Hei!
Miten kauan te ootte olleet vauvastanne erossa ja missä iässä? Saimme esikoisemme kolmisen kuukautta sitten. Ja kun hän oli kuukauden aloitin samanlaisen urheilun kuin aijemmin. Puolitoista tuntia olen neljä kertaa viikossa pois. Yhden kerran on mummo tullut katsomaan siksi aikaa.
Olenko nyt sitten surkea äiti?! "Ystäväni" veti tästä uskomattomat herneet nenään ja saa kyllä syyllisen olon. Hänen mielestään on lisäksi pinnallista yrittää näyttää hyvältä lapsen ollessa näin pieni. Itse koen säännöllisen liikunnan auttavan jaksamaan ja saan siitä lisää potkua. Lisäksi se puolitoista tuntia koko vuorokaudesta omaa aikaa tekee pää kopalle hyvää. Ja myönnän kyllä suoraan että tottakai haluan näyttää hyvältä. Kuka ei?
Olen ylettömän rakastunut ja hullaantunut aarteestamme. En silti ole ajatellut linnoittautua kotiimme neljän seinän sisään.
Lisäksi miehelläni ja minulla on yhteinen harrastus, jota molemmat aijomme jatkaa ja ottaa myös tyttäramme siihen osalliseksi. Viime viikolla hän olikin jo mukana.
Tulipas tilitettyä... Ahdistaa tuo arvostelu. Ihanaa päivää kaikille!
Huono äitikö?
10
1008
Vastaukset
- kannattaa ehdottomasti
panostaa! Mielestäni on hyvä että käyt liikkumassa, annat siinä sitten lapsellekin hyvän esimerkin kunhan kasvaa! Hienoa!
Näitä baareissa kävijöitä ja risteilyistä haaveilijoita en ymmärrä. Aivan turhaa!
Puolitoista tuntia ei ole pitkä aika olla pois, vauva pärjää sen hetken isän kanssa!
Itse olen ollut korkeintaan neljä tuntia pois vauvani luota, ja lapsi on kohta 10 kk. Peloton ja iloinen lapsi!
Kunhan puhuu ja liikkuu sujuvasti, voi mennä vaikka mummolaan yöksi.- ........
Ensinnäkään ei kannata kauheasti laittaa painoarvoa sille jos joku kateellinen valittaa. Ei varmaan itse pääse liikkumaan vaikka haluaisi..
Mä olen kova jumppaaja ja salilla huhkija ja aloitin ne uudestaan heti kun synnytyksen jälkitarkastus oli ohi. Mieheni tykkää olla lapsensa kanssa ja jos hän on töissä, vien vauvan 7kk, omille vanhemmilleni.
Harrastan liikuntaa itsekseni pari kertaa viikossa, lisäksi hoidan meidän ruokaostokset ym. siten, että käyn kaupassa yksin. Ja nyt seuraa pahin: Vauva oli neljä päivää vanha kun kävin jo ruokakaupassa yksin. Mieheni hoitaa vauvan paljon paremmin kuin kaupassa käynnin:)
Lisäksi olin myös työpaikkani pikkujouluissa, noin 4 tuntia. Autolla tietenkin olin enkä mitään alkoholia ottanut. Sitä minäkään en ymmärrä jos pienen lapsen vanhemmat käyvät kovasti viihteellä. Meillä ei ole mieskään käynyt kertaakaan baarissa vauvan synnyttyä. Ei edes pikkujouluissa. Ja ihan omasta, vapaasta tahdostaan!
Että senkun harrastat! - huoh..
........ kirjoitti:
Ensinnäkään ei kannata kauheasti laittaa painoarvoa sille jos joku kateellinen valittaa. Ei varmaan itse pääse liikkumaan vaikka haluaisi..
Mä olen kova jumppaaja ja salilla huhkija ja aloitin ne uudestaan heti kun synnytyksen jälkitarkastus oli ohi. Mieheni tykkää olla lapsensa kanssa ja jos hän on töissä, vien vauvan 7kk, omille vanhemmilleni.
Harrastan liikuntaa itsekseni pari kertaa viikossa, lisäksi hoidan meidän ruokaostokset ym. siten, että käyn kaupassa yksin. Ja nyt seuraa pahin: Vauva oli neljä päivää vanha kun kävin jo ruokakaupassa yksin. Mieheni hoitaa vauvan paljon paremmin kuin kaupassa käynnin:)
Lisäksi olin myös työpaikkani pikkujouluissa, noin 4 tuntia. Autolla tietenkin olin enkä mitään alkoholia ottanut. Sitä minäkään en ymmärrä jos pienen lapsen vanhemmat käyvät kovasti viihteellä. Meillä ei ole mieskään käynyt kertaakaan baarissa vauvan synnyttyä. Ei edes pikkujouluissa. Ja ihan omasta, vapaasta tahdostaan!
Että senkun harrastat!Ei kuule yhdet pikkujoulut pahaa tee. Se ei aina tarkoita, että siellä vedetään lärvit. Itse kävin pikkujouluissa ja vauva oli 3 kk. Otin pari viinilasillista hyvän ruuan kanssa ja lähdin kotiin oltuani siellä nelisen tuntia. En minäkään ymmärrä niitä, jotka juoksevat kapakoissa jatkuvaan. Kerran pari vuodessa ei kyllä haittaa tee. Kannattaisi sinun kuitenkin miehellesi sanoa, että käy jossain kavereittensa kanssa, jos tekee mieli. Siis pikkujouluissa vaikka: eihän siinä ole mitään ongelmaa, jos viina ei ole ongelma. Jumpat aloitin viikon jälkeen synnytyksestä. Ehkä sitä ei ole niin hysteerinen, kun on jo niitä lapsia siunaantunut 4. Mies pitää myös huolta itsestään. Ei ole käynyt ryyppäämässä, mutta pelaa tennistä ja sählyä. Itse käyn vielä hierojalla joka toinen viikko. Perheen kesken harrastetaan patikointia, matkailua, ulkoilua, mökkeilyä, kylpylässä käyntiä jne. mitä milloinkin voidaan.
- .........
huoh.. kirjoitti:
Ei kuule yhdet pikkujoulut pahaa tee. Se ei aina tarkoita, että siellä vedetään lärvit. Itse kävin pikkujouluissa ja vauva oli 3 kk. Otin pari viinilasillista hyvän ruuan kanssa ja lähdin kotiin oltuani siellä nelisen tuntia. En minäkään ymmärrä niitä, jotka juoksevat kapakoissa jatkuvaan. Kerran pari vuodessa ei kyllä haittaa tee. Kannattaisi sinun kuitenkin miehellesi sanoa, että käy jossain kavereittensa kanssa, jos tekee mieli. Siis pikkujouluissa vaikka: eihän siinä ole mitään ongelmaa, jos viina ei ole ongelma. Jumpat aloitin viikon jälkeen synnytyksestä. Ehkä sitä ei ole niin hysteerinen, kun on jo niitä lapsia siunaantunut 4. Mies pitää myös huolta itsestään. Ei ole käynyt ryyppäämässä, mutta pelaa tennistä ja sählyä. Itse käyn vielä hierojalla joka toinen viikko. Perheen kesken harrastetaan patikointia, matkailua, ulkoilua, mökkeilyä, kylpylässä käyntiä jne. mitä milloinkin voidaan.
On mun miehellä siis omakin harrastus ja oli pientä varpajaista ja silleen..
- -a-
Voi taivas, säkö voit sanoa mikä on turhaa kenellekin? Ihmiset, joihin myös äidit ja isät lukeutuvat, haaveilevat eri asioista. Jos joku haluaa baariin mennä niin se tuskin on niin hirveää kuin miltä saat sen kuulostamaan.
Tietysti on eri asia nämä jotka joka viikonloppu käyvät, mutta jos esim. kolmen kuukauden ikäisen lapsen äiti haluaa lähteä ensimmäistä kertaa viihteelle YHDEKSI illaksi niin suotakoon se hänelle. Itse olen ollut kolme kertaa yötä pois kotoa, ja kahtena kertana näistä olen vetänyt kunnolla perseet olalle, teki hyvää eikä edes kaduttanut. Lapsi nyt 8kk, ja en koe olevani huono äiti. Muulloin olen lapseni kanssa melkeinpä 24/7, tietty joskus lähden yksin koiran kanssa lenkille tai kauppaan tms.
Mutta alkuperäiselle, liikuntaharrastus on aina hyvästä, ja lapsi ei kärsi vaikka olisi päivittäin tunnin erossa äidistä. Kyllä isälläkin on oikeus viettää kahdenkeskistä laatuaikaa lapsensa kanssa:)
- se on
ihan ok, jos se miehellesi sopii. Vauvahan pärjää nyt sen kolmisen tuntia vieraamamssakin hoidossa, ja sanoit 1,5 tuntia poissa olevasi..niin eiköhän se ihan ok ole, niin kauan kuin te saatte perheessänne asiat järjetettyä jne.
- Saara32
Jos sinulla on mahdollisuus liikkua niin liiku! Jos vauva on sellainen, että tyytyväisenä on isän kanssa niin ei siitä ole mitään haittaa. Jaksat itse paremmin.
Mulla on ollut mahdollisuus aloittaa liikunta ilman vauvaa vasta lapsen ollessa taaperoiässä. Olisi varmasti auttanut jaksamaan vauvavuoden, mutta muksut ovat erilaisia ja tämä minun tapaukseni oppi juomaan jostain muusta kuin tissistä päälle vuoden vanhana... - ...
Sun kaverilla ei vissiin ole omia lapsia!? tai sit on ihan sika ruma ja huonossa kunnossa ja on sitä mieltä et sunkin pitäis olla..!! Joo sanot piut paut tollaisille väitteille!! Lapsi hyötyy siitä että vanhemmat ovat kunnossa, sekä henkisesti että fyysisesti.
- tosi niuho
Minä oon oikeesti tosi niuho näissä jutuissa. Kakkonen on nyt melkein vuoden, enkä oo ollut siitä yhtään yötä erossa, en kovin montaa tuntia putkeen päivälläkään. Mä oon just sellanen äiti joita täällä aina irvitään, kannan lasta liinassa kaiken aikaa, imetän taaperoksi ja nukun yöt suunnilleen käsi kädessä.
Mutta siltikin mä jätän lapsen ihan huoletta isän hoitoon joksikin aikaa. Jätin jo ihan pienenä. Eihän se isä mikään vieras hoitaja ole! Ja treenaamisen alotin kanssa pari kuukautta synnytyksen jälkeen taas. Treenatessa kun poissaolot oli alle 2 tuntia, niin eihän vauvalle sillä aikaa tullu ees nälkä. Ja noin lyhyet poissaolot nyt menee tosiaan mummon tai muun tutun hoitajan kanssakin ihan hyvin.
Jatka treenaamista ihan huoletta vaan! Mä oon ainakin paljon parempi äiti kun otan säännöllisesti pikku hetken ihan vaan itselleni, ja pidän kropastanikin huolta.
Se on mustakin sitten ihan eri asia että jätetään puolivuotias pitkäksi viikonlopuksi mummolaan tms. Mutta pari tuntia isän kanssa on musta jotain sellasta mitä ei voi pitää hoitoon jättämisenä ollenkaan. - välittää
EI kannata välittää toisten ihmettelyistä... minäkin olen törmännyt moniin äiteihin, joiden lapset eivät pärjää ilman heitä hetkeäkään. He itse kuvittelevat olevansa jotain enemmän kuin muut lapsen läheiset.
Itse olen ihan synnytyksestä lähtien ollut omissa menoissani...myös siellä paljon parjatussa baarissakin käväissyt(ja vielä kauhistus ristelilyllekin lähdössä). Olen opiskellut, harrastanut, urheillut, ollut viihteellä, enkä koe millään tavoin, että vauvani olisi siitä jotenkin kärsinyt. Itse olen ainakin energisempi hänen kanssaan ollessaan. EN kyllä osaisi kuvitellakaan itselleni tilannetta, että olisin vain koko ajan hänen kanssaan. Eikä lapsen syntymän pidä muuttaa koko muuta elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713