vihdoin, mikäli Itä-Häme oikein kertoi!Rusila on monta vuotta kirjoitellut aukioloaikojen korjaamisesta ihan asiaa.Ainakin kesäaikana liikkeitten pitäisi olla auki esim.klo 19-20 asti.Tarkoitan muitakin kuin torin laidalla olevia.Ja yhtenäiset aukiloajat koskien kaikkia yrittäjiä.Olen itse työssä klo 17 ja sen jälkeen ei ehdi kuin ruokakauppaan, monesti olen turhaan kolkutellut..Ei ihme , että lähdetään Lahteen ja sieltä ostetaan sitten kaikki muukin.Monta euroa kotikaupungista pois.Vuohkallioon kaipaisin naisten vaateliikettä Tuuloksen tyyliin.Kampaamopalvelut myös pitempään auki, kun ei voi epäsäännöllisen työn vuoksi varata seuraavaa aikaa, on vaikeaa päästä käsittelyyn.Tiedän monta työssä käyvää, jotka käyvät nekin palvelut Lahdesta ostamassa.Kummallisen hitaasti Heinolassa herätään ,onko se hämäläisten tapa vai meneekö yrittäjillä niin hyvin.
Heräävätkö
6
325
Vastaukset
- kaiken nähnyt
Joopa joo. Vaikka ne kaupat olisi auki yötä myöten, ei sitä ostovoimaa olisi. Lama ja muutenkin. Pitäisi olla kauppakeskuksia, joissa nuoriso lorvii kahvikupin äärellä monta tuntia ja vanhukset käyvät kaupassa aamusta. Jos kyseinen henkilö ei osaa järjestellä menojaan vapaitten mukaan, niin huonosti on elämä. Jos , Todella on tarvetta ostaa esim. pusero tittyyn juhlaan, ei sitä kait kukaan viimetippaan jätä. Ja jää juuri sinä iltana vaatekaupan oven taa kolkuttelemaan. Meidät vain on opetettu siihen että, mulle kaikki nyt ja Heti! Kyllä täältä kaiken saa ja hyvällä palvelulla. Kyllähän niitä luuraajia riittää aina, niin kaupoissa, kirjastoissa, kahviloiss yms. Mutta harvat todella astaa niin paljon, että kannattaisi olla auki 24h ja pitää vierasta työvoimaa.Minun tietääkseni oli miten epäsäännöllinen työ hyvänsä , työ vuorot pitää olla näkyvillä pariviikkoa eteenpäin. Siitä sitten tutkailemaan ja aukiolo- aikoja katsomaan. Heinolassa ei tarvita Suurkaupungin mallia( terv. Rusilalle)
- et ole
yrittäjä.Tällä asenteella en ihmettele, vaikka Lahti kutsuu ostoksille.Jos asiakkaat on yrittäjän mielestä luuraajia, ei tee mieli ostaakaan, kyllä se naamasta näkyy.
- nähnyt
ei ole kuullut termiä" heräteostos" joita naiset tekevät vaatekaupoissa.Ja eikö täällä kesäisin pitäisi palvella turistia ja mökkiläisiä.Kyllä on valikoimissa vikaa jos ei kauppa kesälläkään käy.Asikaita syyllistämällä ja arvostelemalla ei ainakaan kassa kilise.
- sitten tiedä
että 8:n ja 24:n tunninkin välillä on olemassa lukuja?
- laman kourissa
sitten tiedä kirjoitti:
että 8:n ja 24:n tunninkin välillä on olemassa lukuja?
Kyllä pitää olla paljon niitä heräte-ostosten tekijöitä, jotta kauppojen kandee olla auki esim:8.00-21.00. Että kaikki kulut saadan peittoon. Kyll se näin pienel kaupungilla on aika turhaa, nuoril ei hirveesti oo mania käytettävissä ja vanhat ei osta kun,ne säästää laman pelossa. Työttömyyttä riittää. No, ruokaa on kait pakko ostaa ja ne ruokakaupathan on auki aikasesta aamusta iltaan. Ne jol sitä ostovoimaa on osaavat kyllä asioida kauppojen auki-olo aikaan. Jos tosissaan lasketaan tän kylän ostajat, niitä ei hirveesti oo. Ja kauppoja on mistä valita, sekä auki-olo aikoja. en mä oo yrittäjä, vaan työtön ostaja.
- aistit avoinna
Johan on aihe löydetty. Asun kyseisellä paikkakunnalla, ja tykkään asua.( vaikka haukkujia riittää) Kaupoista olen löytänyt sen mitä tarvitsen ja palvelu pelaa. Aina on ovi ollut auki( edellyttää, että tiedät ne kaupan avoinna olo ajat)mitään ilman en ole jäänyt. Olen käynyt Lahdessakin asioimassa, varannut paljon aikaa, rahaa ja asennetta. Taitaa se isoissa liikkeissä asiointi olla paljolti ajanvietettä, koko perheelle. Kyllä, Heinolassa on tehty virhe siinä, että viety liikkeitä pois keskustasta. Jos esim.Robbari olisi torin likeellä asiat olisi toisin. Olisi kilpailua hinnoissa ja auki-olo ajoissa. Nyt, keskustassa on säpinää vain kesäisin. Kerrostalot vanhuksia täynnä, perheelliset suureksi osaksi omakoti alueilla ja nuoriso pyörii ABC, Tähtihovissa ja joskus harvoin keskustassa. Mihin niitä pidennettyjä kaupan aukiolo-aikoja tarvitaan. Kaikkihan täältä pois lähtee, eihän täällä ole edes töitä, tuleville lapsillemmekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h654242- 674241
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1092905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv582796Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212029Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091353- 1801281