Mitä ajattelette absolutismista?
Jos itse ette ole niin tipattomia, olisiko teidän vaikea hyväksyä joukkoonne henkilöä, joka ei kuluta alkoholia? Ja jos hyväksyisitte, ottaisitteko häntä huomioon "ryyppyiltoina"?
Absolutismi
40
5216
Vastaukset
- Ripsipisto
Otsikko kiteyttää aika hyvin sen mitä itse asiasta ajattelen.
Mielestäni on hienoa, että on sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät koe tarpeelliseksi vetää päätään täyteen. Hienoa on sekin, jos osataan pysyä kohtuullisuuksissa.
Itse en ole näin alaikäisenä juonut, enkä pahemmin vaivaa päätäni asialla. Sitten kun ikää on kahdeksantoista, voin miettiä uudelleen, haluanko viinaa elämääni. Siihenkin on aikaa vielä.
Mutta karu totuus on;
Elämään opitaan selvin päin.- erilainennuori
Oletko itse kokenut valintasi takia syrjintää tai painostusta muiden taholta? Nykyäänhän nuoret aloittavat melko aikaisessa vaiheessa, joten en ihmettelisi tilannetta, jossa alaikäisiäkin painostetaan.
Tosin, jos muuten olet sosiaalinen ja tulet toimeen muiden ihmisten kanssa, osaat varmasti sanoa ei ja silti pysyä kaveriporukan mukana.
Mutta on hyvä kuulla, että muutkin nuoret sitä jaksavat kunnioittaa.
- Jonttu1991
asiaa, sillä aika alkaa olee aika harvassa ihmiset jotka eivät mene massan mukana. Uskon myös, että aika moni myös arvostaa sitä, eikä ainakaan lähipiirissäni ole tapahtunut painostusta.
Vielä vähän aikaa sitten oli piirissäni kuitenkin myös niitä absolutisteja, mutta sitä mukaan kun juominen yleisty ja kun huomattiin, että kuka tahansa sitä melkeimpä voi saada niin kasvoi juominen meidän piirissä räjähdysmäisesti. Jopa nekin, joita pidin todella viisaana ihmisinä, alkoivat juomaan ja höpsistä kävi.
Moni varmaan myöntää sen, että alkoholin käyttö on melkeimpä osa nuoruutta. Eikä mikään ihme, nuorenahan kuuluu väkisinkin säänntöjen koettelu.
Kuitenkin laki kieltää alkoholin juomisen alaikäisenä ja mielestäni lakia pitäisi kunnioittaa. Kyllä ilman alkoholiaki pitää osata pitää hauskaa eikä se todellakaan vaikeaa ole.
Sosiaalinen ihminen saa ihmeitä aikaan. - ...
Siis ei absolutisteis oo mitää pahaa vaikka ite ryyppäänki
- asiaton kommentti
Wer nicht liebt wein, waib und gesang, bleibt ein narr sein leben lang. (Taisi olla kirjoitusvirheitä mukana) Joka ei rakasta viiniä, naisia ja laulua, pysyy narrina läpi elämänsä. Sanoi suuri opettajamme Martti Luther. Että revi siitä!
- ...
Olisit voinut edes tarkistaa sitaatin, sillä siinä kyllä sanotaan näin:
19: (1) Juoppo työmies ei rikastu, pikkusummien vähättely vie ajan mittaan tuhoon.
(2) Viini ja naiset eksyttävät järkevänkin miehen, porttojen luona käyvä ei vaaroista piittaa.
(3) Hänen osansa on mädäntyä matojen ruokana;
uhkarohkeus vie perikatoon.
- ddddddddddd
"ottaisitteko häntä huomioon "ryyppyiltoina"?"
jos lähden kavereiden kanssa juomaan vaikka baariin niin mitä järkeä sinne on sitten kutsua joku joka ei juo yhtään? kerran meidän seurassa oli yks absolutisti eikä sil näyttänyt olee kovin hauskaa - terrieri94
Mun mielest se on tosi hyvä juttu. Mä en kyl oo tipaton mut mun iha tosi moni kaveri on, eikä siin oo mitää outoo. en osaa sanoo mite ne ottas huomioo ryyppyiltoin ku ei ne ees usei tuu sinne...
Ihmettelen kyl suuresti jos joku ei hyväks absolutistei.. Mut en tiiä mite mä sit kännis suhtauvun asiaa.. jote hyvä mun on puhuu. - _|_
Minä en hyväksy yhtään juoppoa kaveripiireissä, enkä jotain tupakoitsijaa.
- Niin.
Ei olisi vaikea, viihdyn just sellasessa porukassa. :) Ei kiinnosta juoda/polttaa. :)
Hyvä, että on nuorisoa, jotka eivät juo. :) - Juopon poika
Absolutismi on mahtava asia, olen sellainen itsekin, nimimerkistäkin huomaa jo miksi. Toinen pääasiallinen syy raittiuteeni on se, että niin moni rock-muusikko on juonut itsensä hengiltä (Jimi Hendrix, Bon Scott, Keith Moon, Cisse Häkkinen jne, lista on loputon). On hyvä, että on niitäkin nuoria, jotka eivät mene massan mukana. Jos koskaan juon alkoholia, niin olen silloin jo eläkeläinen. Lopuksi vielä joitakin kuuluisia lasiinsylkijöitä: * David Beckham * Alice Cooper * Samuli Edelmann * Elton John * Anssi Kela * Olli Lindholm * Jennifer Lopez * Nicolas Sarkozy * Heikki Silvennoinen * Matti Vanhanen
- niimpä niin
yksi syy miksi en itekkään juo, on juuri tuo että monet kuuluisat rock-muusikot on kuolleet.
- oksgpojgaoj
Olen 15-vuotias ja ei ole minkäänlaista kiinnostusta tai kokeilunhalua alkoholia, tupakkaa tai huumeita kohtaan. Ei minua ole tästä suoranaisesti kiusattu, mutta vähän naureskeltu ja sanotaan usein ihan kaverimielessä, että "juotetaan (nimi) känniin".
Olen huomannut, että moni hyvä kaveri on mennyt massan mukana ja alkanut ryyppäämään. Yhdestäkin näkyy niin läpi, että hän luulee, että häntä ei hyväksytä jos hän ei juo.
Ja jotkut ovat niin säälittäviä, että jos heillä ei ole muuten kavereita niin he alkavat juomaan, että saisivat kavereita. Oikeat ystävät hyväksyvät sinut ihan sellaisena kuin olet.
Ärsyttää muutenkin kun suurin osa 15-vuotiaista on niin lapsellisia. Pojat varsinkin. - noitcelfeR
Itse en ole täydellinen absolutisti. En juo olutta, siidereitä ym. mutta esim. juhlissa, kuten lakkiaiset, häät yms. saatan juoda sen yhden kuohuviinilasin. Loppujen lopuksi alkoholi on minulle turhake, rahansyöjä, vaikkakin terveydellisessä mielessä hyvin pienet annokset olisivat hyvästä. Pidän absolutismia oikeastaan hyveenä, mutta ei alkoholi ihmistä pahemmaksi tee - ellei se ala hallita elämää tai tule joksikin 'miehenmitaksi'.
En usko, että monet täysiabsolutistit edes lähtisivät (kovin useasti ainakaan) ryyppääjien mukaan. Totta kai luultavasti pikkuporukalla kavereiden kanssa baari-ilta menisi ihan hyvin läpi, keskustellessa ja niin pois päin. - Monkibomber_93
Itse olen ajatellut pysyä absolutistina koko elämäni, koska alkoholi on turhaa paskaa. Alkoholi on satuttanut niin montaa ihmistä. En ole ikinä kokenut humalatilaa enkä haluakaan. Olenhan toki maistanut miltä esim. olut tai siideri maistuu, mutta loppujen lopuksi ei kiinnosta ja maistuu pahalle. Sanokaa mitä sanotte, mut mä pysyn kantani takana.
Absolutismia tulee arvostaa, koska silloin ihmiset eivät hyväksy sitä samaa mitä pidetään oletuksena normaalille ihmiselle.
Olen joskus kyllä ollut katsomassa kun kaverit juo, ja voin sanoa että typerää touhua. Hauskaa voi olla ilman viinaakin.- tippa tappaa
Kerranki jotain nuoria jotka ovat iha oikeesti VIISAITA.
" Itse olen ajatellut pysyä absolutistina koko elämäni, koska alkoholi on turhaa paskaa. Alkoholi on satuttanut niin montaa ihmistä. "
minäkin ajattelen nuin, MUTTA olen kokeilut 2 kertaa juomista. JA MOLEMMAT KERRAT OLI YHTÄ PASKAA.
Pahoittelen tuomoista shiftin käyttöä, mutta olen niin innoissani. Olen itse 18v poika. Kokeilin juomista siinä 16-17v vaihteilla. Minä olen nähny isä "puoleni" niin monta kertaa änkyrähumalassa että se on yksi kannustin selvänä olemiseen ollut. Toinen on ollut kun ukkini on mummoa kohdellut kaltoin humalatilassa. Ja myös muita sukulaisia.
Hyvät nuoret suomalaiset. pysykäämme irti alkholista. Sanotaan näin että " viina on viisaste juoma. " niinhä se on. Tyhmä menee juomaan niin se juo itsesä rajoille tai jopa sen yli. Minulla ei tee kans mieli juoda yhtää kun ei voi ajaa autoa! Vittu joltai kaverilta alkaa pummia kyytiä. en ole koskaa ollu juoppo kuskina enä tule olemaa.
Hauskaa voi pitää ilma alkoholiakin. voisitko sinä polttaa kauppakadulla kumit asfalttiin?? Onko kiva kun oot juonu niin paljo että et pysy edes sängyssä?? ottaako siinä tilanteessa eteen? tai jos makaat taju kankaalla ja joku käy sinut raiskaamassa?? onkoha monelle tytölle/naiselle näyn käyny. vaikea siinä tilanteessa sanoa kuka sen on tehny. Tai joutuu rosvouksen uhriksi. kiva kun oot alaikäne ja juomassa. on kiva selittää porukoille tai poliisi sedälle tilannetta. tai jos ite oletkin se TEKIJÄ.
Oli tuossa aijmmeinki myös tupakkaa/huumeita vastaan olevia. kiva että heitäkin on. ollaanpa kovia ja hankitaa itselle henge ahdistus ja huono kunto. ontan punasta mallua ja vähä suomi viinaa päälle. kiva on olla sekaisin. oho essoo. sitäki vähä päälle. tilli talli vittu jee jee. pitäkää järki päässä. minä ainaki pidän JOLTAIN OSIN. :D
olkaamme luonoltamme kovempia kuin nämä "kovat" pehmot. emme sorru houkutukseen ja kavereiden painostukseen. :) - aksaP
tippa tappaa kirjoitti:
Kerranki jotain nuoria jotka ovat iha oikeesti VIISAITA.
" Itse olen ajatellut pysyä absolutistina koko elämäni, koska alkoholi on turhaa paskaa. Alkoholi on satuttanut niin montaa ihmistä. "
minäkin ajattelen nuin, MUTTA olen kokeilut 2 kertaa juomista. JA MOLEMMAT KERRAT OLI YHTÄ PASKAA.
Pahoittelen tuomoista shiftin käyttöä, mutta olen niin innoissani. Olen itse 18v poika. Kokeilin juomista siinä 16-17v vaihteilla. Minä olen nähny isä "puoleni" niin monta kertaa änkyrähumalassa että se on yksi kannustin selvänä olemiseen ollut. Toinen on ollut kun ukkini on mummoa kohdellut kaltoin humalatilassa. Ja myös muita sukulaisia.
Hyvät nuoret suomalaiset. pysykäämme irti alkholista. Sanotaan näin että " viina on viisaste juoma. " niinhä se on. Tyhmä menee juomaan niin se juo itsesä rajoille tai jopa sen yli. Minulla ei tee kans mieli juoda yhtää kun ei voi ajaa autoa! Vittu joltai kaverilta alkaa pummia kyytiä. en ole koskaa ollu juoppo kuskina enä tule olemaa.
Hauskaa voi pitää ilma alkoholiakin. voisitko sinä polttaa kauppakadulla kumit asfalttiin?? Onko kiva kun oot juonu niin paljo että et pysy edes sängyssä?? ottaako siinä tilanteessa eteen? tai jos makaat taju kankaalla ja joku käy sinut raiskaamassa?? onkoha monelle tytölle/naiselle näyn käyny. vaikea siinä tilanteessa sanoa kuka sen on tehny. Tai joutuu rosvouksen uhriksi. kiva kun oot alaikäne ja juomassa. on kiva selittää porukoille tai poliisi sedälle tilannetta. tai jos ite oletkin se TEKIJÄ.
Oli tuossa aijmmeinki myös tupakkaa/huumeita vastaan olevia. kiva että heitäkin on. ollaanpa kovia ja hankitaa itselle henge ahdistus ja huono kunto. ontan punasta mallua ja vähä suomi viinaa päälle. kiva on olla sekaisin. oho essoo. sitäki vähä päälle. tilli talli vittu jee jee. pitäkää järki päässä. minä ainaki pidän JOLTAIN OSIN. :D
olkaamme luonoltamme kovempia kuin nämä "kovat" pehmot. emme sorru houkutukseen ja kavereiden painostukseen. :)Ymmärrän kyllä täysin noi sun pointit miks et ite dikkaa juomisesta. Jos mä olisin joutunu kokeen / näkeen jotai tollasta ku sä, että joku lähisukulainen on satuttanu toista kännipäissään, niin varmaan olis jääny aikoinaan multakin se eka pullo korkkaamatta. Että propsit tosta sulle, asiallisia argumenttei.
Mutta vaikka mulla ei todellakaa oo mitään absolutisteja kohtaan (mulla on sellasii frendejäkin) niin toivoisin ainakin omasta ja muiden alkoholii nauttivien (tai sanotaan mielummin neutraalisti "juovien") puolesta, että te absolutistit hyväksyisitte myös meidän tavan elää laiffiamme. Mua ei mikään suututa niin paljoo, kun just jotkut ihmiset, jotka alkaa aukoo mulle päätään just selittäen että "oot idiootti ku juot, et voi tehdä sitä ja tätä ja tota! oot heikko ku et pärjää ilman alkoholii". Eihä se oo siitä kiinni for fuck sake, et kuka on vahva tai kova. Alkoholi on tapa vähän tasottaa kovaa viikkoa samoin kuin vaikka meditaatio tai leffassa käynti. Eikä se oo mulle koskaan ollu mikään mulkunjatke, eli että olisin halunnu esittää kovaa kun juon. Ei vitussa. Kyllä mä tiedän että sellastakin porukkaa on, varsinkin noi teinit jotka vetää keppanaa jossain puistoissa ja häirittee ohikulkijoita, kun haluu näyttää kavereilleen että on kovia. On niitäkin, mutta paljon on myös niitäkin, joille juominen on sosiaalinen tapahtuma, jossa vietetään rentoo aikaa oman possen kanssa.
Eikä se että vetää viinaa tai spadduu tarkota että ihminen alkais käyttää huumeita jossain välissä. Toi porttiteoria ei vaan toimi, se on todistettu jo monta kertaa.
Ohan se tosi, että alkoholin nauttiminen sulkee monii juttuja pois. Toisinsanoen on paljo systeemeitä joita ei voi kännissä duunata. Mainitsit ainakin autolla ajamisen. Joo, yhdyn tähän. Autolla ei ajeta kännissä, ei edes sen yhden bissen jälkeen, se on sellanen periaate, mistä oon ite pitänyt kiinni, ja olen myös kattonut että kaverit pitää. Pari kertaa oon joutunu yhtä tyyppiä vähän kopauttamaan kun se on liian innokkaasti meinannut nousta auton rattiin juovuspäissään, eikä oo uskonu järkipuhetta. Myöhemmin se sitten on aina kiittänyt, että sun ansiosta mulla oli aamulla vaan nenä kipee, eikä koko kroppa murskana.
Pointti oli siis se, että kun tietää rajansa, voi juopotella myös vastuullisesti.
Ja tota. Kyllä aina välillä tulee aamuisin mietittyä että vittu, tuli nyt tehtyä sitä tai tätä, ja kauhisteltua että "voi helvetin helvetti, toi sotanorsu oli eilen illalla ainakin sata kiloo kevyempi, voin vannoa", mutta se nyt kuuluu asiaan. Ainakin on jotain juttuja sitten mielessä, joita voi vanhana ukkona nauraa, ja todeta että "perkele, kyllä hauskaakin oli."
- trust me
Varsinkin jos olet poika.
Jees, vakkarikuski! Kyllä sulla vientiä on. Kun kaverit vetää överit niin ne tarttee selväpäisen juoppokuskin ja sehän olet sinä. Muista pyytää hyvät bensarahat pienelle provisiolla pistä kaverit tarjoon kuskille aina sapuskat snagarilta. Ota huomioon että kun isommalla lössillä bensarahaakin riittää ja takapenkki muuttuvia maisemia arvostaa joten voi tehdä extempore reissun jonnekin nevadaan.
Lisäksi kannattaa autoon piilottaa aina pari puolen litran edullista mutta kohtuu väkevää pulloa. Saat niistä hyvät hinnat kun kuskaat kavereitas jatkoille. Tai sitten myyt muuten vaan pimeesti, kyllä niitä janoisia deekuja yöllä pyörii.
Autoon kannattaa hommata "heavy duty" penkinpäälliset joissa on jossain välissä veden pitävä kerros ja ovat mahdollisimman paloturvallisia (oksua ja tumpin polttamia varten). Auton kannattaa myös olla melko tilava, jalkatila takapenkillä ja hyvä kaljakoppapaksi ovat plussaa. Vetokoukku on eri veto kun lähdette juhannuksena asuntovauhulla festareille.
Ja viimeiseksi muttei vähimmäksi... sinä olet se pelastava ritari joka vie ne porukan tyttelit auliisti kotiovelle kun muut olet jo dumpannut kotionsa... vinkvink... mahiksia on... paljon... Ja jos joku kaverisi aikoo omia jonkun muijan yöksi ja olet asiasta eri mieltä niin kuski on kuningas; voit päättää kummasta on enemmän hyötyä, viedäkö tyttö ensin himaansa ja jättää kaverisi kuiville koska tyttö ei voi ottaa yövieraita - vai kärrät ensin kaverisi sammumaan kämpilleen ja sitten ruveta tytön kanssa henkeviin keskusteluihin.
Niiden puteleitten lisäksi kannattaa autossa jemmassa olla myös muuta tarpeellista jolla teet vaikutuksen kriittisessä tilanteessa: talouspaperia, kunnon lämmin viltti, ensiapulaukun lisäksi peruslääkettä buranaa. Tarvittavat kamat notskin tekoon tai kertakäyttögrilli, kortsuja (niitä voi myös myydä tai lahjoittaa ja saat ikuisen kiitollisuuden), pullon ja purkinavaajat (erityisesti pullonavaaja), kertakäyttöastioita (ei nyt ihan hirveesti), kylmä/lämpökassi. Ehkä jopa 12V virralla toimiva kylmälaukku joka kasvattaa autosi arvostusta kaljasieppokavereittesi silmissä aivan reippaasti, taskulamppu, ylimääräisä sytkäreitä ja kyniä (ihan tosi), muistilehtiö, tarvittavia karttoja jos ei ole navigaattoria. Vararenkaan ja muiden työkalujen tilanne kannattaa tarkistaa. Lisävaloista ei ole haittaa. Keksi itse lisää, opit kyllä...
Vietät vielä ikimuistoisia kesäiltoja ja -öitä. Naiset tykkää kun on selväpäinen prinssi joka pitää heille seuraa vaikka koko yön ja kuuntelee ja ymmärtää ja kurvaa aamuyön tunteina jonnekin syrjäiselle biitsille, levittää viltin sannalle ja pistää grillin tulelle ja taikoo paksin kylmälaukusta pari tasoittavaa lonkeroa ja paketin grillimakkaraa krapulaiseen pikkusuolaisen nälkään. Sitten voittekin nukuskella yhteen vilttiin kääriytyneinä kunnes joku lenkkeilijä teidät herättää. Varmasti keksit muutakin puuhaa. Änkyräkännisistä kavereista ei ole haittaa ja jos olet valinnut paikan oikein niin seuralaisesi on täysin riippuvainen sinusta päästäkseen kotiin. Olet tilanteen herra.
Lisäksi voit tehdä vaikutuksen myös muihin ihmisiin. Pikkutunneilla kotiin saatetun pikkuneidin huolestunut faija/mutsi näkee sinussa ihan oikeaa potentiaalia kun pidät tyttärestä huolta eikä sinua oikopäätä raakata ryhmään "kelvoton hunsvotti".
Selväpäisellä voi joskus olla kissan päivät; kaverit maksaa kulungit ja selvinpäin hallitset tilanteita jotka deekufrendeiltäsi menevät ohi suun.- Monkibomber_93
Hah, olipa loistava näkökulma asiaan. On sitä jo kyllä oltu juoppukuskina näinkin nuorella iällä. Kyllä sillä tossumopollakin voi kännisen kaverin kyytsätä himaan.
- illy___
Olen melkein 18-v absolutisti. Yllättäen kommenttia on tullut lähinnä keski-ikäisiltä, niin miehiltä kuin naisiltakin, vähän siihen tyyliin että ohhoh, sinähän se erikoinen nuori olet ja ei sitä elämistä nyt nuin tarvihe rajoittaa. On siinä ollut niitäkin jotka yskähtävät vain hiljaa. Kaveripiirissäni ei kovin moni myöskään juo, joskin vain yhden tiedän olevan absolutisti, muut eivät ole asiaa pahemmin ajatelleet.
Mutta vaikka en juokaan, ei minulla ole mitään niitä vastaan jotka eivät ole tipattomia, jokainen taaplaa tyylillään. Juhlissa tai iltaa istuttaessa porukalla lasillisen ottaminen on ihan ok, mutta sitä mieltä olen että tarkoituksellinen känniinjuominen on vain tyhmyyttä. En koe olevani mitenkään "parempi" ihminen kun en juo, vaikka jotkut saattavat niin kuvitellakin. - shkl
Ei ole merkitystä ainakaan omalla kohdallani siinä, etten käytä alkoholia. Hauskaa on kaverien kanssa ilmankin, myös silloin kun olen mukana alkoholinhuuruisissa illanvietoissa. 21 vuotta tuli juuri mittariin ja 16 vuotiaana tein ainoat alkoholikokeiluni. Ei ole mitenkään huonot muistot, mutta totesin, että kykenen olemaan ilmankin. Alkoholi vie rahaa, enkä pidä alkoholin mausta. Jotkut juomat "menevät alas", mutta kyllä vesi, mehu ja limut maistuvat paremmilta. :) En näe mitään syytä siis käyttää ja vielä saastuttaa ruumistani.
Se kyllä joskus väsyttää, kun kysellään, että eikö ole tylsää kun en juo. No ei todellakaan ole tylsää, ei sillä ole minun kohdallani merkitystä. En ymmärrä koko kysymystä. Kai se joillekin sitten on välttämättömyys hauskanpitoon. Juokoon ne, jotka välttämättä haluavat tuhlata rahansa, itse olen pärjännyt ilmankin ja käytän vähäiset rahani parempaan ja luovempaan tarkoitukseen.
Oma mielipiteeni on, että alkoholi on täysin yliarvostettua, josta on moninkertaisesti haittaa verrattuna hyötyyn.- J.Daniels
Älä unohda, että:
As far as Im concerned /
"A" stands for /
Alcohol is awesome.. so fuckin' awesome.
.. so fuckin' awesome.
.. so fuckin' awesome. - 2x viikossa
J.Daniels kirjoitti:
Älä unohda, että:
As far as Im concerned /
"A" stands for /
Alcohol is awesome.. so fuckin' awesome.
.. so fuckin' awesome.
.. so fuckin' awesome.Ei voi kyllä ymmärtää niitä jotka eivät edes halua alkoholia maistaa. Monesti kuulee heidän sanovan että he eivät tuhlaa elämäänsä juomiseen. Minun mielestäni he tuhlaavat elämäänsä kun eivät juo. Kyllähän sillä alkoholilla on niin suuri merkitys sosiaalisiin suhteisiin, varsinkin nuoruudessa, että ei siinä absolutisti mukana pysy. Ja ne alkoholin fyysiset haitat on kyllä mielestäni paljon pienemmät kuin siitä saatu huvi ja hyöty on. Sehä on vaa mukavaa sunnuntaiaamuisin krapulassa naureskella kavereiden kanssa eilisillan tapahtumille.
- J. Daniels
2x viikossa kirjoitti:
Ei voi kyllä ymmärtää niitä jotka eivät edes halua alkoholia maistaa. Monesti kuulee heidän sanovan että he eivät tuhlaa elämäänsä juomiseen. Minun mielestäni he tuhlaavat elämäänsä kun eivät juo. Kyllähän sillä alkoholilla on niin suuri merkitys sosiaalisiin suhteisiin, varsinkin nuoruudessa, että ei siinä absolutisti mukana pysy. Ja ne alkoholin fyysiset haitat on kyllä mielestäni paljon pienemmät kuin siitä saatu huvi ja hyöty on. Sehä on vaa mukavaa sunnuntaiaamuisin krapulassa naureskella kavereiden kanssa eilisillan tapahtumille.
Aye lad, Ya' went straight to teh point!
Itse lähden nyt alcohol express junalla baariin!
Tuut-tuut!
Alcohol is awesome, so fuckin awesome...
Alcohol is awesome, so fuckin awesome... - metanoil
J. Daniels kirjoitti:
Aye lad, Ya' went straight to teh point!
Itse lähden nyt alcohol express junalla baariin!
Tuut-tuut!
Alcohol is awesome, so fuckin awesome...
Alcohol is awesome, so fuckin awesome...Mitä jos laitettaisiin juomaasi vähän wanhaa kunnon metanoolia(TM), minä ainakin olisin iloinen.
- Monkibomber_93
2x viikossa kirjoitti:
Ei voi kyllä ymmärtää niitä jotka eivät edes halua alkoholia maistaa. Monesti kuulee heidän sanovan että he eivät tuhlaa elämäänsä juomiseen. Minun mielestäni he tuhlaavat elämäänsä kun eivät juo. Kyllähän sillä alkoholilla on niin suuri merkitys sosiaalisiin suhteisiin, varsinkin nuoruudessa, että ei siinä absolutisti mukana pysy. Ja ne alkoholin fyysiset haitat on kyllä mielestäni paljon pienemmät kuin siitä saatu huvi ja hyöty on. Sehä on vaa mukavaa sunnuntaiaamuisin krapulassa naureskella kavereiden kanssa eilisillan tapahtumille.
Nyt tuli iso kasa paskaa. Itse olen maistanut alkoholia (olutta, siideria, viskiä, viiniä), maistui vaan niin helvetin pahalle ettei tee mieli vetää lisää. Kaverit käyttävät alkoholia, ja kyllä mä siinä mukana pysyn, vaikken itse ota. Ei mun sosiaaliset suhteet ole ainakaan alkoholista kiinni.
Eikä sillä harvalla alkoholinkäytöllä nyt niin suuria terveysvaikutteita ole, mutta ihan yhtä turhaa se on silti. - Nimimerkkionolemassa
Monkibomber_93 kirjoitti:
Nyt tuli iso kasa paskaa. Itse olen maistanut alkoholia (olutta, siideria, viskiä, viiniä), maistui vaan niin helvetin pahalle ettei tee mieli vetää lisää. Kaverit käyttävät alkoholia, ja kyllä mä siinä mukana pysyn, vaikken itse ota. Ei mun sosiaaliset suhteet ole ainakaan alkoholista kiinni.
Eikä sillä harvalla alkoholinkäytöllä nyt niin suuria terveysvaikutteita ole, mutta ihan yhtä turhaa se on silti.Mites on jos kohtuukäyttäjä on rakastunut/ihastunut absolutistiin? Onko mitään toivoa uskaltaa kysyä?
Nimittäin tämä absolutisti on melko jyrkkä omissa mielipiteissään! - vvgt
Nimimerkkionolemassa kirjoitti:
Mites on jos kohtuukäyttäjä on rakastunut/ihastunut absolutistiin? Onko mitään toivoa uskaltaa kysyä?
Nimittäin tämä absolutisti on melko jyrkkä omissa mielipiteissään!Ei voi muuta kuin nauraa näille yläasteikäisille jotka viinan kanssa lotraavat. Sen ikäinenhän on täysi lapsi! Kyllä todella huonosti menee jos joka viikonloppu täytyy saada jostain akoholia.
- asefdrt
No itellä moni kaveri polttaa, mutta itse en. Pitävät minua joukon kovimpana koska en polta ja osaan pitää juomisen kohtuudessa. Ei polttamisessa vikaa ole mutta olen niin rahan ahne ettei taloudellinen tilanne kestä suhteessa siihen mitä olematonta "hyötyä" röökistä saa. Okei nyt poikkes vähän aihe mutta miksi et joisi pari kolme kertaa vuodessa niin olisi heidänkin helpompi hyväksyä sinut mukaan. On kaveriporukassa kyllä täysin raittiita ihmisiäkin ja ihan hyvin heidät hyväksytään. Olen nyt 14 ja luulen että on juuri se pahin ikä jolloin pitää esittää kovaa jne. mutta hyvin tulen toimeen ja muut raittiit kanssa (itse juon silloin tällöin en polta)
- gfnvbmnghjkyhjkuyit
Itse olen 17v ja absolutisti. Tippaakaan en ole juonut, tupakkaan en ole koskenut enkä ole nähnyt huumeita livenä. Syytähän ei tarvitse perustella, syyn perusteleminen saa lauseen kuulostamaan siltä että päihteet olisivat osa tulevaisuutta. Mutta isoäitini on absolutisti ja hieno ihminen. Häntä haluan kunnioittaa ja olla samanlainen.
Pidän koko alkoholin käyttöä alentavana ominaisuutena ihmisessä. Mieleni katsoo kieroon ja halveksii noita ihmisiä, mutta sanaa en suustani päästä. Sama tupakan ja huumeiden kanssa. Mutta ei pidä olla liian hyökkäävä, enkä olisi nimimerkin takana.
Onhan alkoholilla hyviäkin vaikutuksia. Alkoholi tuo Suomen valtiolle aivan muikean mahtavat verotulot. Sama on tupakan kanssa. Huumekauppa on aina pimeätä, pimeätä miljardibisnestä. Duunari tekee työtä -> duunari saa palkan -> ostaa kaljaa ja tupakkaa -> veroja -> hyvinvointivaltio pelaa. Suomessahan on todella kalliit hinnat, joten tämä on vain plussaa.
Sanon myös sen että "mietin miten otan huomioon absolutistit bileiltoina". Jos he eivät ole tulossa, turha heille on siitä valittaa. Juuri tästä turhamaisesta valistuksesta minulle on tullut auktoriteettiongelma. Joten jos joku kehottaa juomaan alkoholia internetissä, tulee mieleen nuo yläasteen naamat ja huokaisen syvään.
Alkoholia pitäisi juoda, tupakkaa pitäisi polttaa juuri sen takia että saataisiin kaverisuhteita. Olin tässä juuri muutama viikko sitten todistamassa kaverin avautumista facebookissa, selittäen kuinka paskat kaverit hänellä ovat. Ainoa kaverisuhteiden pohja on tupakka, alkoholi ja raha. Joten turha rakentaa kestävää siltaa heikosta pohjasta.
Joten olen päihteitä vastaan. Näin anonyymisti voi tuoda mielipiteensä esillä. Mutta oikeassa elämässä se on vain helpompaa tehdä kaljavitsejä ja suhtautua ei-niin-negatiivisesti alkoholiin.
- miriam`
Ite oon kanss ajatellu ruveta absolutistiksi. Olen vielä aika nuori, mutta alkoholia olen valitettavasti kokeillut ja viimeisellä kerralla taisin ottaa MUUTAMAN liikaa ja sen seurauksena kaikki estot tietty lähti ja nolasin itteni. Mutta toisaalta voishan aina sillon tällön ottaa pari siideriä kaveri porukalla. Toistaalta se on kyllä ehkä ihan hyvä juttu se viime kertainen juominen, että ainakin tiedän omat rajani ja osaan juoda sen verran ettei kaikki estot lähde, mutta kuitenkin niin et pystyy rentoutumaan ja unohtamaan tietyt huolet. :)
- Monkibomber_93
"osaan juoda sen verran ettei kaikki estot lähde, mutta kuitenkin niin et pystyy rentoutumaan ja unohtamaan tietyt huolet. :)"
On se kumma jos ei pysty ilmankaan rentoutumaan. - dffad
Monkibomber_93 kirjoitti:
"osaan juoda sen verran ettei kaikki estot lähde, mutta kuitenkin niin et pystyy rentoutumaan ja unohtamaan tietyt huolet. :)"
On se kumma jos ei pysty ilmankaan rentoutumaan.Kyllähän siitä joo kuittailua saa kuulla, kun ei kiinnosta juominen. Baarissakaa en oo käyny koskaa, vaikka ikää olis jo.. Ei vaan kiinnosta.
- yksi_miljardista
Itselläni on monia absolutisti kavereita. itse en, mutta olen ajatellut ryhtyä absolutistiksi, sillä alkoholista ei ole minulle mitään hyötyä.
SRVOSTAN - Maksaholisti
Mitä ajattelette maksalaatikonsyömättömyydestä?
Jos itse ette ole niin maksalaatikottomia, olisiko teidän vaikea hyväksyä joukkoonne henkilöä, joka ei kuluta maksalaatikkoa? Ja jos hyväksyisitte, ottaisitteko häntä huomioon "maksisiltoina"? - -
Mun mielestä absolutismi on ihan hyvä asia. Nostan hattua sille, joka ei viitsi juoda ollenkaan.
En oo oikeastaan koskaan kokenut, että alkoholi olis tehnyt musta mitenkään paljon iloisempaa... oon ollu juovuksissa aika monta kertaa, mut se ei ole yleensä tehnyt musta mitenkään kauheen hilpeetä seuraa. Ehkä sen kuuluis tehdä, en tiedä. - singleagain
Huomasin aloittamasi viestiketjun vasta nytten. Samaa minäkin mietin. Kohteliasta varmaan on olla tekemättä numeroa ihan kummastakin. Kummatkin ovat omia valintoja. Silti voi keskustella ihmisen kanssa, joka ei juo. Minäkin voisin olla ihan täysin absoutisti, mutta tässä kulttuurissa se näyttää olevan vieläkin näköjään mahdotonta. Aina pitää muka selitellä, jos ei juo. Mutta mitä selittelemistä siinä on, jos haluaa nukkua yönsä hyvin, kehittyä treenissä, välttää masennuksen, ruoanhimon, sosiaalisten suhteitten pilaamisen ja morkkiksen? Miksi sitä ei pidä selitellä, että on kännissä lärpättänyt luottamuksellisetkin asiat ympäri kaupunkia? Eikö se nyt ole enemmän sosiaalisesti ala-arvoista käytöstä?
- Ottakaahänestäesimer
Kul se budi = marihuana on parempi ku alkomaholihuume.
Jatka samaan malliin :) - Anonyymi
26.5.2024.
Olen absolutisti. Ikäni 71 v.
Hyväksyntää en ole kokenut istuessani jossakin ryhmässä tai juhlissa
Minun päätökseni syntyi lähellä teini-ikää.
Perustuen elinikäisen sairauden omaavana.
Miksi yksilön valitsemaa elämäntapaa Eivät suomalaiset suurelta osin hyväksy ?
En ymmärrä.
Seurallisuus katoaa kun " vahtien, tarkkailijoiden seuratessa EI se juo alkoholia todellakaan ?
Jopa juomalasit käydään läpi !- Anonyymi
Miksi ylipäätään olet nuorten palstalla?
Kyllä pääasiassa suomalaiset hyväksyvät absolutistit ilman mitään sen kummempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961