gallup

vauvakuumeileva :)

Tässä vähän kysymyksiä.. :)

1.Kuinka pitkään olitte seurustelleet kunnes päätitte alkaa lapsentekoon?

2.Kumpi "ehdotti" ja miten? :)

3.Asutteko vuokralla vai omassa asunnossa?

Saa kertoa muutenkin vapaamuotoisesti omista kokemuksista.. :)

20

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen kuumeilija

1. Ensimmäisen kohdalla oltiin serusteltu 3 vuotta. Nyt sitten ollaan oltu yhdessä kohta 6 vuotta. Nyt siis toista yritämme saada aikaiseksi:)
      2. Ihan yhteistuumin on kummassakin tapauksessa ruvettu vauvaa "suunnittelemaan".
      3. Nyt asumma omassa asunnossa. Ensimmäisen syntyessä oltiin vielä vuokralla.

• tälla lailla

1. vajaa 5 vuotta
      2. minä puhuin miehen ympäri ;) no ei vaan, käytännössä minä aloin ensin puhumaan perheen perustamisesta, sitten kärvistelin vauvakuumeisena vuoden, jonka jälkeen mieskin oli valmis vauvan tuloon.
      3. asumisoikeusasunnossa

Vuosi yritystä takana eikä vauvaa näy. Jos olisin tämän tiennyt niin yritys olisi aloitettu jo aiemmin...

• _näin

1. Olimme tunteneet vuoden ja kuukauden ja myös asuneet lähes sen koko ajan yhdessä.
      2. Gynekologini "ehdotti", että lapsen hankintaa ei kannattaisi lykätä. (Ikää mulla silloin 35 vuotta.)
      3. Asumme omassa talossa.

Yritystä on nyt takana jo puolitoista vuotta, joten turhaan ei gyne patistellut.

• fisutt

1. Yhdessä oltu 2 vuotta 3 kk. Yhdessä asuttu 1v 9kk.

2. Minä (nainen) ehdotin tuossa toissa iltana avokille, että alettaisko tekemään serkkua veljen tulevalle vauvalle (jonka tulosta kuulin edellisenä päivänä). Parin tunnin keskustelun ja perustelun jälkeen hän oli samaa mieltä :)

3. Asutaan avomieheni omistamassa asunnossa.

Eilen otin sitten ehkäisyrenkaan illalla pois, että kohta saa alkaa toden teolla yrittämään :)

• äiti-22v

1.Taisi olla 3v joista 2v naimisissa.
      2.Mieheni halusi lasta tai oli halunnut jo 1 vuoden verran ennen kuin suostuin asiaan.
      3.Tällä hetkellä vielä vuokralla.

• tyttötyttö-20

1. Ollaan seurusteltu reilut kolme vuotta, joista 2,5 vuotta asuttu yhdessä. Vauvan yrittäminen alkaa syksyllä kun tuo mies siirtyy kokonaan töihin opiskelujen loputtua (jos vain hyvin käy) :)

2. Joskus kaksi vuotta sitten kerroin vauvakuumeesta ja siitä se ajatus on kehittynyt. Päätettiin vuosi sitten että aletaan yrittämään jahka mullakin on kandi kasassa :)

3. Vuokralla vielä, mutta asuntoa ollaan ostamassa heti kun vain on mahdollista!

• vauvakuumeileva

1. Ollaan seurusteltu 3 vuotta ja 3 kk.. yhdessä asuttu reilu 2 vuotta. Mutta ei siis olla vielä suunniteltu vauvantekoa. Ihan itsekseni vielä haaveilen, koska en usko että mun mies vielä haluaa/on valmis. Leikillään on kyllä asiasta puhuttu ja siihen malliin että "sitte joskus". Mulla vaan on sellanen tilanne ettei kannattaisi hirveästi asian kanssa aikailla, koska mulla on ollu endometrioosia :( en kuitenkaa halua sitä käyttää syynä, koska kummanki täytyy kuitenki olla valmis vanhemmaks - tottakai.

2. Eli ei tosiaan kumpikaa oo ehdottanu, vaikka haluaisin kyllä niin kovasti että sattuu.

3. Vuokralla, mutta aikomus olisi kyllä lähivuosina ostaa oma asunto. Sitäkin oon miettiny että riittäisiköhän meillä tulevaisuudessa edes rahat lyhentää asuntolainaa, jos on lapsia.. Ollaan "normaali-tuloisia", molemmat tienataan alle 2000/kk ja tälläkin hetkellä kun palkka tulee niin se melkein saman tien myös menee.

Mietin vaan että miten ihmeessä ne rahat sitten riittää, kun hoidan lasta kotona.. niin ainaki oon ajatellu että haluaisin olla kotiäitinä ainakin siihen asti kun lapsi on parivuotias. Ja jos ois vielä asuntolaina maksettavana. En tiiä, kuulostaa niin vaikealta :) Sitä vaan haluaa miettiä kaiken etukäteen, ettei sit tulis mitään rahavaikeuksia tulevaisuudessa. Tai joutuis laittamaan pientä lasta hoitoon, vaikka haluais ite hoitaa vielä kotona.

• Kahden äiti

Kaksi lasta, kuopus alle 2v. Olen kotona lasten kanssa, normi tulot ja omakotitalossa asutaan ja lainoja lyhennellään, ja hyvin ollaan tultu toimeen!

• fisutt

Meillä mies on kokoaikaisesti työssä ja minä opiskelen ja käyn töissä. Mies lyhentää asuntolainaa ja minä autolainaa. Minulla käteen jää n. 900e/kk opintotuki mukaan laskettuna. Maksan siitä autolainan lisäksi kaikki yhteiset laskut. Siltikin jää säästöön rahaa. Mielestäni teillä on kyllä ihan hyvät tulot :)

• ihmetyksenihmetys

Ihmettelen todella mihin IHMEESEEN teillä ne palkat menee?? Omat kuukausitulot ovat opintolainasta ja osa-aikaisesta työstä yhteensä n. 700e/kk plusmiinus satanen. Puolisolla samanlaiset tulot. Ja ihan omillamme elämme. SILTI jää jopa vähän säästöön joka kuukausi!

Eli MITÄ IHMETTÄ? Jos meillä olisi samanlaiset tulot kuin teillä, meillä olisi jo oma koti ja pikkunen taapertaja :O

• vauvakuumeinen..
        ihmetyksenihmetys kirjoitti:

Ihmettelen todella mihin IHMEESEEN teillä ne palkat menee?? Omat kuukausitulot ovat opintolainasta ja osa-aikaisesta työstä yhteensä n. 700e/kk plusmiinus satanen. Puolisolla samanlaiset tulot. Ja ihan omillamme elämme. SILTI jää jopa vähän säästöön joka kuukausi!

Eli MITÄ IHMETTÄ? Jos meillä olisi samanlaiset tulot kuin teillä, meillä olisi jo oma koti ja pikkunen taapertaja :O

Mä haluan hoitaa meidän lasta (jos/kun meille sellainen joskus siunaantuu) kotona ainakin pari ensimmäistä vuotta, ja enhän mä sitten saa yhtä paljon rahaa kuin tällä hetkellä työssä ollessa. Mä oon käsittäny et äitiyspäiväraha (?) on vähemmän kuin normi työttömyyspäiväraha lapsilisä n. 100. Olenko ymmärtänyt oikein? Se on suurin piirtein kolmasosa siitä mitä nyt tienaan.

Tällä hetkellä kyllä pärjätään ihan ok, mutta mun tulot tosiaan tippuis kolmasosaan ja sitten ois vielä lapsi... Mutta kai me sitten pärjättäis kun muutkin kerran pärjää :) Mut toi raha-asia ei tosiaankaan oo mun suurin huolenaihe. Kun vaan sais miehenki haluamaan yhteistä lasta yhtä paljon kuin mä haluan... Mutta ei taida tapahtua muutamaan vuoteen. Tänäänkin se sai päähänsä että meidän pitäs ostaa kakspaikkainen auto! Kun ostettiin farmari, luulin että se jo vähän enteilis sen perheenperustamishalua mut taisinpa olla väärässä... Kakspaikkanen auto kun ei oikeen käy sillon jos haluaa sellasen pienen taaperonkin ottaa kyytiin.

Nooh.. Ei kai se auta kuin olla kärsivällinen. Painostamaan en tosiaankaa halua alkaa, mut siihen kakspaikkaseen autoon en kyllä suostu ;)

• ihmetyksenihmetys
        vauvakuumeinen.. kirjoitti:

Mä haluan hoitaa meidän lasta (jos/kun meille sellainen joskus siunaantuu) kotona ainakin pari ensimmäistä vuotta, ja enhän mä sitten saa yhtä paljon rahaa kuin tällä hetkellä työssä ollessa. Mä oon käsittäny et äitiyspäiväraha (?) on vähemmän kuin normi työttömyyspäiväraha lapsilisä n. 100. Olenko ymmärtänyt oikein? Se on suurin piirtein kolmasosa siitä mitä nyt tienaan.

Tällä hetkellä kyllä pärjätään ihan ok, mutta mun tulot tosiaan tippuis kolmasosaan ja sitten ois vielä lapsi... Mutta kai me sitten pärjättäis kun muutkin kerran pärjää :) Mut toi raha-asia ei tosiaankaan oo mun suurin huolenaihe. Kun vaan sais miehenki haluamaan yhteistä lasta yhtä paljon kuin mä haluan... Mutta ei taida tapahtua muutamaan vuoteen. Tänäänkin se sai päähänsä että meidän pitäs ostaa kakspaikkainen auto! Kun ostettiin farmari, luulin että se jo vähän enteilis sen perheenperustamishalua mut taisinpa olla väärässä... Kakspaikkanen auto kun ei oikeen käy sillon jos haluaa sellasen pienen taaperonkin ottaa kyytiin.

Nooh.. Ei kai se auta kuin olla kärsivällinen. Painostamaan en tosiaankaa halua alkaa, mut siihen kakspaikkaseen autoon en kyllä suostu ;)

kärsivällisyyttä odotteluun. Toivottavasti mies tulee samoihin ajatuksiin :)

Mutta raha-asioista vielä: sulla on nyt hyvä tilaisuus aloittaa säästäminen vauvaa varten, pesämuna on kuitenkin aina hyvä olla ettei tarvitse pelätä että pärjääkö :) Ja mun kokemuksella pärjäätte kyllä ihan hyvin vauvan kanssa vaikka eläisitte pelkästään miehen tuloilla (tai no riippuu ihan vuokrasta..mutta kuitennii)!

Onnea!

• Nimetön

1.10kk Mutta lapsia ei tehdä, he ovat lahja. Nyt yhdessä 3v ja nykyään naimisissa.
      2.Ei sitä oikein kumpikaan varsinaisesti ehdottanut...Se on edelleen molempien suurin toive !
      3.Asumme omassa omakotitalossa.

• vauvakuumeinen :)

.. että lapset ovat lahja. Lahja jota kaikki eivät edes voi saada, toivon niin hartaasti että itse voin endometrioosista huolimatta. Sitä nyt vain on helpompi kysyä että "milloin päätitte alkaa vauvantekoon?" kuin "milloin päätitte alkaa saada lahjaksi lapsia?" :D

• epgtpaosjögaj

1. 4 vuotta
      2. minä vain kerroin ajatuksistani ja mies innostui muutaman kk päästä:)
      3. vuokralla

• näin..

1. 5½ vuotta oltiin seurusteltu kun vakavasti harkittiin asiaa ja aloitettiin yrittäminen (kesällä tulee 6 v yhdessä)

2. Mies puhui asiasta ensin ja sitten itekkin innostuin

3. Vuokralla

• meillä näin päin

1. 7 vuotta
      2. Minä aloin puhua jo vuosi sitten, en kylläkään niin tosissaan. 4 kk sitten otin uudestaan puheeksi ja miehen mielestä aika oli sopiva.
      3. Omassa omakotitalossa.

4 kk siis yritystä takana, tai lähinnä menty "tulee jos on tullakseen" metaliteetilla.

• -lailla

1. Seitsemän vuotta

2. Vauvan hankinnasta minä olen alkanut puhua jo vuosia sitten, mutta nyt miehenikin on lämmennyt ajatukselle, koska häät ovat pian tulossa ja muutenkin elämän tilannnekkin on vakaampi. esim. molemmat töissä

3. Asumme omassa kodissa.

• yritellään... :)

1. Oltiin seurusteltu jo yhdeksän vuotta ennen kuin päätettiin ryhtyä ensimmäistä yrittämään. Nyt jo pian vuosi yritystä takana.

2. Mies oikeastaan ehdotti jo tuossa muutama vuosi takaperin lastenhankintaa mutta itse olin vielä sitä vastaan. Nyt kuitenkin tein mieheni suunnattoman ylitsepääsemättömän onnelliseksi kun ehdotin lastenhankintaa tuossa keväällä 2008.

3. Asuimme tuolloin omassa asunnossa kun lasta ruvettiin yrittämään, mutta välissä tuli muutto toiselle paikkakunalle jossa nyt asumme vuokralla.

• ei ole tärppiä tullu

1. Juteltiin siitä ja päätettiin jos tulee niin tulee.(alusta saakka yritty)(ei ees tunnettu ku vajaa 6h ku juteltiin aiheesta)
      2.kohta vuosi oltu ja kohta vuosi yritetty
      3. vuokra

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe