyys on). Ja todellakin maksetaan sekä päivärahat että ateriakorvaukset. Kilometrikorvaukset on kyllä vähän niukkoja.

        Itselläni ei ole suurta valittamista. Täytyy muistaa, ettei missään ole täydellistä.


    • Uravaeltaja

      Spring house toimitusjohtaja nainen ainakin telkussa 21.1-19 kertoili satuja firmastaan ja valehteli naama kippurassa toimittajan kysymyksille😤Älkää käyttäkö tuon huijaripuljun palveluja missän tapauksessa.

    • hyviätuttujatalossa
      • Pauli90

        Aivan järkyttävän iso vaihtuvuus. Ei tuolla työntekijät pysy!


    • Anru

      Miksi kouluttajien asioita ei saada kuntoon? Uskomatonta.

    • Miks

      Ongelmanahan on se, että altavastaaja ei ole se, joka vaatii, vaan se, joka suostuu: ja on siten pakotettu nielemään vaatimukset oikeuksiensa toteutumisesta. Koulutusfirmat pystyvät toimimaan rahanhimossaan röyhkeästi silti rikkomatta lakeja, koska niiden ei tarvitse noudattaa, tai ei haluta noudattaa, työehtosopimusten pykäliä. Kaikessa on kyse silkasta rahasta. Mutta pienellä ihmisellä, työntekijällä, ei ole juuri mahdollisuuksia vaikuttaa tähän riistoon, ja töitä on elääkseen tehtävä. Oaj ja sen lakimiehet eivät voi tehdä mitään, jos lakia ei juridisesti rikota. Toisin sanoen valta on kotoutumiskoulutusten järjestäjillä, yksityisillä firmoilla.

      • Liinu81

        Juuri näin, valitettavasti. Spring Housen historiassa on yritetty aika-ajoin työntekijöiden toimesta yrittää parantaa heidän asemaa, mutta kuvio on tehokkaasti torpattu... aina. Parasta olisi, että näihin (Spring House ei ole ainoa) ei vaan menisi pätevä porukka töihin, silloin heidän olisi pakosti muutettava toimintatapojaansa.


      • Anonyymi
        Liinu81 kirjoitti:

        Juuri näin, valitettavasti. Spring Housen historiassa on yritetty aika-ajoin työntekijöiden toimesta yrittää parantaa heidän asemaa, mutta kuvio on tehokkaasti torpattu... aina. Parasta olisi, että näihin (Spring House ei ole ainoa) ei vaan menisi pätevä porukka töihin, silloin heidän olisi pakosti muutettava toimintatapojaansa.

        Ei sinne taida mennäkkään enää. Maine on kiirinyt mitä alan ihmisiä jututtanut.


    • Voivoivoi

      Mutta, kotoututumiskoulutuksia ei nykyään juuri muut järjestä kuin nämä tietyt firmat (hinta laadun kustannuksella), eli minne töihin? Alanvaihto?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Täysin välinpitämätön pulju. Kannattaa lähteä heti kun vain voi.

      • Anonyymi

        Yksikään työkavereista (minä mukaan lukien) ei ollut pitempään kuin sen kauden mitä oli alkujaan sovittu, vaikka osalle oli luvattu uutta sopimusta, eivät jääneet, kuten en jäänyt minäkään.


    • Anonyymi

      Kannatasko tänne hakea töihin, onko meno muuttunu paremmaks?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe