kun tytär on jäänyt jo kolmannen kerran kiinni.. Mikään ei tehoa. Ensin oli kannustimena (ennen polttamista), että jos pysyy tupakoimattomana, saa 1500€ korkoineen kun täyttää 18v. Tämä raha on nyt jo menetetty ja seuraavaksi sanoin että jos ei hyvällä, niin sitten pahalla. Mitä otan pois tai mitä joutuu tekemään rangaistukseksi? Onko hyviä ideoita tai mitään mikä on toiminut? Tyttö täytti juuri 16v
Mikä rangaistukseksi
35
3471
Vastaukset
- olih
Luulenpa ettei siihen enään mikään tehoa, mikäli on ehtinyt jo jäädä koukkuun tupakanpolttoon.
Älä kuitenkaan hyväksy tupakanpolttoa,äläkä anna kotona poltaa, niin saapahan ainakin vähemmän sitä myrkkyä.
Pidä silloin tällöin esillä jokin artikkeli, joka kertoo tupakoinnin haitallisuudesta. - tehosi se,
että ilmoitimme, ettei _meidän rahoilla_ polteta ainuttakaan tupakkaa. Vaikeampi toetuttaa, jos nuori on töissä, muuten helppoa.
- tupakoivista
ihmisistä ja kertakaikkiaan kiellä hölmöilemästä ja että " en olisi uskonut että olet niin typerä...jne"
ja osta nikotinelliä tai mitä se nyt on se purkka! - kun sitä ei ole
edes ollut vielä,jos se olisi ollut jo nimellä pankissa.
Kokeile sitä, talleta se raha likan nimellä ja se ehto edelleen, että jos lopetat nyt, saat tämän!
Niin ja huomauta että tupakointi on laitonta alle 18v! - pyysi apua
kun sitä ei ole kirjoitti:
Kokeile sitä, talleta se raha likan nimellä ja se ehto edelleen, että jos lopetat nyt, saat tämän!
Niin ja huomauta että tupakointi on laitonta alle 18v!Kyllä se raha oli jo tilillä ja hänen nähtävissä, muttei nostettavissa. Nyt raha on siirtynyt pienemmän sisaren tilille joka saa 3000€ jos ei polta alle 18v mennessä. Tämä saattaa taata edes sen että toinen jää "raittiiksi". Nyt sovimme niin, että 1kk on mopo-auton avaimet pois ja olaan kotosalla ilman kyytiä. Aiemmin olenki jo ilmoittanut ettei meidän rahoilla poltella, mutta ilmeisesti hän on tienaillut "taksi-kyydeillä" kavereilta rahaa tai saanut sitä muuten vaan jostain :( Seuraava askal onkin siten jo aika kova. Pistin kirjoittamaan lapun jossa lukee että jos vielä poltan, teen itse mopo-auton myynti-ilmoituksen.. Sanoin että ostetaan siten sillä rahalla röökiä ja mä katson kun poltat kaikki putkeen *ihan raivona koko asiasta vieläkin* Kyllä nuorena pitää olla tyhmä! Jos joku olisi joskus mulle tarjonnut rahaa samasta systä niin en olis edes maistanut. Saa nähdä tuleeko ilmoitus lehteen jossa mopo-auto vaihdetaan malboroon..
- ................
pyysi apua kirjoitti:
Kyllä se raha oli jo tilillä ja hänen nähtävissä, muttei nostettavissa. Nyt raha on siirtynyt pienemmän sisaren tilille joka saa 3000€ jos ei polta alle 18v mennessä. Tämä saattaa taata edes sen että toinen jää "raittiiksi". Nyt sovimme niin, että 1kk on mopo-auton avaimet pois ja olaan kotosalla ilman kyytiä. Aiemmin olenki jo ilmoittanut ettei meidän rahoilla poltella, mutta ilmeisesti hän on tienaillut "taksi-kyydeillä" kavereilta rahaa tai saanut sitä muuten vaan jostain :( Seuraava askal onkin siten jo aika kova. Pistin kirjoittamaan lapun jossa lukee että jos vielä poltan, teen itse mopo-auton myynti-ilmoituksen.. Sanoin että ostetaan siten sillä rahalla röökiä ja mä katson kun poltat kaikki putkeen *ihan raivona koko asiasta vieläkin* Kyllä nuorena pitää olla tyhmä! Jos joku olisi joskus mulle tarjonnut rahaa samasta systä niin en olis edes maistanut. Saa nähdä tuleeko ilmoitus lehteen jossa mopo-auto vaihdetaan malboroon..
enpä usko että tuohon auttaa oikein mikään. muistan kun itse aloitin 13 vuotiaana, kerran sain arestia, joka ei auttanut kun en siellä pysynyt. rahat pois, ei auta, kyllä nuori sitä tupakkaa jostain saa, jollei muuten niin vaikka sitten varastamalla (jota tekee jossain vaiheessa suurin osa, vaikkei myönnäkkään, ja vaikka muuten olisi täysin kunnollinen). ainoa mikä auttaa vähentämään on, ettei kotona saa polttaa. mutta totuus on, että jos on koukkuun jäänyt, polttaa kuitenkin vaikka tekisitte mitä.
................ kirjoitti:
enpä usko että tuohon auttaa oikein mikään. muistan kun itse aloitin 13 vuotiaana, kerran sain arestia, joka ei auttanut kun en siellä pysynyt. rahat pois, ei auta, kyllä nuori sitä tupakkaa jostain saa, jollei muuten niin vaikka sitten varastamalla (jota tekee jossain vaiheessa suurin osa, vaikkei myönnäkkään, ja vaikka muuten olisi täysin kunnollinen). ainoa mikä auttaa vähentämään on, ettei kotona saa polttaa. mutta totuus on, että jos on koukkuun jäänyt, polttaa kuitenkin vaikka tekisitte mitä.
sun kanssa, ei siihen mikään auta. Mulla on myös 16-vuotias tyttö, jota yritin kaikenlaisin keinoin lahjoa ja tehdä vaikka mitä, mutta mikään ei auttanut, silti se poltti ja polttaa vielä tänä päivänäkin salaa... Luulee, etten haista sitä. Olen sille sanonut, että mun aikana ei poltella eikä koskaan kotona ja se on toiminut, mutta aina ne saa ne tupakat jostain oli rahaa tai ei, pummivat sitten kavereiltaan, jos eivät itse pysty ostamaan.
- Kyllä sitten ottaa
pyysi apua kirjoitti:
Kyllä se raha oli jo tilillä ja hänen nähtävissä, muttei nostettavissa. Nyt raha on siirtynyt pienemmän sisaren tilille joka saa 3000€ jos ei polta alle 18v mennessä. Tämä saattaa taata edes sen että toinen jää "raittiiksi". Nyt sovimme niin, että 1kk on mopo-auton avaimet pois ja olaan kotosalla ilman kyytiä. Aiemmin olenki jo ilmoittanut ettei meidän rahoilla poltella, mutta ilmeisesti hän on tienaillut "taksi-kyydeillä" kavereilta rahaa tai saanut sitä muuten vaan jostain :( Seuraava askal onkin siten jo aika kova. Pistin kirjoittamaan lapun jossa lukee että jos vielä poltan, teen itse mopo-auton myynti-ilmoituksen.. Sanoin että ostetaan siten sillä rahalla röökiä ja mä katson kun poltat kaikki putkeen *ihan raivona koko asiasta vieläkin* Kyllä nuorena pitää olla tyhmä! Jos joku olisi joskus mulle tarjonnut rahaa samasta systä niin en olis edes maistanut. Saa nähdä tuleeko ilmoitus lehteen jossa mopo-auto vaihdetaan malboroon..
otsalohkoon kun siskolla on kolme donaa ja itella 0donaa! Ja vielä bussilla/kävellen kouluun! Ja hei...kun alkaa mankua autokouluun, voit sanoa että itte olet pössytelly autokoulurahat savuna ilmaan, eli ei tule.
Tai jos pyytää uutta vaatetta...ei tule, ei ole rahaa, se paloi porona...
Toi mopo-auton myynti-ilmoitus on kans loistava keksintö!
"Vaihdetaan mopo-auto tupakkiin!" pistäppä jo valmiiksi kirjoittamaan se, sano, että olet varma siitä, että SÄ voitat jutun ja se joutuu myymään tupakantuskissaan sen kotteron!
Eli käänteispsykologioaa! Kokeile! - ...
Niin ja huomauta että tupakointi on laitonta alle 18v!tupakointi ei ole alle 18 kielletty mutta tupakan saamis tavat on...itse olen 13 ja vihaan ihmisiä jotka polttaa koska siinä tulee itselläkin passiivista
- laillista
Niin ja huomauta että tupakointi on laitonta alle 18v!tupakointi on laitonta vain alle 16v.. jos vanhemmat ostaa tupakat.
- mie vaan..
ensinnäkin usein kolahtaa kun otetaan puhelin pois ja kotiarestia. Kannattaa harkita tarkkaan sen kesto ettei ole liian lyhyt j atehoton tai pitkä ja turhauttava. Ainakin viikonlopun yli tehoaa paremmin kuin viikolla..
Rahat pois tilapäisesti tai vähennys pysyvästi toimii myös. Mä en ainakaan rahoita sätkänostoa joten hankkikoon omillaan.
Meillä kokeiltu kaikkia ja toimi. Siis yhdistelmänä niin että arestia viikko, puhelin pois kotona ja tarkurahat loppu toviksi ja sen sijaan sai ns lauantaikarkit.. - nimetön11
tai kertaa kaikki tupakoinnin vaarat/haitat yms. anna polttaa mutta mitään ylimäärästä rahaa ei tule!! voit kieltää siltä kokonaan tietokoneen tai muuta sellast mitä se tekee päivittäin. aresti?
- lapin äidin kehtolaulu
Meidän 16v poika kärähti uutenavuotena. Ja sama virsi meilläkin, että kun emme itsekkään polta rahojamme savuna ilmaan niin ei niitä polta hänkään. Eli kk-rahat pois siihen saakka kun olemme varmoja että tupakointi on loppunut. Lisäksi laskin hänelle esimerkkejä miten pajon tupakointi maksaa eli helposti 2 vkon Thaimaan matka vuodessa tai upo uudet lasketteluvälineet joka vuosi tai 15000 km bensat vuodessa, näillä esimerkeillä taisi olla vaikutusta. . Nyt tilanne näyttää hyvältä eli emme ole haistaneet tupakkaa. Rahaa en ole vielä antanut, mutta karkkia tms. herkkua olen viikonloppusin hänelle ostanut ja bussirahan olen antanut. Huhtikuun kk-rahan maksan, kun ensin kuitenkin juttelen vielä tästä tupakoinnista.
- Terhi- 72
Jos meillä tyttö kärähtäis tupakasta (nyt 13v*.), niin isänsä nahkavyöllä pehmitettäis vähän noita istumalihaksia
- ukkos saa sinisen
piipaa-auton kyytiä sen jälkeen!
- se, että nuoret
tietävät kyllä tupakoinnin terveysriskit nimeltä, mutta eivät välttämättä ymmärrä mitä nuo sairaudet pitävät sisällään (eivätkä varmasti voi edes kuvitella miltä niitä tuntuu sairastaa). Sana "keuhkosyöpä" ei riitä tänä kehittyneiden syöpähoitojen aikana säikäyttämään. Hanki tietoa eri tupakan aiheuttamista sairauksista (erityisesti keuhkoahtaumatauti on kuvailtuna melkoisen puistattava) ja selitä ne tyttärelle yksityiskohtaisesti terminaalivaiheeseen asti. Tai vielä parempi jos vain suinkin saisit kertojaksi jonkun joka on tupakan takia sairastunut. Toisaalta myös terveenä pysynyt tervakeuhko on hyvä, sillä elämää haittaavia vaikutuksia "onnekkaillakin" tuosta kääryleestä piisaa.
- "lue" puhelimessa
muka salaa jollekki kun likka on kuulolla...ja jätä sitte näkyville mutta elä kehota lukemaan...
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1996,1983 - ......
Mitkään kuvat tai kertomukset ei auta pätkääkään. Olen kessutellut 13-vuotiaasta saakka, eikä mikään rangaistuskeino tähän päivään asti ole tehonnut (nyt ikää 25v). Oma isäni kuoli keuhosyöpään, ja hän se veteli röökiä ihan viimeseen hengenvetoon asti. Näin yksityiskohtaisesti omin silmin koko syöpäprosessin terminaalivaiheeseen asti, eikä tämäkään omaan tupakanpolttooni vaikuttanut pätkääkään... Olin hänen kuollessaan 17-vuotias. Valitettavasti näin. Tottakai se pisti miettimään, siltikään en ole tupakan polttoa lopettanut, en edes vähentänyt...
- teille 16v tyttö
voi pellet. kamalaa nuorten räkkäystä nämä tollaset rangasitus tavat ku ei ne mitään auta.ite polttanu 13 vuotiaasta ja ikinä ei oo tullu mitään sanomista. mutsi ja faija ite hölmöilly kans nuorena ja ymmärtää sen että kaikki nuoret tulee tekee jotain nuoruudessaan. tollaset paskakonstit ei auta mitään. se on oma järki joka loppu peleissä päättää polttaako vai ei. siihen ei vanhemmat tai muut voi auttaa. omassa päässä se sit tulee. oon saanu tehä mitä lystään ja mennä minne huvittaa millon vaan haluan ei oo ollu sääntöjä ja se tekee musta sillai järkevän etten hyppäää jokasee idiootti juttuu mukaa ku tiiän että ite oon vastuus ittestäni ja siit mitä teen ja ite päätin tupakan lopettaa ja lopetin ja sit täs kesäl jo muuttaas omaa kämppää. kyllä vapaankasvatuksen tuloksistaki tuleee kunnoihmisiä. tiukat säännnöt pilaa nuoruuden ja tekee ihmisistä tylsiä. se on huomattu jote lopettakaa toi lastenne kiusaamine ja antakaa niide tehä elämällee mitä lystää. oma on vikansa si ku päää on lainalossa tai joku syöpä vaik tosta tupakoinnista.
- lapsena maailmalle!
huh!
Vapaa kasvatus ei ole vastuuttomuutta kuten vanhempasi ovat tehneet!
Aikuisen PITÄÄ OTTAA vastuu lapsestaan, eikä antaa tehdä sen mitä lystää.
Niitä ei ole kiinnostanut sun eläminen ja oleminen pätkääkään! - teille 16v
lapsena maailmalle! kirjoitti:
huh!
Vapaa kasvatus ei ole vastuuttomuutta kuten vanhempasi ovat tehneet!
Aikuisen PITÄÄ OTTAA vastuu lapsestaan, eikä antaa tehdä sen mitä lystää.
Niitä ei ole kiinnostanut sun eläminen ja oleminen pätkääkään!mua ei tosiaan kiinnosta vaikka niitä ei kiinnostaiskaan mun olemassa olo (:::
- itse vain
vierestä,jos oma lapsesi pilaisi elämäänsä.Minä vanhempana en sitä todellakaan tee.Jos vaikka lapseni alkaisi käyttää huumeita yrittäisin tehdä asialle jotain enkä vain katselis vierestä,että narkkarihan se on pahimmasta päästä,kuolee varmaan nuorena...Haloo,vanhemmilla on jotain vastuuuta lapsistaan tai ainakin pitäisi olla.
- Nimimerkki? onko pakko keks...
Ensinnäkin eräs asia jonka melkein kaikki ovat käsittäneet väärin:
Tupakan myynti alaikäiselle on kielletty, mutta alaikäisen tupakan hallussapito ei ole laitonta.
No, suurin osa nuorista kokeilee tupakan polttoa. omaa tyhmyyttä.
Poltatteko te vanhemmat/ sinä vanhempi?
Jos vastaus on kyllä, kiellot eivät ole kovin vakuuttavia.
Itse sanoisin, että voin ostaa nikotiinipurukumia, laastareita ym. jos nuori haluaa lopettaa.
Ja ei sitten anneta rahaa käyttöön. Jos pitää saada jotain, menet itse kauppaan mukaan ja ostat.
Kavereilta toki saatettaisiin tupakkaa pummia, mutta vähentyisi se myrkyn poltto silti?
Että tällainen mielipide asiaan~- Lauralottasofia
no mun isä on polttanut 15-vuotiaasta.. mutta lapsista (meitä on 4 kaikki aikuisia jo) ei kukaan oo halunnut polttaa.. Johtunee vähä siitä että kukaan ei halua olla samanlainen kun se (äiti on reilumpi eikä yritä olla niin kaveria) ja varmaan sekin kun kaikki korvatulehdukset sun muut saanut lapsena sairastaa kun isä polttelee aina sisällä ja usein autossakin.
Toivottavasti saisin jo nopeesti muksuja ennen kun toi isä tukehtuu joka aamuseen yskimiseen. että saisivat nähä ja kuulla mitä tuo tupakanpoltto on. - äiti kirjoittaa
Lauralottasofia kirjoitti:
no mun isä on polttanut 15-vuotiaasta.. mutta lapsista (meitä on 4 kaikki aikuisia jo) ei kukaan oo halunnut polttaa.. Johtunee vähä siitä että kukaan ei halua olla samanlainen kun se (äiti on reilumpi eikä yritä olla niin kaveria) ja varmaan sekin kun kaikki korvatulehdukset sun muut saanut lapsena sairastaa kun isä polttelee aina sisällä ja usein autossakin.
Toivottavasti saisin jo nopeesti muksuja ennen kun toi isä tukehtuu joka aamuseen yskimiseen. että saisivat nähä ja kuulla mitä tuo tupakanpoltto on.Nyt tyttö on ollut vajaan viiko ilman mopo-autoa ja viikonlopun kotona. Sanoin edelleen että polta jos haluat, mutta mopo-auto myydään. Nyt hänellä on ihan vapaat kädet päättää mitä tekee.
Sillä summalal saa aika paljon tupakkaa, jotta luulis riittävän. Kyllä hän nyt on sitä mieltä, että pitää mopo-autonsa ennen kun ostaa sillä rahalla tupakkaa. Toivotaan että pysyy tässä mielipiteessä. Nyt on kuukausi aikaa "kuntoilla" kävellen ja kulkea bussilla. Kyytejä ei tipu rangaistuksen aikana.
Aamulla hän selitteli kyllä että kavereiden vanhemmat ostaa niille tupakkaa ja käyvät kuulemma yhdessä sauhuilla. Itse en siihen lähtisi ikinä! Mun mielestä se ei ole enää vanhemman rakkautta jos hyväksyy polttamisen.
Tästä jutellessa hän oli samaa mieltä.
Kokeilunhan nämä vaiheet lopulta menee, mutta jos ei nyt tajua valita mitä polta kävelee, niin muitakin houkutuksia tulee eteen. Pitää oppia itse tekemään valinnat ja jos takaraivossa on joku äni joka muistuttaa vanhemmista, saattaa se estää joitain kokeiluja jatkossa. Jos antaisin tupakkaa ja viinaa jne, hänen olisi helpompi kuvitella myös musta että kaikki on sallittua jne. Nyt on siis aika ottaa oma järki käteen kun on kaksi vaihtoehtoa, päättää kumpi on tärkeämpi. Toivon että olen oikeassa, mutta koskaan tää kasvattaminen ei helppoa ole. Toivottavasti näille joskus vielä nauretaan yhdessä..
- Tupakkaonhyvää
Joo eli työnnä tyttärellesi porkkana suuhun, Tupakka tappaa, mutta voihan sitä perunaakin tukehtua!!! IDIOOTTTI!
- Äiti..
Minä sanoin omille tytöilleni, jo paljon ennen murrosikää, että jos haluatte joskus kokeilla miltä tupakka maistuu sen saa tehdä kotona ihan luvan kanssa.
Minäkin olen ollut nuori ja tehnyt kaikkea "tuhmuuksia" salaa. Joten ymmärrän täysin, että kokeilla sitäkin pitää.
Vanhempi tyttäristäni ei ole koskaan polttanut, ei edes maistanut. Nuorempi poltti vuoden verran pari tupakkaa päivässä ja lopetti siihen.
Ymmärrys tehoaa paremmin kuin, pelottelu, uhkailu, lahjonta, kiristys..ainakin minun mielestäni.
Sama pätee viinankin suhteen. Kyllä ne kännit pitää joskus ottaa...eihän sitä muuten tiedä. Parempi maistaa sitäkin kotona kuin sammua ojaan.
Näistä asioista ei saa tehdä liian suurta numeroa. Ne vaan kuuluu elämään ja nuoruuteen.
Mukavaa kesää.:)- Ohyeahiguess-
Voin sanoo. Olen 11 vuotias ja 13 vuotias kaverini polttanut ja kertonut että saa tupakat sillä tavoin, että kun vanhemmat on jossain WC tai TV:tä kattomassa, nii varastaa vanhempien paketista. Kannattaa pitää niitä hyvässä tallessa.
Sitten toinen: Kaverini oli saanut rahaa vanhemmiltaan. Koulupäivän päätteeksi hän meni humalaisen luokse ja pyysi että ostaa hänelle tupakkaa jos maksaa hänelle siitä 3 euroa.
Kannattaa kanssa tarkkailla niiden reppuja, jos usein pitää. Siellä voi olla vaikka mitä.
- ........
Ei tehoa mikään. Voit tietenkin kokeilla ottaa tytöltä puhelimen ym. hänelle tärkeitä juttuja takavarikkoon. Kotiarestia ei kannata edes yrittää. Asia on kyllä niin, että vaikka kuinka yrittäisit tyttärellesi kaikkia mahdollisia rangaistuksia, ei hän varmasti ajattele, että "en ikinä enää polta" vaan pikemminkin näin, että "en enää ikinä jää kiinni polttamisesta". Muistan omalla kohdalla teininä, kun ekan kerran jäin 12-vuotiaana kiinni tupakan poltosta ja sain viikon tai pari kotiarestia. Eikä se tupakan poltto siihen loppunut. Äiti yritti kaikkea mahollista, että lopettaisin sinne 15-vuotiaaksi saakka, jonka jälkeen ei varmaan enää jaksanut samasta asiasta jauhaa, kun ei siihen mikään tehoa. Se on vaan että jos sen alottaa niin ei se millään lopu, jos ei ite halua. Kun olin semmoset 16-17-v, ei äitini enää edes kiinnostanut tupakoimiseni, kiros vaan aina mulle miten haisen ihan hirveesti röökiltä. Nyt ikää 26v eikä tuo paha tapa ole minnekään jäänyt....
- ..
Minä aloitin tupakoinnin kun olin kuudennella luokalla peruskoulussa. Ei nuorta saa lopettamaan ellei ole omaa tahtoa.
Meillä äiti tarjosi 1500,- jos on 6kk polttamatta, mutta sekään ei kiinnostanut silloin.
Meillä vanhemmat lopulta pari viimeistä vuotta ostivat tupakit ja sain polttaa kotona; väliäkö sillä oli kun kuitenkin jossakin aina poltin ja jostain se nuori ne rahat aina repii.
Kun olin polttanut 5 vuotta ja löysin itselleni savuttoman poikaystävän, jonka takia sitten lopetin tupakoinnin. Oli mukavaa kun 1500,- rapsahti tilille.
Nuoresi tupakointi kyllä loppuu jos on loppuakseen, ja jos ei niin sinun täytyy hyväksyä se. Mitä enemmän jotain kielletään, sitä enemmän sitä tehdään (mutta varotaan paremmin kiinnijääntiä)
Eihän sinustakaan ole mukavaa että lapsesi huijaa valehtelemalla että lopettaa tupakoinnin suuret rahat itselleen..
- 13 vuotias poika.
Poltatko itse? Jos poltat niin anna tyttäresikin polttaa kotona. mieluummin hän saa polttaa kotona sinun aikanasi, kuin se että hän polttaa salaa sinulta jossain kujalla ja tapaa huumediilereitä ja jää huumeisiinkin koukkuun ja kaikkeen muuhun mitä kujalla pyörii. Minun siskoni alkoi polttamaan jo 12 vuotiaana ja vanhempani suhtautuivat aluksi vihaisesti mutta sitten he tajusivat että mieluummin antaa polttaa tyttären sinun aikanasi kuin se että hän polttaisi sinulta salaa.
- blondeistablondein72hki
kylläpä teillä on helppoo jos noin pikkuasioista pitää skitsota ja taas toisaalta,voi laps parkaa kun on tuollainen vanhempi joka noin pienistä ottaa ongelman.
- ...
Ei se mitään auta! Itse aloitin 11-vuotiaana ja edelleen nyt 26-vuotiaana poltan. Äitini sai tietää kun olin 13. Siinä pitkään keskusteltiin ja säännöt tuli; kotona en saanut polttaa, eikä äitini minulle tupakkaa hankkinut. Poltinkin aina lenkillä käydessä, koulussa ym. Ei se rangaistus mitään auta, päinvastoin. Kyllä 16-vuotias jo itse päättää polttaako vai ei. Turhaan tota stressaat. Voithan kertoa hänelle tupakoinnin vaaroista, kysele jos pääsette vierailulle keuhkotautiosastolle että näkee konkreettiset vaarat...
- €€$$
Tuo rahapalkkio on khyllä hyvä tapa! Pari munkin kaveria saa jotain tyyliin 15 000 €jos ovat armeijan jälkeen polttamatta. Kerran meillä oli parin kaverin kanssa kuubalaisia sikareita, ja silloin saimme tietää että he eivät voi polttaa ja kunnioitimme sitä. Kannustimme myös että hän saa rahat hyvällä omatunnolla. Täytyy kyllä rispektiä heittää niille jotka ovat edes kokeilematta 18v asti. Itse en ole koskaan polttanut yhtään röökiä, sauhut oon vaan ottanut. Muutenkin rööki on aika anaalista. Jos jotakin polttaisin polttaisin vesipiippua, kuubalaisia sikareita tai kukkaa eli pilveä.
- €€$$
Tuo rahapalkkio on khyllä hyvä tapa! Pari munkin kaveria saa jotain tyyliin 15 000 €jos ovat armeijan jälkeen polttamatta. Kerran meillä oli parin kaverin kanssa kuubalaisia sikareita, ja silloin saimme tietää että he eivät voi polttaa ja kunnioitimme sitä. Kannustimme myös että hän saa rahat hyvällä omatunnolla. Täytyy kyllä rispektiä heittää niille jotka ovat edes kokeilematta 18v asti. Itse en ole koskaan polttanut yhtään röökiä, sauhut oon vaan ottanut. Muutenkin rööki on aika anaalista. Jos jotakin polttaisin polttaisin vesipiippua, kuubalaisia sikareita tai kukkaa eli pilveä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m994513Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513240
- 432932
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232156
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171809Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735