Kiltit ihmiset, antakaa minulle vinkkejä mihin ammattiin voisin suuntautua!? olen sosiaalinen, minulla on ns. tarve auttaa ihmisiä, en kuitenkaan kykenisi tekemään sairaanhoitajan töitä koska en halua mm. piikittää ketään. tykkään suunnitella porukassa, en välttämättä halua tehdä töitä koko aikaa yklsin vaan yhdessä muiden tai jonun toisen ihmisen kanssa. haluan, että tiedän ja tunnen olevani avuksi. myös ympäristönsuojelu sinällään kiinnostaa. en ehkä halua töihin ulkomaille, tai ehkä joskus tulevaisuudessa se on mahdollista. haluaisin ammattikorkeakouluun, mutta mikä ala!! antakaa vinkkejä!!!! kiitos!
Mikä ammatti minulle sopisi?
3
645
Vastaukset
- voisi auttaa
Käväse juttelemassa työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologin kanssa, siitä voisi olla apua! Itseä ainaki autto vähän kun hän kertoi erilaisista vaihtoehdoista. Älä hätäile, löydät vielä oman alasi!
- kenties
joku näistä:
sosionomi, opinto-ohjaaja (yliopisto, kasvatustieteet), iltapäiväkerhonohjaaja, lastentarhanopettaja (yliopisto, kasvatustieteet), aineopettaja (en suosittele useat kaverini ovat olleet aloilla mutta vaihtaneet ne, koska eivät kestäneet pissiksiä opiskelijoita), psykologi (yliopisto taas kerran) jne...
mut todellakin ammatinvalinnanohjaajalle...
- Tyttö-96
Heippa =)
Minulla olisi yksi vaihtoehto. Sosiaaliohjaaja. Ehdotan tätä siksi, koska kyseiseen ammattiin tarvitaan korkeakoulututkinto, ja sinähän haluat korkeakouluun. Toisena, sosiaaliohjaaja työskentelee sosiaalityöntekijän kanssa samassa huoneessa, eli työparina. Tässä ammatissa sinun ei tarvitsisi töskennellä yksin ja etkös halunnutkin työparin? Tässä ammatissa myös autetaan ihmisiä =D
Itse toki päätät mille alalle menet. Tämä oli vain oma ehdotukseni tuosta sinun ammattikuvauksestasi. Toivottavasti se unelma ammatti löytyy =D Onnea sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2805411- 704996
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413428
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv672958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232698