Perheeni on nyt sairastellut rankan vatsataudin kahdesti. Vuoronperään olemme olleet kipeenä. Perheeseeni kuuluu lisäkseni 2 lasta (3v ja 8v) ja itse opiskelen tällä hetkellä. Eli jos lapseni ovat kipeitä, joudun myös itse olemaan poissa opinnoistani. Nyt kuitenkin olen joutunut olemaan normaalia enemmän poissa koska tämä epidemia on ollut sitkeä. Eilen olin itse ihan voimaton ja päätin hakea sairaslomaa ja siitä todistuksen sairaanhoitajalta. Hän selasi tietojani ja totesi "oletpas ollut paljon opinnoista pois, voitko olla noin paljon?" Totesin etten voi sairaana opiskella johon hän totesi tylysti että "jos nyt sitten tämän päivän laitan". Alkoi tympiä toi sairaanhoitajan kommentti! En todellakaan ole huvikseni pois opinnoistani, mutta mielestäni nuo asiat eivat sairaanhoitajalle kuulu siinämielessä, että alkaisi niistä huomautella ja päätellä tarvitsenko sairaslomaa. Olin pyörtyä vastaanotolla, kuumettakin oli ja minusta selkeästi huomasi sen, että olen kipeä.
Sairaanhoitajan etiikka...
3
1271
Vastaukset
- sairaanhiotajan
kuuluu kunnioittaa potilaan itsemääräämisikeutta, vaikkei se olisi yhteneväinen hänen oman näkemyksensä kanssa. Toisaalta hänellä on myös valvotteita toimia annettujen ohjeiden mukaisesti, eli kuinka paljon saa kirjoittaa saikkua.
Epäasialliset kommentit eivät kuulu korrektiin käyttäytymiseen, varsinkaan jos asiat eivat kuulu sen hektiseen hoitotilanteeseen.- se oli
tahatonta. Lausahdus, jonka kipeänä ottaa herkästi itseensä koska aihe on arka.
- ihmettelen vain
"...mielestäni nuo asiat eivat sairaanhoitajalle kuulu siinämielessä, että alkaisi niistä huomautella ja päätellä tarvitsenko sairaslomaa."
Missä maailmassa sä oikein elät?! Eiköhän se asia kuulu sairaanhoitajalle jos olet sen vuoksi sinne mennyt. Ja luuletko että sairaanhoitajat ovat jotain saikkuautomaatteja, joiden tehtävänä on jaella sairaslomaa kaikille sitä pyytäville mitään kyselemättä?? Saikusta haetaan todistus juuri sen vuoksi, että voidaan todistaa terveydenhuollon ammattilaisen todenneen sairasloman tarpeelliseksi, joten sairaanhoitajan tehtävä on TODELLAKIN päätellä tarvitsetko sairaslomaa.
Ja vielä ihmettelen miten olet tuollaisesta loukkaantunut. Mun mielestä tuossa lausahduksessa ei ole mitään tylyä. Taitaapa olla nyt niin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038