Mie oon tosi ujo koulussa ja oon yrittäny alkaa olla silleen normaali mut en pysty onko neuvoja??
Ja toiseks mua kiusataan silleen kun mä ouhun välkillä ihan normaalilla äänellä niin kaikki sanoo "En kuulee" :(:( itken aina illat kun kaikki ärsyttää mua silleen
Surullinen :(
2
708
Vastaukset
- Ripsipisto
Mun itseni on hankala mennä porukkaan mukaan ja yleensäkin puhua vieraille ihmisille.
Mun kohdalla tilannetta on vaan pahentanut just tommonen samanlainen "en kuule" -hokeminen. Puhuminen on alkanut jännittää.
Nykyään, jos joku sanoo minun puhuvan liian hiljaa, toistan sanomani hieman kovempaa. Ei siihen kuole, vaikka joku ei välillä kuulisi - kohteliasta on toistaa, jos joku ei kuule.
Mitä ujouteesi tulee, jatka yrittämistä, mutta älä vaadi itseltäsi liikoja liian nopeasti. :)
Ujoutesi voi olla kytköksissä tuohon, että puhut hiljempaa, vaikka mielestäsi puhuisit normaalilla äänellä. Kun ujous katoaa, puhuminen saattaa 'helpottua'.
Niin tai näin, älä ota turhia paineita tuosta "en kuule" -hokemisesta tai ujoudesta. :) - ideoita.
Anna niiden sitten olla kuulematta. Kyllä tulee vielä vastaan joku joka kuuntelee sinua.
Tässä neuvo: saat olla ujo. Mitä enemmän muutat itseäsi muiden mieleiseksi sitä huonompi olo sinulle tulee. Ainut mitä voi tehdä on yrittää ajatella asiat aina hyvässä valossa.
JA jos eivät sua kuule niin voit vastata siihen mitä tahansa kun kerta eivät kuule. Sanoo vaikka että "No jos itse olisit hiljaa niin ehkä kykenisit kuuntelemaan paremmin" jos hän tämän kuulee niin voipi siihen tokaista että hyvinhän sä kuulit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996064
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774