Vaikuttaako puolison palkka heti työmarkkinatukeen vai onko siinä jokin aika milloin alkaa vaikuttaa?
Mikä on se kuukausipalkka puolisolla kun työmarkkinatuki loppuu toiselta kokonaan?
Kelan sivuilta en kaikkea tietoa löytänyt..
puolison tulot ja
8
828
Vastaukset
- olisko 180 pv:n
jälkeen kun vaikuttaa. Tulorajat ovat tosi matalia, että rahhoo ei yleensä tipu, jos toinen on töissä.
Sitten kun mittariin tulee 55 vuotta, vaikutus lakkaa. Paitsi silloin yleensä määrätään tämän moniammatillisen osaajaparin huomaan näihin ns. palvelukeskuksiin, jolloin saa helposti työssäoloehtokarenssin, kuten minulle kävi.
Siitä kurimuksesta pääsisin pois, jos alentuisin esim. valmentautumaan työelämään tai johonkin muuhun kyykytystoimenpiteeseen.
En ole alentunut, mutta onneksi kohta tulee vanhuuseläkeikä vastaan ja loppuu pelleilyt. - Heti...
Kyllä puolison tulot vaikuttavat heti työmarkkinatukeen paria poikkeusta lukuunottamatta.
1. Jos olet putoamassa ansiosidonnaiselta, niin silloin saat ensimmäisen 180 pvää tarveharkinnatonta työmarkkinatukea.
2. Jos olet 55-v ja olet ollut joskus työssä siten, että päivärahaan oikeuttava työssäoloehto on täyttynyt, niin sitten saat työmarkkinatukea ilman tarveharkintaa eläkeikään asti.- näin se menee
Minä sain tuon 180 päivää ansiosidonnaista. Tämän jälkeen loppui perusturva. (Puolison tulojen vuoksi) Nyt on kekkuloita 1,6 vuotta ilman minkäänlaista sairausajan rahallista turvaa. Sairasloma on kestänyt vuosikausia.
Sairauspäivärahaa eivät myöntäneet pitkäaikaissairaalle, vaikka hakemuksessa oli pätevän erikoislääkärin B-lausunto. Sairauksia ja vaivoja monia, kovia kipuja/tuskia jatkuvasti.
Kuntoutukseen vain suosittelevat, vaikka sairaudet/vaivat ovat pysyviä. Nämä mainitaan myös lääkärinlausunnoissa. (Olen siellä ollutkin, pari/kolme vuotta taaksepäin.) Kivut vain lisääntyivät, kun kivuliaita jäseniä jumpattiin.
Samankaltaisia tapauksia lienee sadoittain?
Ei pitkäaikaissairaista kukaan välitä? Tämä on huomattu.
Ei ole sosiaalitupoissa, eikä missään muuallakaan, meidän jatkuvaan sairauteemme/kohteluumme, perusturvattomuuteemme otettu mitään kantaa.
- satakahdensankymmentä
Puolison tulot vaikuttavat vasta 500 180 vuorokauden jälkeen.
- Väärin
Väärin, taidat puhua kun ollaan ensin oltu peruspäivärahaoikeudellisia ja siirrytty työmarkkinatukeen päivien täyttyessä tilanne onkin tuo. Jos ei ole alla päivärahaoikeutusta vaan suoraan työmarkkinatuki ekasta työttömyyspäivästä niin raja on 180 päivää.
- Väärin'
Väärin kirjoitti:
Väärin, taidat puhua kun ollaan ensin oltu peruspäivärahaoikeudellisia ja siirrytty työmarkkinatukeen päivien täyttyessä tilanne onkin tuo. Jos ei ole alla päivärahaoikeutusta vaan suoraan työmarkkinatuki ekasta työttömyyspäivästä niin raja on 180 päivää.
''Jos ei ole alla päivärahaoikeutusta vaan suoraan työmarkkinatuki ekasta työttömyyspäivästä niin raja on 180 päivää.''
Jos työttömyys alkaa suoraan työmarkkinatuella, niin puolison tulot alkavat vaikuttaa heti alusta lähtien.
180 pvän tarveharkinnattoman ajan saa, jos työmarkkinatuelle siirtymistä edeltää päivärahakausi. - Itse muistin väärin
Väärin' kirjoitti:
''Jos ei ole alla päivärahaoikeutusta vaan suoraan työmarkkinatuki ekasta työttömyyspäivästä niin raja on 180 päivää.''
Jos työttömyys alkaa suoraan työmarkkinatuella, niin puolison tulot alkavat vaikuttaa heti alusta lähtien.
180 pvän tarveharkinnattoman ajan saa, jos työmarkkinatuelle siirtymistä edeltää päivärahakausi.Näin se olikin. Itsellänikin sattui juuri noin ja unohdin sen täysin. Olin päivärahalla josta siirryin työmarkkinatuelle ja sain 180 päivää lisää armonaikaa kunnes kolahti vasta puolison tulot. Heti työmarkkinatuelle joutuvalla ne puolison tulot vaikuttaa samantien.
- nollille
Itse muistin väärin kirjoitti:
Näin se olikin. Itsellänikin sattui juuri noin ja unohdin sen täysin. Olin päivärahalla josta siirryin työmarkkinatuelle ja sain 180 päivää lisää armonaikaa kunnes kolahti vasta puolison tulot. Heti työmarkkinatuelle joutuvalla ne puolison tulot vaikuttaa samantien.
Heikosti tuottavan yrityksen lopettamisen jälkeen suoraan nollille puolison tulojen jälkeen - ei oikein riittänyt rahaa maksaa sitä yrittäjien mitälie, en muista. Työkkärin kurssi pelasti vähäksi aikaa, pakko näitäkin on käydä että edes jotain tuloja on. Tässä on vielä murkkuja elätettävänä. Siis minä pääsin nollatuloille, vaikka pisin työttömyysjaksoni koskaan on ollut 5 kk ja lyhin työjaksoni taas on ollut 2,5 kk, sitten puoli vuotta ja loput pitempiä. Sekä näitä työkkärin kursseja jokunen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057361
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253441Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3421472Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?541314