apua

mandy

osaako joku kertoa yksityiskohtaisesti ja hyvin miten pistetään injektio lihakseen?

9

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haet

sellaista tietoa?

Terveydenhoito-oppilaitoksessa kyllä se opetetaan ja työharjoitteluissa sitä harjoitellaan.

Älä vaan todellakaan odota että täältä saisit siihen päteviä vastauksia, jätä siis pistelyt niille jotka sen taidon osaavat ja omaavat luvan injektioita pistellä.

• mandy

älä rupea mulle kun et tiedä minkätakia tietoa kyselen. itse osaan harvinaisen hyvin pistää sc ja im, olen kokenut hoitaja ja käynyt uusimmat lääkekoulutukset. kerään vain erilaisia tietoja ja taitoja sillä työmaalla on niistä ollut puhetta! jos et itse tiedä niin pistämistapojakin on monia ja voivat silti olla kaikki oikeita ja eri vuosina kouluissa opetetaan hieman eritavalla! pyysin asiallista tietoa miten olette tottuneet pistämään, ja jos tarvitsisin apua niin lukisin ehkä koulukirjoista yms en suomi24 keskustelusta. täällä haluan nimenomaan erilaisten ja erivuosina koulutettujen hoitajien kokemuksia ja erilaisia oppeja! kiitos, tarkoitus ei ole olla ilkeä vaikka viestini siltä kuulostaa, yritän vain selittää miksi kysyin! :)

• elä hermoonnu
        mandy kirjoitti:

älä rupea mulle kun et tiedä minkätakia tietoa kyselen. itse osaan harvinaisen hyvin pistää sc ja im, olen kokenut hoitaja ja käynyt uusimmat lääkekoulutukset. kerään vain erilaisia tietoja ja taitoja sillä työmaalla on niistä ollut puhetta! jos et itse tiedä niin pistämistapojakin on monia ja voivat silti olla kaikki oikeita ja eri vuosina kouluissa opetetaan hieman eritavalla! pyysin asiallista tietoa miten olette tottuneet pistämään, ja jos tarvitsisin apua niin lukisin ehkä koulukirjoista yms en suomi24 keskustelusta. täällä haluan nimenomaan erilaisten ja erivuosina koulutettujen hoitajien kokemuksia ja erilaisia oppeja! kiitos, tarkoitus ei ole olla ilkeä vaikka viestini siltä kuulostaa, yritän vain selittää miksi kysyin! :)

"älä rupea mulle kun et tiedä minkätakia tietoa kyselen. " -- "tarkoitus ei ole olla ilkeä vaikka viestini siltä kuulostaa, yritän vain selittää miksi kysyin! :) "

Joo olisit voinut heti kysymyksenasettelussasi täsmentää miksi kysyit tietoa, niin oltais molemmat ehkä säästytty ilmeiseltä mielipahalta.

Kokenut hoitaja varmaan tietää että vuorovaikutustaidot ovat tässä työssä äärettömän keskeiset kädentaidon ohella, eikö?
        Mä olen myös hoitaja, mutta en osaa enkä jaksa kuvailla työtapojani pistämisen suhteen. Toivottavasti joku sitten voi auttaa sua tiedon keruussa. Jaksellaan!

• mandy
        elä hermoonnu kirjoitti:

"älä rupea mulle kun et tiedä minkätakia tietoa kyselen. " -- "tarkoitus ei ole olla ilkeä vaikka viestini siltä kuulostaa, yritän vain selittää miksi kysyin! :) "

Joo olisit voinut heti kysymyksenasettelussasi täsmentää miksi kysyit tietoa, niin oltais molemmat ehkä säästytty ilmeiseltä mielipahalta.

Kokenut hoitaja varmaan tietää että vuorovaikutustaidot ovat tässä työssä äärettömän keskeiset kädentaidon ohella, eikö?
        Mä olen myös hoitaja, mutta en osaa enkä jaksa kuvailla työtapojani pistämisen suhteen. Toivottavasti joku sitten voi auttaa sua tiedon keruussa. Jaksellaan!

joo, en pahalla halunnut sanoa. enkä sitä alkuperäiseen viestiin kirjoittanut koska luulin ettei tarvitse.. en tiennyt että minut tullaan haukkumaan huonoksi hoitajaksi jos kyselen...

• on ongelmana????
        mandy kirjoitti:

joo, en pahalla halunnut sanoa. enkä sitä alkuperäiseen viestiin kirjoittanut koska luulin ettei tarvitse.. en tiennyt että minut tullaan haukkumaan huonoksi hoitajaksi jos kyselen...

Kirjoitat tänne viestin minkä voi käsittää väärin, saat vastauksen joka ainakin minun mielestäni oli ihan asiallinen ja sinä väität että joku haukkui sinua huonoksi hoitajaksi???
        En nyt ihan ymmärrä...

• varmaankin
        on ongelmana???? kirjoitti:

Kirjoitat tänne viestin minkä voi käsittää väärin, saat vastauksen joka ainakin minun mielestäni oli ihan asiallinen ja sinä väität että joku haukkui sinua huonoksi hoitajaksi???
        En nyt ihan ymmärrä...

se huono itsetunto ongelmana ja se ettei kestä yhtään kritiikkiä toiminnastaan,, ehkäpä näin.

Tosiaan minäkin luulin ensin, että nyt joku finninaamainen piikeistä ja lääkkeistä kiinnostunut nulikka sieltä kyselee pistämisneuvoja, mutta sehän olikin jossain määrin keskenkasvuinen hoitaja,,hmmm pelottaa joutua hoitoon.. ;)

• mandy
        varmaankin kirjoitti:

se huono itsetunto ongelmana ja se ettei kestä yhtään kritiikkiä toiminnastaan,, ehkäpä näin.

Tosiaan minäkin luulin ensin, että nyt joku finninaamainen piikeistä ja lääkkeistä kiinnostunut nulikka sieltä kyselee pistämisneuvoja, mutta sehän olikin jossain määrin keskenkasvuinen hoitaja,,hmmm pelottaa joutua hoitoon.. ;)

joo, minä en pyytänyt mielipiteitä itsestäni hoitajana.. hieman vain ihmetyttää, ettei voida vaan kysymykseen vastata

• ...
        mandy kirjoitti:

joo, minä en pyytänyt mielipiteitä itsestäni hoitajana.. hieman vain ihmetyttää, ettei voida vaan kysymykseen vastata

kaada ittelles vaan ja mieti sitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe