Kävin vuosi sitten gynekologilla, jonka mukaan vaihdevuodet olivat alkaneet. Määräsi Novofemia, jota en ole aloittanut. Muuten oli kaikki hänen mukaansa kunnossa. Kyseisellä gynekologilla olen käynyt melkein 30 vuotta.
Pari viikkoa sitten kävin eri gynekologilla. Halusin tietää, mitä mieltä hän oli. Hänen mukaansa vaihdevuodet eivät ole edes lähellä vielä. Totesi kohdun lievästi laskeutuneeksi (mulla on 3 synnytystä, viimeisin 1990) ja määräsi siihen Vagifem tabletit. Vakiogyne ei ole koskaan maininnut kohdustani mitään tuollaista. Hain tabletit ja ajattelin, että pitänee alkaa hoito. Tämä gyne ei halunnut poistaa kohtua tulevaisuudessakaan, jos ei ole ihan pakko. Vagifem kuulemma voisi parantaa tilannetta.
Jälkimmäinen gyne on erittäin arvostettu ja erikoistunut vaihdevuosiin ja hormonijuttuihin...
Liikun paljon, harrastan BodyPumpia ja Pilatesta ja käsittääkseni lihakseni ovat hyvässä kunnossa myös alaosastossa.
Onko kenelläkään kokemusta Vagifemista, sen sivuoireista tai ylipäätään tällaisesta asiasta.
Vastauksia odotellen...
Vagifem -kokemuksia?
52
70099
Vastaukset
- itselläni näin..
Mulla alkoi virtsarakon limakalvot kuivua. Aiheuttaen jatkuvaa pissauksen tarvetta ja samaiset lihakset alkoivat löystymään, etten aina tuntenut pissauksen loppumista(loput pisarat saattoivat lirahtaa housuille) Vagifem on auttanut, eikä virtsavaivoja enää ole ollut. Auttoi myös emättimen kuivuuteen, vaikka siihen kyllä riittäisi vauvojen salvatkin.
Mihinkä vaivaan gyne nyt sitte sulle oikeesti antoi sen reseptin? Antoiko hän siihen kohdun lievään laskeutumiseen, että kohtu vahvistuisi alakerran lihakset? Jospa se sitten on ennalta ehkäisyksi, ettei kohtusi laskeudu enempää, niin vältät kohdun poiston.
Olen käyttänyt tätä Vagifemiä vuoden verran, sitä ennen käytin Ovestinia. Vagifem on sopinut mulle hyvin, eikä mitään haittoja ole tullut.- .?.
juuri kohdun laskeumaan, ennaltaehkäisemään leikkaustarvetta joskus...
- Vagifemistä?
Gynet sanoo, että sitä voi käyttää hamaan loppuun asti, että on vain paikallisesti vaikuttavaa. Se nyt kuitenkin on estrogeeniä, joka kylläkin vaikuttaa suoraan sinne missä apua tarvitaankin. Elikkä on kuitenkin varmaan pienempi paha, kuin koko kropan kattaava hormoonihoito. Olen kuitenkin viime aikoina miettinyt, että mahtaako siitä kuitenkin(2puikkoa viikossa)tulla sitä estroa liikaa, kun olen 54v. ja vuodot vaan jatkuvat. Mahtaako tuo Vagifem pitää yllä estrogeenitasojani ja lisäksi käytän luontaispillereitä(jotka sisältävät luonnonestroa) ja kuitenkaan en saa mistään progestonia, joka tasais näitä hommia. Tuntuuko kaukaa haetulta?
- Anonyymi
Vagifem (Estradioli) ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/vagifem.html Olen käyttänyt ainakin parinkymmenen vuoden ajan tuota Vagifermiä on toiminut minulla hyvin eikä ole kuivuutta eikä muitakaan tulehduksia niin paljon kuin mitä ennen kun en käyttänyt.
- Anonyymi
Vagifem vaikuttaa paikallisesti ja pitää kohdun limakalvot kunnossa .
Ei minullakaan ole siitä mitään negatiivista sanottavaa. - Anonyymi
Mulla samantyyppiset vaivat,johon vagifem auttanut ilman sivuoireita❄️
- Anonyymi
Meitä n viisi naista joilla kaikilla on vagifem , ja hyvin toimii. Mutta huomaan että jos pari kertaa unohtaa niin alkaa se rakko näyttää että unohdettu on.
Minun mielestäni se on kallista .
Tuntuu että sitä on ostettava yhtämittaa , ja siitä hyvä että se auttaa ainoastaan paikallisesti eikä leviä kehoon .
Kaksi kertaa viikossa minulla, ystävällä joka toinen päivä,, joten sekään ei ole sama kaikilla
- hyvä, . . .
Kymmenen vuoden kokemus ja olen erittäin tyytyväinen. Ei mitään sivuoireita. Vaihdevuosivaivoihin en ole voinut käyttää mitään. Estrogeenit eivät sopineet, ei minkäänlaiset.
- sittenkin
Vagifem on estradiolia, eli estrogeenia. Tuollainen paikallishormonihoito näyttää sopivan sinulle ja riittää monelle muullekin.
- Nimetön
Vagifemia käytetään erilaisiin limakalvo-ongelmiin, esimerkiksi vaihdevuosista johtuvaan kuivuuteen.
Itse olen käyttänyt sitä, kun hp-virus on sinnikkäästi ollut vieraanani ja aiheuttanut erilaisia muutoksia. Vagifem on auttanut limakalvojani paranemaan. Mitään sivuoireita ei ole ollut.
Kohdun laskeuman kanssa kyseisellä hormonivalmisteella ei ole mitään tekemistä.- .?.
juuri Vagifemia kohdun laskeumaan mulle, ei muuhun. Vaikka tiedä kyllä, mihin sitä käytetään. Sanoi, että estrogeeni paikallisesti vahvistaa kudoksia, jotka tavallaan pitävät kohdun "paikallaan". Sanoi, että tietyssä pisteessä jumpalla ei olisi mitään merkitystä.
Tiedä sitten, kuka on oikeassa, sillä entinen gyne ei ole laskeumasta puhunut.
Alavatsakipua ja valtavaa turvotusta oli toisen viikon, jolloin tuotetta käytin (2 ensimmäistä viikkoa joka päivä oli määräys). - Viisi lasta
.?. kirjoitti:
juuri Vagifemia kohdun laskeumaan mulle, ei muuhun. Vaikka tiedä kyllä, mihin sitä käytetään. Sanoi, että estrogeeni paikallisesti vahvistaa kudoksia, jotka tavallaan pitävät kohdun "paikallaan". Sanoi, että tietyssä pisteessä jumpalla ei olisi mitään merkitystä.
Tiedä sitten, kuka on oikeassa, sillä entinen gyne ei ole laskeumasta puhunut.
Alavatsakipua ja valtavaa turvotusta oli toisen viikon, jolloin tuotetta käytin (2 ensimmäistä viikkoa joka päivä oli määräys).Mulle kans määrättiin vahvistamaan kudoksia , kun mulla todettiin lievä kohdunlaskeuma"ponnistaessa".
Minunkaan vakio gyne ei koskaan maininnut , että mulla olisi mitään laskeumaa.
En pystynyt käyttämään kahtaviikkoa putkeen , kun mulle kans tuli alavatsakivut ja lisäksi aamupahoinvointia.
Pidin tauon ja aloin käyttämään kaksikertaa viikossa esim. ma ja to...
tiedä auttavatko mihin ja miten ja onko jotkut kivut sitten kuitenkin peräisin niistä,
olen kuitenkin käyttänyt.
Mulle ei hirveesti suositeltu juoksemista eikä hyppelyä,,
Kävin fysioterapiassa mittauttamassa lantionpohjalihastenivoiman ja olivat hyvässä kunnossa.Eipä noille laskeumille aina itse voi mitään. - Anonyymi
Viisi lasta kirjoitti:
Mulle kans määrättiin vahvistamaan kudoksia , kun mulla todettiin lievä kohdunlaskeuma"ponnistaessa".
Minunkaan vakio gyne ei koskaan maininnut , että mulla olisi mitään laskeumaa.
En pystynyt käyttämään kahtaviikkoa putkeen , kun mulle kans tuli alavatsakivut ja lisäksi aamupahoinvointia.
Pidin tauon ja aloin käyttämään kaksikertaa viikossa esim. ma ja to...
tiedä auttavatko mihin ja miten ja onko jotkut kivut sitten kuitenkin peräisin niistä,
olen kuitenkin käyttänyt.
Mulle ei hirveesti suositeltu juoksemista eikä hyppelyä,,
Kävin fysioterapiassa mittauttamassa lantionpohjalihastenivoiman ja olivat hyvässä kunnossa.Eipä noille laskeumille aina itse voi mitään.Ei pitäisi olla vatsakipuja. Laitatko puikon kunnolla ettei se revi limakalvoja .
Sitten voi olla jotain muitakin syitä jos vatsa oireilee. Paras kun käyt lääkärissä ja kerrot miten koet sen hoidon , niin saat apua..
- la femme
eivät sopineet minulle. mutta ilokseni voin kertoa kun olen nyt syönyt 6 kuukautta femoston hormooneja niin en tarvitse mitään muuta. kaikki toimii ylä- ja alapäässä :)
paljon terveisiä sinulle ! - perttatyttö
mulla j siskollani on käytössä vagifem-tuote,mutta ei kohdun vuoksi, vaanvälivuotojen. se auttaa niihin ja pitää limaklvot kunnossa. mitään sivuvaikutuksia eioo kummallajkaanolut, vaantuote ontoiminut siihen,miin se on tarkoitettukin. hyvä ja turvallinen tuote. toimiiko se sinuntapauksesa, enosaa sanoa....hyvää jatkoa vaan!
- termar2
Sairastin rintasyöpää vv. -9o ja -94. Kaaduin 2012 helmikuussa liukkaalla kelillä jäiseen katuun. Loukkasin polveni, joka ei ottanut parantuakseen. Kävin polven takia toistamiseen tk-lääkärillä. Tutkiessaan veriarvoja hän huomasi Afos-arvon nousseen. Hän määräsi minut tietokonekuvaukseen, josta löytyi. syöpää keuhkoista ja luustosta. Syöpälaji oli rintasyöpää. Kävin 9 kk. solumyrkkyhoidossa, joka toimi niin, että hoitojen jälkeisessä kuvauksessa syöpää ei ollut enää keuhkoissa ja luustostakin se on vähentynyt. Syöpälääkäri määräsi minulle jatkohoidoksi Letrozol 2,5 mg. Se on mieshormoonia .Nyt kävin gynegololilla ja hän määräsi minulle Vagifem emätinpuikkoja. Onko kellään tietoa voiko tässä tapauksessa käyttää määrättyä Vagifem-puikkoja. Menen kahden viikon päästä syöpälääkärille, joten saan asian tietää silloin.
- Aromaasientsyymi
Mistä lähtien letrotsoli on mieshormoniksi muuttunut.
- mun toedot
Olen ymmärtänyt, että vagifemissä on niin vähän hormonia, ettei se vaikuta kuin paikallisesti, yleensä. Jotkut ovat hyvin herkkiä estrogeenille ja heille voi tulla yleisoireita, jos annos on turhan iso. Vagifemiä on 10 ja 25 mg vahvuutta. Jos tulee yleisoireita, on syytä harventaa ja vaihtaa miedompaan emätintablettiin.
Yleensä siis paikallishoito ainakin miedommalla sopii myös niille, jotka suun kautta hormonia ei voi käyttää. Mutta tietenkin kannattaa kysyä omalta syöpälääkäriltä. Puhun vain omista kokemuksistani ja sitä kautta kysellyistä ja luetuista tiedoistani.
Kohdunlaskeuma taitaa olla synnyttäneillä niin tavallinen, ettei siitä erikseen mainita, jos nainen ei oirehdi. Vanhetessa kudokset löystyy ja silloin oireilua voi tulla enemmän. Vagifem ja jumppa ei kumpikaan auta laskeumaan. Mutta Vagifem pitää limakalvot kunnossa, jolloin limakalvo-oire jää pois. Jumppa auttaa virtsanpidätysongelmiin ja vaikuttaa seksielämään positiivisesti emättimen osalla. - Kärsimystä
Minulla on kohdunlaskeuma. Vaihdevuosivaivat ovat tuoneet mukanaan virtsatieongelmia: kipuja, virtsan lirahtelua housuihin ja myös yöllä joutuu nousemaan pissalle. Vagifem on lievittänyt virtsatieongelmia.
- hän
Mulle määrättiin myös Vagifemiä toistuviin virtsatietulehduksiin (olen 42v)
Nyt mietityttää, että kun laittaa sen tabun emättimeen, niin voiko harrastaa seksiä?
Ilmeisesti voi, tulisi muuten aika pitkä selibaatti ;)- Anonyymi
Ohjeessa lukee, että tabletti irtoaa emättimen limakalvolta, jos harrastaa seksiä. Siksi se kannattaa asettaa emättimeen vasta seksin jälkeen.
- Vagifemisti
samana iltana, jolloin vagifemin laittaa, ei kannata harastaa seksiä, sillä se tabletti tarttuu penikseen ja on siinä vaiheessa muuttunut jo aika tahmeaksi. Meillä kerran kävi näin. Kannattaa siis odotella seuravaan päivään, jolloin tabletti on jo sulanut.Alun kahden viikon jälkeenhän käytät tabletteja siis ilmeisesti 2 kertaa viikossa. Silloinhan se ei siis hirveästi rajoita.
- mää2
Tietenkin laitetaan vsta seksin ja pesujen ja pusujen jälkeen..
- siilixi
Kivasti nuo estrogeeni voiteet lopettaa koko seksielämän kun tarttuu heppiin. Ihme myrkkyjä.
- Anonyymi
Niin, hepistähän ei mitään tahmeutta irtoa saati liukuvoiteista 😁
Estrogeeni pitää emättimen limakakvot kunnossa, joten yhdynnät ovat pelkkää iloa naisellekin - eikä kipua, kuten kuivien limakalvojen kanssa. Voihan sen tabun laittaa vasta yhdynnän jälkeen, jos pelkää, että se jää heppiin kiinni 😂 - Anonyymi
Ne just mahdollistaa seksin, ettei kuivu, kirvele, tulehdu ja vuoda virtsaa, kun oma estrogeeni tuotanto on kuollut tai minissä 🙄
- Eipystykäyttään
Mulla aloittaa vuodot heti.
- Anonyymi
Olen kokenut hyvänä valmisteena.Minulla on emättimen laskeuma auttaa oireisiin.Helppo laittaa ja ei tahraa.
- Anonyymi
Suosittelen munasarjasyövän sairastaneena, että harkitsette tarkkaan kaikkien hormonikorvaushoitojen välttämättömyyttä. Itse olen satavarma, että syöpäni aiheutti "cocktail": hormonikierukka (keltarauhashormoni), estrogeenilaastari ja Vagifem. Lääkärit eivät ota kantaa syövän aiheuttajaan. Luin kanadalaisen syöpätutkimuksen tuloksia, jossa mainittiin että hormonikorvaushoito moninkertaistaa etenkin endometrioidin ja kirkassoluisen munasarjasyöpäriskin. Bingo - minulla oli edellä mainittujen munasarjasyöpätyyppien sekamuoto.
- Anonyymi
No, jos on sietämättömät vaihtarioireet, on ihan pakko syödä hormoneja ja vieläpä isot annokset.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Itselläni todettiin kohdussa iso kasvain v.19, joka poistettiin ja määrättiin Vagifemia limakalvojen kuivuuteen. Aloitin käytön 2pv toimenpiteen jälkeen ja tulin tosi sairaaksi. Kovat alavatsakivut, pahoinvointia, väsymystä ja runsasta verenvuotoa. Kävin päivystyksessä pari kertaa, mutta lääkärin mielestä ei voinut johtua Vagifemista. Lopetin Vagifemin lääkärin kiellosta huolimatta Ja parin PV päästä kaikki vaivat oli poissa. Minulle se ei sopinut. Poistettu kasvain ei ollut syöpää. Äidillä oli rintasyöpä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Itselläni todettiin kohdussa iso kasvain v.19, joka poistettiin ja määrättiin Vagifemia limakalvojen kuivuuteen. Aloitin käytön 2pv toimenpiteen jälkeen ja tulin tosi sairaaksi. Kovat alavatsakivut, pahoinvointia, väsymystä ja runsasta verenvuotoa. Kävin päivystyksessä pari kertaa, mutta lääkärin mielestä ei voinut johtua Vagifemista. Lopetin Vagifemin lääkärin kiellosta huolimatta Ja parin PV päästä kaikki vaivat oli poissa. Minulle se ei sopinut. Poistettu kasvain ei ollut syöpää. Äidillä oli rintasyöpä
Höpöhöpö :) kyllä se on ollut leikkauks2n jälkeinen komplikaatio .
Ystäväni aina höösäs, että estrogeeneistä ja muista hormoonit tuotteista tulee rintasyöpä .
Hän joutui poistattamaan rinnat. Eli syöpä tulee jos on tullakseen . Vain Jumala voi varjella kun turvaa Häneen
Olen erimieltä, jos on perusterve , hyöty nbtodella paljon isompi kuin haitta. Eri asia on jos pn syöpää aiemmin sairastanut . Silloin tulee suhtautua varauksel la.
Estrogeeni ; Se vahvistaa luustoa ja pitää kunnossa limakalvot ja virtsatietulehdukset pysyy kurissa paremmin . Ja inhottava hikoilu loppuu ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö :) kyllä se on ollut leikkauks2n jälkeinen komplikaatio .
Ystäväni aina höösäs, että estrogeeneistä ja muista hormoonit tuotteista tulee rintasyöpä .
Hän joutui poistattamaan rinnat. Eli syöpä tulee jos on tullakseen . Vain Jumala voi varjella kun turvaa Häneen
Olen erimieltä, jos on perusterve , hyöty nbtodella paljon isompi kuin haitta. Eri asia on jos pn syöpää aiemmin sairastanut . Silloin tulee suhtautua varauksel la.
Estrogeeni ; Se vahvistaa luustoa ja pitää kunnossa limakalvot ja virtsatietulehdukset pysyy kurissa paremmin . Ja inhottava hikoilu loppuu !No eipä se Jumalaan meitä rintasyövältä suojaa 😁 Uskovainen ystäväni, joka noudattaa myös terveellistä ruokavaliota, liikkuu paljon jne sairastui rintasyöpään. Vagifemillä ei ollut osuutta asaan, mutta omia elämäntapojaan ja uskovaisuutta muisti aina mainostaa. Ei suojannut, ei. Kummatkaan. Nykyisin ei niin enää mainosta näitä juttuja, mikä tekee elämästämme huomattavasti helpompaa 🥰
- Anonyymi
Olen käyttänyt kolme vuotta Vagifemiä ja nyt jonkin aikaa Vagidonnaa. Kumpikin toimii kuten pitääkin eli limakalvot pysyvät kunnossa. Ei kutinaa eikä kirvelyä, ei tiheää virtsaamistarvetta, ei haittavaikutuksia.
- Anonyymi
Pelkkää hyvää Vagifemistä: paransi ja vahvisti limakalvoja sekä tukikudoksia sisältä ja ulkoa ja palautti orgasmikyvyn. Minulle sopii tosi hyvin. Ei lisää rintasyövän riskiä yhtään, gyne suositteli käyttämään koko loppuiän ajan. Vähentää muuten myös virtsatietulehduksia ja lopettaa äkkipissahädän fiilikset ja virtsankarkailuvaaran.
- Anonyymi
Hiivaa, hiivaa ja hiivaa! Loppui lyhyeen. Onneksi löytyi korvaavia tuotteita.
- Anonyymi
Olen 60 v ja nainen sain gynekologilta Vagifem 10 mg emätinpuikkoja joita käytin vain neljä päivää sillä alkoi olemaan sietämätöntä kutinaa alapäässä sekä keltaista vuotoa pitkin päivää joka käsittääkseni lisäsi vain kutinaa entuudestaan, samoin vatsani alkoi oirehtimaan. Lopetin tuotteen käytön heti ja nyt odotan meneekö nämä haittavaikutukset milloin ohi.
Kannattaa lukea pakkausselote ennen käyttöä sillä tuote sisältää monia jopa vaarallisia haittavaikutuksia ja myös hyvää tietoa varoituksista milloin lääkettä ei saa käyttää esim. jos sinulla on tai ollut :
- korkea verenpaine
-astma
-sappikivet
-epilepsia
-mikreeni tai kovia päänsärkyjä
-maksasairaus tai hyvänlaatuinenmaksa kasvain
-endometrioosi
-sairaus joka vaikuttaa tärykalvoon ja kuuloon
-autoimmuunisairaus( vaikuttaa moniin sairauksiin)
-suurentunut riski sairastua syömään, jos esim äidillä, siskolla...
-suurempi riski veritulppien kehittymiseen
-fibroidit
-erittäine korkeat veren rasva-arvot,kolesteroli
-nesteen kertyminen sydän-ja munuaissairauden vuoksi
Lue tästä kuitenkin koko pakkauseloste sillä sisältää tärkeää tietoa.
Kyse on kuitenkin estrogeeni hormoni hoidosta.
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1528&d=3131459
Itselläni ollut/on kilpirauhasen liikatoiminta, tulehdus sekä vajaatoiminta jolla
merkitystä lääkkeen käyttämiselle, siis oli yksi syy miksi en käytä enää lääkettä luettuani pakkauselosteen tarkemmin.
Mielestäni lääkäreiden tulisi enemmän panostaa potilaiden käyttämiin lääkkeisiin ja sairauksiin ennen kuin määräävät uusia tms. lääkkeitä. Sillä lääkkeillä ja sairauksillä on yhteisvaikutuksia.
Tosin rehellisesti sanottuna lääketeollisuus on kovaa bisnestä jolla omat seuraukset.- Anonyymi
"Rintasyöpä
Näyttö osoittaa, että Vagifem®-valmisteen käyttäminen ei lisää rintasyövän riskiä niillä naisilla, joilla ei ole ollut rintasyöpää aikaisemmin." - Anonyymi
"Tosin rehellisesti sanottuna lääketeollisuus on kovaa bisnestä jolla omat seuraukset."
Ilman lääketeollisuutta monikaan meistä ei olisi pysynyt hengissä edes 4 kymmeneen ikävuoteen asti. Se on pelastanut monien hengen ja tulee yhä pelastamaan. Yleensä luontaistuotteiden (joita ei edes ole tutkittu niin hyvin kuin lääkkeitä) käyttäjät esittävät tätä bisness.väitettä. Ilmaiseksiko niitä lääkkeitä pitäisi valmistaa? Miksei luontaistuotteita tehdä ilmaiseksi? Kysynpä vaan.
Tuohon kutinaan haluan kommentoida, että käytin itse aikoinaan Ovestinia. Ja ensimmäisellä viikolla kutina oli aivan hirveä, eli jotain siellä emättimessä tapahtui :D Tosin en luovuttanut noin helpolla kuin sinä, vaan jatkoin käyttöä sen viikon, ja kutina hellittikin. Tulkitsin sen itse niin, että aine vaikutti - vaikkei nyt heti positiivisesti, niin jonkin aikaa käytettyäni kutina hellitti.
Aine toimi. Vagifemin kanssa ei ollut samanlaisia oireita. Mutta pohjalla on se Ovestin, joten samanlaisia oireita ei nyt varmaankaan enää tule. Voin nauttia seksistäkin vapaammin, kun ei enää satu <3
- Anonyymi
Sivuvaikutus mm. Muistin huonontuminen!! ?
- Anonyymi
No, se voi johtua siitä, että ikäihmisethän näitä yleensä käyttävät 😂
- Anonyymi
KELLÄ SIVUVAIKUTUKSENA muistin huonontuminen, onko tuo totta ja kenelle voisi käydä näin.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää mitä Lääkäri sanoisi tuhon. . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KELLÄ SIVUVAIKUTUKSENA muistin huonontuminen, onko tuo totta ja kenelle voisi käydä näin.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää mitä Lääkäri sanoisi tuhon. . .Hormonikorvaushoito ei ehkäise muistin heikkenemistä. On viitteitä, että naisilla, jotka aloittavat hormonikorvaushoidon yli 65-vuotiaina, on suurempi muistin heikkenemisen riski.
Niin sitä käyttöohjettahan ei kannata lukea.
- Anonyymi
Onko kenellekään tapahtunut että Vagifem ei kunnolla sula? Monta päivää siellä paksu möhnäkasa joka löytynyt yllättäen. Samoin ei sisälläni myöskään sula hiivalääkepuikko Canesten.
- Anonyymi
Käytin vagifemia pari viikkoa kun huomasin etteivät tabletit sula vaan tukkivat vaginan. Pidän ainakin taukoa ennen kuin kokeilen uudestaan ja jatkossa vain 1-2 krt viikossa. Mielestäni parasta limakalvojen kuivuuteen on jokin hajusteeton öljy , esim. manteliöljy.
- Anonyymi
Summa summarum Pillusta ei ole muuta kuin haittaa.
- Anonyymi
Totta! Mutta ei siitä pillusta eroonkaan pääse, kun on naiseksi syntynyt. Miehet siitä tykkää!
- Anonyymi
Olen käyttänyt Vagifemia nyt viikon. Laiton jälkeen pissihäätää pari tuntia -pitää nousta sängystä monta kertaa. Ja pissaa todella kertyy. Alkavatsa on pinkeä. Turhaa pissähädän tunnetta yhä päivästä riippuen. Eli olo ei ole taikaiskusta parantunut. Onko vielä toivoa?
- Anonyymi
Olen käyttänyt 20 vuotta, lääkäri määräsi limakalvot kuivui vaihdevuosien alettua,
eikä ole mitään vaivoja ollut.
Vanhusten hoidossa töissä käytettiin myös ehkäisemään naisten virtsatietulehduksia, kerran viikossa olen minäkin vaan käyttänyt, vaivat on pysyneet pois (kuivuus) ohjeen mukaan käyttö 2 kertaa viikossa. - Anonyymi
Vagifemistä sain hiivatulehduksen heti. Että semmonen kokemus. Myös erittäin tutvotusta aiheuttava.
- Anonyymi
Fagifem ei sopinut, mutta Fagidonna kyllä. Niissä jokin eri koostumus. Alussa saattaa tulla tästä Donnasta päänsärkyä ensimm.viikolla joka poistuu.
- Anonyymi
Aloittakaa Letrotsoli, niin tiedätte, mitä tarkoittaa estrogeenin puute.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323787- 851885
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151731Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231264VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu951251Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi351209- 691134
- 681014
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102985