tallennettuna koneelleni ja haluaisin sen laittaa eteenpäin, niin kuinka voin muuttaa sitä muotoon, jona se aukeaa? Laitoin nimittäin ja tuli viesti, ettei vastaanottaja voi avata koneellaan wps- tiedostoa. Onko keinoa muuttaa ja kuinka?
Olen aika kokematon ja tarvitsen mieluusti tarkkoja ohjeita. Kiitos!
kun
13
1390
Vastaukset
- siitä saa
kun kirjoittelee worksillä.
- millä ohjelmalla
te toiset kirjoitatte? Olen enemmän kuin ymmällään...yritän selvittää miten saan muutettua muotoa.
- kun nyt tulit
millä ohjelmalla kirjoitti:
te toiset kirjoitatte? Olen enemmän kuin ymmällään...yritän selvittää miten saan muutettua muotoa.
kysyneeksi
"millä ohjelmalla te toiset kirjoitatte?"
Aika harva loppujen lopuksi kirjoittaa Worksilla,
eihän se edes tule kaikkien Windowsien mukana.
Minullakin on 6 Windows-konetta (W2000 ja XP-koneita) eikä yhdessäkään tullut Worksia mukana.
Ei se sinun email-kaverisikaan saa sitä auki
jos hänellä ei ole worksia.
Vielä harvempi käyttää tallennukseen .wps-muotoa.
Joko .doc, rtf tai peräti .txt on parempi.
Itse käytän mm. Wordia, OpenOfficea ja Notepadia. - ap...
kun nyt tulit kirjoitti:
kysyneeksi
"millä ohjelmalla te toiset kirjoitatte?"
Aika harva loppujen lopuksi kirjoittaa Worksilla,
eihän se edes tule kaikkien Windowsien mukana.
Minullakin on 6 Windows-konetta (W2000 ja XP-koneita) eikä yhdessäkään tullut Worksia mukana.
Ei se sinun email-kaverisikaan saa sitä auki
jos hänellä ei ole worksia.
Vielä harvempi käyttää tallennukseen .wps-muotoa.
Joko .doc, rtf tai peräti .txt on parempi.
Itse käytän mm. Wordia, OpenOfficea ja Notepadia.edelleen sormi suussa. Latasin Openofficen ja yritin sillä avata worksin kirjoituksia. En onnistunut. Minulla on windows xp ja ollut kolmisen vuotta ja works-ohjelma tuli mukana ja en ole arvannut muita etsiäkään. Olen opetellut käyttöä melkinpä "kantapään kautta" ja jotain oppinutkin.
Anteeksi, etten hoksannut käyttää samaa nimimerkkiä. On tosiaan tarpeen ilmaista kuka on kussakin kirjoituksessa kyseessä. Ja olen normaali - en MT-potilas. Mieluummin toisinpäin, kun ajattelee ammattiani...
Toivon, että löydän keinoja selviytyä ongelmistani. Mukavaa kevättä! - kun nyt tulit
ap... kirjoitti:
edelleen sormi suussa. Latasin Openofficen ja yritin sillä avata worksin kirjoituksia. En onnistunut. Minulla on windows xp ja ollut kolmisen vuotta ja works-ohjelma tuli mukana ja en ole arvannut muita etsiäkään. Olen opetellut käyttöä melkinpä "kantapään kautta" ja jotain oppinutkin.
Anteeksi, etten hoksannut käyttää samaa nimimerkkiä. On tosiaan tarpeen ilmaista kuka on kussakin kirjoituksessa kyseessä. Ja olen normaali - en MT-potilas. Mieluummin toisinpäin, kun ajattelee ammattiani...
Toivon, että löydän keinoja selviytyä ongelmistani. Mukavaa kevättä!tuli XP:si mukana niin se oli laitevalmistajan oma
"extra" lisäys siihen XP-pakettiin.
Näitä on.
Standardi XP:hen jollaiset minulla on se ei
kuulu.
Minulla on XP Home ja XP Pro ja ei ole
ollut kummassakaan mukana.
Kait se Worksisi osa tehdä esimerkiksi .rtf :iä?
Talleta fileesi siten niin muutkin saa ne auki.
- EliteN00b
Onko .wps tiedosto worksilla tehtailtu?
Kokeiles että jos avaat tiedoston ja klikkaat "tallenna nimellä".
Mitä vaihtoehtoja löytyy "Tallennusmuoto"-listasta?
Mahdollisesti jokin noista tiedostomuodoista avautuu vastaanottajan koneella, en tosin tiedä antaako juurikaan vaihtoehtoja kun ei ole kokemusta ko. ohjelmasta.- se on kirjoitettu
Works ohjelmalla ja olen tosiaan ymmällään kun vastaanottaja ei saa auki. Itselläni olen kokeillut ja laittanut eri s-posteistani toiseen ja teksti avautuu. Kysyy ensin avataanko worksilla ja kokeilin notepad ym mutta ei avaudu muilla tai niillä tulee siansaksaa...
- EliteN00b
se on kirjoitettu kirjoitti:
Works ohjelmalla ja olen tosiaan ymmällään kun vastaanottaja ei saa auki. Itselläni olen kokeillut ja laittanut eri s-posteistani toiseen ja teksti avautuu. Kysyy ensin avataanko worksilla ja kokeilin notepad ym mutta ei avaudu muilla tai niillä tulee siansaksaa...
.wps tiedosto taitanee olla works-ohjelmiston oma formaatti.
Voit kokeilla sellaista että jos avaat tiedoston worksilla ja klikkaat "tallenna nimellä" ja "tiedostomuoto" valiokosta valitsee toisen tiedostopäätteen.
Jos kerrot mitä vaihtoehtoja löytyy listasta niin voin kertoa jos jokin tiedostomuoto olisi hyvä. - EliteN00b
EliteN00b kirjoitti:
.wps tiedosto taitanee olla works-ohjelmiston oma formaatti.
Voit kokeilla sellaista että jos avaat tiedoston worksilla ja klikkaat "tallenna nimellä" ja "tiedostomuoto" valiokosta valitsee toisen tiedostopäätteen.
Jos kerrot mitä vaihtoehtoja löytyy listasta niin voin kertoa jos jokin tiedostomuoto olisi hyvä.Niin ja jäi mainitsematta.
Itse käytän OpenOffice ohjelmistoa. Ilmainen ja pätevä ohjelmisto, sisältää myös taulukkolaskennan, esitykset jne.
http://fi.openoffice.org/lataa.html se on kirjoitettu kirjoitti:
1. Älä hyvä ihminen käytä sitä Worksia, se on tarkoituksella pilattu roskaohjelma! Lataa ilmainen, yhteensopiva OpenOffice ja käytä sitä.
2. Älä vaihda nimimerkkiä kesken ketjun! On fiksua esiintyä yhtenä kirjoittajana, jos ei ole mielenterveyspotilas. Jos on, sitten voi olla toinen tilanne. Ei me siviilissäkään muuteta nimeä joka kerta kun avataan suumme.
Kuullostaa joltain oudolta officetiedostolta.. OpenOffice ainakin avaa monia tiedostoja ja sillä voi tallentaa johonkin normaaliin odf, rtf, pdf, csv yms. muotoihin.
- ap....
kysyy tarkennuksia? Kirjoitin uuden koosteen open office -ohjelmalla ja tallensin sen.
Nyt sekään ei mene vastaanottajalle. Se avautuu minun koneella ja yritin saisinko muutettua sitä ja tallentaa toisessa muodossa jotta vastaanottaja sen voisi avata, mutta en onnistu siinä.
Tulee kokeiluista vastaus, että virhe tms...
Mikä tässä mättää? ap.... kirjoitti:
kysyy tarkennuksia? Kirjoitin uuden koosteen open office -ohjelmalla ja tallensin sen.
Nyt sekään ei mene vastaanottajalle. Se avautuu minun koneella ja yritin saisinko muutettua sitä ja tallentaa toisessa muodossa jotta vastaanottaja sen voisi avata, mutta en onnistu siinä.
Tulee kokeiluista vastaus, että virhe tms...
Mikä tässä mättää?"Nyt sekään ei mene vastaanottajalle. Se avautuu minun koneella ja yritin saisinko muutettua sitä ja tallentaa toisessa muodossa jotta vastaanottaja sen voisi avata, mutta en onnistu siinä."
Ilmeisesti vastaanottajalla ei ole ohjelmistoa officetiedostojen avaamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321423
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011114Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81908