Minulla on windows xp home edition joka on todella hidas.
Miten koneen saisi nopeammksi ?
Käynnistäminenkin kestää todella kauan.
Hidas kone
6
497
Vastaukset
Ei tullut mieleen kertoa koneesta ja käyttämistäsi ohjelmista tarkempaa tietoa? Ei täällä selvänäkijöitä olla.
- tiedoilla voi
antaa vain yhden neuvon joka tosin tepsii varmasti
-Rahallaon myyntihetkellä usein semmonen just ja just riittävä keskusmuisti. Kun sitten on tullut näitä servicepack'eja, ei muisti enää oikein riitäkään. Tiedän pilvin pimein näitä tapauksia. Lisää sitä muistia.
- EliteN00b
Koneen nopeus riippuu monesta asiasta.
Ilmaiseksi voit tehdä seuraavia toimenpiteitä:
-Poista turhat tiedostot
Käynnistä->Ohjelmat->Apuohjelmat->Järjestelmätyökalut->Järjestä uudelleen.
Tuolta voi ruksittaa oikeestaan kaikki muut paitsi "Pakkaa tiedostot". Pakattujen tiedostojen lukeminen ja kirjoittaminen on hitaampaa vaikka levytilaa säästyisikin.
Suosittelen myös ohjelmaa nimeltä CCleaner http://www.ccleaner.com/
-Poista turhia ohjelmia
Käynnistä->Asetukset->Ohjauspaneeli->Lisää tai poista sovellus
Jotkin ohjelmat tuppaavat käynnistymään tietokoneen käynnistyessä joten tämä hidastaa konetta. Voit myös estää joitain ohjelmia käynnistymästä näin:
Käynnistä->Suorita->"msconfig" ilman hipsuja.
Tuolta "käynnistys" ja ruksi haluamastasi pois.
Itselläni estettynä on "reader_sl"(Arobe acrobat), webbikameran softat, open office ja muutama muu. Ole kuitenkin varovainen noiden kanssa ettei tietokoneen toiminta häiriinny.
-Eheytä kovalevy
Käynnistä->Ohjelmat->Apuohjelmat->Järjestelmätyökalut->Levyn eheytys.
Tarkasta vapaan tilan määrä. Jos tila on lopussa niin kone takkuaa.
Lisää tilaa voi mahdollisesti lisätä laskemalla järjestelmän palautuksen vaatimaa tilaa näin:
Klikkaa oikealla "Oma tietokone" ->Ominaisuudet->Järjestelmän palauttaminen->Asetukset josta säätää jp-n vaatimaa levytilaa(itselläni on 600MB).
-Klikka oikealla oma tietokone->Ominaisuudet->Lisäasetukset->(Suorituskyky) Asetukset ja sieltä "Paras suorituskyky"
-Tarkasta onko haittaohjelmia(spybot ja avast on suosikkiyhdistelmäni)
Rahalla:
-Lisää muistia
-Uusi prosessori
-Näytönohjain
-Kovo
-Kokonaan uus kone;)
Mut noista ehkä muistin lisäsy on kivuttomin/tehokkain/tarpeellisin tapa.
Tässä mitä nyt nopeasti tuli mieleen. Mut sinä jolla tuli muita optimointikikkoja mieleen ni kirjota ihmeessä, kerätään tähän hyvä lista:) - ....
..kun asennat tuon ja turautat oletusasetuksiilla. Scan ja Repair perään.
Advanced SystemCare Free v3
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html - -+-
Suorita-ikkunaan msconfig ja käynnistys-välilehdeltä roimasti rukseja pois.
Googleta ohjelmien nimiä, jos muuten et saa tolkkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943722
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.962702Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172337- 1252315
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070