GALLUP: Kuinka pitkään kihloissa ennen häitä?

I just wanna know

Olisin kiinnostunut kuulemaan tarinoita siitä, miten pitkään olette olleet kihloissa ennen kuin olette astelleet avioon? Onko hääpäivämäärä ollut jo kihlajaisista asti tiedossa? Oletteko joutuneen patistelemaan puolisoanne vai onko hääpäivämäärän sopiminen sujunut sutjakkaasti yhdessä?

Itse seurustelimme viisi vuotta ennen kuin menimme kihloihin tämän vuoden alusta. Minä haluaisin häät ensivuoden kesälle, mutta mies ei oikein innostu samalla lailla ajatuksesta. Kuulemma tulee liian nopeasti...

Ottakaahan kantaa!

15

5493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morsmaikku2010

      Heippa!

      Me oltiin seurusteltu 5 vuotta ennen kuin mentiin kihloihin. Nyt ollaan menossa ensi kesänä naimisiin, kun ollaan oltu yhdessä 11 vuotta. Eli ei todellakaan hätäilty...

      Mä olen sitä mieltä, että ketään ei pidä patistaa naimisiin!! Vinkkinä vain, että miehille se naimisiinmeno on jotenkin niin lopullinen ajatus ja siksi ne sitä vähän arastelee.. Mutta voin kokemuksesta sanoa, että kyllä ne miehetkin jossain vaiheessa pehmiää sille ajatukselle. Mutta ite en ainakaan halunnu pakottaa tai mitään sellaista, ku sen naimisiin menon kuuluu olla sellainen asia, jota molemmat haluavat oikeasti!

    • näin.

      Me oltiin tunnettu ennen kihlautumistamme jo melkeen puoli vuotta ja nyt ollaan oltu kihloissa hiukan päälle 2kk. Itse ihmettelin hänen yllättävää haluaan kihlautua tuolloin koska itselläni ei ollut välttämättä sensuuntaisia ajatuksia ainakaan ihan tässä vaiheessa, liekö pelännyt menettävänsä minut muuten :) Hääpäivä on toistaiseksi vielä avoin, mutta puhetta ja suunnittelua on toki ollut ja varsinki itse olen ehdotellut kesähäitä (heinäkuu lähinnä), mies ei ole milläänlailla ollut vastaankaan ajatustani kesähäistä, saas nyt nähdä mitkä tulee oleen lopulliset suunnitelmat.

    • kesällä naimisiin....

      kohta kolme vuotta ollaan oltu yhdessä ja siitä vähän reilu vuosi kihloissa ja meillä on vuoden vanha muksu ja nyt mennään loppukesästä naimisiin. paljon on puhuttu naimisiin menosta, mutta ei olla pidetty hoppua tai sovittu päivää... nyt mun äiti eli morsiamen äiti yks kaks ehdotti sitä ohimennen ja tuleva mieheni innostukin tästä ja niin ruvettiin järkkäilemään häitä.

    • Sienetär

      Sanoin jo kauan sitten miehelle, että kun mennään kihloihin se tarkoittaa sitä, että siitä päivästä lähtien aletaan miettiä häitä. Sen verran vanhanaikainen olen, että mielestäni kihlaus tarkoittaa todellakin lupausta avioliitosta, jne.

      Oltiin oltu 7 vuotta yhdessä kun hän kosi ja jo samana päivänä päätettiin hääpäivä, joka oli tasan vuosi ja viisi kuukautta kihlauksesta. Koska kihlaus oli talvella ja halusin keväthäät, niin ei haluttu heti seuraavaksi kevääksi. Siksi noinkin "pitkä" kihlaus.

    • Anni-Iona

      Meillä häät sovittu kesälle 2010, ja kihloihin mennään nyt huhtikuussa, samalla kun kerromme "aikeistamme". Me ajattelimme asian jo alusta asti niin, että kihloihin mennään vuosi ennen kuin menemme naimisiin. Nyt yhteistä taivalta 3 vuotta takana.
      Mutta jokaisen pitää tehdä niinkuin parhaiten passaa :)

      • perhe

        kohloisa viime loppukesästä nyt syksyllä tarkoitus avioitua. saa lapsikin sitten vielä onnellisemmat vanhemmat =)


    • kuukautta

      Olimme seitsemän kuukautta kihloissa. Mies otti naimisiinmenon puheeksi noin neljä kuukautta kihlautumisen jälkeen ja päivä sovittiinkin sitten pian sen perään. En varsinaisesti patistellut, mutta kyllä miehelle varmaan oli selvää, että haluaisin nopeaa toimintaa.

    • jhoo8f9d89u

      Me oltiin seurusteltu vajaat 3 vuotta, kun mentiin kihloihin joulukuussa 2007. Ei silloin vielä hääpäivää päätetty, vasta noin vuoden päästä päätettiin, ja ensi kesänä ne sitten on! :D Silloin ollaan siis oltu yhessä 4,5v. ja asuttu yhessä jo 4v.

      Lisäesimerkkinä, mun vanhemmat seurusteli jotain 10 vuotta, ennen kuin meni kihloihin ja aika tasan vuoden päästä naimisiin. (olivat siis jo 30v. naimisiin mennessään ja eka muksu syntyi vuoden päästä häistä).

    • olla...

      kihloissa reilut kaksi vuotta ennenkuin menemme naimisiin. Häiden ajankohtaa alettiin kyllä heti kihlauksen jälkeen suunnittelemaan, mutta olosuhteiden pakosta menee tosiaan noin kaksi vuotta, ennenkuin häät saadaan järjestettyä. Ideaali kihlausaika on minun näkemykseni mukaan sellainen 1-2 vuotta.

    • aldfjgaöldfjg

      4,5 vuotta yhdessä. Sitten kosittiin ja siitä noin puolentoista vuoden kuluttua tarkoitus viettää häitä.

    • Morsian2010

      Kihloihin menimme reilun 2 vuoden seurustelun jälkeen. Tänä kesänä kihlautumisesta tulee 3 vuotta, ja yhdessä olemme siis olleet nyt yli 5 vuotta. Naimisiin menemme ensi vuoden kesällä 2010. Häistä alettiin puhua vakavasti vasta tänä keväänä, kun päätimme, ettemme lähinnä rahatilanteen takia vielä tänä kesänä järjestä häitä. Niinpä sovimme häät ensi vuoden kesälle.

      Meillä ainakaan ei ole ollut mitään kiirettä itse häiden kanssa. Häissä on jo sekin ongelma, että ne maksavat paljon! Missä tahansa elämäntilanteessa ei niitä noin vain järjestetä. Mielestäni on myös todella vanhanaikainen ajatus, että häiden pitäisi olla n. vuoden sisällä kihlautumisesta. Miksi?! Ei kihlojen merkityksen tarvitse enää olla niin yksiselitteinen, ja tunnen monia pareja, jotka ovat olleet kihloissa vuosikausia. Lähinnä näkisin, että kihlat tarkoittavat sitä, että "joskus menemme vielä naimisiin". Jokainen saa itse päättää, milloin ajankohta on oikea.

    • ...

      me oltiin oltu yhdessä päälle kaksi vuotta, kun mentiin kihloihin. kihlaus tapahtui viime vuoden joulukuussa, se oli oikeestaan vain niin että: mitä jos mentäis ostaa sormukset? -okei käy mulle.ja sitten mentiin:D

      vielä me ei asuta yhdessä(kaukosuhde), mutta elokuussa muutetaan yhteen ja ens vuoden kesällä naimisiin maistraatissa;)

      että meillä ei mitenkään "hidasta" toimintaa:D kohtalaisen sutjakkaasti kaikki tapahtunut. vielä kun saisi ton sulhasen innostumaan häiden suunnittelusta =)

    • Anonyymi

      Eli 6v kihloissa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      viisitoista vuotta seurusteltiin, häät oli jotain 4 kuukautta sen jälkeen kun päätettiin mennä naimisiin. Vaan meillä oli todella yksinkertainen juhla, joten sen suhteen ei tullut tuossa ajassa mitään stressiä tjsp. ei siitä minusta kannata ottaa liiaksi painetta että nopeasti tarttisi suhde virallistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe