Ihanaa olla kuusikymppinen nainen.

omaitsensä

Kaikesta voi nauttia vielä ilman pelkoja.
Naiseuttaan voi korostaa ja vielä huomataan.

44

2857

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O - O

miehille, jotka piristävät meidän aikuisten naisten harmaatakin päivää. On se vaan niin mukavaa huomata saavansa arvostusta ja positiivista huomiota osakseen, varsinkin kun sellainen alkaa käydä harvinaisemmaksi. - Minä lupaan tarjota iloisen hymyn kiitokseksi kaikille omalle kohdalle osuville.;))

• nainen nyt

Ihan samoja tuntemuksia minullakin on ollut tässä iässä! Miehet arvostavat ja ihailevat, haluavat seksiä. Eivät kuitenkaan kaikki miehet, olen huomannut että eivät kaikki miehet hinkua perääni. Toista oli 30 ja vielä 40 . Mutta silloin ei osannut arvostaa naiseuttaan. Yritti pärjätä miesten maailmassa miesten ehdoilla. Torjuin naisellisuuttani. Nyt kadun sitä. Mitä olisikaan voinut tapahtua jos silloin olisi ollut sama ymmärrys ja rohkeus olla oma itsensä kuin nyt! Valitettavasti luulen että ei me olla niin hehkeitä enää, meillä vaan on sitä lämpöä enemmän kuin nuoremmilla. Se vetää miehiä puoleensa.

• Ero erotiikalla ja seksillä

eivät ole koskaan minua kiinnostaneet, enkä ole halunnut olla kenenkään seksiobjekti. Kuka tahansa voi halutessaan tälläytyä sellaiseksi. Erotiikka sen sijaan on toinen asia; siitä olen nauttinut koko aikuisen ikäni. Nautin myös erilaisista rooleistani, jotka kaikki ovat osa omaa persoonaani. En halua tai edes viitsisi esittää mitään itselleni vierasta roolia. Arvostan tasa-arvoista kaveruutta monien sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa intiimin kohtaamisen mahdollisuus saattaisi tuntua suorastaan vastenmieliseltä ajatukselta. Minusta työelämässä on ollut tärkeämpää tulla ensisijaisesti arvostetuksi ihmisenä ja asiantuntijana, vaikken koskaan ole halunnut kokonaan kätkeä naiseuttani.

Villeinä vapaina vuosina olen ehtinyt kokeilla kaikenlaista ja huomata, ettei pelkkä seksi anna minulle kerrassaan mitään. Jos ihmisellä on pelkkä välinearvo, on mielestäni parempi tyytyä käyttämään välineitä.

Nyt on ihan kiva tietää, että oikea mies saa vieläkin herätettyä naisen minussa elämään ja omat laitteeni toimivat edelleen. Ellen kohtaisi sellaista miestä enää koskaan, voisin jäädä iloisena muistelemaan menneitä. Tiedän mitä kahden toisiaan arvostavan ja rakastavan ihmisen yhteisyyden kokeminen voi parhaimmillaan ihmiselle tarjota. Ellen voi saada hyvää, olen mieluummin kokonaan ilman. Toisaalta on ihan kiva tietää, että suhteellisen lähellä on joku, joka mielellään heittäytyisi viettämään kanssani nautinnollisia kahdenkeskisiä hetkiä.

En ole koskaan halunnut "vetää kaikkia miehiä puoleeni", mutta olen iloinnut kohdatessani sellaisen, joka saa meidät molemmat haluamaan jotain sellaista, mitä ei ihan jokaisella olekaan kumppanilleen tarjottavanaan.

Ehdotan joka tapauksessa, ettemme enää turhaan välttelisi miellyttäviä kiusauksia. Kun tulemme vielä vanhemmiksi, ne alkavat vältellä meitä - ja naisia vielä aikaisemmin kuin miehiä, ainakin tällä alueella.

• Ero erotiikalla ja seksillä kirjoitti:

eivät ole koskaan minua kiinnostaneet, enkä ole halunnut olla kenenkään seksiobjekti. Kuka tahansa voi halutessaan tälläytyä sellaiseksi. Erotiikka sen sijaan on toinen asia; siitä olen nauttinut koko aikuisen ikäni. Nautin myös erilaisista rooleistani, jotka kaikki ovat osa omaa persoonaani. En halua tai edes viitsisi esittää mitään itselleni vierasta roolia. Arvostan tasa-arvoista kaveruutta monien sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa intiimin kohtaamisen mahdollisuus saattaisi tuntua suorastaan vastenmieliseltä ajatukselta. Minusta työelämässä on ollut tärkeämpää tulla ensisijaisesti arvostetuksi ihmisenä ja asiantuntijana, vaikken koskaan ole halunnut kokonaan kätkeä naiseuttani.

Villeinä vapaina vuosina olen ehtinyt kokeilla kaikenlaista ja huomata, ettei pelkkä seksi anna minulle kerrassaan mitään. Jos ihmisellä on pelkkä välinearvo, on mielestäni parempi tyytyä käyttämään välineitä.

Nyt on ihan kiva tietää, että oikea mies saa vieläkin herätettyä naisen minussa elämään ja omat laitteeni toimivat edelleen. Ellen kohtaisi sellaista miestä enää koskaan, voisin jäädä iloisena muistelemaan menneitä. Tiedän mitä kahden toisiaan arvostavan ja rakastavan ihmisen yhteisyyden kokeminen voi parhaimmillaan ihmiselle tarjota. Ellen voi saada hyvää, olen mieluummin kokonaan ilman. Toisaalta on ihan kiva tietää, että suhteellisen lähellä on joku, joka mielellään heittäytyisi viettämään kanssani nautinnollisia kahdenkeskisiä hetkiä.

En ole koskaan halunnut "vetää kaikkia miehiä puoleeni", mutta olen iloinnut kohdatessani sellaisen, joka saa meidät molemmat haluamaan jotain sellaista, mitä ei ihan jokaisella olekaan kumppanilleen tarjottavanaan.

Ehdotan joka tapauksessa, ettemme enää turhaan välttelisi miellyttäviä kiusauksia. Kun tulemme vielä vanhemmiksi, ne alkavat vältellä meitä - ja naisia vielä aikaisemmin kuin miehiä, ainakin tällä alueella.

kaikki kuuskymppiset yksin eläviä, eronneita tai leskiä..

• ei ole kerrottu
        Pirrejuupas kirjoitti:

Kuka on kertonut yksinolemisesta?

• ei ole kerrottu kirjoitti:

Kuka on kertonut yksinolemisesta?

"Ehdotan joka tapauksessa, ettemme enää turhaan välttelisi miellyttäviä kiusauksia. Kun tulemme vielä vanhemmiksi, ne alkavat vältellä meitä - ja naisia vielä aikaisemmin kuin miehiä, ainakin tällä alueella. "

He..

• O - O
        Pirrejuupas kirjoitti:

"Ehdotan joka tapauksessa, ettemme enää turhaan välttelisi miellyttäviä kiusauksia. Kun tulemme vielä vanhemmiksi, ne alkavat vältellä meitä - ja naisia vielä aikaisemmin kuin miehiä, ainakin tällä alueella. "

He..

että "sellaiset kiusaukset" alkavat vähitellen muuttua omasta mielestämme vähemmän kiinnostaviksi vuosien myötä - riippumatta siviilisäädystä. Toivon kuitenkin, ettei se merkitsisi hellyyden ja läheisyyden tarpeen kieltämistä. Sen en uskoisi koskaan katoavan.

• O - O kirjoitti:

että "sellaiset kiusaukset" alkavat vähitellen muuttua omasta mielestämme vähemmän kiinnostaviksi vuosien myötä - riippumatta siviilisäädystä. Toivon kuitenkin, ettei se merkitsisi hellyyden ja läheisyyden tarpeen kieltämistä. Sen en uskoisi koskaan katoavan.

tietenkään, - se säilyy kehdosta hautaan.

• - meirikki - ejk,
        Ero erotiikalla ja seksillä kirjoitti:

Vuonna 1894 brittirouva Ruth Smythers otti kynän käteen ja laati teoksen nimeltä "Kuusi vinkkiä miehille ja naisille" valmistaakseen nuoria naisia kohtaamaan ensimmäistä kertaa hirvittävän kokemuksen - seksin.

Papinrouvan kirjoittama kirja on nyt julkaistu uudelleen.Rouva Smythersin mukaan seksi oli asia, joka oli vain kestettävä. Hänen neuvonsa kanssasisarilleen kuuluikin: "Anna vähän, anna harvoin ja - ennen kaikkea - anna vastahakoisesti.

1. Viisas nuori vaimo suostuu viikoittain enimmillään kahteen seksuaaliseen kokemukseen.

Ajan kuluessa hänen on tulisi tehdä kaikkensa vähentääkseen kokemusten tiheyttä. Sairauden, unisuuden tai päänsäryn teeskentely ovat hänen parhaita ystäviään tässä asiassa.

2. Useimmat miehet ovat luonteeltaan melko perverssejä, ja jos heille antaa pienenkin tilaisuuden, he ryhtyvät iljettäviin toimiin, joihin kuuluu normaalin aktin suorittaminen epänormaaleissa asennoissa, naisen kehon nuoleminen ja oman riettaan ruumiinsa tarjoaminen naisen nuoltavaksi.

3. Viisaan vaimon tavoitteena on, ettei mies koskaan näe hänen alastonta ruumistaan eikä salli miehen esiintyvän hänen edessään alastomana.

4. Monet naiset ovat havainneet hyödylliseksi pukeutua paksuun yöpaitaan ja pukea miehensä pyjamaan. Niitä ei tarvitse riisua seksuaalisen aktin aikana. Näin mahdollisimman vähän ihoa altistuu.

5. Mennessään vuoteeseen naisen tulee sammuttaa kaikki valot. Siellä hänen ei pidä päästää ääntäkään, joka ohjaisi miehen hänen suuntaansa, jottei mies pitäisi sitä rohkaisun merkkinä.

Mitäpä olette rouvan opeista mieltä, minua hymyilyttää ;)

• Pirre*
        - meirikki - ejk, kirjoitti:

Vuonna 1894 brittirouva Ruth Smythers otti kynän käteen ja laati teoksen nimeltä "Kuusi vinkkiä miehille ja naisille" valmistaakseen nuoria naisia kohtaamaan ensimmäistä kertaa hirvittävän kokemuksen - seksin.

Papinrouvan kirjoittama kirja on nyt julkaistu uudelleen.Rouva Smythersin mukaan seksi oli asia, joka oli vain kestettävä. Hänen neuvonsa kanssasisarilleen kuuluikin: "Anna vähän, anna harvoin ja - ennen kaikkea - anna vastahakoisesti.

1. Viisas nuori vaimo suostuu viikoittain enimmillään kahteen seksuaaliseen kokemukseen.

Ajan kuluessa hänen on tulisi tehdä kaikkensa vähentääkseen kokemusten tiheyttä. Sairauden, unisuuden tai päänsäryn teeskentely ovat hänen parhaita ystäviään tässä asiassa.

2. Useimmat miehet ovat luonteeltaan melko perverssejä, ja jos heille antaa pienenkin tilaisuuden, he ryhtyvät iljettäviin toimiin, joihin kuuluu normaalin aktin suorittaminen epänormaaleissa asennoissa, naisen kehon nuoleminen ja oman riettaan ruumiinsa tarjoaminen naisen nuoltavaksi.

3. Viisaan vaimon tavoitteena on, ettei mies koskaan näe hänen alastonta ruumistaan eikä salli miehen esiintyvän hänen edessään alastomana.

4. Monet naiset ovat havainneet hyödylliseksi pukeutua paksuun yöpaitaan ja pukea miehensä pyjamaan. Niitä ei tarvitse riisua seksuaalisen aktin aikana. Näin mahdollisimman vähän ihoa altistuu.

5. Mennessään vuoteeseen naisen tulee sammuttaa kaikki valot. Siellä hänen ei pidä päästää ääntäkään, joka ohjaisi miehen hänen suuntaansa, jottei mies pitäisi sitä rohkaisun merkkinä.

Mitäpä olette rouvan opeista mieltä, minua hymyilyttää ;)

hymyilyttää, vähintäänkin, he :))

• Ei vaan onnistunut
        Pirrejuupas kirjoitti:

No elämässä sattuu, 46 v jäin leskeksi ja yksin elän edelleen 20 vuotta myöhemmin, ei vaan nappaa, itselliseksi olen tuntenut oloni joten ei ihan äkkiä kiinnosta persaukiset ukon käppänät vaikka en mikään rikas ole itsekään mutta saan tehdä tasan mitä haluan. No ei se yksinolo aina niin hauskaakaan ole mutta kun ei niin ei, onneksi on lapsi ja lapsenlapset.

• niinkö, enpä ole huomannut mitään erikoista tapahtuneen :/

• Huvittuva

Ai, nytkö se vasta 60-sena selvisi, se naiseus? Jo on myöhään. Minä olen nauttinut naiseudestani ja 15-ikävuodesta lähtien. Ja toden totta, minun ei tarvitse tässä iässä olla norkoomassa vihellyksiä tai sexiä, sehän näyttää hm. miten sen sanoisi: hieman irvokkaalta.

• 10 v. omaishoitajana

sen jälkeen nyt 3 v. leskenä. Löytyi mies joka mursi vuosien selibaatin. Luulin olevani vanha mummo, mutta hei minähän olenkin vielä haluttava nainen myös sängyssä.

• olen ollut 10v
        10 v. omaishoitajana kirjoitti:

sen jälkeen nyt 3 v. leskenä. Löytyi mies joka mursi vuosien selibaatin. Luulin olevani vanha mummo, mutta hei minähän olenkin vielä haluttava nainen myös sängyssä.

omaishoitajana, pesti jatkuu edelleen.
        En ole ollut selibaatissa, minulla on miesystävä.
        Luonto alkaa tulla jo vastaan, kiinnostus on selvästi vähentynyt.

• Pirre*
        olen ollut 10v kirjoitti:

omaishoitajana, pesti jatkuu edelleen.
        En ole ollut selibaatissa, minulla on miesystävä.
        Luonto alkaa tulla jo vastaan, kiinnostus on selvästi vähentynyt.

omaishoitaja vai mikä, mutta mieheni sairaus etenee - hitaasti, mutta varmasti.

Muusta tiijjä tässä..

• Ihme homma

Tuota, mistä kaikesta voi nauttia ilman pelkoja? Jos raskauden ja sukupuolitautien vaaraa tarkoitat, onhan niihin ollut suojansa jo vuosikymmeniä. Jos nyt olet vasta oma oma itsesi, kuka olet ollut aikaisemmin? Äh, onnellinen ja tyytyväinen ajoittain voi olla oloonsa ilman, että siihen tarvitsee vetää ikää ja että muka nyt vasta voi olla jotakin. Ne mahdollisuudet (= onneen ja tytyväisyyteen) , ystävä hyvä, ovat olleet olemassa koko ajan. Se on vain itsestä kiinni.

Asian hyvä puoli sinun kannaltasi on, että olet siis löytänyt itsesi. Alkoi ollakin jo kiire, jos aikaisemmin et tätä oivallusta ole tehnyt. Miten me naiset puhutaan näillä tylsillä klisheillä aina, muka itsensä löytämisestä ja että nyt muka voi elää ilman pelkoja. Jos on ennen pelännyt varjoaankin, tuskin ikä sitä asiaa muuttaa. Onko täällä tosiaan päälle kuusikymppisiä naisia, jotka ovat olleet jotakin muuta kuin oma itsensä? Minkälaista on esittää jotakin muuta roolia koko ajan eli vuosikymmeniä? Minä valitettavasti olen joutunut tyytymään tähän ikään täysin omana itsenäni aina.

• pikkumummukka

on moneen junaan ja vielä perävaunuun loput! Olen myös ollut nuorena epätavallisen ujo, korvenkasvatti. Perheessäni en saanut huomiota osakseni. Olin pieni,musta ja kompelö. Koulumenestys huono verrattuna toisiin lapsiin.

Olen itkenyt paljon kun katson Teeman ohjelmaa "aikuisena kasvamisesta" Oman sexuaalisuuteni löysin avioeroni jälkeen yli viisikymppisenä. Hämmästys oli suuri kun tiedostin että olen valtavan sexuaalinen ja minulla on oikeus nauttia siitä.

Kaikilla pikkutytöilla pitäisi olla isä ja äiti jotka arvostaisivat ja kannustaisivat tyttöjä. Saisivat heidät uskomaan että ovat täydellisiä ja upeita ihmisiä.

Nyt pitkän itsetutkistelun,joogan, ja elämänikäisenopiskelun myötä elän täysipainoista naisen parasta elämää.Osaan nauttia miesten antamasta huomionosoituksista. En kadu yhtäkään elämäni päivää.Kaikki on ollut elämisenarvoisia.

Minulla on ilo olla lähellä perhettä. Lapset ja lapsenlapset ovat tärkeitä. Asun yksin ja nautin kun saan tehdä mitä haluan. Harrastukset ja jännittävät uudet tuttavuudet ovat suola elonipolulla. Menen edelleen tukka auki kohti eloni mutkaisia,jännittäviä polkuja. On ihstuttavaa tuntea elävänsä. Nauttikaa siskot!

• ukkeli
        pikkumummukka kirjoitti:

on moneen junaan ja vielä perävaunuun loput! Olen myös ollut nuorena epätavallisen ujo, korvenkasvatti. Perheessäni en saanut huomiota osakseni. Olin pieni,musta ja kompelö. Koulumenestys huono verrattuna toisiin lapsiin.

Olen itkenyt paljon kun katson Teeman ohjelmaa "aikuisena kasvamisesta" Oman sexuaalisuuteni löysin avioeroni jälkeen yli viisikymppisenä. Hämmästys oli suuri kun tiedostin että olen valtavan sexuaalinen ja minulla on oikeus nauttia siitä.

Kaikilla pikkutytöilla pitäisi olla isä ja äiti jotka arvostaisivat ja kannustaisivat tyttöjä. Saisivat heidät uskomaan että ovat täydellisiä ja upeita ihmisiä.

Nyt pitkän itsetutkistelun,joogan, ja elämänikäisenopiskelun myötä elän täysipainoista naisen parasta elämää.Osaan nauttia miesten antamasta huomionosoituksista. En kadu yhtäkään elämäni päivää.Kaikki on ollut elämisenarvoisia.

Minulla on ilo olla lähellä perhettä. Lapset ja lapsenlapset ovat tärkeitä. Asun yksin ja nautin kun saan tehdä mitä haluan. Harrastukset ja jännittävät uudet tuttavuudet ovat suola elonipolulla. Menen edelleen tukka auki kohti eloni mutkaisia,jännittäviä polkuja. On ihstuttavaa tuntea elävänsä. Nauttikaa siskot!

En minäkään ole huomannut että 60 naisissa olis jotain vikaa. Päin vastoin viihdyn oikein mainiosti heidän seurassaan. Jatketaan samaan malliin.

• Epätavallisen ujo
        pikkumummukka kirjoitti:

Hei pikkumummukka!
        Kirjoitit viisaasti kivalla tavalla. Tuntui hyvältä lukea ja rohkaistua!

• marke-irmeli

On ihan mukavaa olla kuusikymppinen, erityisesti juuri siksi, ettei tarvitse peilata omaa itseluottamustaan miesten huomiolla ja mahdollisella seksin "vonkaamisella". Sitä on se kun on, voi pukeutua niin kuin haluaa, tyylikkäästi ja seksikkäästi tai sitten ei. Kun on elämänkokemusta, voi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja tietää että vain itse päättää sen.

• Vielläkin!!!

Vasta viidenkumpin jälkeen, siitä rupesi todella nauttimaan, kun perhe ei enää rasittanut. Muuta voin vakuttaa teille, tytöt,,,ei se lopu siihen, olen jo 70 kumppinen. Ja kaikki viellä pelaa ja kohdallaan....

• 1943

iässä on eläkkeellä olevan vapaus. Kiitollinen olen siitä, että olen saanut ehjän työuran ja hyvän terveyden. Olin tosiaan valmistautunut uusiosinkun aktiiviseen elämään. Mutta elämä yllätti, löysin ihanan miehen. Nyt minulla on taas kavaljeeri, jonka kanssa on mukava mennä eri tilaisuuksiin. Olemme vajaan vuoden aikana ehtineet ottaa osaa monenlaisiin tapahtumiin. Kahden viikon aikana on tulossa 50-vuotisjuhlat ja 70-vuotisjuhlat, keväämmällä ylioppilasjuhlat. Mutta elän tätä päivää, elämä voi myös yllättää vähemmän hauskalla tavalla. Tässä iässä on jo erilaisia kokemuksia, kaikesta selvitään. Ja yksinkin voi elää.

• ani_liini

Kyllä kolottaa ja väsyttää välillä.
      Aamuisin menee ainakin tunti kunnes voi liikkua ilman kipuja.
      Nauti siinä sitten
      En ole huomannut katsotaanko minua, itse en huomaa juuri mitään.
      En minä mitään ole sen kummemmin pelännyt koskaan, vielä vähemmän nyt.

• sullahan on tosi vaikeeta

ensimmäinen pelko, "menee tunti ilman kipuja"??
        Optikolla käynti parantaa näkökykyä kuka on mies kuka on nainen.
        Usein tuoksukin ilmaisee.

• Ani_liini*
        sullahan on tosi vaikeeta kirjoitti:

ensimmäinen pelko, "menee tunti ilman kipuja"??
        Optikolla käynti parantaa näkökykyä kuka on mies kuka on nainen.
        Usein tuoksukin ilmaisee.

Nämä kivut ovat todellisia ja tulleet vasta viime aikoina. Ei kai se ole normaalia kuusikymmentä ihmiselläkään.
        Tuntuu että jokaista niveltä särkee.

Ei mulla silmissä vikaa ole, kiinnostuksen puute johtuu muusta, nähtävästi liian vähäisestä unesta kipujen vuoksi.

• hyvässä ja pahassa

Mikä ettei. Naiseudestani olen kyllä nauttinut 15-vuotiasta saakka, kaksi avioliittoa, miesystäviä, rakastajia kaikkea on ollut. Hyvä tässä iässä on, että ei ole sellaista elämätöntä elämää mitä pitää väkisin vielä kokea, eikä minäkuva perustu enää toisten arviointiin ja hyväksymiseen.
      Pukeutua ja meikata voi itseä varten tai olla kotona verkkareissa jos huvittaa.
      Pelkoja ei pahemmin ole ollut, ainakaan naiseuteen liittyen, mitä nyt ukkosta pelkäsin lapsena, kuoleman pelkokin häipyi miestäni saattaessa.
      Terveys on vielä hyvä, olen kiitollinen siitä. Sairaudet ja vaivat nakertavat elämäniloa, oli sitten 26 –60. Viihdyn yksin ja seurassa, mieskiintiö on tällä hetkellä täynnä ,tarvitsen vapautta ja omaa tilaa.
      Tulevaisuudesta en vanno mitään, voihan sitä joskus kävellä sellainen kaksilahkeinen vastaan, että kemiat syttyy. Vannomatta paras.

• En ole huomannut tässä mitään ihanaa. Työ vie ainakin minulta kaikki voimat. Vapaa-aika menee kunnon hoitamiseen ja hierojalla käymiseen. Hyvä yöuni on nautinto, mutta kun sekin tahtoo olla hakusessa. Kolottaa sieltä ja täältä!

• 1943

olo vapauttaa noista työhuolista, kivuista en tiedä. Voi ainakin oleskella vaikka aamulla saunassa, kylpyammeessa tai avannossa ilman että on kiire minnekään.

• beessisloggi

vilahti ihan mitään erityistä ihanuutta huomaamatta sekin vuosi.
      Mä oon tietysti taas vaan hössöttäny.

• enm

- Hassumpaa tämä kuuskymppisen osaaikaeläkkeellä olevan äijän elämäkään... Tietää mitä tahtoo ja on sinut itsensä kanssa. Ainakin ajoittain...

• Pirre*

tää jo nauratti:))

Sori, ei muuten mutku tulit rohkeana poikana naisten joukkoon kehuskelemaan :D

• Enm
        Pirre* kirjoitti:

tää jo nauratti:))

Sori, ei muuten mutku tulit rohkeana poikana naisten joukkoon kehuskelemaan :D

- Kiitos! Näillä vuosilla en enää osaa naisia pelätä...

• Enm kirjoitti:

- Kiitos! Näillä vuosilla en enää osaa naisia pelätä...

enkä mie tarkoittanut etteikö mieskin voisi osallistua ketjun keskusteluun, ja kertoa hyvää oloaan..kuhan kujjeilin, sorry - saa tuota suutaan aina piettyä kiinni..:/

• sirkku sirkuttaja

et tää varsin ihanaa on.
      Kyllä sitä tuntee itsensä aika kulahtaneeksi suoraan sanoen.
      Vaikka kuinka jumppaa, bodaa, lenkkeilee, meikkaa ja harrastaa korkeatasoisia juttuja,ei auta, se paras osa elämästä on takanapäin.
      Minusta ainakaan ei ole erityisen ihanaa olla nimenomaan kuusikymppinen.

• "tämä järki"

ja kolmekymppisen kroppa ja fysiikka.
        En myöskään sanoisi tätä parhaaksi iäksi, ehtoopuolella ollaan.

• elämä se on kuin silkkiä vaan

Noh, ei ehkä aina olekaan - mutta toinen vaihtoehto on vielä huonompi eli työntää koiranputkea...

• 1943

Kuuskuutosena on ihan mukavaa tämä elämä. Aurinko paistaa ja sormet syyhyävät. Metsä odottaa raivaajaansa. On ollut tauko, aamulla pakkasta, mutta nyt näyttää kaikki niin kauniilta ja valkoiselta.

• on pitää

itsestään kaiken ikäisenä.
      Koskaan menneitä päiviä ei saa takaisin, joten ollaan tyytyväisiä tähän päivään, joka on vähemmän kuin huominen.
      Miksi haikailla saavuttamatonta?

Toki silloin saattoi moni asia olla erilailla, mutta haetaan elämän valtamerellä, löytöretkeilijöinä, vielä aarteita, joita sinne on kätketty.

Uteliaisuutta elämään, elämänjanoa, niin paljon kuin kunkin lasiin mahtuu!

• vasta?

Olen ollut tyytyväinen nainen koko ikäni.

Olen nauttinut aivan ilman pelkoja, naiseudestani aina.

Huomiota olen saanut kaiken ikäisenä, ja saan edelleen.

Mikään ei ole muuttunut mitenkään, lauloihan Juicekin aikoinaan;
      rupsahda rauhassa rakkain.

Eiköhän arvostus, johdu aivan muista syistä, kuin naisen ulkonäöstä.
      Ei ole tarvetta korostaa mitenkään.

• oliko juice?

ja oliko juice nyt niin kaikkien naisten tulkki?
        ei minun ainakaan. juice ei tainnut korostaa kovin paljoa lauluissaa naisen kauneutta.
        Ihmettelen kuika ikäisenäni naisena samaistut Juiceen?
        Taidat olla täti jolla on munat korissa.

• edellinen
        oliko juice? kirjoitti:

ja oliko juice nyt niin kaikkien naisten tulkki?
        ei minun ainakaan. juice ei tainnut korostaa kovin paljoa lauluissaa naisen kauneutta.
        Ihmettelen kuika ikäisenäni naisena samaistut Juiceen?
        Taidat olla täti jolla on munat korissa.

Kari Kuuvan näkyi olevan, alkuperäinen.

Rupsahda rauhassa, rakkaani mun!

Olin kuullut sen Juisen esittämänä, eräässä juhlassa, ja luulin hänen biisikseen.

No, Juicesta voi olla henkilönä montaa mieltä, minusta teki äärettömän hyviä sanoituksia, suorastaan loistavia.
        sellaisiin kykenee vain harva tässä maassa.

Munat korissa? Minulle outo sanonta, voisitko suomentaa?

Missä ilmoitin samaistuvani Juiceen?

• Takaisin 10v...

Nytkin väsyttää niin että ei silmät meinaa auki pysyä!

Olen juuri täyttänyt 60 ja huomannut pikkuhiljaa että esim.voimat vähenee salakavalasti.
      Vaikka kuinka mieli on intoa täynnä ja pää laahaa muutenkin "jäljessä"-kroppa kyllä kertoo,missä mennään.
      Vaikka en ole enää työelämässä ja järjestän itselleni päiviksi puuhaa,menoja yms...niin illalla olen niin puhki että olen alkanut epäileen jo jotain sairautta..??!
      Mutta sehän on se ikä...
      Muuten psyyke on tasapainossa ja asiat kunnossa,mitään ei puutu ja elämä juuri niinkuin itse haluaa,mutta vaan väsyy.
      Tätäkö tuleva vanhuus on??

• hyvältä

Enpä usko, että pelkästään ikä sitä tekee, eikä ainakaan vielä tuossa iässä. Mars, mars tohtoriin.

Sanoit olevasi 60, olen itse viisi vuotta vanhempi ja olen paljon vetreämpi kuin viisi vuotta sitten. Silloin olin vielä työelämässä ja hoidin vaikeasti dementoitunutta miestäni yöt ja viikonloput. Kärsin jatkuvasta unenpuutteesta ja uupumuksesta.
        Nyt olen yksin ja eläkkeellä. Harrastuksia ja menoa muutamana päivänä viikossa. En toki ravaa tukka putkella koko ajan, viihdyin kotonakin, teen kotitöitä, töllötän telkkaria, lueskelen, ulkoilen ja otan päivätorkut. Harvoin olen oikeasti väsynyt. Ei minusta mihinkään tukkisavottaan enää olisi mutta normaalielämässä jaksan ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe