Tässäpä laitoin hakemuksn vetämään erääseen varainhankinta -firmaan. Sitten rupesin tutustumaan tarkemmin kyseiseen yritykseen ja kovasti mainostavat sivustollaan asiakkaille jatkuvaa laadunvalvontaa, että nauhoittavat laadunvalvontaa varten puheluita. Lisäksi nauhoitteita käytetään opetustarkoituksessa. Onko tämä todellakin totta, että tuota saa tehdä? Eikö se mene kyttäämiseksi ja niskassa hengittämiseksi?
Sen vielä ymmärtäisin, että kuuntelevat satunnaisesti, mutta että ihan nauhoittaa täytyy. Ei sillä ettenkö osaisi puhua puhelimessa asiaa ja mukavia, mutta silti alkoi nimittäin tuntumaan, että enpä taida olla innokas enää...
Puheluiden nauhoittaminen?
11
1452
Vastaukset
- Jimmy Morris
Tuohon kyllä totean että mainitse yksikin mesta jossa tehdään alihankintana contact center toimintaa jossa tuota ei tehdä. Se on tänäpäivänä aivan normaalia ja sillä pelastat oman nahkasi kun asiakas reklamoi sinua vastaan. Milläs sitten puolustaudut kun asiakkaan sana on myyjä poloisen sanaa vastaan?
- Oppipoika82
Esimerkiksi pankit ja vakuutusyhtiöt nauhoittavat puhelunsa. Se on nimenomaan laadunvalvontaa. Sieltä voidaan tarkistaa jälkikäteen epäselviä tilanteita esimerkiksi sopimuksen sisällöistä, mikäli tulee riitaa.
Opetustarkoituksessa nauhoitettuja puheluita on käytetty ainakin niissä c-centereissä, missä itse olen työskennellyt, vain esimiehen ja myyjän väliseen opetustarkoitukseen, ei ne puhelut nyt sentään mitään vapaata youtube-riistaa ole olleet.- .....
Riippuu paljolti myös vakuutusyhtiöstä ja työskentelypaikasta siellä. Vakuutusmyyjien, ajanvaraajien, toimistohenkilökunnan, yrityspuolen jne. puheluita ei ainakaan nauhoiteta. Voi olla että puhelinneuvonnassa sitten nauhoitetaan. Toki riippuu vakuutusyhtiöstäkin.
- puhelinasiakaspalvelija
..... kirjoitti:
Riippuu paljolti myös vakuutusyhtiöstä ja työskentelypaikasta siellä. Vakuutusmyyjien, ajanvaraajien, toimistohenkilökunnan, yrityspuolen jne. puheluita ei ainakaan nauhoiteta. Voi olla että puhelinneuvonnassa sitten nauhoitetaan. Toki riippuu vakuutusyhtiöstäkin.
Sehän on selvää että puhelut nauhoitetaan joka paikassa, meillä niitä jopa kuunnellaan opetustarkoituksessakin niin että itse ja esimies pääsee omia puheluitaan kuuntelemaan ja joskus puhelun saa kuunnella koko tiimi mutta ne ovat niitä tapauksia jolloin esimies katsoo että puhelun kuuntelusta on posiitiivista hyötyä muille, siis on ollut hyvä myyntipuhe. Tarkoitus ei ole ketään nolata eikä "huonoja" puheluita missään yleisessä jaossa yhdessänaureskella!
Ainoa mikä itseä on viimeaikoina jäänyt mietityttämään on seettä eikö asiakkaalle pitäisi ilmoittaa puhelun alussa että puhelu nauhoitetaan... Luulisi että on laitonta ilman lupaa nauhottaa mutta enpä sitten tiedä.. - Alalla kaksi kuukautta viih...
Miten sen nyt ottaa... "vain myyjän ja esimiehen välisiä"... Varmaan silloin, kun kyse työntekijälle tulevasta palautteesta tms.
Opetustilanne toisaalta oli silloinkin, kun meitä oli työkkäristä "laitettu" sinne myyntikurssille c-centterin tuleviksi myyntitykeiksi parikymmentä henkilöä. (Lapinlahti) Siellä sitten kuuntelimme useita, asiakkaiden ja myyjän välisiä keskusteluja nauhoilta. Missään vaiheessa myyjät eivät sanoneet puhelimeen, että puhelu nauhoitetaan. Tientenkin kuulimme sen kuka vastaa ja useimmat vastasivat koko nimellään. Sen lisäksi meille kerrottiin mistä päin Suomea vastannut henkilö on. En usko, että niistäkään puheluista yksikään niihin osallistunut henkilö olisi halunnut sitä keskustelua niin monen kuuntelevan. Varsinkin kun asiakkaat ei edes tienneet, että keskusteluja tullaan isoissa ryhmä koulutuksissa käyttämään.
Esimerkkinä kuuntelimme miten juopunut henkilö lopulta sanoi "joo,joo joo" johon myyjä, että olettehan nyt ymmärtäneet tilanneenne tuotteen. Asiakas selvästi humalassa ja taas vastaa "joo,joo"
Kouluttaja painotti meille, että jos tulee kiistaa laskusta on meillä nauhoitus mistä voidaan kyseinen pätkä puhelimessa reklamaatiota tekevälle ihmiselle sitten soittaa. Yleensä jättävät purnauksen ja maksavat tilauksen. Sitten hän kyllä viimeiseksi totesi, ettei humalaiselle myyminen ole hyväntahdon mukaista eikä oikein suotavaakaan....
- Ilman asiakkaan lupaa
Työntekijän puheet saa nauhoittaa, asiakkaan puheita ei saa, ilman hänen lupaansa.
- sellaisiin lakipykälään
jossa näin muka sanotaan. vai onko tämä sellaista mielipiteen ilmaisua totena kuten itse asiakkaana toivoisit sen olevan?
- ...
Riittää ihan se, että puhelujen tallentamisesta tiedotetaan vastapuolelle, lupaa siihen ei tarvita.
- muski
... kirjoitti:
Riittää ihan se, että puhelujen tallentamisesta tiedotetaan vastapuolelle, lupaa siihen ei tarvita.
Siis en itse ole ainakaan kertaakaan kuullut että puhelun alussa ilmoitetaan asiakkaalle että puhelu nauhoitetaan??
Esim puhelinlehtimyynnissähän näin tapahtuu mutta itse minulla ei ainakaan ennen ollut hajuakaan sellaisesta ennenkuin menin itse myymään lehtiä vaikka itsekin olen lehtiä puhelimitse tilannut... - ...
muski kirjoitti:
Siis en itse ole ainakaan kertaakaan kuullut että puhelun alussa ilmoitetaan asiakkaalle että puhelu nauhoitetaan??
Esim puhelinlehtimyynnissähän näin tapahtuu mutta itse minulla ei ainakaan ennen ollut hajuakaan sellaisesta ennenkuin menin itse myymään lehtiä vaikka itsekin olen lehtiä puhelimitse tilannut...Joissakin asiakaspalveluissa kerrotaan nauhalla kun sinne soitat. Jos katselet isompien yritysten nettisivuja niin siellä kerrotaan että puhelut nauhoitetaan. Eihän sitä nauhoitusasiaa kuitenkaan myyntipuheluissa aleta selvittämään jos siitä ei erikseen kysytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1944952Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1124032Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573515
- 513420
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372907Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232316
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo282056UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949