Mitä kuuluu "lakkoringille"?

non-rec

Heippa kimppakaverit: Saimander - se varsinainen alku-agiteeraaja joka minut tähän sai houkuteltua ;-D - Reetta, Mamaupendo, Laiska-Lasse ja Suvenkorento!

Miten teillä muilla menee täysin alkoholittoman maaliskuun kanssa? Hienosti tietenkin. Kiva kun jokunen anonyymikin lienee samoilla linjoilla. Entä aloittiko Voihan Vinetto -nimimerkki lakon jälkijunassa vai odottaako uutta aloitusta, kun ei hoksannut että reki lähti jo?

Voin rehellisesti tunnustaa että lakko on pitänyt täysin. Ei ole iltapalan kanssa tullut valkoviinilasillinen edes mieleen, vaikka on pruukannut mielijuomani olla silloin kun kulinaarinen nautinto on viinilasillisella täydentynyt. Sopimus mikä sopimus. Mukavalta tuntuu se, ettei ole oikeasti tarvinnut "luontoa" edes koetella.

Kuvittelin että paino putoaisi, mutta eipä ole viinimäärät näköjään olleet sitä luokkaa että nauttimattomuudella olisi kalorit ratkaisevasti vähentyneet. Paino on ihan sama kuin helmikuun lopussa. Olen kuitenkin liikkunut vähintään yhtä paljon kuin ennen lakon alkua. M.o.t.?

Puolisko on lutkahtanut mukaan ihan pyytämättä, niin että ennen pitkää meillä lienee uuden Volvon hinta kasassa. Tämä Saimanderille tiedoksi. Eli kahteen pekkaan säästäen kertynee lähemmä sata ecua autonvaihtorahastoon maaliskuulta. Jospa tuo vanha lähes 300000 ajettu vehjes vielä kestäisi vähän aikaa...

Heti maaliskuun päätyttyä pitää alkaa pakata Yllästä varten. Siellä ei ainakaan aikaisemmin ole ollut Alkoa, eikä sitä ole huomannut kaivatakaan. Muistelen että Jounin kaupan remontin yhteydessä kyseinen liike Äkäslompolon liepeille ilmestyisi, liekö siellä jo? No, oli tai ei, meikäläinen hiihtelee (ja tanssahtelee) ihan ilman liemivirikkeitä, kuten ennenkin.

Tsemppiä loppurutistukseen kimppakamuille ja muillekin ajatuksessa mukana oleville, ja reipasta kevään jatkoa kaikille!

19

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkumummukka

kyllä Jounin kaupassa löytyy alko ja pankkiautomaatti. Vanhaan kauppaan on tullut uusia yrittäjiä. Oli mielenkiintoinen taidekauppias. Muuttanut etelästä sinne. Aivan ihastuttava rouva.

• non-rec

Kohtahan sitä lompoloa taas kierretään, ja vähän muitakin latuja. Onkohan kylän naisten sauna (ja avanto) vielä siinä rannassa kerran viikossa? Pitäisi joskus käydä kun on aikaisempina vuosina jäänyt väliin.

• Työttömyysvuosieni aikana syrjäännyin seuraelämästä siinä määrin että "kosteat" houkutukset ovat vähissä.

Elämäni sulostuttajan siivellä jossain avajaisissa tms. tarjolla oleva kuohkari ei ole kummoinen houkutin.

Neljä viikkoa kolistelen vielä levyjen kanssa ja nitkuttelen taljoja.
      Sitten seuraa kahden kuukauden kausi "turmiolan tommin" elämää.
      Tai ainakin houkutuksia siihen.

Syklistä on vanhuuseläkeläisen elämä.

• non-rec

Näkyy olevan niiiiiin hiljaista tässä ringissä. Ehkäpä se on merkki siitä että ihmisillä on muuta hommaa kun kevätkin kirkastuu päivä päivältä. Mitä ihmettä Sinä niiden levyjen ja taljojen kanssa kolistelet ja nitkuttelet? Remonttia teet, niinkuin joku muukin täällä? Vai vielä ns. oikeita työhommia, ettei aika kävisi pitkäksi?

Etelään voisin minäkin lähteä, vaikka heti. Jää kuitenkin syksyn puolelle, pimeään aikaan. Josko jo silloin olen saanut vanhuuseläkepäätöksen itseni kanssa päätettyä...

• non-rec kirjoitti:

Näkyy olevan niiiiiin hiljaista tässä ringissä. Ehkäpä se on merkki siitä että ihmisillä on muuta hommaa kun kevätkin kirkastuu päivä päivältä. Mitä ihmettä Sinä niiden levyjen ja taljojen kanssa kolistelet ja nitkuttelet? Remonttia teet, niinkuin joku muukin täällä? Vai vielä ns. oikeita työhommia, ettei aika kävisi pitkäksi?

Etelään voisin minäkin lähteä, vaikka heti. Jää kuitenkin syksyn puolelle, pimeään aikaan. Josko jo silloin olen saanut vanhuuseläkepäätöksen itseni kanssa päätettyä...

Remontoimaan olen liian laiska eikä nykyinen asuntommekaan siihen inspiroi.

Kolistelutarpeeni olen tyydyttänyt arkiaamuisilla punttisalikäynneillä.

Puuro piiloon klo 8:n tietämissä ja salille klo 9:n jälkeen.
        Tänään ronskisti takakyykkyä pohjasta, ranskalaisia punnerruksia ja reilusti mahaa.

Maastavedot maanantaisin, tiistaisin pystypunnerrukset, työnnöt ja maha, keskiviikkoisin koukistajat ja perjantaisin aerobinen 1,5h.

Täytteeksi päivittäin taljoja ja putkivempeleitä innostuksen mukaan.

Alkoholin suhteen en ole mikään absolutisti.
        Kaukana siitä.
        Liikuntatottumukseni ja tavoitteeni eivät vaan istu yhteen vähäisenkään tissuttelun kanssa.
        "Turmiolan Tommin" jaksot ovat viihteellisyydessään riittävän epäterveellisiä.
        Parempikuntoisena niistä nauttii enemmän ja kestää paremmin.

Täysin en remonteiltakaan välty.
        Olen vakaasti päättänyt katsoa terhakkaasti sivusta vapaa-ajan asuntomme kylppärin remonttia ja ehkä, siitä innostuneena, maalata yhden makuuhuoneen.

Oikeilla työhommilla minua aina silloin tällöin ahdistellaan.
        Viimeisen kyselyn hinnoittelin siihen tasoon että kysyjän mielenkiinto saattoi hiipua.

• non-rec
        laiska-lasse kirjoitti:

Remontoimaan olen liian laiska eikä nykyinen asuntommekaan siihen inspiroi.

Kolistelutarpeeni olen tyydyttänyt arkiaamuisilla punttisalikäynneillä.

Puuro piiloon klo 8:n tietämissä ja salille klo 9:n jälkeen.
        Tänään ronskisti takakyykkyä pohjasta, ranskalaisia punnerruksia ja reilusti mahaa.

Maastavedot maanantaisin, tiistaisin pystypunnerrukset, työnnöt ja maha, keskiviikkoisin koukistajat ja perjantaisin aerobinen 1,5h.

Täytteeksi päivittäin taljoja ja putkivempeleitä innostuksen mukaan.

Alkoholin suhteen en ole mikään absolutisti.
        Kaukana siitä.
        Liikuntatottumukseni ja tavoitteeni eivät vaan istu yhteen vähäisenkään tissuttelun kanssa.
        "Turmiolan Tommin" jaksot ovat viihteellisyydessään riittävän epäterveellisiä.
        Parempikuntoisena niistä nauttii enemmän ja kestää paremmin.

Täysin en remonteiltakaan välty.
        Olen vakaasti päättänyt katsoa terhakkaasti sivusta vapaa-ajan asuntomme kylppärin remonttia ja ehkä, siitä innostuneena, maalata yhden makuuhuoneen.

Oikeilla työhommilla minua aina silloin tällöin ahdistellaan.
        Viimeisen kyselyn hinnoittelin siihen tasoon että kysyjän mielenkiinto saattoi hiipua.

Minä onneton ihan olin unohtanut Sinun punttisalihommasi. Levyt ja taljat siis ovat sielläkin ammattisanastoa, ei vain rakentamisessa yms. Levypainot olisin tiennyt, mutta taljat - nojoo. En osannut yhdistää.

En niinkään lihaksistoa yritä kasvattaa, vaan liikkua niin että rasvaa ei takertuisi ainakaan lisää, ja joustavuus säilyisi. Erilaisia jumppia (mukaan lukien ranskalaiset, myös bodypumppia levypainoineen) ja tanssia. Siinä repertuaari, fiilisten mukaan. Iloista ja siis kaikinpuolin mukavaa.

Mutta nyt jatketaan lakkoa! Hyvää se tekee itse kullekin.

• suvenkorento*

Kiitos kysymästä, hyvää kuuluu.

Tosin paljon en ole rikastunut, kun tavallisestikaan en täällä kotomaassa osta kuin pari punkkupulloa kuukaudessa, olutta ja väkeviä en nauti koskaan.

• non-rec

Heippa suvenkorento. Minä laskin tuon max 100e kahteen pekkaan siihen tyyliin, ettei vaan menisi "kaunistelun" puolelle.

Olutta ja siideriä minäkään en osaa nauttia. Reissusta tuotu Veteranopullokin olla lötköttää hyllyllä. Pistin mahalleen, kun on kantikas muovipullo, ettei väsyisi seisoskelemaan siellä. Haa, ja muistin että pakkaslokerossa on kirkasviinapullokin - sama pullo on ollut siellä vakiovarusteena jo useamman joulun yli, kun fingerporilliset siitä joulupöydässä perheen kesken hörpätään. Onpahan varmasti kylmää. Sitä pulloa kun ei pakkaseen kuitenkaan koskaan muistaisi ruoanlaittohötäkässä ajoissa laittaa.

• kuullutkaan

Minä aloitin tipattoman Tammikuun, se loppui jo viikon kuluttua.
      En ole juoppo, lasi, kaksi korkeintaan valkoviiniä noin pari kertaa viikossa.
      Olen tottunut määrätyissä tilanteissa juhlistamaan oloani viinilasillisella, kun se puuttui tuli vieroitusoireita.

• non-rec

Minä taas olen hyvilläni kun ei mitään vieroitusoireita tullut. Ihan samanlaisia sapuskoja syödään kuin ennenkin, mutta silloin-tällöin-viinilasilliset jätettiin pois. Eli tiedän kuka on pomo. Pienissäkin määrissä voi olla koukussa.

• suvenkorento*
        non-rec kirjoitti:

Minä taas olen hyvilläni kun ei mitään vieroitusoireita tullut. Ihan samanlaisia sapuskoja syödään kuin ennenkin, mutta silloin-tällöin-viinilasilliset jätettiin pois. Eli tiedän kuka on pomo. Pienissäkin määrissä voi olla koukussa.

...kuomaseni. Mutta jos ihan totuuden kerron, on muutamana viikonloppuna ollut hyvällä sunnuntaiaterialla ikävä sitä viinilasillista. Tätähän on jatkunut minulla jo helmikuulta asti. Aloitin, kun palasin mualimalta, herkkupatojen ääreltä.

Taidan olla muuttumassa eurooppalaiseksi, kunhan ei vaan tulisi ranskalaisten rasvamaksaa... :-) Siksi tällaiset "nenänvalkaisuviikot" ovat ihan paikallaan. Harvakseltaan... :-))

• non-rec
        suvenkorento* kirjoitti:

...kuomaseni. Mutta jos ihan totuuden kerron, on muutamana viikonloppuna ollut hyvällä sunnuntaiaterialla ikävä sitä viinilasillista. Tätähän on jatkunut minulla jo helmikuulta asti. Aloitin, kun palasin mualimalta, herkkupatojen ääreltä.

Taidan olla muuttumassa eurooppalaiseksi, kunhan ei vaan tulisi ranskalaisten rasvamaksaa... :-) Siksi tällaiset "nenänvalkaisuviikot" ovat ihan paikallaan. Harvakseltaan... :-))

Ihan herahti vesi kielelle kun kuvittelin noita eurooppalaisia herkkupatojasi. Aivan oikein; hyvä viini kuuluu tietynlaisiin aterioihin. Eikä ole pahasta.

Tätä lakkoa olen ilmeisesti hiukan avittanut laittamalla aikaisempaa useammin vaikkapa karjalanpaistia; se ei kyyditykseen viinejä kaipaa, jos kohta ei hyljeksikään. Tai makaronilaatikkoa. Tai kaalisoppaa. Ja ehkä iltaisin on aikaisempaa useammin juotu teetä. Jos tekisi ihanan salaatin, niin viiniähän se jo kaipaisi...

Siitä huolimatta: sortumattakin pitää pystyä olemaan - ja sitä kannattaa aika ajoin kokeilla.

Iloista reipasta päivänjatkoa!

• "Reetta"
        non-rec kirjoitti:

Ihan herahti vesi kielelle kun kuvittelin noita eurooppalaisia herkkupatojasi. Aivan oikein; hyvä viini kuuluu tietynlaisiin aterioihin. Eikä ole pahasta.

Tätä lakkoa olen ilmeisesti hiukan avittanut laittamalla aikaisempaa useammin vaikkapa karjalanpaistia; se ei kyyditykseen viinejä kaipaa, jos kohta ei hyljeksikään. Tai makaronilaatikkoa. Tai kaalisoppaa. Ja ehkä iltaisin on aikaisempaa useammin juotu teetä. Jos tekisi ihanan salaatin, niin viiniähän se jo kaipaisi...

Siitä huolimatta: sortumattakin pitää pystyä olemaan - ja sitä kannattaa aika ajoin kokeilla.

Olinpas niin heikko ihminen et sorruin;( Sain jo ihan livenäkin haukut siitä. Mut kantti ei kestänyt olla tunnustamatta, ken leikkiin ryhtyy kestäköön häpeensäkin. Kaikki tunnustus teille!

• non-rec
        "Reetta" kirjoitti:

Olinpas niin heikko ihminen et sorruin;( Sain jo ihan livenäkin haukut siitä. Mut kantti ei kestänyt olla tunnustamatta, ken leikkiin ryhtyy kestäköön häpeensäkin. Kaikki tunnustus teille!

Älä Reetta-hyvä nyt tuhkaa päällesi ala heitellä, ei tässä olla pakkomielteisiä suuntaana eikä toiseen. Yhtä elämäähän tämä on. Elämän taisteluja, ja välillä kaikkea mukavaakin - onneksi.

Eikö tässä olisi paikallaan samanlainen käytäntö kuin jossain painonvartijoissa; jos repsahdat niin mitäs siitä, uutta yritystä vaan kehiin.

Valoisaa kevään jatkoa!

• suvenkorento*
        non-rec kirjoitti:

..ruokien kyytipojaksi ei viini minunkaan mielestäni oikein sovi, tuli mieleen muitakin supisuomalaisia herkkuja samaan seuraan.

Ja ajatus kun toisinaan hyvin laukkaa, niin tulipa mieleen ruisjauhoissa pyöritetyt, voissa paistetut silakat ja muikut. Jompia kumpia on pakko käydä huomenna löytämässä, kun ehti jo vesi herahtaa kielelle. Ja ilman viiniä..., vesi sopii paremmim.

Iloista päivänjatkoa sinullekin!

• Saimander

Kaikkea minäkin menen edottaa, vielä tätä kurjuutta pitää kestää monta päivää.
      No, ei tämä ihan niin vaarallista ole, eihän tästä ole huonommaksi tullut, jos ei paremmaksikaan. Saattaa kuuri jatkua vielä kuunvaihteen jälkeenkin, mutta täysin holiton huhtikuu ei tule olemaan kun tiedossa on tilaisuuksia, joissa pienet drinksut kuuluvat ohjelmaan. Lisäksi työssä alkavat laman merkit voimakkaasti jo näkyä.

Euromääräisiä säästöjä en ole laskenut, mutta eivät ne kovin merkittäviä ole. Kaljan kulutus on talvella muutenkin melko minimaalinen ja ne viinit ovat enemmän naisten herkkuja. Suuremmat säästöt näkyvät baarihyllyissä, pullot ovat säästyneet korkkaamattomina parempaan tarpeeseen.
      Muistan erään jo poismenneen rakennusurakoitsijan, joka aina muunsi ylimääräiset säästöt ja ekstra-alennukset kossupulloiksi. Näin laskemalla hän osasi paremmin hahmottaa itselleen säästöjen todellisen arvon.

Vierähti taas muutama päivä etten palstalla käynyt ja lähes kaikki ringin jäsenet ovat jo ehtineet raporttinsa antaa. Paitsi Mamaupendo, onkohan karannut Epsanjaan? Lisäksi Salomaansaarni, vaikka hän painii aivan eri sarjassa, jo kolmas kuukausi täyttymässä. Kun hän lisäksi tekee ahkerasti täysipäiväistä työtä, oiken toivon, että hän soisi itselleen parit rentouttavat lasilliset ensi kuussa.

Minunkin puolestani reipasta kevättä ja mukavaa tulevaa viikonloppua (joskin ilman ko. virikkeitä) kaikille hengessä mukana oleville!

• Kertomasi rakennusurakoitsijan itselleen havainnollistamisesta palautti mieleeni ensimmäisen Lontoon matkamme.

Elämäni sulostuttaja otti kierroksia verratessani jokaista saapas- rätti- yms. ostosta menetettyjen viskipullojen määrään.

Kaihtoi konkretiaa!

• Hengissä ollaan, vaikka ei aina palstalle tule kirjoitettua. Minä olen ottanut viinilasillisen viimeksi jouluna, joten onhan tässä aikaa kulunut.
        Pääsiäisenä keräännytään suvun kanssa lammasta syömään ja toki viini kuuluu kuvioon.

Hyvää jatkoa kaikille. Toivottavasti sääkin pian lämpenee ja saamme nauttia ihanasta keväästä!

• non-rec

Tai melkein koossa. Koska mamaupendo tosiaan taitaa olla maailmanmatkaaja, niin hänpä todennäköisesti on häipännyt kuvioista johonkin etelään? Tai kukaties pohjoiseen? Sielläkin on nyt upeat ilmat ja kelit.

Hyviä vertailujuttuja teillä. Mutta minä vaan suunnittelen sitä uutta = uudempaa autoa. Kun kohta satanenkin on jo kasassa ;-D

Viikonlopusta tulee tiukka kun pitää lähteä pitkän reissun päälle, tanssahtelemaan ihan uuteen ennen käymättömään suosittuun paikkaan. Siinä menee kotitekoisen sunnuntailounaan viinihoukutukset ohi kuin huomaamatta. Tai herranjestas kun tuli mieleeni yksi karmea juttu: bussissa saattaa vinkkupullo kiertää? No, tiukkana ollaan. Ja tansseissahan aina ollaan selvin päin muutenkin.

Aurinko paistaa vielä tänään, nyt ulos reippailemaan ja nauttimaan! Ringille reippaat loppurutistukset, ja mukavaa jatkoa kaikillen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe