Morjens,
Ajokausi lähenee pikaista tahtia ja uuden kypärän osto olisi edessä. Olen ollut tyytyväinen vanhaan Arain Viperiin ja samassa mallistossa ajattelin pysyä.
Ajattelin tilata briteistä uuden kypärän, mutta mitoitusongelma iski vastaan. Haluasin saman kokoisen kypärän, kuin edellinenkin oli. Kypärän ulkopinnassa on tarra, jossa lukee koko L (59-60cm). Sisäpinnassa on tarra, jossa lukee M (57-58cm). Onko mahdollista mitata tai muuten saada selville kumpi näistä on kypärän oikea koko?
Kypärän koko?
9
5863
Vastaukset
- thrthj
Ja mittaa pääsi ympärys. Tuota kypärääsi valmistettaneen niin, että sisäpehmusteita vaihtamalla siitä tulee M tai L. Kypärä kannattaisi ostaa sovittamalla jolloin sen tulisi puristaa hieman, pehmusteet menevät kasaan käytettäessä , joten väljää kypärää ei kannata ostaa.
- OHEI 09
jos mahdollista kannattaa ajaa haluttu kypärä ensin miltä tuntuu koska ajaessa ne kypärän hyvät ja huonot puolet tulee hyvin esiin vaika kyllähän se hiukka käytössä muuttuu kun pehmusteet muotoutuu sisustan mukaan!
- Kokeilemati
OHEI 09 kirjoitti:
jos mahdollista kannattaa ajaa haluttu kypärä ensin miltä tuntuu koska ajaessa ne kypärän hyvät ja huonot puolet tulee hyvin esiin vaika kyllähän se hiukka käytössä muuttuu kun pehmusteet muotoutuu sisustan mukaan!
Päitä on monen mallisia. Melonista kottaraispönttöön. On täysin mahdotonta kokeilematta tietää sopiiko vai ei. Esim. leuka voi ottaa kiinni jossain mallissa ja sitä ei koko kerro.
- Mittailija
Kiitos vastauksista. Tilannehan siis on se, että olen vaihtamassa kypärää saman valmistajan samassa mallistossa. Aikaa on siis ollut tyypata pottaa jo.
Olen sen verran tyytyväinen ollut kypärään, että haluaisin siis identtisen kypärän edellisen kanssa(toisilla väreillä tietenkin ;).
Kokomerkinnät ovat vain ongelma, kun en tiedä onko vanha kypärä L vai M kokoa.
- Nimetön
Olin eilen Arain edustajan kanssa/ kypäriä myyvän kaverin kanssa juttusilla. Hän kertoi, että kypärän koko voi olla erilainen eri maissa. Näin ainakin Arain osalta. Tämä johtuu siitä, että pienä, vaikkakin tunnettuna ja laadukkaana, firmana yhtiö pystyy palvelemaan eri maita mahdollisimman hyvin. Eli esimerkiksi koko Mvoi olla aivan eri Suomessa kuin Usassa.Edustajan mukaan moni onkin tilannut itselleen netistä kalliin hkirjahyllynkoristeen. Itselläni on Nolanin ja Shoein kypäriä. Shoein koko L ja Nolanin koko M ovat minulle passeleja.Näin se vaan vaihtelee. Kuten kokeneena motoristina (huomaan sen kypärävalinnastasi)tiedät: kypärää on hankala ostaa kokeilematta ja ennenkaikkea ajamatta .
- sopivaa kypärää
noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.
Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.
Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?
Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.
Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.
Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa.. - Nimetön
sopivaa kypärää kirjoitti:
noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.
Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.
Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?
Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.
Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.
Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..ei uutena kannata kuitenkaan jo vaalmiiksi isoa ostaa. Oikeassa olet toppausten venumisen suhteen.
- Päätöntä menoa.
sopivaa kypärää kirjoitti:
noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.
Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.
Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?
Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.
Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.
Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..Ja mulle opetettiin mp korttia ajaessani, et ei missään nimessä ei kypärää mikä pyörii päässä. Kolari tilanteessa lähtee päästä kuin nato ohjus vaikka hihna olis kireellä ettei henki kulje. Sanottiin että mieluummin hiukan liian kireä kuin väljä. Se kyllä muotoutuu kun kk ajelee. Posket saavat pullottaa alkuun...
- oooo0
itsellä on pään ympäryys muutama milli alle 59cm ja nolanin L on oikea koko minulle,kypärä ei ole puristava eikä väljä.
mittaa pään ympäryys, M koon kypärä on suunniteltu heille joiden pään ympäryys max on aika lähelle 58cm,puoli tai sentti on paljon pään mitassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741