Koiranomistajan

OIKEUDET

Lapsille kun opetetaan että karkkipapereitakaan ei saa heittää tien sivuun,mutta Minulla koiranomistajana on kuitenkin vapaus koirani kanssa käydä tekemässä tarpeet naapurien tonttien läheisyyteen, kun en ihan omalle pihalle kuitenkaan voi.Ei ole Minun ongelma vaikka läheisen seudun lapsien mieluinen leikkipaikka onkin mennyt pilalle, koirani kun saa tehdä ja tekee tarpeensa mihin haluaa .Kun en mitenkään ehdi aamuisin ja iltaisin pitemmälle lenkille kun niin kiire jonnekkin ! -ei minnekkään.

18

1023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,jo,,

on maailmankirjat sekaisin, kun koiranomistajatkin tekevät tarpeensa samaan paikkaan kuin koiransa. Jutusta sai sellaisen käsityksen. Huh huh

• Vastaus1

Se luetun ymmärtäminen on joillekkin vaikeaa se tulee esille jo koulussa "sitä on varmaan liikkeellä."Ainahan asian voi ymmärtää niinkuin itse haluaa ja paremmin sopii itselle.

• vaikka

Pilkkua viilaat.!!!Jos ei muuta sanottavaa.

• Kusmutteri

Ja kenties jollain viluisella on oikeus tehdä pikku hurtastasi rukkaset, ettei kädet palellu. On se nyt vaan sillä tavalla, että jos et jaksa sitä koiran pikkusta kakkaa kerää jemmaan, niin parempi ois vaan kakattaa omalla pihalla.

• omistaja88

Kyllä v*tuttaa korjata joka ikinen kerta koiran jätökset tienposkesta ja kiikuttaa parhaassa tapauksessa kilometrien päähän roskikseen. Ei muuten niin ketuttais, mutta kun siinä paskakasan vieressä usein on rikkinäisiä pulloja, hampurilaiskääreitä, tupakantumppeja ja tietenkin ne käärepaperitkin siitä askista, karkkipapereita ym ym. Kukas ne korjais pois??? Vissiin tää siivoamisvelvollisuus koskee siis vain ja ainoastaan koiranomistajia, ja koiren jätöksiä?? Muulla ryönällä ja paskalla ei siis mitään merkitystä?
        Itse ainakin mieluummin soisin että lapseni astuisi sitten vaikka siihen koiranpaskaläjään, jos tienpenkalla on käveltävä, kuin siihen pullonkaulaan. Paska lähtee sentään pesemällä, mutta se lasinsirpale aiheuttaakin sitten jo vakavamman vamman.

• viilaa
        omistaja88 kirjoitti:

Kyllä v*tuttaa korjata joka ikinen kerta koiran jätökset tienposkesta ja kiikuttaa parhaassa tapauksessa kilometrien päähän roskikseen. Ei muuten niin ketuttais, mutta kun siinä paskakasan vieressä usein on rikkinäisiä pulloja, hampurilaiskääreitä, tupakantumppeja ja tietenkin ne käärepaperitkin siitä askista, karkkipapereita ym ym. Kukas ne korjais pois??? Vissiin tää siivoamisvelvollisuus koskee siis vain ja ainoastaan koiranomistajia, ja koiren jätöksiä?? Muulla ryönällä ja paskalla ei siis mitään merkitystä?
        Itse ainakin mieluummin soisin että lapseni astuisi sitten vaikka siihen koiranpaskaläjään, jos tienpenkalla on käveltävä, kuin siihen pullonkaulaan. Paska lähtee sentään pesemällä, mutta se lasinsirpale aiheuttaakin sitten jo vakavamman vamman.

Missä niitä pullonsirpaleita on kun asun minäkin kaupukialueella? tosi harvoin olen niitä nähnyt.enkä usko että kukaan ihan sirpaleiden viereen menee koiraansa pask.... lienee mielikuvitus tai harha kyseessä sinulla.Olisihan tietysti siinä kasvatuksessa paljonkin tekemistä kodeissa,päivähoidossa ja kouluissa ,asenteenmuutos näihin roskajätteisiin.Kaikki roskaajat varmasti ovat aikanaan olleet ainakin koulussa .Voisihan sitä esim.jättää muutama muinaishistorian tunti väliin ja keskittyä ympäristö käyttäytymiseen nykyaikana. (jos asia vaikka menisi jakeluun edes jotenkin).

• en ainakaan
        viilaa kirjoitti:

Missä niitä pullonsirpaleita on kun asun minäkin kaupukialueella? tosi harvoin olen niitä nähnyt.enkä usko että kukaan ihan sirpaleiden viereen menee koiraansa pask.... lienee mielikuvitus tai harha kyseessä sinulla.Olisihan tietysti siinä kasvatuksessa paljonkin tekemistä kodeissa,päivähoidossa ja kouluissa ,asenteenmuutos näihin roskajätteisiin.Kaikki roskaajat varmasti ovat aikanaan olleet ainakin koulussa .Voisihan sitä esim.jättää muutama muinaishistorian tunti väliin ja keskittyä ympäristö käyttäytymiseen nykyaikana. (jos asia vaikka menisi jakeluun edes jotenkin).

kerää ainuttakaan koirani tuotosta pihalta!!!

Eri asia on jos se sattuisi kyykkimään jonkun pihalla tai keskellä kulkuväylää, tai leikkialueella, mutta sekin on mahdotonta, koska koirani ei kaki sellaisille paikoille, vaan aina tiensivuun pientareelle, pöheikköön tai pusikkoon..ja sinnehän saavat todellakin jäädä!

Enkä minä myöskään päästä koiraani toisten piha-alueille!

Esim. viimeisen puolentoista vuoden aikana olen 4 kertaa joutunut paikkailemaan koirani tassuja/varpaita, kun on niitä lasinsiruja mitä ihmeellisimmissä paikoissa, jopa koiratarhojen portin pielessä!!!

• hankit
        omistaja88 kirjoitti:

koiran jos huoltotoimenpiteet ei huvita.

• huoltotoimiin
        hankit kirjoitti:

koiran jos huoltotoimenpiteet ei huvita.

kuuluu se, että tarttee kerää koiranpaskat pois. Koiralle se on ihan sama jääkö ne sinne vai otetaanko mukaa, tuskin koiran elämä järkkyy siitä jos et kerää paskoja pois. En ite henk.koht. ainakaan kerää ihan periaatteesta koiran jätöksii pois niin kauan ku ihmiset hajottaa lasipulloja kadulle yms.

• vauhdikkaan provon

Sehän tämä on koska piskinkusettajakaan ei voi olla noin kusipäinen tyyppi,paitsi tietysti avohoitoon päässyt.

• ,oikeudet

ja VELVOLLISUUDET.

• opettanut

koirani töhrimään spray maalilla puistojen penkit ja talojen seinät, potkimaan ja ryöstämään mummoja, kakkaamaan ja pissaamaan vain omalle pihalle. Nyt ei ole kenelläkään valittamista koirani käytöksestä.

• hunningolla

Onko ihan pakko ottaa esimerkki koirankin kanssa näistä ala arvoisista käytöstavoista,jos joku vaikka varastaa niin pitääkö siitä ottaa malli, -varmaankin. Kyllähän se näillä asenteilla yhteiskunta on menossa siihen tunnetun maan kulttuuriin. nimm,järjen käyttö ei ole kielletty.

• vai oletko 6 v

Lauseen jälkeen tulee piste, ei välilyönti!

• kirjoittamaan

Opettele ymmärtämään selvät asiat.Käsiteltävä asia aivan toinen mistä kirjoitit.pätkiikö?

• tekemistä

pilkuilla ja pisteillä on koiranomistajan tapojen kanssa? Vie sinäkin se ihana hurttasi sontimaan kotipihallesi.

• pitäisi saada

oma palsta missä saisivat jauhaa pas***.

• voe!
        pitäisi saada kirjoitti:

oma palsta missä saisivat jauhaa pas***.

Hassua, että kun keskustellaan kiivaasti jostain tunteita kuohuttavasta aiheesta, niin joku ei keksi muuta kuin kommentoida oikeinkirjoituksesta.
        Mitä vitun väliä sillä on, osaako kirjoittaa korrektisti vai ei, kunhan asia tulee ymmärretyksi?
        Minun mielestäni on vaan hienoa, että täällä vaihdetaan näitä mielipiteitä,
        ne pilkut voi joku tunkea vaikka persiiseensä...

Itse en omista koiraa(vielä, mutta pian) ja monesti olen niitä koirankakkoja raapinut tennarini pohjasta tikulla ja kironnut vuolaasti, mutta silti olen sitä mieltä, ettei se kakka tai pissa niin paljon haittaa, sehän on luonnontuote. Se hajoaa. Näin eläimistä pitävänä ihmisenä ottaa paremminkin päähän se, kun löytää tuolta joenpenkalta kaljatölkkien "pakkausmuovirinkuloihin"(lainausmerkeissä siksi, etten tiedä virallista nimitystä) kuolleeksi kuristuneita sorsia. Ei siihen eläinten pahoinvointiin ihmisten asuttamilla alueilla tarvita lemmikkikoiria ja lasinsiruja...

Lapsuusmuistot tässä oikein palaavat mieleen, kun lapsena pikkubroidin kanssa haettiin pikkuisilla kottikärryillä hevosen kakkaa ratsastuspolulta, kun äiti käski. Ja kyllä äitin ruusut tykkäsivät hyvää:) Pitäisiköhän ottaa kokeiluun myös naapureiden koirien ja kissojen kakat,
        kun tontin kupeessa ei kulje ratsupolkua?

Ai niin, anteeksi kirjoitusvirheeni näin etukäteen, niin ei tarvitse niistä sitten erikseen mainita...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe