Miten Sinä Mirkku hoidat itseäsi kotona arkisin?
Entä ,kun oot menossa juhlimaan,miten laitat itsesi,meikkaat,hiukset ym?
Olisi kiva kuulla myös,miten miehesi suhtautuu kauneuden hoitoon,onko ylpeä vaimostaan,kun pitää ihtestään huolta?
Kysymys Mirkulle kauneudenhoidosta
11
844
Vastaukset
- Mankkaan Mirkku
Miehet jos lukevat tämän viestin, ajattelevat: hohhoijaa, ja mehän emme heille halua paljastaa salaisia niksejämme.
Kauneus on katoava luonnonvara ja sen säilyttämiseen kannattaa panostaa nuoresta pitäen. Voisin sanoa, että paras kauneudenhoitovinkki on iloinen mieli ja positiivinen ajattelutapa, mutta se on vähän naiivia.
Puhtaus on kaiken perusta, ja puhdistan ihoni huolella sekä aamuin että illoin, puhdistusmaidolla ja kasvovedellä. Iltaisin tietysti erityisen huolellisesti kaikesta meikistä. Pari kertaa kuussa käytän kuorinta-ainetta ja saunaan laitan yleensä hunaja-oliiviöljykasvonaamion, joka kirkastaa ihon ja kuorii kuolleen solukon.
Koska ikää on jo mittarissa, satsaan hyviin kosteuttaviin ihonhoitotuotteisiin. Näiden hankkimisessa auttaa mieheni, joka matkustaa melko paljon ja pystyy asioimaan tax-freessä. Joka kerta tuodessaan pyytämäni tuotteet hän kyllä nurisee: "Kyllä nää naamarasvat maksaa..akat on ihan pimeitä". Mutta aina tuo, mistä voi päätellä, ettei hän kielteisesti suhtaudu, vaikkei koskaan mitään kommentoikaan.
Meikkaamisessa keskityn silmiin, joista olen turhamainen. Nuoresta tytöstä alkaen olen yöksi sivellyt ripsiin risiiniöljyä, ja ripset ovat säilyneet pitkinä ja tuuheina. Käytän silmäripsiin sekä kierremascaraa (L´Orealin Telescope) että vanhaa kunnon kakkumascaraa, jota tällä hetkellä saa vain Isadoran valikoimista. Olisipa hyvä, jos tämä klassinen tuote palaisi markkinoille, koska millään kierreharjalla ei saa yhtä hyvää tulosta.
Laitan mascaraa monta kerrosta ja annan kuivahtaa välillä. Silmärajauksilla saa aikaan itämaisen ilmeen vetämällä alaluomen rajausta hieman ylöspäin vinoon. Vältän mustaa rajausta, joka antaa turhan kovan vaikutelman. Se sopii nuorille, mutta itse käytän tummaa luumua, havunvihreää tai kirkkaansinistä. Laitan yläluomelle astetta vaaleampaa luomiväriä ja sipaisen valkoista kulmien alle ja silmänurkkaan katseen kirkastamiseksi (tämän opin tyttäriltäni). Alaluomella kyllä käytän mustaa kajalia.
Siitä olen kiitollinen, että huolimatta 52 ikävuodesta iho on säilynyt kimmoisana ja lähes rypyttömänä. Koska ihon väri on vähän oliiviin vivahtava, laitan peiteväriksi L´Orealin Sand -sävyä ja sitten vain Lumenen aurinkopuuterilla sipaisen poskipäihin, otsaan ja leukaan vähän korostusta. Vaatteisiin sopiva huulipuna ja meikki on valmis.
Tuosta ylläolevasta voisi päätellä, että käytän tolkuttomasti aikaa meikkaukseen, mutta ehei! Hyvä meikki syntyy parissakymmenessä minuutissa, ja siinä välissä ehtii vielä touhuta normaalit aamuhommatkin.
Varsinainen juhlameikki ei eroa arkimeikistä, ehkä kirkkaampi luomiväri. Hiukset pidän aina pitkinä ja nostan kammoilla ylös, arkena ja juhlissa.
Mies ei tosiaan koskaan kommentoi kauneudenhoitoani. Hän on sitä mieltä, että "hullu akkaansa kehuu", mutta on silminnähden hyvillään, jos joku toinen kehuu. Olisi kyllä mukava kuulla häneltäkin joku positiivinen kommentti, mitä sitä vieraiden kehuilla tekee, vaikka mukavahan niitäkin on kuulla. Kuka nainen ei kohteliaisuuksista ilahdu!
Mutta laitettuna ja hyvät vaatteet päällä on itsellä kiva olla, ja sehän on pääasia. Pitäkööt jotkut turhuutena, mutta omasta mielestäni se on parasta arkipäivän terapiaa.
Hyvää päivän jatkoa!
terkuin
Mirkku- Sirikli
Samoin teen minäkin.En luovu Silmänympärysvoiteesta,joka on Diorin 60/80,aivan ihana tuote,jota ei pysty ilman olemaan ja toinen on Clarinsin eye seerum,jota laitan aina illaksi,se liftaa alaluomea niin mukavasti ja taikoo melkein pienet rypyt pois.
Kieltämättä nää tuotteet on sen verran hyviä,että olen tyytyväinen,ettei niitä harakan varpaita oo niin kauheesti tullut,vaikka ikääkin on jo pian 48v.
Pitkät hiukset on must,ne pitää olla pitkälti yli puoleen selkään ja hoitaa niitä hyvin ja kiiltoa pitää olla...
Minun mies niitä aina pesun jälkeen selvittelee,kun ojennan harjan,jotta siinä sulle työmaata...noh,ei oo vielä kieltäytynyt selvittämästä,kaipa sitten tykkää siitä,että on pitkät hiukset.
Kyllä se ihonhoito ja puhtaus on niitä asioita,joita pitäisi joka naisen vaalia,pieni hetki itselle ja tulee parempi olo,kun on huoliteltu ja katsoo peiliin,niin pientä hymyä saapi olla,että oonpa taas freesin näköinen.
Ei ne voiteet kaiketi ihan ihmeitä tee,mutta kai se on psykologisesti jännä juttu,että itse tahtoo uskoa näiden voiteiden tehoon...haa,voi että,sitä tuntee ittensä välillä ihan nuoreksi naiseksi,kun saa laittaa itsensä fiiniin kuntoon,on sitten ilo silmälle myös miehelle....
Miehenikin olen opettanut nyt käyttäämään Biothermin kosteuttavaa kasvovoidetta,jota on helppo annostella pienestä pumppupullosta ja sain hänen käyttämään myös miesten Lumenen silmänympäryspuikkoa,joka viilentää ja kosteuttaa miehen ihoa.
Tässä meni hiukan aikaa,kun sain hänet käyttämään niitä,oli kiva kurkistaa oven takaa salaa,kun mies suihkun jälkeen laittoi näitä tuotteita.
Sum Summarum,kyllä miehetkin haluaa hoitaa ihoansa,kun niille hoitaa purkit kaappiin,partaveden rinnalle! - örkki
minä sain sitä hius-öljyä ystäväni kautta.toi sitä intiasta.olen sairastellut paljon ja ongelmia tuli päänahkaa myöten tietysti hiusten lähtöä.alotin hoidon tänään ,saas nährä mitä on apua.ei tietenkään ensimmäisestä kerrasta tule mitään tuloksia,ehkä parin kuukauden päästä.mulla on kokeilun alla myös yks tuote ilmoittelen siitäkin kun näkyy tuloksia.kauniita kevät päiviä!t.örkki
- metsästäjä öljyn
örkki kirjoitti:
minä sain sitä hius-öljyä ystäväni kautta.toi sitä intiasta.olen sairastellut paljon ja ongelmia tuli päänahkaa myöten tietysti hiusten lähtöä.alotin hoidon tänään ,saas nährä mitä on apua.ei tietenkään ensimmäisestä kerrasta tule mitään tuloksia,ehkä parin kuukauden päästä.mulla on kokeilun alla myös yks tuote ilmoittelen siitäkin kun näkyy tuloksia.kauniita kevät päiviä!t.örkki
Mistäs tuota alma öljyä saa tilattua
- Mankkaan Mirkku
metsästäjä öljyn kirjoitti:
Ota yhteys netin kautta: www.daburamla, sieltä löytyy tilauskaavake. Haluavat maksun ja vahvistuksen ennen toimitusta, joten itsekin pääsen tilaamaan vasta ensi viikolla, kun fyrkkaa kolahtaa tilille. 10 pullon toimitus oli jotain 160 USD.
t. Mirkku - Mankkaan Mirkku
Sirikli kirjoitti:
Samoin teen minäkin.En luovu Silmänympärysvoiteesta,joka on Diorin 60/80,aivan ihana tuote,jota ei pysty ilman olemaan ja toinen on Clarinsin eye seerum,jota laitan aina illaksi,se liftaa alaluomea niin mukavasti ja taikoo melkein pienet rypyt pois.
Kieltämättä nää tuotteet on sen verran hyviä,että olen tyytyväinen,ettei niitä harakan varpaita oo niin kauheesti tullut,vaikka ikääkin on jo pian 48v.
Pitkät hiukset on must,ne pitää olla pitkälti yli puoleen selkään ja hoitaa niitä hyvin ja kiiltoa pitää olla...
Minun mies niitä aina pesun jälkeen selvittelee,kun ojennan harjan,jotta siinä sulle työmaata...noh,ei oo vielä kieltäytynyt selvittämästä,kaipa sitten tykkää siitä,että on pitkät hiukset.
Kyllä se ihonhoito ja puhtaus on niitä asioita,joita pitäisi joka naisen vaalia,pieni hetki itselle ja tulee parempi olo,kun on huoliteltu ja katsoo peiliin,niin pientä hymyä saapi olla,että oonpa taas freesin näköinen.
Ei ne voiteet kaiketi ihan ihmeitä tee,mutta kai se on psykologisesti jännä juttu,että itse tahtoo uskoa näiden voiteiden tehoon...haa,voi että,sitä tuntee ittensä välillä ihan nuoreksi naiseksi,kun saa laittaa itsensä fiiniin kuntoon,on sitten ilo silmälle myös miehelle....
Miehenikin olen opettanut nyt käyttäämään Biothermin kosteuttavaa kasvovoidetta,jota on helppo annostella pienestä pumppupullosta ja sain hänen käyttämään myös miesten Lumenen silmänympäryspuikkoa,joka viilentää ja kosteuttaa miehen ihoa.
Tässä meni hiukan aikaa,kun sain hänet käyttämään niitä,oli kiva kurkistaa oven takaa salaa,kun mies suihkun jälkeen laittoi näitä tuotteita.
Sum Summarum,kyllä miehetkin haluaa hoitaa ihoansa,kun niille hoitaa purkit kaappiin,partaveden rinnalle!on tosi hyvä, sitä löytyy minultakin kylppärin kaapista. Yksi mahtava tuote on Guerlainin Issima Midnight Serum, kasvoseerumi. Sitä juuri tuotatan miehen avulla, koska tax-freessä se on noin kolmanneksen halvempi kuin normaalikaupassa.
Yleensä merkkejäni ovat juuri Biotherm tai Arden. Mies tuo myös Ardenin keramiidikapseleita, jotka sisältävät kaikkia ihmeitätekeviä öljyjä. Tuota Diorin silmänympärysvoidetta täytyy kokeilla, ehdottomasti. Levitän silmänympärysvoidetta iltaisin myös huulten ympäristöön ja hyvin on rypyt pysyneet poissa.
Joo, pitkä tukka ihan ehdottomasti. Oma tukka ulottuu nyt juuri puolen selän alapuolelle, kunhan saan tuota intialaista ihmeöljyä hommattua, niin katsotaan, mihin kasvuun roihahtaa.
t.Mirkku - Sirikli
Mankkaan Mirkku kirjoitti:
on tosi hyvä, sitä löytyy minultakin kylppärin kaapista. Yksi mahtava tuote on Guerlainin Issima Midnight Serum, kasvoseerumi. Sitä juuri tuotatan miehen avulla, koska tax-freessä se on noin kolmanneksen halvempi kuin normaalikaupassa.
Yleensä merkkejäni ovat juuri Biotherm tai Arden. Mies tuo myös Ardenin keramiidikapseleita, jotka sisältävät kaikkia ihmeitätekeviä öljyjä. Tuota Diorin silmänympärysvoidetta täytyy kokeilla, ehdottomasti. Levitän silmänympärysvoidetta iltaisin myös huulten ympäristöön ja hyvin on rypyt pysyneet poissa.
Joo, pitkä tukka ihan ehdottomasti. Oma tukka ulottuu nyt juuri puolen selän alapuolelle, kunhan saan tuota intialaista ihmeöljyä hommattua, niin katsotaan, mihin kasvuun roihahtaa.
t.Mirkkueye XP Seerumia,se on paras,Glorian lehden kauneustoimittajat valitsivat sen vuoden 2008 tuotteeksi.
Ja sitä käytän myös ylähuulen iholle,toimii.
Täytyypä minunkin kokeilla tuota Intian öljyä hiuksiini,saas nähä,miten lähtee hiukset komistumaan. - Mie vaa
metsästäjä öljyn kirjoitti:
Heips! tuota Daburin Amla hiustenhoitoöljyä saa myös suomalaisista nettikaupoista, esim. http://www.betterchoice.fi/kauppa.php?cat=12 tai http://dabur.voimapuoti.com/amla-hiusoljy/p/762.
Tai sitten ainakin Helsingin Intia-kaupasta on saanut, Hakaniemen Kauppahallin vierestä.
- Mankkaan Mirkku
että talvi-ihon kirkastamiseen on Lumenella hyvä tuote: Time Freeze Kiinteyttävä Pikakaunistaja. Käytän sitä meikin alla, se tosiaan antaa kirkkautta iholle. Kun olen aivan varma, että kukaan ei näe, harjoitan kasvojumppaa ilmehtimällä kuin Mr. Bean. Joskus olen erehtynyt harrastamaan kasvojumppaa autossa liikennevaloissa ja huomannut, että viereen pysäköidystä autosta seurataan suurella kiinnostuksella jumppaharjoituksiani. Silloin olen hymyillyt leveästi vastaan ja antanut tyyppien luulla, että joku on päivälomalla hullujenhuoneesta.
t. Mirkku- kuullu että
ilmehteleminen vanhentaa ja tekee juonteita?
- Mankkaan Mirkku
kuullu että kirjoitti:
ilmehteleminen vanhentaa ja tekee juonteita?
mutta kuminaamailmehtiminen ei.
t. Mirkku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827