Olen netistä yrittänyt etsiä tieto siitä, millaista on rakennustekniikan opiskelu, mutta melko ristiriitaista tietoa on tullut. Kysymykseni koskee lähinnä matikkaa. Jotkut sanovat, että se matikka mita siellä opiskellaan, ei ole lukion lyhyttä matikkaa kummempaa. Jotkut taas sanovat että se on tosi vaikeeta ja lyhyen matikan opiskelijan pitää tehdä tosi paljon töitä, että siellä pärjää. Eli kumpi nyt on lähempänä totuutta?
Ite sain lyhyen matikan kursseista kasin keskiarvoksi, ja kirjoitukset tuottivat erittäin huonolla valmistautumisella C:n.
Matikka
2
280
Vastaukset
- Nimimerkki
Minun mielestäni amk:n matikka on aika pitkälti samanlaista kuin lukion pitkä matikka. Ei mitään vaikeaa jos viitsii asioita hieman omalla ajallakin miettimään. Itse olen käynyt vähän pitkää ja loppuun lyhyessä matikassa lukiossa. Olisi pitkästä matikasta paljon hyötyä ollut, mutta kyllä matikan kurssit lyhyellä matikallakin menee läpi vaikken edes ole juuri mitään sen eteen tehnyt.
Matikan haastavuus riippuu paljon opettajasta. Meillä oli aluksi hommaansa reilusti ylipätevä matikan opettaja, joka ei aina oikein käsittänyt, että olemme aika aloittelijoita. Nyt opettaja vaihtui, mutta opettaja on silti vanha eikä ihan samalla "aaltopituudella" meidän kanssa. Kuitenkin kaikki kurssit mennyt lukematta 3 arvoisesti. Pienellä panostamisella olisi niistä saanut nelosen.
Mainittakoon vielä, että meidän luokkalaiset ammattikoulun käyneet ovat myös pärjänneet ihan kohtalaisesti matikassa, joten kyllä lukion lyhyt matikka riittää hyvin, vaikka opetus sen tason ylittääkin. Eihän olisi mitään opetettavaa jos ei ylittäisi.- pzzzz
kiitti vastauksesta! Ei muuta ku paperit vetämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928