Syömisharjoittelu

äiti77hki

Kuinka pitkään, mille viikoille, asti keskosvauvanne ovat harjoitelleet syömistä pullosta tai rinnasta päästäkseen sairaalasta kotiin?

Meidän poika on syntynyt viikoilla 32 ja on nyt reilu 6 viikkoa vanha ( 1½ viikkoa laskettuun aikaan ). Poika opettelee vieläkin syömistä ja sairaalassa hänen maitoannoksensa valutetaan pääasiassa nenä-mahaletkulla. Maitomäärät ovat suuria ja syöntiharjoitteluun annetaan kerrallaan 15-30 min aikaa. Poika kyllä imee mutta melko hitaasti sen jälkeen kun nälkä on mennyt ohi. Muuta syytä sairaalassaololle ei enää ole viikkoihin ollut.

3

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maarit ja 9kk poju

      Moi!
      Minä sain rv 36 0 pienipainoisen pojan joka oli sairaalassa noin viikon verran. Aluksi syöminen oli pääasiassa NML:n kautta, ja vain vähän meni suun kautta. Mutta kun letku lähti pois, niin tuntui että poju söi pullostakin paremmin.
      Ja niin sitten sain aarteeni kotiin.

      Imetys tosin jäi,, olin niin jotenkin siellä sairaalassa pelästytetty syömisen tarkkailusta, että pullosta katsoimme kotona lähes millin tarkkuudella että paljonko poika kulloinkin söi.. Imetyksen puutteesta olen ollut hieman surullinen, mutta poika on ihan mukavasti kehittynyt ja kasvanut omaan tahtiinsa.

      Toivon sulle ja perheellesi paljon jaksamisen voimaa ja iloisia hetkiä pienen kultanne kanssa. =)

    • ei oppinut

      syömään rintaa ollenkaan. eli pullosta syötiin.
      Kotiin päästiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Oli sairaalassa 11 viikkoa.

    • Nimetön

      Meillä hätäsektiossa viikkoja 32. Oli pari kuukautta keskolassa ja 7vk keskoskaapissa. Alkoi syömään itse pikkuhiljaa muutama päivä ennenkuin kotia pääsi. Pojalla oli myös lisähapen tarvetta melkein pari kuukautta mutta sekin hävisi vähän ennen laskettua päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe