Morjens,
Ajokausi lähenee pikaista tahtia ja uuden kypärän osto olisi edessä. Olen ollut tyytyväinen vanhaan Arain Viperiin ja samassa mallistossa ajattelin pysyä.
Ajattelin tilata briteistä uuden kypärän, mutta mitoitusongelma iski vastaan. Haluasin saman kokoisen kypärän, kuin edellinenkin oli. Kypärän ulkopinnassa on tarra, jossa lukee koko L (59-60cm). Sisäpinnassa on tarra, jossa lukee M (57-58cm). Onko mahdollista mitata tai muuten saada selville kumpi näistä on kypärän oikea koko?
Kypärän koko?
9
5759
Vastaukset
- thrthj
Ja mittaa pääsi ympärys. Tuota kypärääsi valmistettaneen niin, että sisäpehmusteita vaihtamalla siitä tulee M tai L. Kypärä kannattaisi ostaa sovittamalla jolloin sen tulisi puristaa hieman, pehmusteet menevät kasaan käytettäessä , joten väljää kypärää ei kannata ostaa.
- OHEI 09
jos mahdollista kannattaa ajaa haluttu kypärä ensin miltä tuntuu koska ajaessa ne kypärän hyvät ja huonot puolet tulee hyvin esiin vaika kyllähän se hiukka käytössä muuttuu kun pehmusteet muotoutuu sisustan mukaan!
- Kokeilemati
OHEI 09 kirjoitti:
jos mahdollista kannattaa ajaa haluttu kypärä ensin miltä tuntuu koska ajaessa ne kypärän hyvät ja huonot puolet tulee hyvin esiin vaika kyllähän se hiukka käytössä muuttuu kun pehmusteet muotoutuu sisustan mukaan!
Päitä on monen mallisia. Melonista kottaraispönttöön. On täysin mahdotonta kokeilematta tietää sopiiko vai ei. Esim. leuka voi ottaa kiinni jossain mallissa ja sitä ei koko kerro.
- Mittailija
Kiitos vastauksista. Tilannehan siis on se, että olen vaihtamassa kypärää saman valmistajan samassa mallistossa. Aikaa on siis ollut tyypata pottaa jo.
Olen sen verran tyytyväinen ollut kypärään, että haluaisin siis identtisen kypärän edellisen kanssa(toisilla väreillä tietenkin ;).
Kokomerkinnät ovat vain ongelma, kun en tiedä onko vanha kypärä L vai M kokoa.
- Nimetön
Olin eilen Arain edustajan kanssa/ kypäriä myyvän kaverin kanssa juttusilla. Hän kertoi, että kypärän koko voi olla erilainen eri maissa. Näin ainakin Arain osalta. Tämä johtuu siitä, että pienä, vaikkakin tunnettuna ja laadukkaana, firmana yhtiö pystyy palvelemaan eri maita mahdollisimman hyvin. Eli esimerkiksi koko Mvoi olla aivan eri Suomessa kuin Usassa.Edustajan mukaan moni onkin tilannut itselleen netistä kalliin hkirjahyllynkoristeen. Itselläni on Nolanin ja Shoein kypäriä. Shoein koko L ja Nolanin koko M ovat minulle passeleja.Näin se vaan vaihtelee. Kuten kokeneena motoristina (huomaan sen kypärävalinnastasi)tiedät: kypärää on hankala ostaa kokeilematta ja ennenkaikkea ajamatta .
- sopivaa kypärää
noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.
Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.
Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?
Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.
Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.
Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa.. - Nimetön
sopivaa kypärää kirjoitti:
noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.
Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.
Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?
Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.
Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.
Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..ei uutena kannata kuitenkaan jo vaalmiiksi isoa ostaa. Oikeassa olet toppausten venumisen suhteen.
- Päätöntä menoa.
sopivaa kypärää kirjoitti:
noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.
Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.
Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?
Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.
Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.
Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..Ja mulle opetettiin mp korttia ajaessani, et ei missään nimessä ei kypärää mikä pyörii päässä. Kolari tilanteessa lähtee päästä kuin nato ohjus vaikka hihna olis kireellä ettei henki kulje. Sanottiin että mieluummin hiukan liian kireä kuin väljä. Se kyllä muotoutuu kun kk ajelee. Posket saavat pullottaa alkuun...
- oooo0
itsellä on pään ympäryys muutama milli alle 59cm ja nolanin L on oikea koko minulle,kypärä ei ole puristava eikä väljä.
mittaa pään ympäryys, M koon kypärä on suunniteltu heille joiden pään ympäryys max on aika lähelle 58cm,puoli tai sentti on paljon pään mitassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733